ویزای کاری

بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار

بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار

کشورهایی که توسعه یافته و در عین حال انگلیسی زبان هستند از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا محبوب ترین مقاصد برای کسانی هستند که قصد مهاجرت دارند و اسکاتلند نیز در این گروه قرار می گیرد. منتهی پیش از مهاجرت باید عوامل مختلفی از جمله بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار و متوسط درآمد ماهیانه، پردرآمدترین مشاغل و غیره آگاهی پیدا کرد. در این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به کار در اسکاتلند و بهترین شهرهای این کشور به لحاظ سطح درآمد و فرصت های شغلی و غیره ارائه شده است.

  • مزایای کار در اسکاتلند چیست؟
  • برای کار در اسکاتلند به چه مدارکی نیاز است؟
  • بیشترین فرصت های کاری در کدام شهرهای اسکاتلند دیده می شود؟
  • فرآیند مهاجرت به کشور اسکاتلند برای کار چیست؟

مهاجرت به اسکاتلند

مهاجرت به اسکاتلند به طرق مختلفی انجام می گیرد که معروف ترین آن ها مهاجرت از طریق تحصیل و مهاجرت از طریق کار است. البته نظام تحصیلی اسکاتلند رایگان نیست و کسانی که بودجه کافی برای پرداخت هزینه زندگی و شهریه دانشگاه ها در این کشور را دارند باید اسکاتلند را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایند. باید توجه داشت شهریه دانشگاه به رشته انتخابی، مقطع تحصیلی و تابعیت فرد بستگی دارد.

در جدول زیر متوسط شهریه دانشگاه های اسکاتلند در سال 2024 بیان شده است:

تابعیتشهریه پرداختی در مقطع کارشناسی (پوند)شهریه پرداختی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری (پوند)
اسکاتلندی ها1820£5000£ تا 15000£
سایر کشورهای UK (انگلیس وغیره)9250£5000£ تا 15000£
سایر کشورهای دنیا (فرانسه، ایران وغیره)10000£ تا 26000£15000£ تا 30000£

به دلیل بالا بودن هزینه ای که دانشجویان خصوصا دانشجویان خارج از UK باید برای تحصیل در کشور اسکاتلند بپردازند غالب افراد ممکن است به فکر کار در این کشور باشند. منتهی اخذ ویزای کاری اسکاتلند برخلاف ویزای کار آلمان و ویزای کاری کانادا، نیوزلند و استرالیا است؛ چرا که نه مثل آلمان ویزای جستجوی کار صادر می کند و نه همانند کانادا و غیره سیستم صدور ویزای آن تابع نظام امتیازبندی است. در واقع برای اخذ ویزای کاری اسکاتلند فرد باید از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد شغلی (job offer) داشته باشد و در نهایت مدارکی از جمله قرارداد کاری، مجوز استخدامی کارفرما، پاسپورت خود و کارفرما وغیره را برای اخذ ویزا به سفارت اسکاتلند تقدیم کند.

آشنایی با بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار

آشنایی با بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار از این حیث حائز اهمیت است که هم متوسط درآمد در این قبیل شهرها بالاتر است و تعداد فرصت های شغلی اسکاتلند در شهرهای مهم بیشتر از سایر نقاط این کشور می باشد. بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار با توجه به معیارهای مذکور عبارت هستند از: Loch Ness، Edinburgh، Hebrides، Glencoe، Stirling، Loch Lomond and the Trossachs

البته لازم به ذکر است که شرایط کار در اسکاتلند بسیار خوب است، در نمودار زیر به منظور مقایسه بهتر آمار بیکاری در این کشور به علاوه آلمان، مجارستان، سوئیس و اسپانیا با هم مقایسه شده است:

نمودار مقایسه درصد بیکاری در اسکاتلند و چند کشور دیگر

متوسط درآمد در بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار

طبیعتا علاوه بر عنوان شغلی، سال های سابقه کاری، مهارت، مدرک تحصیلی، دانشگاه محل فارغ التحصیلی و غیره از دیگر موارد تاثیرگذار در میزان درآمد یک فرد کشور و شهر محل اقامت وی است. به عنوان مثال در حالی که متوسط درآمد در ونزوئلا ماهیانه حدود 60$ (دلار آمریکا) می باشد، متوسط درآمد در سوئیس ماهیانه بالای 3000$ (دلار آمریکا) است. اسکاتلند نیز جزو کشورهایی است که مردم آن درآمد بالایی دارند، به طور دقیق تر درآمد سالیانه در این کشور از 22600£ تا 741000£ (پوند) متغیر است؛ یعنی متوسط درآمد سالیانه اسکاتلندی ها 167000£ (پوند) می باشد. به عبارت دیگر متوسط درآمد کارمندان تمام وقت در اسکاتلند هفته ای در حدود 535£ (پوند) می باشد یعنی کمی پایین تر از متوسط حوزه UK (انگلستان، ولز وغیره).

خدمات مالی در بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار

یکی از کلیدی ترین موضوعاتی که تمامی متقاضیان کار در بهترین شهرهای اسکاتلند باید به طور دقیق رعایت کنند، موضوع خدمات مالی در بهترین شهرهای این کشور می باشد. به طور کلی بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار، در خصوص خدمات مالی تجربه بسیار بالایی دارند. زیرا اسکاتلند به عنوان زادگاه یکی از قدیمی ترین بانک های جهان، کشوری پیشرو در صنعت خدمات مالی است. از سوی دیگر، علاوه بر تعداد زیادی از شرکت های مالی اسکاتلندی این کشور مقر برخی از بزرگترین موسسات مالی جهان نیز می باشد.

در نهایت اینکه اصلی ترین مشاغل خدمات مالی در بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار شامل موارد زیر می شوند:

خدمات مالی در بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار

پردرآمدترین مشاغل در کشور اسکاتلند

همان طور که پیش تر به درستی اشاره شد به جز کشور و شهر محل اقامت یکی دیگر از عوامل موثر در میزان درآمد افراد نوع شغل آن ها است؛ به منظور بررسی دقیق تر در ادامه لیستی از پردرآمدترین مشاغل در بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار در سال 2024 ارائه شده است:

  • جراح مغز و اعصاب با سالیانه 677000£ (پوند)
  • پزشک متخصص با سالیانه 535000£ (پوند)
  • ارتودنتیست با سالیانه 484000£ (پوند)
  • درمانگر متخصص پرتوگرافی با سالیانه 462000£ (پوند)
  • رادیولوژیست با سالیانه 453000£ (پوند)
  • روانپزشک با سالیانه 419000£ (پوند)
  • دندانپزشک با سالیانه 387000£ (پوند)
  • CEO شرکت های بزرگ با سالیانه 378000£ (پوند)
  • مدیر مالی گروه با سالیانه 365000£ (پوند)
  • مدیر اجرایی با سالیانه 353000£ (پوند)
  • فیزیوتراپیست با سالیانه 314000£ (پوند)
  • مدیر آژانس های خرید و فروش املاک غیرمنقول با سالیانه 306000£ (پوند)
  • بازاریاب با سالیانه 288000£ (پوند)
  • مدیر توسعه تجارت با سالیانه 286000£ (پوند)
  • مدیر خرید و فروش با سالیانه 284000£ (پوند)

هزینه زندگی در بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار

هزینه زندگی در بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار

همان طور که متوسط درآمد در بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار بالاتر از شهرهای کوچک است، هزینه زندگی در این شهرها نیز بیشتر از سایر نقاط اسکاتلند می باشد. به منظور محاسبه دقیق تر جدولی در ادامه تهیه شده است که قیمت اقلام مختلف در اسکاتلند را طی سال 2024 بیان کرده است:

اقلام مختلفقیمت (پوند)
یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت15.00£
یک وعده غذایی در شعب مک دونالد5.37£
یک بطری آب معدنی0.97£
یک بطری یک لیتری شیر0.84£
قالب 500 گرمی نان0.88£
یک کیلوگرم برنج سفید0.93£
یک کیلوگرم فیله مرغ7.43£
یک کیلوگرم پنیر محلی6.25£
یک کیلوگرم سیب1.81£
یک کیلوگرم پرتقال1.68£
یک کیلوگرم موز1.07£
یک کیلوگرم پیاز0.66£
بلیت یک طرفه وسایل نقلیه عمومی1.70£
بلیت ماهیانه وسایل نقلیه عمومی55.00£
حق عضویت ماهیانه باشگاه های ورزشی34.61£
خدمات ماهیانه آب، برق و غیره در آپارتمان 85 متری146.43£
اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر802.38£
اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر1490.67£

در واقع هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در شهر ادینبورگ اسکاتلند در سال 2024 بدون احتساب اجاره منزل ماهیانه 2837.91$ (دلار آمریکا) یعنی معادل 2295.21£ (پوند) می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار اعم از متوسط درآمد در این شهرها، هزینه زندگی و غیره ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

سوالات متداول در خصوص بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار کشاورزی کدام شهر می باشد؟ طبق آمار به دست آمده بهترین شهرهای اسکاتلند برای کار کشاورزی شهر ناتینگهام، گیلدفورد و بولتون می باشد.
  • آیا کار در بهترین شهرهای اسکاتلند آسان است؟ کار در بهترین شهرهای اسکاتلند به مراتب دشوار تر خواهد بود، زیرا رقابت بیش از حدی برای تصاحب مشاغل کلیدی در این کشور بین اتباع کشورهای خارجی وجود دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *