ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در آفریقای جنوبی

بازار کار رشته کامپیوتر در آفریقای جنوبی

بازار کار رشته کامپیوتر در آفریقای جنوبی به دلیل نیاز فوری آفریقای جنوبی به متخصصان این رشته از سطح مطلوب و قابل قبولی برخوردار است. اما مهمترین دغدغه متقاضیان کار در رشته کامپیوتر همچنان مسئله سطح درآمدی پایین شاغلین رشته کامپیوتر در مقایسه با سایر مشاغل ملی آفریقای جنوبی است که سبب نارضایتی مهندسان و متخصصان کامپیوتر از وضعیت بازار کار این کشور می شود. اما از طرفی هزینه های بسیار پایین زندگی خود نقطه قوت محسوب می شود. شما برای کار در رشته کامپیوتر در آفریقای جنوبی نیازمند داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای آفریقای جنوبی می باشید تا بدین طریق کارفرمایتان با ارائه درخواست مجوز کارتان، تاییدیه کاری شما را از اداره کار این کشور اخذ کند. سپس شما می توانید با دریافت تاییدیه مذکور ویزای کار آفریقای جنوبی را درخواست دهید.

در سال های اخیر، کشور آفریقای جنوبی به واسطه سرمایه گذاری های خارجی در بخش های مختلف اقتصادی و زیرساختی خود به پیشرفت های چشمگیری در توسعه این کشور دست یافته است. همچنین بر اساس گزارش WARC Creative 100، آفریقای جنوبی نهمین کشور خلاق جهان است. از همین رو زمینه های کار آفرینی و رشد در این کشور به خوبی فراهم شده است. در این بین، نمی توان به سادگی از نقش متخصصان رشته کامپیوتر غافل شد. متخصصان رشته کامپیوتر بر اساس سابقه کار و میزان تحصیلات خود می توانند در مشاغل مختلفی در این کشور کاریابی و وارد بازار کار رشته کامپیوتر در آفریقای جنوبی شوند. کارشناسان ما، در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله قصد دارند تا با تشریح کامل نقاط قوت و ضف این بازار کار در آفریقای جنوبی، به سوالاتتان پاسخ دهند.

  • آیا آفریقای جنوبی کشور مناسبی برای کار در حوزه کامپیوتر است؟
  • با توجه به نرخ بالای بیکاری در آفریقای جنوبی آیا این کشور شرایط جذب نیروی حرفه ای را دارد؟
  • متوسط درآمد مهندسین کامپیوتر در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان متخصص کامپیوتر در آفریقای جنوبی شرایط اقتصادی مناسبی داشت؟

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در آفریقای جنوبی در 2023

همانطوری که می دانید رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT) جزء مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی است و دولت این کشور برای جذب متخصصان این رشته از اعطای ویزای کار مهارت های خاص استفاده می کند. از شرایط کار متخصصان رشته کامپیوتر و IT در آفریقای جنوبی می توان به داشتن مدرک دانشگاهی، مدرک مهارت زبان انگلیسی و عدم سوء پیشینه اشاره کرد. بازار کار رشته کامپیوتر در آفریقای جنوبی به گونه ای است که شما می توانید با یک جستجوی ساده در وب سایت های کاریابی، مشاغلی را پیدا کنید که توسط کارفرماهایی همانند Dimension Data یا Multichoice به متقاضیان پیشنهاد می شود.

شما برای کار در رشته کامپیوتر در 2023 همچنین نیازمند مهارت های تخصصی همانند مدیریت شبکه، مدیریت فعال مایکروسافت، کاربرد عمومی سیستم عامل ویندوز، برنامه مایکروسافت آفیس و مایکروسافت اکسچنج می باشید تا بتوانید وظایف و مسئولیت های محوله را به خوبی انجام دهید. همچنین، بر اساس رشته تحصیلی و سابقه کارتان ممکن است در مشاغل مختلفی از جمله مدیر فناوری اطلاعات، مدیر سیستم، مهندس شبکه، تکنسین پشتیبانی شبکه وغیره در آفریقای جنوبی مشغول به کار شوید.

شرایط کار مهندسان کامپیوتر در آفریقای جنوبی

شرایط کار در آفریقای جنوبی مطابق قانون کار مصوب دولت آفریقای جنوبی است و هیچ کسی حق کار بیش از 45 ساعت در هفته یا 9 ساعت در روز را ندارد. بر اساس قوانین کار کشور آفریقای جنوبی، کارفرما مکلف است تا ایمنی محیط کار و سلامت کارکنان خود را تضمین کند. خلاصه شرایط کار مهندسان کامپیوتر در آفریقای جنوبی بدین شرح است:

  • مدرک تحصیلی مورد قبول کارفرماها: لیسانس
  • سابقه کاری در آفریقای جنوبی: 4 تا 8 سال
  • مهارت های لازم: مدیریت شبکه و کار با برنامه های آفیس

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در آفریقای جنوبی

تحصیل رشته کامپیوتر در آفریقای جنوبی

برنامه تحصیلی علوم کامپیوتر از برنامه های پر طرفدار و پر متقاضی تحصیلی در دانشگاه های معروف آفریقای جنوبی است که طول تحصیل آن در حدود 3 الی 4 سال در مقطع کارشناسی، حدود 2 سال در مقطع کارشناسی ارشد و در حدود 4 سال در مقطع دکترا یا PhD می باشد. شما می توانید با احراز شرایط اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه های کیپ تاون، دانشگاه ویت واتراسراند و یا دانشگاه استلن بوش ادامه تحصیل دهید.

از مدارک و شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های آفریقای جنوبی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
  • رسید پرداخت هزینه درخواست
  • مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی و ریزنمرات مربوطه
  • پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی دیگر
  • نمونه کار نوشتاری خلاقانه یا نتایج آزمون GMAT برای رشته های خاص
  • 2 توصیه نامه از موسسه آموزشی قبلی
  • نمره آزمون زبان IELTSدر حدود 7.0 و نمره TOEFL تقریبا نمره 550 (تست برگه ای) و نمره 80 (تست کامپیوتری)

شرایط مهاجرت مهندسان کامپیوتر به آفریقای جنوبی

متخصصان فناوری اطلاعات (IT) و نیز مهندسان کامپیوتر جزء شاغلین دارای مهارت خاص محسوب شده و می توانند با احراز صلاحیت های لازم در آفریقای جنوبی مشغول به کار شوند. اما اولین کار چک کردن لیست مهارت های خاص آفریقای جنوبی می باشد که شما بایستی قبل از هر اقدامی انجام دهید. لیست مذکور در واقع، مشاغلی را فهرست کرده است که در حال حاضر در آفریقای جنوبی در آن مشاغل کمبود نیرو وجود دارد. لیست مذکور در سال 2023 به شرح ذیل می باشد:

رشته تحصیلیمشاغل مرتبط
کشاورزی، عملیات زراعی و علوم مرتبطمهندس کشاورزی، تکنسین جنگل، محقق کشاورزی و غیره
معماری و محیط ساختمعمار، مدیر پروژه، نقشه کش و غیره
بازرگانی، اقتصاد و مطالعات مدیریتیارزیاب ریسک، مدیر عمومی شرکت، حسابرس و غیره
IT و تکنولوژی مرتبطمتخصص راه حل CISCO، مهندسان CISCO، تحلیلگر شبکه و سیستم، متخصص امنیت IT و غیره
کارشناسان بهداشتی و علوم بالینی مرتبطمدیر بیمارستان، پزشک بهداشت عمومی، دارو شناس، دامپزشک و غیره
زیست و علوم زمینمهندس انرژی، مهندس فلز شناسی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی برق و غیره
استادکارها و کمک استادکارهاتکنسین مهندسی برق، تکنولوژیست مهندسی مواد و غیره
مشاغل حرفه ایلوله کش ها، جوشکارها، قالب ریزها، آرماتور بندها، نقاش ها و غیره
تامین نیروی پروسه کار (BPO)مهندسان و مدیران توسعه نرم افزار، معمارهای سیستم، مدرسان زبان و غیره
دانشگاهیان و محقق هامحققان رشته های مختلف علمی

ویزای مخصوص مهندسان کامپیوتر در آفریقای جنوبی

پس از اطلاع درباره احراز صلاحیتتان برای کار در کشور آفریقای جنوبی، شما می توانید متقاضی ویزای کار مهارت های خاص آفریقای جنوبی باشید که مخصوص جذب دانش آموختگان و متخصصان دانشگاهی است. حداکثر مدت اعتبار این نوع ویزای کار آفریقای جنوبی تا 5 سال می باشد و اعضای خانواده همراه را نیز تحت پوشش قرار می دهد. در همین راستا، مدارک ضروری جهت اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی به شرح ذیل است:

  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر بین المللی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • قرارداد کاری
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک دانشگاهی یا حرفه ای
  • گواهی معادل سازی مدرک خارجی صادره از اداره مهارت های آفریقای جنوبی

ما در این مقاله به تشریح کامل جزییات شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در آفریقای جنوبی پرداختیم، اما اگر شما پیرامون شرایط کار و تحصیل در آفریقای جنوبی سوالی داشته باشید می توانید پاسخ سوال خود را از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *