ویزای کاری

برنامه مهاجرت استانی ایالت آلبرتا

برنامه مهاجرت استانی ایالت آلبرتا

برنامه مهاجرت استانی ایالت آلبرتا که با همکاری CIC اداره می شود، با جذب نیروی کاری ماهر، با رونق اقتصادی در کشور کانادا مواجه شده است. شما می توانید از طریق برنامه مهاجرت استانی ایالت آلبرتا، شرایط اقامت دائم را برای خود و خانوادتان فراهم کنید. شما از طریق همفکری با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم نهایی خود را در زمینه مهاجرت عملی کنید.

جهت مهاجرت به استان آلبرتا می توانید به دو طریق اقدام نمایید. طریق اول: شما می توانید به صورت کاملا مستقیم با اداره مهاجرت کشور کانادا اقدام به مهاجرت نمایید. جهت ارتباط با CIC باید از طریق برنامه ورود سریع به کانادا اقدام کنید. از جمله عنوانی که باید به CIC تحویل دهید:

  • برنامه مربوط به تجربه کانادایی
  • برنامه مربوط به نیروی فنی حرفه ای فدرال
  • برنامه مربوط به نیروی متخصص فدرال
  • عوامل مربوط به سرمایه گذاران
  • عوامل مربوط به کارآفرینان
  • عوامل مربوط به افراد خود اشتغال

طریق دوم: شما می توانید از طریق برنامه مهاجرت استانی ایالت آلبرتا اقدام کنید. پیشنهاد کاری کار فرما که خود به سه گروه نیروی متخصص، فارغ التحصیلان بین المللی و نیروی کار نیمه ماهر تقسیم می شود. برنامه مهاجرتی نیروی کار مورد نیاز بازار کار استان آلبرتا نیز یکی از برنامه های مهاجرت به این ایالت می باشد.

پیشنهاد کاری در برنامه مهاجرت استانی ایالت آلبرتا

پیشنهاد کاری می تواند به 2 روش صورت بگیرد. یکسری کارفرماها هستند که دنبال نیروی کار خارجی برای کار تمام وقت می باشند. این روش در صورتی است که نیروی کار مناسب کانادایی برای کار پیشنهادی یافت نشده باشد. گروه دیگر کارفرماها، گروهی هستند که علاوه بر این که خواستار نیروی کار خارجی می باشند از وی میخواهند که هم در کانادا زندگی کند و هم کار کند. شرایط کارفرما در پیشنهاد کاری به نیروی متخصص به این نحو است که کارفرما باید ظرفیت کافی برای رونق اقتصاد در بخش تولید و ایجاد اشتغال داشته باشد، همچنین کسب و کارش در پارلمان کانادا ثبت گردیده باشد.

در این نوع از استخدام کاری، نیروی خارجی نیز بایستی یکسری شرایط داشته باشد که به شرح زیر می باشد:

  • توانایی ها و درخواست خود را کامل و واضح برای کارفرما ارسال کند و اعلام کند که قصد زندگی در آلبرتا را دارد.
  • سوابق کار، تحصیلات، آموزش و هر آن چه که برای کار پیشنهادی احتیاج است برای کارفرما ارسال کند.
  • چنانچه نیروی کار خارجی در آلبرتا در کار دیگری مشغول به کار می باشد، باید مجوز آن را لحاظ کند.

شرایط کارفرما در پیشنهاد کاری به فارغ التحصیلان ایالت آلبرتا

شرایط کارفرما در پیشنهاد کاری به فارغ التحصیلان به این نحو است که کارفرما باید ظرفیت کافی برای ایجاد اشتغال را داشته باشد. کاری که از سوی یک کارفرما در آلبرتا پیشنهاد می شود، باید در یکی از گروه های شغلی زیر باشد:

  1. NOC o
  2. NOC A
  3. NOC B
  4. NOC C

کارفرما باید قبل از ارائه کار پیشنهادی، از استانداردهای استخدام و دستمزد آگاهی کامل داشته باشد، نیروی کار هم باید یکسری شرایط داشته باشد. نیروی جویای کار باید به صورت کاملا شفاف درخواست خود را به کارفرما ارسال کند و او را از تمامی مهارت هایش آگاه سازد، همچنین نیروی کار خارجی باید از یکی از موسسات دولتی یا خصوصی استان البرتا، کالج دولتی، مدرسه فنی حرفه ای یا دانشگاه های این کشور مجوز، گواهی نامه، دیپلم و یا مدرکی گرفته باشد که نشان دهد وی به صورت قانونی می تواند در کانادا کار کند.

پیشنهاد کاری در برنامه مهاجرت استانی ایالت آلبرتا

شرایط کاری در ایالت آلبرتای کانادا

فرصت های شغلی زیادی در این ایالت کشور کانادا وجود دارد و در جدول ذیل ما برای کمک به تصمیم گیزی بهتر شما نرخ بیکاری در آلبرتا را بررسی کرده ایم:

نرخ بیکاری در ایالت آلبرتاسال
%6.42022
%4.92023
%6.22024

سطح درآمد در این ایالت هم بالا است البته میزان دقیق حقوق دریافتی به حوزه کاری، جنسیت، سابقه کار، سطح تحصیلات و غیره بستگی دارد. همچنین همانند سایر ایالت های کانادا هر 15 ماه یک بار 9% به حقوق افراد در ایالت آلبرتا طبق قوانین افزوده می گردد تا قدرت خرید آن ها به مرور زمان به دلیل وجود تورم کاهش پیدا نکند.

در جدول ذیل حداقل، حد متوسط و حداکثر درآمد در استان آلبرتا کانادا مقایسه شده است:

رنج درآمدیدرآمد سالانه به دلار
حداقل درآمدی$46549
حد متوسط درآمد$75008
حداکثر درآمد$155610

شرایط کارفرما در پیشنهاد کاری به متخصصین در ایالت آلبرتا

شرایط کارفرما در پیشنهاد کاری، از طریق نیروی کار ماهر به این نحو است که کارفرما باید شرایط و ظرفیت کافی برای ایجاد کسب و کار داشته باشد. کارفرما باید در یکی از 5 صنعت به روز کشور کانادا، درخواست نیروی کار دهد و به استانداردهای استخدام و دستمزد کافی توجه کافی کند، همچنین وی باید مجوزی داشته باشد که نشان دهد، می تواند نیروی کار خارجی استخدام کند.

در این نوع از اشتغال کاری، نیروی خارجی یا به عبارتی نیروی جویا باید یکسری شرایط داشته باشد، به این نحو که در استان آلبرتا مشغول به کار باشد، دارای مجوز کاری باشد، حداقل مدرک دیپپلم داشته باشد، در صنعت مواد غذایی، تحصیلات و مدرک دیپلم فرد، باید با استانداردهای استان آلبرتا تطبیق داشته باشد و تا حدودی به دانش زبان تسلط داشته باشد. شغل های مربوط به نیروی کار نیمه ماهر عبارتند از هتل داری، تولید، صنعت حمل و نقل در مسافت های طولانی و خدمات مواد غذایی.

مشاغل واجد شرایط در برنامه مهاجرت استانی ایالت آلبرتا:

  • مدیریت ها
  • مهندسین عمران
  • مهندسین مکانیک
  • مهندسین برق الکترونیک
  • مهندسین شیمی
  • مهندسین تولید صنعتی
  • مهندسین معدن
  • مهندسین زمین شناسی
  • مهندسین نفت
  • کارشناسان مهندسی عمران
  • کارشناسان مهندسی مکانیک
  • کارشناسان مهندسی برق الکترونیک
  • کارشناسان نقشه کشی

مهندسین باید در استان آلبرتا ساکن باشد. امکان زندگی در البرتا برایشان مهیا باشد و مدارک تخصیلی مربوط به رشته مهندسی را ارائه دهد. در حال حاضر در آلبرتا مشغول به کار باشد و یا مدت دو سال از کارش برای یک کارفرما گذشته باشد. شغل مهندسی وی باید جز مشاغل استراتژیک باشد و در ANIP ثبت شده باشد.

بررسی NOC در برنامه مهاجرت استانی ایالت آلبرتا

نتیجه بررسی این مسئله به شرح ذیل است:

  1. NOC o: مشاغلی که احتیاج به مدرک دانشگاهی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دارند.
  2. NOC A: مشاغلی که احتیاج به تحصیلات دانشگاهی دارد.
  3. NOC B: مشاغلی که احتیاج به تحصیل در کالج دارد.
  4. NOC C: مشاغلی که احتیاج به آموزش های خاص دارد.

روحانیون، دبیران دبیرستان ها و مدارس ابتدایی، ورزشکاران حرفه ای، دندانپزشکان، آزمایشگاهی ها، پناهندگان، کارگران خارجی که در استانی غیر از آلبرتا مشغول به کار هستند و پرستاران خانگی که در کشور کانادا زندگی می کنند واجد شرایط برنامه مهاجرت استانی ایالت آلبرتا نیستند. جهت ارتباط با CIC باید از طریق برنامه ورود سریع به کانادا اقدام کنید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اماده هر گونه اطلاع رسانی در باب مهاجرت به کانادا، مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی می باشند.

سوالات پرتکرار درخصوص برنامه مهاجرت استانی ایالت آلبرتا

در این بخش به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط کارفرما در پیشنهاد کاری به متخصصین در ایالت آلبرتا چگونه است؟ شرایط کارفرما در پیشنهاد کاری، از طریق نیروی کار ماهر به این نحو است که کارفرما باید شرایط و ظرفیت کافی برای ایجاد کسب و کار داشته باشد. کارفرما باید در یکی از 5 صنعت به روز کشور کانادا، درخواست نیروی کار دهد و به استانداردهای استخدام و دستمزد کافی توجه کافی کند، همچنین وی باید مجوزی داشته باشد که نشان دهد، می تواند نیروی کار خارجی استخدام کند.
  • پیشنهاد کاری در برنامه مهاجرت استانی ایالت آلبرتا چگونه است؟ پیشنهاد کاری می تواند به 2 روش صورت بگیرد. یکسری کارفرماها هستند که دنبال نیروی کار خارجی برای کار تمام وقت می باشند. این روش در صورتی است که نیروی کار مناسب کانادایی برای کار پیشنهادی یافت نشده باشد. گروه دیگر کارفرماها، گروهی هستند که علاوه بر این که خواستار نیروی کار خارجی می باشند از وی میخواهند که هم در کانادا زندگی کند و هم کار کند. شرایط کارفرما در پیشنهاد کاری به نیروی متخصص به این نحو است که کارفرما باید ظرفیت کافی برای رونق اقتصاد در بخش تولید و ایجاد اشتغال داشته باشد، همچنین کسب و کارش در پارلمان کانادا ثبت گردیده باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *