ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در فرانسه

بازار کار رشته کامپیوتر در فرانسه

جمهوری فرانسه یکی از کشورهای اروپای غربی و یکی از 3 کشور دارای سواحل در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس می باشد؛ رشد علمی چشمگیر در زمینه علوم پزشکی، مهندسی، تکنولوژی و غیره در بازار کار رشته کامپیوتر در فرانسه دلیل استقبال مهاجرین از این کشور می باشد. این کشور با جمعیت بالغ بر 67 میلیون و 200 هزار نفر از نفوذ سیاسی و اقتصادی فراوانی در قاره اروپا برخوردار است. فرانسه مهم ترین عضو اتحادیه اروپا محسوب می شود و واحد پولی این کشور یورو می باشد که البته از سرانه درآمد بیش از 40000€ (یورو) در سال برای شهروندان برخوردار است. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی بهتر علاقه مندان تحصیل در کشور فرانسه تهیه و تنظیم شده است.

  • نحوه دریافت ویزای کاری فرانسه برای مهندسان کامپیوتر به چه صورت است؟
  • بهترین شرایط برای کاریابی و یافتن پیشنهاد کاری از کارفرمای فرانسوی کدام است؟

اینها سوالاتی است که خوانندگان گرامی با مطالعه این مقاله پاسخ آنها را دریافت کرده و اطلاعات آنها در زمینه شغل مهندسی کامپیوتر و نرم افزار در فرانسه افزایش خواهد یافت.

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در فرانسه در 2023

بعد از گذشت 10 سال از بحران مالی جهانی امروز کشور فرانسه نسبت به شرایط عادی در زمینه استخدام و سرانه درآمد برگشته و آینده بازار کار این کشور بهتر می باشد. میانگین نرخ بیکاری در کشور فرانسه در شاخص OECD که ارزیابی عملکرد بازار کار برای رتبه بندی استراتژیک کسب و کارهای جدید را انجام می دهد با روند نزولی گزارش شده است. نرخ بیکاری در فرانسه در آوریل 2015 بیش از 10% گزارش شده بود اما امروز در سال 2023 نرخ بیکاری در فرانسه حدود 7.2% می باشد. فرانسه در صنایع مخابرات، گردشگری، کشاورزی و تسلیحات بسیار سرآمد است. فرانسه به عنوان تولید کننده محصولات کشاورزی یکی از کشورهای برتر اروپا است اما بازار کار رشته کامپیوتر در فرانسه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و مشاغل حوزه فناوری اطلاعات و نرم افزار امروزه بسیار پر رونق می باشد و یافتن کار برای تحصیلکرده های این رشته سخت نیست. در جدول زیر با شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در فرانسه بیشتر آشنا شوید:

شاخصشرایط
نرخ بیکاری 2021%8.8
مدرک تحصیلی ایده آل برای کار در فرانسهکارشناسی ارشد (معادل سازی شده در فرانسه از طریق Centre ENIC-NARIC France)
سابقه کاری ایده آل برای کار در فرانسه4-8 سال سابقه

امنیت شغلی در بازار کار رشته کامپیوتر در فرانسه

بحث امنیت شغلی نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد و امروز بازار کار کشور فرانسه در رشته کامپیوتر رقابتی می باشد و افراد همواره در خطر از دست دادن شغل به سر می برند. هر چه میزان مهارت و تحصیلات متقاضیان کار و کارمندان در فرانسه بالاتر باشد، امنیت شغلی در سطح بهتری قرار خواهد داشت. با تمام آنچه درباره بازار کار رشته کامپیوتر در فرانسه گفته شد باید بدانید که شرایط کار در این کشور از بسیاری از کشورهای اروپایی همواره با ثبات بیشتر و درآمد بالاتر بوده است.

امنیت شغلی در بازار کار رشته کامپیوتر در فرانسه

دریافت ویزای کار رشته کامپیوتر در فرانسه

نکته قابل توجه این است که ویزای کار فرانسه به علاقه مندان کار در این کشور تعلق نخواهد گرفت. زیرا فرانسه احتیاجی به نیروی کار خارجی نخواهد داشت. افرادی که با ویزای تحصیلی وارد فرانسه می شوند جواز کار قانونی در این نوع ویزا برای آن ها پیش بینی شده است و می توانند به صورت پاره وقت در شرکت های موسسات دولتی و خصوصی استخدام شوند؛ به این ترتیب برای دریافت ویزا جهت کار در بازار کار رشته کامپیوتر در فرانسه باید در این کشور مشغول به تحصیل در فرانسه و در این رشته باشید تا بتوانید ویزای کار فرانسه را دریافت کنید.

نکته قابل توجه این است که شهروندان اروپایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیاز به دریافت ویزا جهت کار در فرانسه نخواهند داشت. یکی دیگر از راه های کار در کشور فرانسه ثبت شرکت در بازار کار رشته کامپیوتر در فرانسه می باشد که برای سرمایه گذار و خانواده او ویزای اقامت موقت و در ادامه اقامت دائم این کشور را دربردارد. دریافت ویزای کاری فرانسه از جهت تحصیل و یا ثبت شرکت در این کشور یک فرآیند پیچیده و دشوار می باشد که باید توسط وکلای مجرب بررسی و انجام شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری فرانسه

ابتدائا لازم است بدانید که با توجه به شنگنی بودن فرانسه، ویزای کار فرانسه در دو نوع اقامت کوتاه و بلند مدت به متقاضیان ارائه می شود. اولی برای اقامت کمتر از 3 ماه و دومی برای اقامت بیش از 3 ماه صادر می شود. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کار در کشور فرانسه (اقامت طولانی) بدین قرار می باشد:

  • فرم درخواست ویزای کار فرانسه+ یک قطعه عکس شناسایی
  • فرم اداره مهاجرت فرانسه (OFII)
  • کپی قرارداد کاری امضا شده (تایید شده و ممهور توسط اداره محلی وزارت کار فرانسه DIRECCTE)
  • کپی صفحه شناسائی پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 3 ماه پس از تاریخ برگشت
  • کپی از ویزای شنگن قبلی (در صورت وجود)
  • مدارک پروازهای رزرو شده از قبل
  • نامه برگشت پیش پرداخت شده به همراه آدرس متقاضی جهت عودت پاسپورت
  • رسید پرداخت هزینه ویزای کار فرانسه یعنی 99€ (یورو)

برای اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به فرانسه از طریق کار یا هزینه زندگی در فرانسه با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار درباب بازار کار رشته کامپیوتر در فرانسه

متقاضیان کار در رشته کامپیوتر در فرانسه سوالات زیر را عنوان می نمایند:

  • شرایط کار در فرانسه برای شهروندان اروپایی چیست؟ شهروندان کشورهای اروپایی برای کار در فرانسه نیاز به مجوز کار ندارند و با داشتن پیشنهاد شغلی می توانند اقدام به مهاجرت کنند.
  • شرایط کار رشته کامپیوتر در فرانسه به چه صورت است؟ مدرک تحصیلی مورد نیاز، کارشناسی ارشد می باشد که افراد باید با این مدرک 4 الی 5 سال سابقه کار داشته باشند.
  • مدارک لازم برای ویزای کاری فرانسه چیست؟ فرم درخواست ویزا، هزینه ویزا به میزان 99€ (یورو) ،بیمه مسافرتی، گواهی تمکن مالی و رزرو بلیط.
  • حداکثر و حداقل درآمد رشته کامپیوتر در فرانسه چقدر است؟ حداکثر درآمد 51100€ (یورو) و حداقل درآمد 30310€ (یورو) است.
4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *