ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان

بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان

بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان به واسطه کمبود نیرو در این بخش همواره مورد توجه متقاضیان خارجی مایل به مهاجرت به آلمان قرار دارد. اکثر دانشجویان خارجی آلمان را به عنوان مقصد نهایی برای تحصیل علوم کامپیوتر انتخاب می کنند، چرا که این کشور دارای یک بازار کار عالی در رشته کامپیوتر می باشد که به دنبال جذب متخصصان تحصیلکرده است. متخصصان رشته کامپیوتر در آلمان می توانند با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه کاری خود درخواست بلو کارت آلمان داده و اقامت دائمی آلمان را اخذ کنند.

ما در این مقاله توضیحات جامع و کاملی پیرامون شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان داده و به سوالات شما در این زمینه کاری پاسخ خواهیم داد. پس برای دریافت مشاوره های تخصصی در زمینه مهاجرت به آلمان و ارزیابی شرایط پرونده مهاجرتی خود با وکلا و مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

  • شرایط کار در کشور آلمان برای شهروندان خارجی چیست؟
  • آیا می توان در بازار کار کامپیوتر در آلمان بدون نیاز به زبان آلمانی کار کرد؟
  • متوسط درآمد در بازار کار کامپیوتر در آلمان چقدر است؟
  • چه شرکت های بزرگی در این کشور در زمینه کامپیوتر فعالیت می کنند؟
  • آیا مهندسین کامپیوتر در کشور آلمان از درآمد مناسبی برخوردار هستند؟
  • درآمد مهندس کامپیوتر در آلمان چقدر است؟
  • درامد هوش مصنوعی در المان چقدر است؟
  • حقوق مهندس it در آلمان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه آلمان برای رشته کامپیوتر چیست؟

درباره آلمان، سومین اقتصاد بزرگ دنیا

جمهوری فدرال آلمان با عنوان آلمانی Bundesrepublik Deutschland کشوری اروپایی به پایتختی شهر برلین است. زبان رسمی و ملی آلمانی ها، زبان آلمانی است و 76.4% از جمعیت 82 میلیون نفری آلمان از نژاد ژرمن یا آلمانی و بقیه از اقلیت های قومی دیگر است. از مهم ترین شهرهای آلمان می توان به برلین، مونیخ، درسدن، برمن، هانوفر، هامبورگ اشاره کرد. کشور آلمان با مساحت 357386 کیلومتر مربعی خود دارای 16 استان مختلف است و با کشورهایی نظیر جمهوری چک، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، لهستان، اتریش و سوئیس دارای مرز مشترک است. این کشور از سال 1957 به عضویت کمیسیون اقتصادی اروپایی و از سال 1993 به عضویت اتحادیه اروپایی (EU) درآمده است. آلمان بخشی از ناحیه شنگن و از موسسان ناحیه اروپایی یا Eurozone در سال 1999 است.

امروزه، کشور قدرتمند آلمان به عنوان اولین اقتصاد بزرگ اروپا و سومین اقتصاد برتر دنیا جزو پیشرفته ترین و به روزترین کشورهای اروپا و جهان محسوب می شود. به لحاظ سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP)، آلمان با 4.555 تریلیون دلار جزو ثروتمندترین کشورهای جهان است. آلمان همچنین به عنوان پیشگام جهانی در بخش های مختلف صنعتی و تکنولوژیکی، سومین کشور بزرگ صادر کننده و وارد کننده محسوب می شود. آلمان با توسعه فوق سریع و کیفیت زندگی برتر دارای یک سیستم تامین اجتماعی و مراقبت های درمانی عمومی است و در ضمن تحصیلات دانشگاهی در این کشور اروپایی رایگان است.

وبینار تخصصی مهاجرت کاری به آلمان

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان

آلمان مکان ایده آلی برای کار مهندسان کامپیوتر محسوب می شود، چرا که شرکت های آلمانی عمدتا بر روی توسعه و تحقیق فناوری های نوین سرمایه گذاری می کنند و به همین دلیل آلمان را به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا و سومین اقتصاد بزرگ جهان نگه داشته اند. این کشور همچنین دارای استارت آپ های فراوان و شرکت های فناوری با اندازه متوسط به همراه شرکت های چند ملیتی بزرگ است که شرکت های تابع را در کل اروپا و جهان سازماندهی می کنند. البته اگر کسی بخواهد مستقیما ویزای کاری آلمان را اخذ کند باید مدارکی از جمله موارد ذیل را تقدیم نماید:

  • قرارداد کاری امضا شده بین کارفرما و کارمند
  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی با توجه به زبان و ملیت شرکتی که فرد را استخدام کرده است
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی به زبان آلمانی
  • عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن
  • گواهی مبنی بر تهیه محل اقامتی در آلمان
  • گواهی تمکن مالی بانکی مبنی بر داشتن هزینه های زندگی در آلمان برای کل مدت اقامت معادل ماهانه حداقل 1000€ (یورو) در صورت مجرد بودن

درآمد و بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان

درآمد مهندسان کامپیوتر در آلمان موضوعی است که انگیزه مهم اغلب متقاضیان مهاجرت به آلمان محسوب می شود. در واقع، درآمد شما به عنوان مهندس کامپیوتر به عوامل و فاکتورهای مختلفی شامل سابقه کاری شما و یا مهارت کاریتان و یا میزان تحصیلاتتان بستگی دارد. اگر شما نیز فارغ التحصیل رشته کامپیوتر هستید و علاقه مند کار درکشور آلمان می باشید، بایستی بدانید که این رشته جزو مشاغل مورد نیاز آلمان است و شانس شما برای اخذ ویزای کار آلمان از این طریق بسیار بالا است.

به عنوان مثال بانک Deutsche Bank است با اینکه یک شرکت مالی است، اما از بزرگترین کارفرماهای مهندسان کامپیوتر، توسعه گرها و متخصصان IT می باشد. از دیگر شرکت های بزرگ آلمانی که در حال جذب متخصصان IT هستند می توان به اسکای تک و زیمنس یا حتی تولید کنندگان خودرو همانند BMW یا Daimler اشاره کرد.

درآمد و بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان

وضعیت بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان در 2023

سطح تکنولوژی در آلمان به واسطه رقابت بالا بر سر نوآوری، روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است. همین طور که زمان به پیش می رود، مهندسان کامپیوتر نیز نظاره گر افزایش منافع و امتیازات خودشان در اقتصاد آلمان خواهند بود. هم اکنون، در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی کمبود متخصصان IT مشهود است و به همین خاطر درآمد این متخصصان نیز دائما در حال افزایش است. پس اصلا جای تعجب نیست که مهندسان در آلمان درآمد خوبی داشته باشند. همانطوری که در جدول زیر نیز مشاهده می شود، مهندسان IT بعد از مهندسان شیمی و داروسازی در رده دوم بالاترین درآمد مشاغل آلمان در سال 2023 قرار می گیرند:

بخشحداقل سطح درآمد سالانه (به یورو)حداکثر سطح درآمد سالانه (به یورو)
صنعت ساخت€45000€70300
صنعت شیمیایی و داروسازی€59200€93000
مهندسی برق€53800€73000
عرضه انرژی€52600€77300
ساخت وسایل نقلیه€56800€84000
IT€45900€74900
مهندسی مکانیک€52800€79100

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، میانگین حقوق شما در آلمان به عنوان مهندس کامپیوتر تقریبا در حدود 45900€ تا 74900€ (یورو) در سال است. متوسط درآمد در این حوزه در شهرهای مختلف آلمان عبارت است از:

متوسط درآمد متخصصین کامپیوتر در شهرهای مختلف آلمان

شرایط اخذ بلوکارت آلمان برای مهندسان کامپیوتر

همان طوری که مطلع هستید، متخصصان رشته کامپیوتر جزو فهرست مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2023 هستند و دولت آلمان برای این متخصصان تسهیلات و امکانات مهاجرتی خاصی به عنوان مشوق کار در آلمان پیش بینی کرده است. یکی از این تسهیلات مهاجرتی آلمان برای مهندسان کامپیوتر و متخصصان فناوری اطلاعات (IT)، درخواست ویزای کار آلمان در قالب بلوکارت یا کارت آبی است. درحقیقت، بلوکارت آلمان یکی از آسانترین و سریعترین روش های مهاجرتی پیش روی مهندسان کامپیوتر برای اخذ اقامت اروپایی و زندگی و کار درکشور آلمان می باشد. اما بلوکارت آلمان چه شرایطی دارد؟

مدارک اخذ بلوکارت آلمان برای مهندسان کامپیوتر

از شرایط درخواست بلوکارت آلمان 2023 برای مهندسان کامپیوتر می توان به تحویل مدرک دانشگاهی حداقل لیسانس، برخورداری از قرارداد کار شامل پیشنهاد استخدام با حداقل درآمد سالانه حدود 53600€ (یورو) و نیز داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B1 اشاره کرد. به دیگر سخن، متخصصان دارای جاب آفر یا پیشنهاد شغلی و متوسط درآمد حداقل 3/2 سطح متوسط درآمدی مشاغل ملی آلمان، صلاحیت آن را دارند که بلوکارت آلمان را درخواست کنند. لازم به توضیح است که مدت اعتبار این کارت بستگی به مدت زمان قرارداد کاری شما دارد و معمولا تا حداکثر 4 سال اعتبار دارد. اما برای درخواست بلوکارت، شما باید مدارک لازمه زیر را پس از دریافت تاییدیه پیشنهاد کاری، تحویل سفارت آلمان دهید:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت معتبر
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • بیمه سلامت بین المللی
  • گواهی سلامت روحی و جسمانی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • تاییدیه ارزیابی بازار کار
  • گواهی اثبات تمکن مالی

شرایط تحصیل رشته کامپیوتر در آلمان

مسلما اخذ مدرک از دانشگاه های برتر آلمانی روشی آسان برای یافتن کار در هر نقطه از اروپا و خارج از اروپا است. در آلمان، علوم کامپیوتر یکی از رشته های تحصیلی بسیار مطلوب در بین دانشجویان داخلی و خارجی است و اغلب دانشگاه های آلمانی این برنامه تحصیلی را به دانشجویان خود ارائه می دهند. اگر شما قصد تحصیل رشته کامپیوتر در آلمان را داشته باشید، شما می توانید این برنامه تحصیلی را در هر 3 مقطع تحصیلی لیسانس (3 سال)، فوق لیسانس (2 سال) و دکترا (4 سال) ادامه تحصیل دهید. به شرط آنکه، شما صلاحیت های لازم برای تحصیل در آلمان را داشته باشید. از شرایط تحصیل رشته کامپیوتر در آلمان می توان به ارائه مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات مربوطه و نیز داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B2 یا C1 اشاره کرد.

آیا شما هم مایل به تحصیل رشته کامپیوتر در برترین دانشگاه های آلمان هستید؟ ما در این بخش از مقاله، شما را با برترین دانشگاه های آلمان در زمینه تحصیل رشته کامپیوتر مطابق رنکینگ دانشگاهی جهان QS آشنا می کنیم. جدول زیر نشانگر برترین دانشگاه های آلمان در رشته علوم کامپیوتر در سال 2023 به همراه رتبه های جهانی آنها است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه فنی مونیخ49
موسسه فناوری کارلسروهه (KIT)141
دانشگاه لودویک ماکسیمیلان مونیخ59
دانشگاه آخن RWTH147
دانشگاه فتی برلین158

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یکی از برترین موسسات حقوقی و مهاجرتی در تلاش است که با ارائه برترین و تخصصی ترین مشاوره های حقوقی در خدمت هموطنانی باشد که علاقه مند مهاجرت به آلمان هستند.

سوالات متداول در باب درآمد مهندس کامپیوتر در آلمان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار رشته کامپیوتر در آلمان می باشیم:

  • وضعیت بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان در 2023 چگونه است؟ سطح تکنولوژی در آلمان به واسطه رقابت بالا بر سر نوآوری، روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است. همین طور که زمان به پیش می رود، مهندسان کامپیوتر نیز نظاره گر افزایش منافع و امتیازات خودشان در اقتصاد آلمان خواهند بود. هم اکنون، در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی کمبود متخصصان IT مشهود است و به همین خاطر درآمد این متخصصان نیز دائما در حال افزایش است. پس اصلا جای تعجب نیست که مهندسان در آلمان درآمد خوبی داشته باشند.
  • شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان به چه صورت است؟ آلمان مکان ایده آلی برای کار مهندسان کامپیوتر محسوب می شود، چرا که شرکت های آلمانی عمدتا بر روی توسعه و تحقیق فناوری های نوین سرمایه گذاری می کنند و به همین دلیل آلمان را به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا و سومین اقتصاد بزرگ جهان نگه داشته اند. این کشور همچنین دارای استارت آپ های فراوان و شرکت های فناوری با اندازه متوسط به همراه شرکت های چند ملیتی بزرگ است که شرکت های تابع را در کل اروپا و جهان سازماندهی می کنند.
2.8/5 - (6 امتیاز)

124 دیدگاه برای “بازار کار رشته کامپیوتر در آلمان

  1. شاهین گفت:

    سلام، در زمینه IT بین شبکه و برنامه نویسی کدوم شرایط شغلی بهتری داره ؟ چقدر تفاوت در بازار کاری بین این دو تا هست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هر دو واقعا شرایط خوبی دارند و نمی تونیم تفاوتی بینشون ببینیم

  2. فلاح گفت:

    سلام خداقوت من ۳۷سالمه لیسانس نرم افزار کامپیوتر و تازه شروع کردم زبان آلمانی رو و مرتبط با رشته م کار نکردم میخواستم ببینم چه دوره ی کامپیوتری رو برم که مورد نیاز آلمان باشه توش مهارت پیدا کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هر تخصصی رو که علاقه دارید بهتر هست ادامه بدید تا به موفقیت برسید و محدودیتی در این رابطه نیست

  3. رویا گفت:

    سلام من در آلمان هستم با مهندسی کامپیوتر و فوق لیسانس ـGIS مدرک B2 دارم مصاحبه زیادی رفتم و رزومه امدر زمینه ـGIS قوی هست آیا می توانید برای من کار پیدا کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید از طریق موسسات کاریابی آلمان اقدام کنید.
      ما برای کسانی می تونیم اقدام کنیم که هنوز در ایران هستند

  4. میترا گفت:

    بنده 42 ساله هستم دانشجوی دکترای سخت افزار. 5 سال سابقه بیمه و کار در زمینه کامپیوتر دارم. زبان آلمانی هم در سطح B1 بلدم. آیا امکان کار در آلمان در زمینه کامپیوتر یا شغل های مرتبط را دارا می باشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این شانس رو قطعا خواهید داشت.
      در صورت تمایل به کاریابی، می تونید مستقیم با مشاورین ما در تماس باشید. مشاورین ما احتمالا از ایران بتونن برای شما کار پیدا کنند

  5. الهام گفت:

    سلام من 32سالمه لبسانس کامپیوتر نرم افزار ار دانشگاه پیام نور دارم مدرک ICDL از فنی حرفه ای هم‌دارم
    اگه شروع کنم به یادگیری زبان المانی و سابقه ی کار با کامپیوتر 5سالی دارم
    چقد شانس دارم برای اینکه بتونم از طریق کاری بزم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ما می تونیم در این حوزه برای شما جاب آفر هم پیدا کنیم. در صورت تمایل، با مشاورین ما تماس بگیرید، تا دقیق تر شما رو راهنمایی کنند

  6. امیر محمد گفت:

    سلام من 23سالمه و کارشناسی مهندسی کامپیوتر دارم از دانشگاه صنعتی اصفهان میخواستم که برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وبعدش کار به آلمان مهاجرت کنم اگه میشه شرایط بورس گرفتن رو بگین و اگه بورس نتونیم بگیریم چقد پول لازمه مدرک زبان انگلیسی هم دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در نظر داشته باشید که در آلمان چیزی به اسم بورسیه تحصیلی نداریم و بورسیه ها از طرف دولت پرداخت نمیشه که شرایط یکسان داشته باشه. در نتیجه شما باید بورسیه تحصیلی خودتون رو از طرف دانشگاه دریافت کنید. شرایط هر دانشگاه هم با دانشگاه دیگه کاملا متفاوت هست و شما باید بعد از انتخاب دانشگاه محل تحصیلتون شرایط رو به صورت مجزا در رابطه با بورسیه بررسی کنید.
      هزینه تحصیل در آلمان برای دانشجویان خارجی در سال حدود 1700 یورو و کمتر هست ولی در بادن وورتمبرگ که دانشگاه های خوبی هم در اون هست به حدود 4000 یورو می رسه. شما همچنین باید نزدیک به 10500 یورو رو هم در حساب بانکی خودتون داشته باشید که به عنوان تمکن مالی حساب می شه.

  7. محسن.پارسا گفت:

    سلام من 27 سالمه b2 المانی هم دارم و مدرک مهندسی سخت افزار از فنی حرفه ای و 4 سال سابقه کار دارم…اما مدرک دانشگاهی ندارم .امکانش هست بتونم برای آلمان اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدرکی که می فرمایید مربوط به مهندسی سخت افزار هست رو از کجا دریافت کردید؟

  8. زمانی گفت:

    سلام من فوق لیسانس کامپیوتر نرم افزار دارم از دانشگاه آزاد و مدت 10 سال است که کارشناس توسعه شبکه و فناوری هستم در آموزش و پرورش و سن من 45 سال است . زبان انگلیسی و آلمانی من زیاد خوب نیست با این شرایط من می تونم اصلا به فکر مهاجرت و کار باشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما برای مهاجرت به آلمان مناسب نیست متاسفانه

  9. امیر ممد گفت:

    سلام من دانشجو هستم تو رشته مهندسی کامپیوتر تو دانشگاه امیر کبیر میخواستم ببنم میتونم برم یا نه
    بعد من انگلیسی فول هستم نیازی هست المانی یاد بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید مهاجرت کنید
      خیر می تونید در دانشگاه هایی تحصیل کنید که زبان انگلیسی رو ارائه می دن.
      فقط حتما باید مدرک زبان داشته باشید

  10. امید گفت:

    سلام
    من 32 سالمه و لیسانس رشته IT دارم. 5 سال در زمینه ها شبکه سخت افزار سیستم های مدار بسته در شرکت تولیدی لوازم خانگی مسئول بودم. همسرم 28 سالشه و ارشد پرستاری داره و 4 سال سابقه کار داره. زبان المانی رو به تازگی شروع کردیم اما تا یک سال دیگه میتونیم به سطح قابل قبول برسیم.
    میخواستم بدونم به نظر شما شانس ما برای مهاجرت و پیدا کردن یه شغل مطمئن در المان چقدره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      توصیه اکید می کنم با مشاورین ما تماس بگیرید چون در زمینه کامپیوتر پیشنهادات مستقیم کار در این کشور داریم.
      در صورتی که از این زمینه موفقیتی حاص نشه، شما می تونید با استفاده از ویزای جستجوی کار وارد این کشور بشید و قطعا به کار می رسید.
      شرط اصلی برای شما یادگیری زبان تا سطح B1 هست

  11. حسين کودزری گفت:

    سلام من فوق لیسانس کامپیوتر دارم زبانم درحد متوسط 12سال سابقه کار در آموزش پرورش دارم و تدریس مرتبط با رشته دارم طراحی سایت نرم افزارهای طراحی مثل بلندر فتوشاپ و… انجام دادم به نظر شما چطور میتونم اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که به صورت حرفه ای سابقه کار در این زمینه رو دارید، با مشاورین ما تماس بگیرید شاید بتونن برای شما به صورت مستقیم پیشنهاد کاری دریافت کنند.
      اگر شرایط سنی مناسبی داشته باشید (زیر 40)، می تونید با تسلط به زبان آلمانی در سطح b1 خودتون رو به این کشور برسونید و شروع کنید به جستجوی کار

  12. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    40سال سن دارم ، دارای مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر- نرم افزار و دانشجوی رشته حقوق مقطع کارشناسی هستم و سال1402درسم در رشته حقوق تموم میشه
    زبان آلمانی را در کوتاهترین زمان میتونم یاد بگیرم
    16ساله کار میکنم ولی کلا 5سال بیمه رد شده که از این 5 سال حدود 3سال به عنوان مهندس کامپیوتر سابقه بیمه ای دارم
    همسرم مهندس کامپیوتر هستن ودارای مدرک زبان انگلیسی و در حال حاضر تدریس میکنن ولی سابقه بیمه ای ندارند
    لطفا راهنمایی بفرمایید با چه شرایطی میتونیم به کشور آلمان مهاجرت کنیم. تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که هر دو نفر در زمینه کامپیوتر توانمندی دارید، حتما با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو در جریان پیشنهادهای کاری محدودی که در اختیار داریم قرار بدهند که بتونید مستقیما برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید.

  13. Hadi گفت:

    سلام وقتتون بخیر لطف میکنید منو راهنمایی کنید
    من 23 سالمه لیسانس نرم افزار ساکن تبریزم ، چندین ماهه برای کنکور ارشد مطالعه کردم هدفم گرایش هوش مصنوعی هست که یه ماه دیگه کنکور میدم
    میخواستم بدونم داشتن فوق لیسانس بعدا در اومدن به المان تاثیری داره مزیت حساب میشه یا هیچ؟؟
    کارت پایان خدمت دارم .سطح زبان انگلیسیم intermediate هست و” زبان برنامه نویسی مرتبط با رشتم و تمام دورهای مرتبط به هوش مصنوعی رو گذروندم چند تا پروژه دارم”
    بنظرتون کدوم روش برای من مناسبه ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید برای ورود به این حوزه، سابقه کاری داشته باشید. داشتن مدرک ارشد هم می تونه برای شما کمک یک برگ برنده باشه اما الزام نیست

  14. کیارش گفت:

    سلام
    من 21 سال سن دارم و دانشجوی رشته کامپیوتر هستم
    میخوای برای ادامه تحصیل به المان مهاجرت کنم
    ولی هنوز نمیدونم باید چه شاخه ای از رشته کامپیوتر رو انتخاب کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سخت گیری زیادی در این رابطه نداشته باشید چون در همه زمینه ها فرصت های شغلی عالی پیش روی شما هست

  15. بهراد .ب گفت:

    با سلام، بنده 50 سال سن دارم و فرهنگی هستم ( بازنشسته) متاسفانه دیابت نوع 2دارم مدرک تحصیلی من فوق دیپلم نرم افزار است می خواستم بدونم ایا شانسی برای کار در المان دارم ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما و این که بازنشسته هستید اجازه کار رو بهتون نمیده
      ولی می تونید از روش های سرمایه گذاری و استارت آپ وارد اروپا بشید

  16. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید
    بنده ۲۲ سالمه و مدرکه بین المللی آیتی شبکه (سیسکو) دارم و ۷ شاخه هایی مختلف ک مربوط ب شبکه هستن مثل فایروال ، ماکروسافت و…
    سابقه کار هم ۱ سال دارم مدرک زبان انگلیسی دارم میخواستم بدونم میتونم واسه ویزا کار اقدام کنم یا خیر؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید با مشاورین ما تماس بگیرید چون به صورت محدود در حوزه فعالیت شما چند پیشنهاد کاری در اختیار دارند.
      شما تنها در صورتی که پیشنهاد کاری داشته باشید می تونید برای ویزای کار به صورت مستقیم اقدام کنید

  17. سپهر عليوند گفت:

    سلام خسته نباشيد من كارداني نرم افزار دارم و ميخواهم براي كارشناسي رشته‌ي سخت افزار بخونم و به المان مهاجرت كنم حالا ميخواستم بدونم
    ايا براي كارشناسي نرم افزار ادامه بدم يا سخت افزار شروع كنم منظورم اينه بازار كار كدام يك بهتر است ممنون ميشم پاسخ دهيد.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سیستم آلمان سیستم آموزش بولونیا هست. در حقیقت شما مقطع کاردانی رو در آموزش عالی اروپا ندارید بنابراین آزادانه می تونید هرکدوم که بیشتر علاقه دارید رو ادامه بدید

  18. mahdi گفت:

    سلام خسته نباشید اینایی که تو مقاله گفتید رشته کامپیوتر از فنی حرفه ای هست یا از ریاضی ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تفاوتی از این بابت وجود نداره. شما در صورتی که تجربه در بازار کار داشته باشید می تونید اقدام کنید

  19. لیلا گفت:

    سلام. من و‌ همسرم شرکت isp در ایران داریم و پنج ساله که فعالیت داریم‌. هر دو 42 ساله هستیم. همسرم مدارک بین المللی شبکه رو دارن، و تخصص و تجربه خوبی دارن، اما مدرک آکادمیک ندارن‌. یه پسر 6 ماهه هم داریم. برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری میتونیم اقدام کنیم؟ زبان آلمانی بلد نیستیم اما میتونیم زود یاد بگیریم. البته همسرم زبان انگلیسیش خوبه
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این زمینه حتما با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.

  20. J2 گفت:

    وقت بخیر
    کسی که در زمینه IT فعالیت میکنه ، دارای سابقه کار هست ، به زبان آلمانی و انگلیسی تسلط داره … در زمینه شبکه های کامپیوتری از کمپانی های Cisco ، Microsoft مدرک داره (مدارک بین المللی هستند که در کل دنیا معتبر هست )… و چندین مدارک معتبر بین المللی دیگر در زمینه IT رو دارد … اما مدرک تحصیلی دانشگاهی ندارد !!!!
    این فرد از چه طریقی میتونه به کشور آلمان مهاجرت کنه و اقامت بگیره ؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا در این زمینه مقاله کار در آلمان برای برنامه نویسان رومطالعه نمایید

  21. سپهر گفت:

    سلام . من دانشجوی دکتری مهندسی کامپیوتر هستم. استاد حق التدریس دانشگاه نیز هستم و بیش از 3 سال سابقه کار در یک شرکت نیز هستم. به طراحی سایت و برنامه نویسی و طراحی لوگو تسلط دارم. با این شرایط میتوانم در آلمان یک کار خوب پیدا کنم ؟ آیا شانسی دارم ؟
    من متسفانه مبتلا به بیماری MS هستم اما خداروشکر بسیار ضعیف است. آیا این بیماری تاثیزی در دریافت ویزا دارد؟

    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در آلمان شرایط خوبی دارید
      خیر تاثیری در اصل قضیه نخواهد داشت

      1. سپهر گفت:

        سلام خیلی ممنونم.
        برای شروع پرونده ویزای کاری در المان چگونه باید درخواست دهم ؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          در گام اول با ما تماس بگیرید تا بتونیم شما رو کامل راهنمایی کنیم

  22. بهارک گفت:

    سلام وقتتون بخیر من۲۴ سالمه و رشته کامپیوتر درس خوندم و زمینه رشتم کارم کردم میتونم مهاجرت کنم و چقدر احتمال جذبم هست !؟ المانی هم تا سطح b1

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در آلمان نیاز به سابقه کار هم دارید البته رشته خوبی رو برای مهاجرت به آلمان انتخاب کردید بهتون پیشنهاد میکنم با مشاورین ما در این خصوص صحبت نمایید

  23. علی گفت:

    با سلام،
    من 42 ساله هستم و مدرک کارشناسی نرم افزار دارم الان هم در حال یادگیری زبان آلمانی هستم، می خواستم ببینم حداکثر سن مجاز برای مهاجرت از طریق کا ر چند سال است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر در زمینه ای که میفرمائید سابقه کاری خوبی دارید الان هم میتونید برای المان اقدام کنید
      اما باید سریعتر اقداماتتون رو شروع کنید

  24. نیلوفر گفت:

    سلام. سه تا سوال کلی دارم که فکر میکنم دونستنشون باعث میشه مجبور نشم جداگانه برای هر مطلب مربوط به هر کشوری کامنت بذارم بپرسم. ممنون میشم به هر سه مورد واسخ بدید.

    برای هر کشوری که در ارتباط با شغل برنامه نویسی، جاب آفر داشته باشم، آیا برای گرفتن ویزای کاری داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی مرتبط الزامی هست یا بستگی به اون کشور داره؟
    در مورد ویزای جستجوی کار چطور؟ کشورهایی که این ویزا رو میدن آیا مدرک آکادمیک از ما میخوان یا بستگی به اون کشور داره؟
    در صورت داشتن جاب آفر از هر کشوری آیا ارایه ی مدرک زبان برای گرفتن ویزا الزامی هستش یا بستگی به کشور مورد نظر داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      داشتن مدرک مرتبط هم الزامیه
      مدرک آکادمیک میخوان الیته باز سوال شما کلیه چون آلمان تحت شرایطی مدرک غیر آکادمیک هم میشه اقدام کرد
      اکثر کشورها مدرک زبان میخوان مگر اینکه شما به زبان اون کشور تسلط کامل داشته باشید

  25. نیلوفر گفت:

    سلام.
    سوال اول اینکه آیا برای گرفتن ویزای کاری یا جستجوی کار، در صورت ارایه ی مدرک کارشناسی کامپیوتر، آیا آلمان صحتش رو از دانشگاه ایران استعلام میکنه؟

    دوم اینکه کلا همه ی کشورهای صحت مدرک تحصیلی رو از ایران استعلام میکنن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد آلمان مراجعی وجود داره که باید استعلام مدرک و دانشگاه رو از اونها بگیرید

  26. نیلوفر گفت:

    با سلام.
    برنامه نویس هستم و حدود ۷ سال سابقه ی کار در شرکت های داخلی رو دارم و مهارت بالایی در کارم دارم. مدرک دانشگاهی ندارم، خودم اقدام به یادگیری کردم. مدرک زبان انگلیسی و آلمانی ندارم، اما انگلیسیم نسبتا خوبه. در صورتی که از آلمان جاب آفر داشته باشم میتونم ویزای کاری بگیرم بدون ارایه مدرک دانشگاهی و بدون ارایه ی مدرک انگلیسی و آلمانی؟ یا داشتن هر سه مدرک الزامی هستش؟

    اگه بخوام برای ویزای جستجوی کار اقدام کنم چطور؟ اونم مدرک تحصیلی و مدرک انگلیسی و آلمانی، هر سه رو میخواد حتما؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      داشتن مدرک آکادمیک و مدرک زبان الزامیه

  27. ..علی..ر.. گفت:

    سلام مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات و شاخه امنیت شبکه(مهندس سایبری)تو آلمان درامد داره؟چقدر

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا در خصوص درآمد ها مقاله 10 مشاغل پر درآمد در آلمان رو مظالعه نمایید

  28. مهرداد گفت:

    سلام و عرض ادب
    بنده 35 سالمه و متاهل هستم، لیسانس نرم افزار دارم و حدود 11 سال هست که در یک اداره دولتی مشغول به کار هستم، برنامه نویسی #C در حد متوسط و SQL (پایگاه داده) به صورت حرفه ای بلدم، بغیر از این ها در چند زمینه دیگر هم تسلط متوسط دارم که مهمترینش را عرض کردم. در چندتا پروژه برنامه نویسی به صورت تیمی مشارکت کردم قبلا. تا حدودی به زبان انگلیسی (در حد محاوره و اینکه بتونم گلیمه خودم رو از آب بیرون بکشم) تسلط دارم ولی هیچ آشنایی ای به زبان آلمانی ندارم. بنظرتون با این شرایط میتونم از آلمان یا کشورهای دیگه پیشنهاد کاری داشته باشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله میتونید برای این رشته که بسیا بازار کار خوبی هم داره در کشور آلمان کار کنید و بهتره که از طریق سایت های کاریابی درخواست نمایید و در صورتی که این امکان رو نداشتید راه های دیگه ای هم وجود داره مثل ویزای جستجوی کار

  29. :-) گفت:

    سلام،خسته نباشید، من الان 15 سالمه و بر زبان انگلیسی مسلط هستم. در حال یادگیری زبان المانی هستم. نمراتم که فعلا در نهم هستم خوب است و تقریبا 20 هست. میخواهم بدانم اگر من رشته ی کامپیوتر بردارم و بعد از اینکه دیپلمم را در ایران گرفتم به چه صورتی برای تحصیل در کشور المان باید اقدام بکنم؟چون نه خدمت سربازی خواهم داشت و نه تجربه ی کار و میخواهم بلافاصله اقدام کنم.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای تحصیل در آلمان نیاز به قبولی در دانشگاه های سراسری ایران و مدرک زبان آلمانی خواهید داشت

  30. ایمان جلالی گفت:

    سلام . من لیسانس تکنولوژی نرم افزار دارم آیا میشه بدون سابقه کار تو زمینه شبکه کار پیدا کرد؟بعد برا بلو کارت آیا با تافل زبان انگلیسی میه گرفت یا نه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      داشتن سابقه کار یک الزامه و طبیعتا برای کار در آلمان داشتن زبان آلمانی هم از الزامات مورد نیاز شماست

  31. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۱۸ سالم هست و مدرک مترجمی زبان دارم و نمرات تحصیلی هم بالا هست . مدرک دوره تخصصی فتوشاپ رو هم دارم و برای طراحی وبسایت هم اقدام کردم . تازه شروع کردم المانی یاد بگیرم . رشته انتخابیم هم مهندسی ای تی هست . اگر بتونیم المانی رو کامل یاد بگیرم و مدرک هم اخذ کنم با توجه به نوشته میتونم در یکی از دانشگاه های المان مثل اخن یا غیره معادل سازی کنم و ادامه بدم و شرایط شغلی بعد از اتمام دانشگاه فراهم هست ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله در کشور آلمان بازار کاربی خیلی خوبی در زمینه های کامپیوتر و IT وجود داره

  32. سارا گفت:

    سلام من ارشد هوش مصنوعی از دانشگاه آزاد هستم و در زمینه رباتیک تجربه نسبی دارم. در حال یادگیری زبان آلمانی هستم.
    آیا شرایط پذیرش رو دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد کار در کشور آلمان اگر تجربه کار در این زمینه رو دارید میشه برای اخذ ویزای این کشور اقدام کرد

  33. سپیده گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون، من لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه دولتی دارم و چنتا مدرک فنی حرفه ای که شامل مایکروسافت و نتورک پلاس هست و همچنین حدود 2 سال سابقه کار مرتبط دارم (به همراه بیمه تامین اجتماعی)، آیا شانسی برای جاب آفر دارم یا نه باید منظر بمونم وقت مصاحبم برسه و 6 ماه در المان به دنبال کار باشم؟ در حال حاضر مشغول به یادگیری زبان المانی هم هستم

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید شانستون رو با فرستادن رزومه در سایت های کاریابی امتحان کنید ولی بهتر و امن تر از اون ویزای جستجوی کار کشور آلمانه که از این طریق برای اقامت آلمان اقدام کنید

  34. محمد امین گفت:

    سلام من دارم برای کنکور می خوانم میخواست بدونم با رتبه تک رقمی آوردن در کنکور و تسلط داشتن به زبان آلمانی آیا امکان تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      با ثبت نام در دانشگاه های سراسری روزانه یا شبانه و مدرک زبان آلمانی مشه براتون پذیرش گرفت

  35. میثم گفت:

    سلام من تخصص تعمیرات کامپیوتر رو دارم 28 سالمه و فوق دیپلم متالورژِی دارم میتونم.برای تعمیرات کامپیوتر شانسی برای ویزای کار دارم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در آلمان رشته تحصیلی شما باید در لیست رشته های مورد نیاز آلمان وحود داشته باشه
      در زمینه کامپیوتر در آلمان میشه کار کرد
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  36. majid گفت:

    سلام بنده 28 سال سن دارم با مدرک دیپلم و13 سال سابقه کاردر زمینه طراحی و پیاده سازی شبکه های کامپیوتری و ابزاردقیق و اتوماسیون صنعتی و 12 تا مدرک تخصصی از شرکت مایکروسافت و چندیدن مدرک فنی حرفه ای در زمینه اتوماسیون صنعتی زمیمنس . آیا امکان جستجوی کار در آلمان برای بنده وجود دارد.
    ممنون از پاسخگویی شما

    1. داوری گفت:

      سلام
      سابقه کار خوبی دارید اما مدرک دیپلم به همراه مدرک فنی باید داشته باشید که میفرمائید دارید و این هم به شما کمک میکنه در ویزا شدنتون
      در کل شرایط خوبی برای آلمان دارید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  37. امیر گفت:

    سلام و روزبخیر
    بنده دیپلم رشته کامپیوتر دارم و ۱۸ سال سن دارم.و در حوزه کار کامپیوتر به امور تدوین فیلم،تعمیر نرم افزاری،نرم افزار های اداری و… تسلط دارم.میخوام برای ادامه تحصیل بروم.بعنوان کار دانشجویی چقدر شانس دارم.ممنون میشم پاسخ بدهید

    1. داوری گفت:

      سلام
      کار ضمن تحصیل در آلمان امکانپذیره
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  38. مریم گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید من کارشناسی کامپیوتر دارم ولی سابقه کار ندارم
    و در حال حاضر دارم زیان میخونم که واسه ایلتس اماده بشم خواستم ببینم من شانسی واسه دریافت اقامت دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتره که برای تحصیلی اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  39. hadi گفت:

    با سلام
    من 42 سالمه ، متاهل و دارای یک فرزند ، لیسانس کامپیوتر از هندوستان و 14 سال سابقه کار در زمینه IT ( بعنوان سرپرست IT در پروژه ها ) در شرکت نفت رو دارم ؛ برنامه نویسی به زبان های #C و Java و همچنین طراحی App برای اندروید و IOS رو دارم ، تسلط کامل به انگلیسی بدلیل تحصیل کاملاً انگلیسی در هندوستان ، آیا برای مهاجرت کاری با این شرایط ذکر شده مقدور هست یا شرط سنی در دریافت ویزا لحاظ میشه ؟ ضمناً برای زبان آلمانی هم اقدام کردم ( دوره آموزش شروع شده است)

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر روزمه خوبی دارید سن شما لب مرزه اما به خاطر روزمه کاری خوبتون امکانپذیره
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  40. مهدی گفت:

    با سلام آیا تعمیرات کامپیوتر و ماشین های اداری در آلمان مورد نیاز می باشد
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      در زمینه کامپیوتر چقدر تخصص دارید؟ مدرک تحصیلی هم بابت اون دارید یا خیر؟

  41. مهدي گفت:

    سلام
    رسته مهندسي كامپيوتري دانشگاه پيام نور ميخونم ترم ٢ هستم.ميخواستم ببينم مدرك پيام نور رو قبول دارن براي مهاجرت به المان ؟
    بعد از دريافت ليسانس منظورم هست ، و اينكه كانادا چطوره و كدومش راحت تر و بهتره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله در کل اکثر دانشگاه های پیام نور رو قبول دارن اما از الان برای 3 سال دیگه نمیشه برنامه ریزی دقیق کرد و در زمانی که میخواین اقدام کنید باید شرایط اون موقع رو بسنجید

  42. علیرضا گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من 24 سالمه و متاهل هستم
    فوق دیپلم نرم افزار و همسرم لیسانس صنایع دارند
    چندین مدرک تخصصی مرتبط با رشتم دارم و همچنین مشغول به کار در همین حیطه هستم
    زبان انگلیسی در سطح advance خواندم
    آیا شرایط مهاجرت داریم ؟
    ممنون از شما

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر سابقه کار هم داشته باشید میتونید برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  43. سینا گفت:

    سلام خسنه نباشید
    من در دیپلم فنی حرفه ای در رشته حسابداری دارم و 22 سالمه و طی 4 ماه دیگه امتحان b2گوتا میدم
    و در دانشگاه رشته مدیریت هتلداری میخونم
    میخوام وقتتو بزارم رو گرفتن مدارک فنی از موسسه های متبر که در شاخه IT و آموزش شبکه و سخت افزار و آموزش وب و برنامه‌نویسی کار وقتتو بزارم و طی یک سال این مدارکو بگیرم با نمرات بالا
    ایا امکان داره بتونم برای کار کردن در شرکت های دولتی یا خصوصی المان کار کنم ؟و نیاز ایا به 24 ماه کالج دارم؟
    ممنون میشم پاسخ بدین با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      توضیح کیس شما مفصله و پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تا کامل راهنماییتون کنم

  44. آریان گفت:

    سلام ، من 17 سال سن دارم و امسال دیپلم میگیرم خواستم ببینم اگر که نمره دیپلم بالای 16 باشه و همونطور که گفتید ریزنمرات میخوان ، درس های تخصصی کامپیوتر بالای 17 و 18 باشه ، تسلط کامل به زبان انگلیسی دارم و آلمانی هم درحد B2 ، امکانش هست که بنده پذیرش یکی از دانشگاه های المان رو بگیرم؟ شهرش هم فرقی نمیکنه ….

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      به غیر از مواردی که گفتید نیاز به قبولی در همین رشته در دانشگاه های سراسری روزانه یا شبانه خواهید داشت

  45. جواد گفت:

    سلام.میشه بفرمایین چه تخصصی بیشتر در المان برای رشته کامپیوتر کاربرد دارد؟به عنوان مثال شبکه، یا برنامه نویسی؟اگر شبکه چه زیرشاخه ای؟در مورد برنامه نویسی هم همینطور؟
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      هر دو در آلمان فوق العاده هستن اما برنامه نویسی در پایتون، جاوا و سی شارپ عالیه

  46. سینا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۰ ساام هست و تسلط کامل به زبان انگلیسی در حد آیلتس ۸ به بالا و آشنایی به زبان آلمانی در حد a2 دارم
    به شبکه و پایگاه داده در حوزه علوم کامپیوتر هم آشنایی دارم و تقریبا ۲ سال هم در این زمینه سابقه دارم.
    و دانشجوی مترجمی زبان هستم. در مقطع کاردانی
    سوالم این هست که به نظر شما بهترین روش برای مهاجرت تحصیلی یا کاری چی هست؟ خیلی دوست دارم در علوم کامپیوتر کار کنم ولی تسلطم روی زبان خیلی بیشتر هست تا کامپیوتر. به نظرتون مهاجرت تحصیلی برای ادامه تحصیل در رشته زبان بهتر میتونی باشه یا مهاجرت کاری و اگر کاری چه مواردی مورد نیاز هست برای مهاجرت کاری.

    1. سینا گفت:

      و اینکه آیا تغییر رشته کاردانی به کارشناسی توی ایران یا خارج از کشور (اگه ممکن هست) فایده ای داره؟

      1. داوری گفت:

        متوجه این منظورتون نمیشم لطفا بیشتر توضیح بدید

    2. داوری گفت:

      سلام و درود
      شما بهتره از طریق تحصیل در آلمان یا دوره های آسبیلدونگ در آلمان اقدام کنید.

  47. دامون گفت:

    سلام، 32 ساله هستم یک سال سابقه کار برنامه نویسی وب را دارم رشته دانشگاهیم مکانیک سیالات هست. چطور می تونم برای یکسال آینده شرایط مهاجرتم را اکی کنم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      ابتدا باید روش مهاجرتی خودتون رو مشخص کنید که برای شما ویزای جستجوی کار آلمان خواهد بود و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  48. ارشادی گفت:

    سلام رشته it میخونم و برنامه نویسی c.#, c++ , php , بلد هستم مدرک فنی حرفه ای دارم میتونم ادامه تحصیل در آلمان باشه یا نه تا ارشد باید ایران بخونم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بازار کار رشته شما در آلمان خوبه در این خصوص مقاله کار در آلمان برای برنامه نویسان را مطالعه نمایید
      اما در خصوص ادامه تحصیل شرایطتون رو کامل بفرمائید تا بتونم راهنماییتون کنم
      یا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  49. Ersahd گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه … مقطع (کلاس) دوم دبیرستان شرایط مهاجرت به آلمان چجوریه …. اگه میشه کامل توضیح بدید ممنون ؟؟؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شما بایستی ببینید که کدوم کشور در حال حاضر در این مقطع به شما ویزای تحصیلی میده
      بهتره که به کشورهای دیگه ای در این خصوص فکر کنید مثل انگلستان مجارستان و کانادا

    2. Սադեղ Աքբարի گفت:

      عصر شبانگاهی بخیر
      من 36 سال سن دارم
      من در کشور ایران مدت 2 سال سابقه بیمه ایران در حوضه فناوری اطلاعات در شرکت پردازشی و دیتا سنتر های سایت دولتی ygc.Ir را دارم
      و همینطور سابقه کار به عنوان سرپرست IT شرکت خصوصی electronic commerce در سوئد را دارم
      و الان درحال زندگی در ارمنستان هستم
      و همینطور به زبان سوئدیو انگلیش و فارسی بسیار مسلط هستم و تا حدود زیاد زبان المان در سطحc1 مسلط هستم
      خواستار این بودم که بدانم برای کسبPhD degree از دانشگاه Munic در کشور المان با استفاده از رزومه کاری اقامت موقت تحصیلی را میتوانم دریافت کنم؟
      ایا؟ هنوز هم به منظور تحصیلات رایگان در المان در شروع ورود به دانشگاه قانون 10000€باید به دولت المان پرداخت کرد یا این قانون عزل شده است؟

      من را ببخشید! ولی شرایط کاری مهندس های Information Technologyدر سوئد موفق تر از مهندس های کشور المان هست و کشور المان فغط شرایط خوبی برای تحصیلات دارند

      1. داوری گفت:

        سلام
        رزومه تون بطور کلی خوبه اما میخواین چیگار کنید اگر میخواین برای دکتری اقدام کنید و اولویت آلمان رو دارید ابتدا یک رزومه برای من ارسال کنید

  50. حسین گفت:

    سلام من رشتم نرم افزار هستش
    20 سالمه و تمکن مالیم 60 میلیون زبان انگلیسیمم خوبه
    شرایطم خوبه؟
    چ راهی هست ک کارفرما نیازی به اگهی زدن در اتحادیه اروپا و چند ماه در غیر اروپا بزنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام دوست من
      شما چند سال سابقه کار دارید؟
      با شرایط سنی شما بهتره برای دوره های کارآموزی در آلمان اقدام کنید

      1. حسین گفت:

        الان سابقه کار ندارم ولی منظورم در آینده بود ک سابقه دار داشتم.برای دوره کارآموزی در آلمان ویزای کاری باید بگیرم؟
        لطفا راهنماییم کنین

        1. داوری گفت:

          سلما
          مهاجرت یک مسئله بروزه و هر روزه آپدیت میشه به همین دلیل راجع به آینده نامشخص نمیشه اظهارنظر کرد
          اما در مورد دوره کارورزی میشه که ویزای آوسبیلدونگ رو اقدام کنید

  51. محمد گفت:

    درامد هایی که گفتین قبل از کسر مالیاته یا بعدش؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب هر دو مورد ذکر شده

  52. حسین فرشادمهر گفت:

    سلام و روز بخیر
    من تحصیلات دانشگاهی در زمینه کامپیوتر ندارم
    در حال حاضر طراحی سایت و سئو انجام میدم
    در یک دوره برنامه نویسی اندروید هستم
    متاهل هستم و زبان انگلیسیم در حد متوسط
    ایا میتونم در المان کار پیدا کنم و در المان اقامت کنم ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما رشته شما به علت اینکه جز ۵ تای اول هست و ما فیدبک بسیار خوبی داشتیم به راحتی می تونید به کار برسید و ویزای جستجوی کار بگیرید که حتی امکان کاریابی نیز براتون وجود داره

  53. Mohammadreza گفت:

    سلام . ببخشید من لیسانس برنامه نویسی دارم .
    خواستم بدون من چطور میتونم به آلمان مهاجرت کاری کنم ؟
    هزینه اش چقدره ؟
    در آمدش چقدره ؟
    فقط باید زبان آلمانی بلد باشیم یا انگلیسی هم میشه ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای ویزای جستجوی کار ۶ ماهه آلمان میتونید اقدام کنید که سن باید زیر ۴۰ سال باه حداقل مدرک لیسانس و ۳ سال سابقه کار و مدرک زبان b1 آلمانی داشته باشید

      1. Mohammadreza گفت:

        میشه ۳ سال سابقه کار رو بیشتر برام توضیح بدین ؟ مرسی .
        و اینکه آیا زبان آلمانی سخته ؟ تقریبا چقدر طول میکشه یاد بگیریم ؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          توضیح مفصلی داره پیشنهاد میکنم مقاله کار در آلمان رو مطالعه کنید و زبان آلمانی بسته به شرایط و زمانی داره که بهش احتصاص میدید و سطحی که میخواین به اون برسید اما در کل زبان تقریبا سختیه که با همت میتونید از پس اون بربیاید

  54. محمد گفت:

    با سلام آیا با داشتن مدرک فوق دیپلم کامپیوتر و طی کردن دوره های شبکهit از آموزشگاه، آیا راهی برای ورود به بازار کار در آلمان وجود دارد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر مدارک فنی حرفه ای دارین باید تا چند روز دیگه صبر کنید تا قوانین جدید ۲۰۲ آلمان مشخص شود

  55. Tayebeh گفت:

    سلام برای مهندسی کامپیوتر که گفتن زبان انگلیسی در وهله اول کفایت میکنه!!!! ولی شما نوشتین سطح B1??

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما هم زبان انگلیسی و هم آلمانی اکی هست اما آلمانی بهتره داشته باشید

    2. ستوده گفت:

      سلام.میشه بفرمایین چه تخصصی بیشتر در المان برای رشته کامپیوتر کاربرد دارد؟به عنوان مثال شبکه، یا برنامه نویسی؟اگر شبکه چه زیرشاخه ای؟در مورد برنامه نویسی هم همینطور؟
      ممنون

      1. ف.فرجی گفت:

        سلام و عرض ادب خدمت شما موسسات کاریابی که رشتتونو در المان استخدامی دارند جستجو کنسد تا متوجه شوید

      2. نرگس گفت:

        سلام . وقتتون بخیر . دوست عزیز آیا پاسخ این سوالتون رو بدست آوردید ؟

        1. ف.فرجی گفت:

          سلام و عرض ادب خدمت سوالتونو بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *