ویزای تحصیلی

بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل

بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل

شناخت بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل به دانشجویان کمک میکند تا مناسب ترین مکان را برای تحصیل خود در این کشور پیشرفته انتخاب کنند. طول دوران تحصیلی معمولا بین 2 تا 6 سال است پس برای اقامت در کشور اسکاتلند برای این مدت طولانی لازم است دانشجو بهترین شهر را برای اقامت خود انتخاب کند. اسکاتلند با هواپیما از لندن کمتر از 1 ساعت و با پاریس بیش از 90 دقیقه فاصله دارد. سابقه فوق العاده اسکاتلند در آموزش و پرورش همراه با تاریخ گسترده آن، این کشور را به مکانی فوق العاده برای دانشجویان خارجی و بین المللی تبدیل کرده است.

تیم مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم دارند در این نوشتار اطلاعات مختصری در رابطه با بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل و شرایط تحصیل در این کشور در اختیار متقاضیان قرار دهند:

  • مهم ترین دانشگاه های اسکاتلند کدامند؟
  • بهترین دانشگاه های اسکاتلند در کدام شهرها واقع شده اند؟
  • هزینه تحصیل در کدام شهرهای اسکاتلند مقرون به صرفه تر است؟
  • بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار دانشجویی کدامند؟
  • فرایند پذیرش از کدام شهرهای اسکاتلند ساده تر است؟

بهترین شهرهای اسکاتلند

اگر می خواهید در بهترین شهرهای اسکاتلند اقامت کنید آن شهر می تواند ادینبورگ باشد. پایتخت این کشور دارای معماری های به خوبی حفظ شده از دوره های مختلف تاریخ، از جمله نمونه های متعدد از قرون وسطی است. شهر گلاسکو که در رودخانه کلاید در سواحل غربی اسکاتلند واقع شده است، در چند دهه گذشته، خود را به عنوان یک مرکز فرهنگی بزرگ اروپایی تجسم کرده است. یکی دیگر از بهترین مقاصد شهری در اسکاتلند، شهر بندری جذاب آبردین در دریای شمال است که ارزش گنجاندن در برنامه سفر اسکاتلند را دارد. آبردین نیز مانند بسیاری از مقصدهای برتر شهری کشور، مکانی لذت بخش برای گشت و گذار با پای پیاده است.

دانشگاه ها و بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل

برای مهاجرت تحصیلی به کشور اسکاتلند لازم است دانشگاه های معتبر این کشور را بشناسید تا بتوانید پذیرش بهترین دانشگاه را با توجه به موقعیت و شرایط تحصیلی خود به دست آورید. هر موسسه در این کشور تحقیقات فشرده ای انجام می دهد به این منظور که دانشجویان در محیطی آموزش داده می شوند که برای آینده شغلی خود آماده می شوند. تحقیقات در دانشگاه های این کشور منجر به اختراعات و نوآوری هایی در زمینه های مختلف شده است. لازم به ذکر است در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران در سال 2024 نام هیچ یک از دانشگاه های کشور اسکاتلند وجود ندارد.

دانشگاه های معتبر در کشور اسکاتلند عبارتند از:

  • دانشگاه ادینبرو
  • دانشگاه گلاسکو
  • دانشگاه سنت اندروز
  • دانشگاه آبردین
  • دانشگاه داندی
  • دانشگاه استرثکلاید
  • دانشگاه هریوت- وات
  • دانشگاه استیرلینگ
  • دانشگاه رابرت گوردون

چشم انداز شغلی در بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل

یکی از اصلی ترین دلایلی که دانشجویان بین المللی از سراسر جهان بهترین شهرهای اسکاتلند را برای تحصیل در اسکاتلند انتخاب می کنند، چشم انداز شغلی ایده آل در این شهرها می باشد. به عبارت دیگر دولت اسکاتلند با همکاری دانشگاه های این کشور، چسشم انداز شغلی ایده آلی را در بهترین شهرهای اسکاتلند برای فارغ التحصیلان تضمین می کنند. به عبارت دیگر، تحصیلات اسکاتلندی در بهترین شهرهای این کشور چشم انداز خوبی برای اشتغال فراهم می کند. زیرا کارفرامایان در بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل، ارزش زیادی قائل هستند. به طوری که از هر 10 فارغ التحصیل 9 نفر ظرف شش ماه در این شهرها مشغول به کار می شوند.

برخی از فرصت های شغلی ایده آل در بهترین شهرهای اسکاتلند عبارت اند از:

فرصت های شغلی ایده آل در بهترین شهرهای اسکاتلند

معرفی بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل

اسکاتلند دارای فرهنگ و میراث فرهنگی غنی و تاریخی است و مکان فوق العاده ای برای تحصیل دانشجویان خارجی محسوب می شود. این کشور در شمال غرب اروپا قرار دارد و تقریبا یک سوم شمالی بریتانیا کبیر را در بر دارد.

در ادامه به معرفی بهترین شهرهای دانشجویی در کشور اسکاتلند می پردازیم:

  • شهر آبردین: این شهر دارای پیوندهای حمل و نقلی بسیار مناسبی با سایر کشورها است و به عنوان مقصدی ایده آل برای دوستداران طبیعت شناخته می شود. دانشگاه آبردین در این شهر واقع شده است که به عنوان یکی از دانشگاه های برتر در دنیا شناخته می شود. هزینه زندگی در این شهر کمی ارزان تر از سایر شهرهای انگلستان است.
  • شهر گلاسکو: گلاسکو به عنوان بهترین شهر دانشجویی در دنیا شناخته می شود به طوری که رتبه 39 را در بین شهرهای دنیا رتبه 4 را در بین شهرهای انگلستان به خود اختصاص داده است. دانشگاه گلاسکو و دانشگاه استراکلاید که جزء 300 دانشگاه برتر در دنیا هستند در این شهر واقع شده اند.
  • شهر ادینبورگ: این شهر به عنوان پایتخت کشور اسکاتلند یکی دیگر از شهرهای دانشجویی معتبر در انگلستان است. از نظر دانشجویی، آمیختگی دانشجویان و شاخص های مطلوب ادینبورگ یکی از برترین شهرهای دانشجویی است.
  • شهر داندی: این شهر یکی از مکان های سرزنده در کشور انگلستان برای زندگی است، دانشگاه معتبر داندی در این شهر جای گرفته است.

معرفی بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل

هزینه زندگی و بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل

هزینه زندگی در کشور اسکاتلند گران است با این حال هزینه های زندگی در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. دانشجویانی که در خوابگاه های دانشجویی اقامت دارند هزینه های کمتری برای محل سکونت پرداخت می کنند و اینگونه در هزینه های زندگی آن ها صرفه جویی می شود. برای اطلاع از شرایط اقامت در خوابگاه های کشور اسکاتلند به مطالعه مقاله خوابگاه دانشجویی در اسکاتلند بپردازید. برای زندگی دانشجویی در کشور اسکاتلند متقاضی باید ماهانه مبلغی بین 7500£ الی 1000£ (پوند) در نظر داشته باشد.

دانشجویانی که دوره تحصیلی آن ها بیشتر از 6 ماه است می توانند در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شده و با حقوق دریافتی بخشی از هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در کشور اسکاتلند را تامین کنند. دانشجویان در طول هفته می توانند به مدت 20 ساعت کار کنند هر چه مقطع تحصیلی شما بالاتر باشد ممکن است بتوانید در طول مدت بیشتری کار کنید. در طول تعطیلات بین دوره و تعطیلات تابستانی دانشجو می تواند به صورت تمام وقت مشغول به کار باشد.

6 دلیل برای تحصیل در کشور اسکاتلند

اسکاتلند با داشتن برخی از خیره کننده ترین مناظر در انگلستان و چندین دانشگاه عالی مکانی مناسب برای تحصیل در خارج از کشور است. مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم دلایلی هستند که موجب می شود شما دانشگاه های اسکاتلند را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید:

  • ارائه رشته های تحصیلی در طیف گسترده، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اسکاتلند حدودا 4500 دوره در بیش از 150 رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند.
  • به دلیل قدمت در دانشگاه های این کشور در تدریس و آموزش بسیار پیشرفته هستند.
  • سایت باستان شناسی در Orkney، مراکز دریایی در شتلند و Argyll به مکان های یادگیری تبدیل شده اند و به دانشجویان این امکان را می دهند تا به موضوع خود نزدیک تر شده و تجربه های دست اول را به دست آورند.
  • امکان تحقیقات در مکان های مجهز برای دانشجویان وجود دارد.
  • مردم اسکاتلند رفتار دوستانه دارند.
  • دانشجویان خارجی تحصیل در دانشگاه های اسکاتلند را توصیه می کنند، طبق نظرسنجی دولت اسکاتلند 94% از دانشجویان خارجی اظهار داشتند که این مکان برای ادامه تحصیل مناسب بوده است.

دانشجویانی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های اسکاتلند در این کشور اقامت داشته باشند و مشغول به کار شوند می توانند برای اطلاع از حقوق و دستمزد در این کشور به مطالعه مقاله حقوق ماهیانه کار در اسکاتلند بپردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در کشور اسکاتلند و کشور انگلستان می توانید مقالات منتشر شده در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره های تخصصی در نظر گرفته شده با وکلای مجرب موسسه در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا هزینه تحصیل در بهترین شهرهای اسکاتلند بالاتر خواهد بود؟ بله، طبیعی است که هزینه تحصیل در بهترین شهرهای اسکاتلند به مراتب بالاتر از سایر شهرهای این کشور باشد، که تقریبا حدود 18% بالاتر می باشد.
  • اصلی ترین دلیل تحصیل در بهترین شهرهای اسکاتلند چیست؟ یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل در بهترین شهرهای اسکاتلند این است که دانشجویان با تحصیل در این شهرها می توانند بخشی از تحقیقات مشهور جهانی باشند.
4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *