ویزای کاری

بهترین شهرهای آذربایجان برای کار

بهترین شهرهای آذربایجان برای کار

اطلاع از بهترین شهرهای آذربایجان برای کار به متقاضیانی که قصد شروع کار و زندگی در این کشور را دارند کمک می کند تا بهترین منطقه را برای کار انتخاب کنند. آذربایجان از جنوب با کشور ایران هم مرز و همسایه است به دلیل نزدیکی با کشور ایران و فرهنگ های مشابه ایرانیان زیادی برای شروع کار این کشور را انتخاب می کنند. در اواخر دهه 1990 کشور آذربایجان با توانایی بهره برداری از ذخایر گسترده نفت و گاز به شهرت چشمگیری دست پیدا کرد، این امر زمانی اتفاق افتاد که این کشور نسبت به توزیع و واردات با شرکت های خصوصی بین المللی مبادراتی انجام داد. برای مهاجرت کاری به کشور آذربایجان شرایط و قوانینی وجود دارد که برای اطلاع از آن ها می توانید مقالات دیگری را در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

  • شرایط کار در آذربایجان چگونه است؟
  • آیا می توان در این کشور به عنوان شهروند خارجی کار کرد؟
  • متوسط درآمد در کشور آذربایجان چقدر است؟
  • آیا پایتخت این کشور بهترین شهر برای کار است؟
  • مهم ترین عوامل برای انتخاب آذربایجان به عنوان مقصدی برای مهاجرت چیست؟

معرفی بهترین شهرهای آذربایجان برای کار

جمهوری آذربایجان بزرگترین کشور در منطقه قفقاز است که در جنوب شرقی اروپا و کنار دریای خزر جای گرفته است. آذربایجان به 59 بخش، 11 شهر و 1 جمهوری خود مختار (نخجوان) تقسیم شده، علاوه بر این آذربایجان دارای 10 ناحیه اقتصادی می باشد که هر ناحیه به بخش های مختلف تقسیم شده است. شهرهای مهم کشور آذربایجان عبارتند از: شهر باکو، شهر گنجه، شهر سومقاییت، شهر شیروان، شهر تخجوان، شهر شکی، شهر یولاخ، شهر خان کندی، شهر لنکران، شهر خاچماز، شهر هوسان و چندین شهر دیگر. در کشور آذربایجان دستمزد و حقوق بالا مربوط به بخش های نفت به ویژه در شرکت های خارجی دیده می شود، برای اطمینان از برخورداری شهروندان از شرایط کار سالم و ایمن قانون حمایت از کار در 19 سپتامبر 1992 تصویب شد. بهترین شهرهای آذربایجان برای کار عبارتند از:

  • باکو
  • گنجه
  • نخجوان

قوانین و شرایط کار در کشور آذربایجان در 2022

جمهوری آذربایجان یکی از شرکت کنندگان در سازمان بین المللی کار است. بزرگترین سازمان کار کنفدراسیون اتحادیه کارگری جمهوری آذربایجان یا فدراسیون کار آذربایجان است که وابسته به حمایت های دولت است. وظیفه اصلی فدراسیون کار آذربایجان ارتقاء اشتغال، توسعه بازار کار، حمایت از بیمه های اجتماعی، اطمینان از سلامت و ایمنی کارکنان، اجرای مقررات قانونی روابط کار و تامین مشارکت اجتماعی است.

به طور کلی می توان گفت قوانین کار وضع شده در کشور آذربایجان بیشتر با حمایت از حقوق کارکنان مشخص می شود و توجه به قرارداد کار و توافق متقابل طرفین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. قوانین کار حداقل های استانداردها را برای کارفرمایان تعیین می کند، ممکن است کارمند و کارفرما از طریق توافق نامه استخدام شرایط مطلوب تری را برای کارمند در نظر بگیرند با این حال هر گونه توافق که استانداردهای تعیین شده را محدود کند باطل است. در سال 2022 طبق قانون کار جمهوری آذربایجان ساعت کار روزانه نمی تواند از 8 ساعت بیشتر باشد، هفته کاری از 5 روز تشکیل می شود اما بسته به نوع خدمات و شرایط شغل ممکن است کارفرما تعداد روزهای کار را به 6 روز تغییر دهد. حداقل مرخصی سالانه 21 روز است که ممکن است در برخی از مشاغل تخصصی تا 30 روز افزایش یابد.

باکو یکی از بهترین شهرهای آذربایجان برای کار

سطح درآمد در شهرهای آذربایجان

افراد در آذربایجان با توجه به جنسیت، حوزه کاری، نوع تخصص، مهارت های شغلی، سال های سابقه کاری و غیره ممکن است درآمد بسیار متفاوتی داشته باشند. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است، کم ترین، بیشترین و متوسط درآمد ماهانه مردم آذربایجان در سال 2022 بررسی شده است:

سطح درآمد ماهانه در آذربایجانتوضیحات
AZN750 (منات آذربایجان)کمترین میزان درآمد ماهانه در آذربایجان
AZN2950 (منات آذربایجان)متوسط درآمد ماهانه در آذربایجان
AZN17100 (منات آذربایجان)بیشترین میزان درآمد ماهانه در آذربایجان

جراحان و متخصصین رشته های مختلف پزشکی بالاترین سطح درآمد در این کشور را دارند که ممکن است با توجه به مهارت و شهرت آن ها به ماهانه AZN17100 (منات آذربایجان) هم برسد. البته متاسفانه در سال 2022 حدود 25% جمعیت آذربایجان درآمدی کم تر از AZN1650 (منات آذربایجان) دارند. همچنین ذکر این نکته ضروری است که شوربختانه تبعیض جنسیتی در آذربایجان زیاد است و زنان به طور متوسط 10% کم تر از مردان حقوق دریافت می کنند.

باکو یکی از بهترین شهرهای آذربایجان برای کار

باکو یکی از شهرهای مهم و بزرگ کشور آذربایجان است که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود، این شهر پر جمعیت ترین و بزرگترین بندر جمهوری آذربایجان است. شهر باکو در حاشیه دریای خزر قرار گرفته است و به عنوان یکی از مناطق نفت خیز در دنیا شناخته می شود. هر چند کشور آذربایجان در مقایسه با کشورهای اروپایی مقصد محبوبی برای مهاجرت نیست اما بخش انرژی باعث هجوم مهاجران به شهر باکو شده است. دقت داشته باشید که شهر باکو مرکز تجارت کشور آذربایجان است و اکثر کشورهای صادر کننده در این شهر مستقر هستند.

گنجه یکی از بهترین شهرهای آذربایجان برای کار

دومین شهر بزرگ کشور آذربایجان شهر گنجه است که در شمال غربی این کشور قرار دارد، در مقایسه با شهر باکو این شهر نظر گردشگران کمتری را به خود جلب می کند. شهر گنجه یکی از بهترین شهرهای آذربایجان برای کار و زندگی است، در این شهر فرصت های شغلی مناسبی پیش روی شما است که با توجه به شرایط خود باید به دنبال شغل مورد نظر باشید. یکی از راه های رایج برای مهاجرت به کشور آذربایجان مهاجرت تحصیلی است، متقاضیان می توانند پس از پایان دوره تحصیلی در شهرهای این کشور به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیل خود باشند. با مطالعه مقاله بهترین شهرهای آذربایجان برای تحصیل اطلاعات بیشتر درباره شهرهای دانشجویی این کشور کسب می کنید.

نخجوان از بهترین شهرهای آذربایجان

جمهوری خودمختار نخجوان بخشی از جمهوری آذربایجان است که مرکز آن شهر نخجوان می باشد نخجوان در جنوب قفقاز و شمال رود ارس جای گرفته است. در چند سال اخیر نخجوان شاهد توسعه و پیشرفت های زیادی بوده است. ساخت کارخانه های کوچک، فرودگاه بین المللی و نیروگاه برق نشان می دهد که این کشور همواره در حال پیشرفت است. به دلیل جاذبه های گردشگری موجود در نخجوان صنعت توریست و گردشگری در این شهر رونق دارد که این می تواند یکی از فرصت های شغلی متقاضیانی باشد که قصد کار در این منطقه را دارند. متقاضیانی که قصد کار در جمهوری خود مختار نخجوان را دارند می توانند از طریق موسسات کاریابی و وب سایت های کاریابی معتبر که لیست مشاغل مورد نیاز در نخجوان را منتشر می کنند به دنبال شغل مورد نظر خود باشند.

هموطنان می توانند برای اطلاع از شرایط کار در کشور آذربایجان به مقاله کار در آذربایجان برای ایرانیان رجوع کنند. تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همه روزه آمادگی دارد تا مشاوره های تخصصی را به علاقه مندان به مهاجرت به آذربایجان، روسیه، ترکیه، مجارستان، دانمارک، اتریش، نروژ، انگلستان، آلمان و غیره ارائه نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه برای “بهترین شهرهای آذربایجان برای کار

  1. Babak khorramdin گفت:

    درود بر شما
    وقتتون بشادی
    من تعمیر کار اجاق گاز رومیزی و هود و کولر و پکیج هستم
    آیا متناسب با کار من در باکو شغل وجود دارد؟
    اگر جواب مثبت است میانگین درآمد چقدر است؟

    سپاسگزارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      آرزوی بهروزی برای شما
      بهترین کاری که می تونید انجام بدید این هست که به صورت توریستی برید آذربایجان و اون جا دنبال کار بگردید

  2. کاوه گفت:

    ساام من جوشکار هستم در حال حاظر در کشور ترکیه کار میکنم میخاستم ببینم چطور باید وارد بازار کار آذربایجان بشیم

    1. داوری گفت:

      سلام
      کشور آذربایجان هم تفاوتی برای کار با ترکیه نداره یا به صوزت مستقیم با کارفرما صحبت کنید یا اینکه دعوتنامه کاری باید به سفارت این کشورارائه کنید

      1. رسول کاظمی گفت:

        سلام من تولیدی لوستر دارم ترکی هم بلدم اهل تبریزم میتونم باکو کار پیدا کنم البته میخوام مدرک فنی حرفه ای مکانیک رو بگیرم که اخراشه

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          در صورتی که تواناییش رو دارید، می تونید برای خودتون تولیدی رو ادامه بدید و به آذربایجان منتقل کنید
          ولی حقیقت امر این هست که پیدا کردن کار در این کشور ساده نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *