ویزای تحصیلی

بهترین شهرهای اسلواکی برای تحصیل

بهترین شهرهای اسلواکی برای تحصیل

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی را دارید دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اسلواکی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد اما لازم است پیش از انجام اقدامات لازم به بررسی بهترین شهرهای اسلواکی برای تحصیل بپردازید و اطلاعات کاملی در این خصوص کسب کنید. هزینه های تحصیل در کشور اسلواکی مقرون به صرفه است و کیفیت آموزش در سطح بسیار خوبی قرار دارد علاوه بر این در دانشگاه های این کشور امکان تحصیل در رشته های پزشکی وجود دارد همه این ها می تواند موجب شود دانشجو برای ادامه تحصیل دانشگاه های اسلواکی را انتخاب کند. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا بهترین شهرهای اسلواکی برای ادامه تحصیل بشناسید.

  • آیا اسلواکی مقصد مناسبی برای تحصیل است؟
  • شهرهای برتر اسلواکی برای تحصیل کدامند؟
  • فرایند دریافت پذیرش در اسلواکی چگونه است؟
  • دانشگاه های اسلواکی در کدام شهرهای اسلواکی واقع شده اند؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در کدام شهرهای اسلواکی کمتر است؟

بهترین شهرهای اسلواکی برای تحصیل را بشناسید

دانشگاه های اسلواکی برنامه های مطالعاتی زیادی را برای تحصیل به زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و مجارستانی ارائه می دهند. از آنجایی که برنامه های دوره کارشناسی معمولا 3 سال و کل دوره تحصیلی بین 5 الی 6 سال طول می کشد، انتخاب مکان مناسب برای گذراندن چنین مدت طولانی بسیار مهم است. شهرهای دانشجویی در کشور اسلواکی عبارتند از:

  • شهر براتیسلاوا: این شهر به عنوان پایتخت کشور اسلواکی شناخته می شود که به عنوان یک مرکز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مهمترین موسسات در آن جای دارند. مهمترین دانشگاه های این کشور مثل: کامنیوس، اقتصاد، پزشکی اسلواکی، حقوق براتیسلاوا، دانشکده های بین المللی هنرهای لیبرالی براتیسلاوا، کالج اقتصاد، کالج بهداشت در این شهر جای گرفته اند.
  • شهر بانسکا بیستریتسا: شهری در اسلواکی مرکزی است که در ساحل رودخانه Hron جای دارد. به دلیل نزدیکی به طبیعت و کوهستان گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند. دانشگاه های فرهنگستان هنر و ماتج بل در این شهر جای گرفته اند.
  • شهر کومورنو: این شهر پس از WW1 به 2 بخش تقسیم شد که بخش اسلواکی کومرونو بخش مجارستان کومرون نام دارد. در این شهر دانشجویی مشهور ترین موسسات فرهنگی وجود دارد. دانشگاه Selye Lajos در این شهر قرار دارد.
  • شهر کوییس: دومین شهر بزرگ در شهر اسلواکی که در سال 2013 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا معرفی شد. دانشگاه هایی که در این شهر قرار دارند عبارتند از: دانشگاه دامپزشکی، دانشگاه پاول جوزف و دانشگاه فنی کوشیس
  • شهر نیترا: در غرب اسلواکی قرار داد و یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور اسلواکی است که مرکز سیاسی اصولگرایی نیترا است. دانشگاه های این شهر: کنستانتینوس، دانشگاه کشاورزی اسلواکی
  • شهر پرشوف: شهری در شرق اسلواکی که دارای جمعیت 90000 نفری است. پرشوف دومین شهر بزرگ کشور اسلواکی است و برای تیم های ورزشی موفق خود مشهور است. دانشگاه ها: Presov و ISM

بهترین شهرهای اسلواکی برای تحصیل را بشناسید

هزینه های زندگی دانشجویی در کشور اسلواکی

مطلع شدن از هزینه های زندگی در کشور اسلواکی می توانید به دانشجویان کمک کند تا هزینه های تحصیل و زندگی خود را در طول مدت اقامت برآورد کنند. هزینه های زندگی و تحصیل در اسلواکی حداقل 2 برابر کمتر از هزینه ها در کشور انگلستان است. دانشجویان می توانند با مبلغ 750€ (یورو) ماهانه هزینه های زندگی و اجاره خود را تامین کنند، البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه ها از شهری به شهر دیگر و با توجه به سبک زندگی فرد متفاوت و متغیر است. در مقایسه هزینه های زندگی در این کشور و کشور ایران باید گفت هزینه زندگی در اسلواکی 15.20% بیشتر از هزینه های زندگی در ایران است ولی هزینه اجاره محل سکونت 11.39% کمتر از اجاره ها در ایران است.

یکی از مزایا تحصیل در دانشگاه های اسلواکی این است که دانشجو می تواند در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شود و بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کند. دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلی می توانند در زمان های تعیین شده بین 10 الی 30 ساعت کار کنند. برای بررسی دقیق و کاملتر هزینه های زندگی و تحصیل در کشور اسلواکی پیشنهاد می شود مقاله هزینه زندگی در اسلواکی را مطالعه کنید.

دانشگاه ها و بهترین شهرهای اسلواکی برای تحصیل

دانشگاه ها در این کشور به 3 دسته عمومی، خصوصی و دولتی تقسیم می شوند، تعداد دانشگاه های خصوصی در کشور اسلواکی کم است این دانشگاه ها توسط موسسات غیر دولتی اداره و تامین مالی می شوند. دانشگاه های دولتی در این کشور شامل دانشگاه های پلیس، پزشکی و نظامی می شوند و اما دانشگاه های عمومی به عنوان دانشگاه های اصلی اسلواکی شناخته می شود که توسط دولت این کشور اداره و تامین می شوند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علومدانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت
دانشگاه های اسلواکیرتبه جهانی
Comenius UniversityComenius University in BratislavaComenius University801
Pavol Jozef Safarik UniversityKošiciach logo Technical University of Kosice1001
Slovak University of AgricultureBratislave logo Slovak University of Technology1001
Slovak University of TechnologyUniverzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach logo Pavol Josef Safarik University1566
Technical University of KosiceZilinská univerzita logo University of Žilina1758
University of ZilinaUniversity of Agriculture2276
Matej Bel University in Banska BystricaTechnical University2940
University of Constantine the PhilosopherBratislave logo Slovak Medical University3024
University of EconomicBratislave logo University of Economics3343
Presovska Univerzita v PresovePrešove logo University of Prešov3459
University of ST. Cyril and Methodius of TrnavaTrnave logo University of Trnava3350
Trnavska Univerzita V TrnavaRužomberku logo Catholic University3847
Trnave logo University of St. Cyril and Methodius in790

اگر قصد دارید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در کشور اسلواکی اقامت داشته باشید پیشنهاد می شود مقاله زندگی در اسلواکی را مطالعه کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از موسسات برتر مهاجرتی در ایران است، برای اطلاع از روند مهاجرت تحصیلی به کشورهای مورد نظر خود می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *