ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در قبرس

بازار کار رشته کامپیوتر در قبرس

هر ساله متقاضیان زیادی برای کار به کشور قبرس مهاجرت می کنند؛ مثلا بازار کار رشته کامپیوتر در قبرس پرطرفدار بوده و فرصت های شغلی بسیار خوبی برای متقاضیان بین المللی برای کار در این حرفه ایجاد کرده است. متقاضیان دقت نمایند که برای کار در این کشور شرایط و قوانینی وجود دارد که رعایت آن ها الزامی می باشد. با توجه به افزایش درخواست متقاضیان برای مهاجرت و کار در کشور قبرس کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو سعی دارند به بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در قبرس بپردازند، امید است که با مطالعه این مقاله پاسخ پرسش های خود را به دست آورید.

درباره زندگی در قبرس

قبرس کشوری جزیره ای می باشد، این کشور در شرق دریای مدیترانه قرار گرفته است. شهر نیکوزیا یکی از شهرهای مهم قبرس بوده که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود. این کشور به 2 بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم می شود، که بخش شمالی آن ترک نشین و بخش جنوبی آن یونانی نشین می باشد. مساحت این کشور 9251 کیلومتر مربع می باشد، این جزیره پس از جزایر سیسیل و ساردنی به عنوان سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه محسوب می شود. طبق سرشماری انجام شده جمعیت کشور قبرس 1141166 نفر می باشد، شهروندان این کشور (در هر دو بخش شمالی و جنوبی) به زبان های ترکی استانبولی و یونانی به مکالمه می پردازند. این کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد و جایگاه پاسپورت آن در سال 2021 به شرح نمودار ذیل است:

جایگاه پاسپورت در قبرس

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در قبرس در 2021

یکی از انتخاب های متقاضیانی که قصد ورود به بازار کار رشته مهندسی را دارند می تواند کشور قبرس باشد. کشور قبرس فرصت های شغلی بسیار خوبی را همراه با مزایا برای متقاضیان خارجی و بین المللی در نظر گرفته است. در دنیای طراحی و توسعه نرم افزار مهندسین کامپیوتر نقش اصلی را ایفا می کنند. به طور کلی مهندسین کامپیوتر به توسعه روش های عملکرد ایجاد شده توسط تیم طراحی نرم افزار کمک می کنند. مهندسین نرم افزار با طراحان همکاری خواهند کرد تا کارکردهای متفاوت برنامه را یکپارچه سازند.

این افراد همچنین با برنامه نویسان همکاری می کنند تا به وظایف مختلف برنامه نویسی و کارکردهای کوچکتر کمک کنند، که در ادامه به برنامه های بزرگتر با ویژگی ها و عملکرد جدید برای نرم افزارهای جدید تبدیل شوند. به طور معمول مهندسین کامپیوتر در هر 2 مرحله طراحی و توسعه نرم افزار کار خواهند کرد. در سال 2021 برای ورود به بازار کار رشته مهندسی در قبرس فرد باید مدرک معتبر زبان و مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس مهندسی کامپیوتر) از دانشگاه معتبر را ارائه نماید.

تحصیل در رشته کامپیوتر در کشور قبرس

یکی از روش های ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در قبرس تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. متقاضیان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور می توانند با تغییر ویزای دانشجویی به ویزای کاری در این کشور مشغول به کار شوند. همانطور که گفته شد دانشجویانی که در این کشور تحصیل کرده باشند شانس بیشتری برای ورود به بازار کار دارند. دروس رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه بین المللی قبرس در یک محیط کلاسی بسیار مدرن آموزش داده می شود. همچنین در دانشگاه های این کشور محیط های آزمایشگاهی مجهز به دستگاه فن آوری وجود دارد، که دانشجویان می توانند در طول تحصیل از آن ها استفاده کنند.

متقاضیان پس از پایان تحصیلات می توانند در مشاغلی مانند: توسعه دهنده نرم افزار، مدیر، مهندس تحقیق و توسعه پروژه، طراح نرم افزار، مهندس پایگاه داده در مراکز پردازش اطلاعات مشغول به کار شوند. برای تحصیل در این کشور لازم است فرد پس از اخذ پذیرش از دانشگاه ویزا تحصیلی قبرس را نیز دریافت نماید. جهت اخذ ویزای تحصیلی قبرس ارائه مدارک زیر به سفارت خانه قبرس الزامی می باشد.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن 6 ماه اعتبار
  • پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید آن
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه مدارک شناسایی و ترجمه آن

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در قبرس

هزینه های زندگی در کشور قبرس

یکی از مسائلی که متقاضیان باید به آن توجه کنند، هزینه های تحصیل و زندگی در کشور قبرس می باشد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور گران تر از دانشگاه های دولتی می باشد. اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوتر را دارید باید سالانه 3500$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایید. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری سالانه بین 2000$ تا 2500$ (دلار آمریکا) می باشد.

هزینه های زندگی کشور قبرس در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا کم و مقرون به صرفه می باشد. به طور میانگین برای زندگی دانشجویی در این کشور لازم است فرد ماهانه مبلغی بین 300€ تا 650€ (یورو) پرداخت نماید. با مراجعه به مقاله هزینه زندگی در قبرس از ریز هزینه های زندگی در این کشور اطلاع پیدا می کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و یا با تعیین وقت قبلی به موسسه مراجعه نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *