مهاجرت

آب و هوای کلمبیا

آب و هوای کلمبیا

آب و هوای کلمبیا تحت تاثیر گرمایش زمین قرار دارد و این مسئله در سال های اخیر تاثیرات منفی زیادی بر زندگی مردم کلمبیا داشته است. کلمبیا کشوری در حال توسعه است که در آمریکای لاتین قرار دارد و با کشورهای مختلفی از جمله پرو و برزیل همسایه و هم مرز است. کلمبیا که به دلیل موقعیت جغرافیایی و وسعت خود دومین کشوری است که تنوع گونه های گیاهی و جانوری زیادی دارد، به دلیل گرم شدن زمین با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص آب و هوای کلمبیا در سال 2024 به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • آب هوای کلمبیا در نتیجه گرمایش زمین چه تغییراتی کرده است؟
  • تاثیرات شرایط آب و هوایی کلمبیا بر اقتصاد این کشور چگونه بوده است؟
  • زندگی در کلمبیا چگونه است؟
  • بهترین زمان برای سفر به کلمبیا چه زمانی است؟
  • محدودیت های آب و هوایی در این کشور چیست؟

معرفی بوگوتا (Bogota) از بهترین شهرهای کلمبیا

شهر بوگوتا که به عنوان پایتخت کلمبیا شناخته می شود، ملقب به «آتن آمریکای جنوبی» نیز هست و در فهرست بهترین شهرهای کلمبیا جای دارد. تاریخ شکل گیری این شهر به سال 1538 میلادی باز می گردد که توسط مردم بومی به تصاحب درآمد. بوگوتا واقع در رشته کوه های آند است و از بزرگترین شهرهای آمریکای جنوبی و کلمبیا به شمار می رود. طبق سرشماری های صورت گرفته در سال 2005 میلادی، مشخص گردید جمعیت این شهر به 7٬321٬831 نفر می رسد و این موضوع باعث شد از شهرهای پرجمعیت کلمبیا نیز محسوب شود. مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های توریستی مختلفی در این شهر زیبا به چشم می خورد. از جمله آنها می‌توان به باغ گیاه شناسی، رصد خانه، موزه‌های مختلف مانند موزه طلا، پارکو ناسینونال (پارک ملی) و غیره اشاره نمود. تاریخی‌ترین مکان در بوگوتا مربوط به منطقه لاکاندلرا می‌شود که متشکل از چندین کافه، موزه و کلیسا است.


بوگوتا همچنین دارای پارک های متعددی است که اکثر فعالیت های اجتماعی مانند سینما، کنسرت، تئاتر، نقالی و غیره در این پارک ها برگزار می شود. یکی از این پارک ها، «پارک کلان‌ شهر سیمون بولیوار» می باشد که محل اجرای کنسرت های بزرگی مانند کنسرت سالانه راک آل پارکو می باشد. گفتنی است این پارک هر ساله در ماه آگوست میزبان برگزاری جشن کایت بازی که جزو سنت های ملی کلمبیا است، می باشد.

بررسی جمعیت کلمبیا در 2024

در رابطه با جمعیت کلمبیا می توان گفت، با توجه به سرشماری های انجام شده در سال 2024 میلادی جمعیت کلمبیا 52340774 نفر است. جمعیت کلمبیا معادل 0.49% از کل جمعیت جهان می باشد، در لیست رده بندی ارائه شده از جمعیت کشورهای دنیا، کشور کلمبیا در رده 28 قرار دارد. متوسط سن جمعیت در کشور کلمبیا 31.2 برآورد شده است. شهروندان کشور کلمبیا به زبان اسپانیایی (زبان اسپانیایی دومین زبان پرکاربرد در ارتباطات بین المللی می باشد) به مکالمه می پردازند.

همچنین بیشتر از 150 زبان محلی سرخپوستی در این کشور وجود دارد. بر اساس بررسی های انجام شده بیشتر جمعیت این کشور دورگه (اروپایی- سرخپوست) و پیرو آیین کاتولیک هستند. تغییرات سالانه میزان جمعیت در کشور کلمبیا به شرح ذیر می باشد.

سالجمعیتتغییر سالانهمیانگین سنینسبت مهاجران
202452,340,7740.49 %32.1-150,616
202352,085,1680.41 %31.6-175,051
202251,874,0240.69 %31.2-167,924
202050,930,6621.48 %30.4229,437
201547,119,7281.01 %28.5-41,064
201044,816,1081.20%26.4-34,185
200542,220,9401.49 %24.5-41,348

چگونگی آب و هوای کلمبیا

آب و هوای کلمبیا در دسته آب و هوای گرم استوایی قرار می گیرد و وضعیت گیاهان، جانوران و حتی مردم آن بستگی مستقیمی به میزان وزش باد و بارش باران در این کشور دارد. از جمله نواحی جغرافیایی کلمبیا می توان به جنگل های استوایی، ساوانا، پوشش گیاهی استپ، بیابان و کوه اشاره کرد که هر کدام دما و ویژگی های آب و هوایی مخصوص به خود را دارند. البته باید توجه داشت اگرچه در برخی از نقاط کلمبیا آب و هوای سرد کوهستانی نیز وجود دارد، کلمبیا کشوری گرمسیر به حساب می آید که در اکثر نواحی آن دمای هوا به طور میانگین 25 درجه سانتیگراد است.

تاثیرات آب و هوای کلمبیا بر اقتصاد این کشور

همان طور که اشاره شد کلمبیا به لحاظ کثرت انواع پوشش گیاهی و تنوع جانوری رتبه دوم در جهان را دارد به لحاظ تعداد گونه های پرندگان نیز اولین کشور در دنیا است. همین مسئله سبب شده افراد زیادی از جمله گردشگران و جغرافیدانان تمایل داشته باشند از کلمبیا دیدن کنند. البته نباید فراموش کرد که اگرچه به دلایل مختلف از جمله طبیعت بکر و زیبای کلمبیا سفر به این کشور از سوی دیگر کشورهای آمریکای لاتین و سایر نقاط دنیا مورد استقبال قرار می گیرد، مهاجرت به کلمبیا به دلیل اقتصاد نابه سامان و ناامن بودن این کشور طرفدار زیادی ندارد. اگرچه کم بودن دانشجویان بین المللی در کلمبیا بخشی از درآمدی که دولت و مردم می توانستند کسب کنند را از بین برده، ورود گردشگران منجر به کسب درآمد دولت و مردم محلی می شود.

به عبارت دقیق تر در کلمبیا حدود 2000 گونه جانور دریایی آبی و بیش از 1900 گونه پرنده وجود دارد و موجب شده اروپایی ها و آمریکایی های زیادی بخواهند از کلمبیا دیدن کنند. منتهی گرم تر شدن کره زمین تاثیرات منفی زیادی را نیز بر آب و هوا و اقتصاد کلمبیا داشته است که از آن جمله می توان به گرم تر شدن این کشور و بالا آمدن سطح آب دریا اشاره نمود. گرم شدن هوا منجر به از بین رفتن برخی از گونه های گیاهی و مهاجرت جانوران از کلمبیا می شود و بالا آمدن آب سواحل باعث می شود املاک زیادی به زیر آب برود. این مسئله در بلند مدت با کاهش تعداد محققان و گردشگرانی که به کلمبیا می آیند و در کوتاه مدت با کم کردن میزان محصولات کشاورزی، از درآمد کلمبیا می کاهد و برخی موقعیت های شغلی را به مخاطره می اندازد.

تاثیرات آب و هوای کلمبیا بر اقتصاد این کشور

شرایط کاری در کلمبیا

برای کار در کلمبیا بهترین شهرها عبارت هستند از:

  • مدلین (Medellin) با حدود 4 میلیون نفر جمعیت
  • سانتامارتا (Santa Marta) با حدود نیم میلیون نفر جمعیت
  • بوگوتا (Bogota) با حدود 8 میلیون نفر جمعیت و غیره

این شهرها جمعیت زیادی دارند از نظر فرصت های شغلی بهتر از سایر شهرها و مناطق در کلمبیا می باشند. البته مثلا باید توجه داشت اگرچه وجود فرصت های شغلی زیاد در مدلین نکته مثبتی در خصوص این شهر به حساب می آید، سطح امنیت مدلین خصوصا در برخی از محله ها بسیار پایین است. در مجموع مدلین و سایر شهرهای کلمبیا مقری برای حکومت کارتل های مواد مخدر هستند به طوری که در این شهرها حتی قضات و نیروهای پلیس به راحتی دزدیده شده و به قتل می رسند و مردم عادی زیادی نیز شبانه ناپدید شده و یا کلا پیدا نمی شوند یا جنازه آن ها پس از مدتی یافت می گردد. با این حال ممکن است برخی از مردم از کشور همسایه کلمبیا یعنی ونزوئلا به کلمبیا بروند چرا که هم نرخ تورم و هم نرخ بیکاری در کلمبیا کم تر از ونزوئلا است.

نرخ تورم در کلمبیا در دو سال گذشته به شرح ذیل است:

سالنرخ بیکاری
2019%9.71
2020%19.80
2021%17.80
2022%15.6
2023%13.2
2024%9.7

در حالی که شرایط کار در کلمبیا مساعد نیست، در کشورهای اروپایی مثل آلمان نیاز شدیدی به استخدام نیروی خارجی متخصص احساس می شود. در نمودار ذیل نرخ بیکاری کلمبیا و آلمان با هم مقایسه شده است:

مقایسه نرخ بیکاری در کلمبیا و آلمان

سطح درآمد در کلمبیا در سال 2024 در جدول ذیل توضیح داده شده است:

سطح درآمد ماهانه در کلمبیاتوضیحات
COP1190000 (پزوی کلمبیا)کم ترین میزان درآمد ماهانه در کلمبیا
COP4690000 (پزوی کلمبیا)متوسط درآمد ماهانه در کلمبیا
COP20900000 (پزوی کلمبیا)بیشترین میزان درآمد ماهانه در کلمبیا

زندگی در کلمبیا

نرخ تورم در کلمبیا در سال جاری حدود 4% است در نتیجه مردم کلمبیا برخلاف ونزوئلایی ها با کاهش مدام قدرت خرید خود مواجه نیستند. هزینه ماهانه برای زندگی یک نفر در کلمبیا در سال 2024 بین 500$ تا 800$ (دلار آمریکا) می باشد که رقم دقیق آن بستگی به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر فرد دارد. البته مطابق قوانین کلمبیا هر 19 ماه 1 بار 7% به میزان حقوق ماهیانه افراد افزوده می شود تا از تاثیرات منفی تورم کاسته گردد.

زندگی در کلمبیا همچنین با تبعیض های زیادی روبه رو است؛ علاوه بر این که همانند مکزیک، میزان به قتل رسیدن و جنایات علیه زنان در کلمبیا بیشتر از مردان است، میزان درآمدی که زنان و مردان با توانایی های مشابه دریافت می کنند نیز فرق دارد. زنان در کلمبیا به طور متوسط حدود 12% کم تر از مردان در این کشور حقوق دریافت می کنند؛ به عبارت دقیق تر در حالی که متوسط درآمد ماهیانه زنان در این کشور COP4360000 (پزوی کلمبیا) است، مردان در کلمبیا به طور متوسط ماهیانه COP4900000 (پزوی کلمبیا) حقوق می گیرند.در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای علاقه مندان به مهاجرت به کلمبیا تهیه شده در خصوص آب و هوای کلمبیا و تاثیراتی که بر اقتصاد این کشور می گذارد توضیحاتی ارائه گردید.

سوالات کلیدی درباره آب و هوای کلمبیا

برخی از پرسش هایی که درباره شرایط کلی کلمبیا مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا کلمبیا کشوری گرم برای زندگی است؟ باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، به دلیل موقعیت جغرافیایی موجود، هوای کلمبیا بسیار معتدل و مناسب است.
  • شرایط زندگی در کلمبیا مناسب است؟ کلمبیا یکی از کشورهای نسبتا پر جمعیت جهان است. با وجود افزایش نرخ مهاجرت از این کشور، هنوز نرخ جمعیت در آن مثبت است.
  • آیا کلمبیا کشور مناسبی برای زندگی است؟ افراد کمی می توانند زندگی با کیفیت مورد نظر خود در این کشور را ایجاد کنند.
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *