ویزای کاری

بازار کار رشته پرستاری در نروژ

بازار کار رشته پرستاری در نروژ

آیا شما یک پرستار، دستیار پرستار یا متخصص مراقبت های بهداشتی هستید و قصد ورود به بازار کار رشته پرستاری در نروژ را دارید؟ کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو قصد دارند به بررسی بازار کار رشته پرستاری در نروژ بپردازند. در حال حاضر این کشور با کمبود پرستاران واجد شرایط مواجه است، به همین دلیل طی چند سال اخیر این کشور اقدام به استخدام پرستاران حرفه ای و متخصص کرده است.

پیش از بررسی بازار کار رشته پرستاری در نروژ بهتر است اطلاعات کلی در رابطه با رشته پرستاری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. نقش پرستاران در تیم های پزشکی و سلامت بسیار مهم بوده و برای ایفا این نقش مهم و کلیدی پرستار باید مسئولیت درمان بیماران را بر عهده بگیرد و کار خود را به بهترین نحو انجام دهد. پرستاران در کشور نروژ باید ایفاگر نقش هایی مانند: مراقبت کننده (اولین و مهم ترین نقش پرستار مراقبت از بیماران می باشد)، هماهنگ کننده، درمانی، حفاظتی، مشاور و تعلیم دهنده باشد. جهت ایفای نقش پرستاری لازم است فرد همواره در حال افزایش مهارت و توانایی خود باشد و در صورت نیاز در دوره های آموزشی شرکت نماید.

شرایط بازار کار رشته پرستاری در نروژ در 2023

متقاضیانی که قصد ورود به بازار کار رشته پرستاری در نروژ را دارند، اگر دارای سوابق کاری مرتبط بوده و رزومه کاری کامل و دقیقی ارائه نمایند شانس بیشتری برای پذیرفته شدن درخواستشان دارند. همان طور که گفته شد شغل پرستاری گسترده بوده و دارای زیر شاخه های زیادی می باشد. اگر قصد کار در کشور نروژ را دارید پیشنهادها و جایگاه های شغلی زیادی پیش روی شما قرار دارد، که عبارتند از پرستار اتاق عمل، کار در مراکز بهداشت و درمان، پرستاری از سالمندان، پرستار آسایشگاه، امدادگر و غیره. سیستم مراقبت های بهداشتی نروژ با توجه به جمعیت رو به رشد و پیر شدن جمعیت این کشور تحت فشار است، به همین دلیل نیاز به متخصصان واجد شرایط جهت مراقبت های بهداشتی در این کشور احساس می شود.

روزهای کاری در این کشور از روز دوشنبه تا روز جمعه و از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر می باشد، اما ممکن است ساعت کاری در بخش های مختلف متفاوت باشد و این بستگی به نوع کار شما دارد. هر فرد در طول هفته بیشتر از 40 ساعت کار کند حقوق اضافه کاری دریافت می کند.

شرایط بازار کار رشته پرستاری در نروژ

دریافت مجوز کار پرستاری در کشور نروژ

متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که منظور از دریافت مجوز کار به معنا درخواست کار نیست. متقاضیان پس از دریافت مجوز کار می توانند درخواست جاب آفر (پیشنهاد شغلی) را ارائه نمایند. در مواردی ممکن است فرد همزمان با بررسی درخواستش اجازه کار را نیز دریافت نماید. طول مدت رسیدگی به درخواست شما 7 ماهه می باشد. حداقل مدرک تحصیلی لازم جهت ورود به بازار کار رشته پرستاری در نروژ، مدرک کارشناسی پرستاری می باشد. همچنین فرد باید به طور کامل به زبان نروژی تسلط داشته باشد و مدرک زبان در سطح B2 ارائه کند. جهت اخذ مجوز لازم است متقاضی مبلغ NOK1665 (کرون نروژ) را پرداخت نماید.

متقاضیانی که از دانشگاه های نروژ فارغ التحصیل نشده باشند مدرک تحصیلی آن ها مورد تایید وزارت بهداشت کشور نروژ نخواهد بود و متقاضیان ناچار به معادلسازی مدرک خود خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه پیشنهاد می شود مقاله معادل سازی مدرک پرستاری در نروژ را مطالعه نمایید.

قوانین بازار کار رشته پرستاری در نروژ در 2023

پرستاران خارجی و بین المللی برای کار در کشور نروژ نیاز به ویزای کاری این کشور دارند، جهت دریافت ویزای کاری لازم است فرد مدارک لازم را تهیه کرده و در زمان مصاحبه به سفارت خانه این کشور ارائه نماید. در سال 2023 مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در نروژ عبارتند از:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه مجوز دریافت شده جهت کار در این کشور
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه رزومه کامل و دقیق
  • ارائه مدارک سوابق کاری (حداقل دو سال سابقه کار)
  • ارائه مدارک تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی
  • ارائه بیمه سلامت

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با بازار کار رشته پرستاری در نروژ به دست آورید، برای مطالعه بیشتر می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده و مقالات بیشتری را مطالعه نمایید. همچنین می توانید طی تماس با کارشناسان و وکلای مجرب موسسه از مشاوره های در نظر گرفته شده بهره مند شوید. اگرچه تحصیل در نروژ رایگان است و مزیت بزرگی به حساب می آید اما هزینه های زندگی در این کشور همان طور که اشاره شد بالا است.

به علاوه برای فعالیت به عنوان پرستار در نروژ در صورتی که فرد مدرک خود را از دانشگاه های این کشور نگرفته باشد سختی های زیادی در پروسه معادل سازی مدرک وجود خواهد داشت. در ضمن چه کسانی که قصد دارند در رشته پرستاری در نروژ تحصیل کنند و چه افرادی که می خواهند در ایران درس بخوانند و برای کار به عنوان پرستار به نروژ بروند باید علاوه بر زبان انگلیسی به زبان نروژی هم تسلط کاملی داشته باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *