ویزای کاری

10 مشاغل پر درآمد در کانادا

10 مشاغل پر درآمد در کانادا

اطلاع از 10 مشاغل پر درآمد در کانادا موجب میشود تا متقاضیان، با در نظر گرفتن مدرک تحصیلی و سابقه کاری، در زمینه مورد علاقه خود مشغول بکار شوند. کشور کانادا از مدرن ترین کشورهای دنیا محسوب می شود که در بخش شمالی قاره آمریکا قرار گرفته است و لازم به ذکر است که جمعیت این کشور به 34 میلیون نفر می رسد. مهاجرت به کشور کانادا از طریق کار نیاز به کسب ویزای کاری دارد. نرخ بیکاری در کشور پیشرفته و مدرن کانادا پایین می باشد. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار شما را از 10 مشاغل پر درآمد در کانادا و همچنین میزان حقوق در این کشور به صورت کامل مطلع خواهند ساخت.

جستجوی کار در بهترین مشاغل کانادا

انتخاب یک مسیر شغلی برای ادامه زندگی در کانادا و به طور کلی یافتن یک شغل مناسب یکی از سخت ترین تصمیمات در زندگی ما است. البته، استعدادها و منافع شما باید عوامل کلیدی در اتخاذ این تصمیم باشند، اما این نیز مهم است که بدانید کدام شغل، برای دستیابی در کشور کانادا آسان تر است. رتبه بندی سالانه کسب و کار در کانادا خصوص بهترین مشاغل این کشور ، حقوق و دستمزد، رشد اشتغال و چشم انداز آینده شغلی همگی از مواردی است که باید در مورد شغل مورد نظر خود از آن اطلاع داشته باشیم.


رعایت و دقت در این مسائل است که شما را به سمت حرفه ای با بالاترین حقوق و بزرگترین پتانسیل می رساند. جای تعجب دارد اگر بدانید بسیاری از این مشاغل برتر کانادا در زمینه مراقبت های بهداشتی، تجارت و زمینه های تجارت الکترونیک هستند. البته اگر به وضعیت روند پیشرفت مشاغل و آینده شغلی در کانادا در 5 سال آینده توجه کنیم، متوجه خواهیم شد مشاغلی مانند راه و شهرسازی و مهندسی لوکوموتیو و مدیریت مترو در کانادا رونق اساسی خواهد گرفت و چشم انداز روشنی دارد. ما در ادامه برترین مشاغل کانادا را برخواهیم شمرد.

مزایا ورود به 10 شغل پردرآمد در کانادا

یکی از اصلی ترین دلایلی که اتباع کشورهای خارجی 10 شغل پردرآمد در کانادا را برای آینده شغلی خود انتخاب می کنند، مزیت های بی شماری در این مشاغل می باشد.  یکی از  اصلی ترین مزیت ها در ین حوزه دریافت راحت ویزای کاری کانادا برای اتباع خارجی می باشد. برخی از مهمترین مزیت های ورود به 10 شغل پردرآمد به شرح زیر می باشد:

مزایا ورود به 10 شغل پردرآمد در کاناداتوضیحات
چشم انداز شغلییکی از اصلی ترین مزیت های ورود به 10 شغل پردرآمد در کانادا چشم انداز شغلی مطلوب در این مشاغل خواهد بود.
حقوق های رقابتی10 شغل پردرآمد در کانادا حقوق های مطلوب و بسیار رقابتی را برای متقاضیان در این مشاغل تضمین می کنند.
تعادل بین کار و زندگیتعادل بین کار و زندگی در 10 شغل پردرآمد در کانادا یکی از اصلی ترین مزیت های ورود به این مشاغل برای اتباع کشورهای خارجی می باشد.
کارآفرینیامکان کارآفرینی در 10 شغل پردرآمد در کانادا برای متقاضیان وجود دارد.

کارهای پر درآمد در کانادا در سال 2024

هر ساله مهاجران و متقاضیان زیادی با وجود دلایل مختلف مانند پایین بودن میزان نرخ بیکاری، پایین بودن میزان جرم و جنایت، سیستم بانکی با ثبات، اقتصاد پایدار و سیستم آموزشی سطح بالا اقدام به مهاجرت به کشور کانادا می کنند. متقاضیانی که قصد دارند در کشور کانادا مشغول به کار شوند، علاوه بر کسب اطلاعات درباره 10 مشاغل پر درآمد در کانادا، باید شرایط لازم جهت مشغول به کار شدن در سازمان ها و کمپانی ها مختلف در این کشور را داشته باشند. داشتن تسلط کامل بر زبان انگلیسی، ارائه پرونده سابقه های کاری، داشتن مدارک دانشگاهی و همچنین مدارک پزشکی جهت مشغول به کار شدن در زمینه های مختلف در کشور کانادا از مهم ترین موارد به شمار می روند.

متقاضیان و مهاجران خارجی در سال 2024 در صورتی می توانند مقیم کشور کانادا شوند که بتوانند هزینه های زندگی خود را پرداخت کنند و توان مالی کافی داشته باشند. مهاجران باید محل سکونت خود را مشخص کنند و ثابت کنند که درآمد کافی جهت اقامت در کشور کانادا را دارند. سیستم آموزشی و پرورشی کشور کانادا بسیار پیشرفته و مدرن است. تحصیل در دانشگاه های این کشور و کسب مدرک در مقاطع مختلف می تواند یکی از بهترین روش های یافتن شغل مناسب در این کشور باشد. فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور کانادا در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند می توانند در این کشور اقدام به کاریابی کنند و مشغول به کار شوند. در ادامه با 10 مشاغل پر درآمد در کانادا آشنا خواهید شد.

چند شغل مورد نظر دولت کانادا

ما مهم ترین عناوین لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2024 را در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم اما مشاغل دیگری نیز در این کشور وجود دارد که به صورت تیتر وار به آن ها اشاره می کنیم. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب تحصیل در کانادا به لینک مربوطه مراجعه نمایید. این مشاغل شامل این موارد است:

  • پرستار
  • رانندگان کامیون
  • جوشکار
  • معلمان و اساتید دانشگاه
  • مشاورین اقتصادی
  • فیزیوتراپ
  • مهندسین هوافضا
  • مهندسین الکترونیک
  • خلبان
  • داروساز
  • روانشناس
  • لوله کشی
  • دامپزشک

مدیر ارشد از 10 مشاغل پر درآمد در کانادا

فعالیت مدیران ارشد در کشور کانادا معمولا در زمینه های مختلف امور مالی، ارتباطات و سایر خدمات تجاری می باشد. این افراد معمولا توسط هیئت مدیره یک کمپانی انتخاب می شوند. وظیفه آن ها برنامه ریزی، نظارت، تعیین اهداف و تصویب سیاست های یک کمپانی است. حقوق مدیران ارشد در یک سال به صورت میانگین 102000$ (دلار کانادا) در سال است. لازم به ذکر است که مدیران ارشد می توانند تا 160000$ (دلار کانادا) درآمد داشته باشند. برای مشغول به کار شدن به عنوان یک مدیر ارشد در یک کمپانی در کشور کانادا، متقاضیان می بایست مدرک معتبر دانشگاهی در زمینه مدیریت تجارت، تجارت، علوم کامپیوتر و یا رشته های مرتبط ارائه دهند.

حقوق استاد دانشگاه در کانادا

یکی از مشاغل مورد توجه که در لیست مشاغل پردرآمد در کانادا محسوب می شود استاد دانشگاه است. حقوق استاد دانشگاه در کانادا بستگی به حوزه تخصص فرد و نوع دانشگاهی که فرد در آن مشغول به کار است دارد. میانگین دستمزد استادیار در کانادا 97500$ (دلار) در سال یا 50$ (دلار) در ساعت است . موقعیت های سطح ورودی از 81893$ (دلار) در سال شروع می شود، در حالی که اکثر کارگران باتجربه تا 145998$ (دلار) در سال درآمد دارند.

مهندسی کامپیوتر از 10 مشاغل پر درآمد در کانادا

کار در کانادا برای متخصصین علوم کامپیوتر می تواند یک امتیاز بزرگ باشد. تا جایی که یک مدیر سیستم رایانه ای و اطلاعاتی می بایست تمامی امور مرتبط با تکنولوژی در کمپانی را به عهده بگیرد. این امور شامل پیاده سازی سخت افزاری و نرم افزاری رایانه، اجرا و نصب و توسعه برنامه ها و همچنین نظارت فنی در کمپانی است. به یاد داشته باشید که فناوری اطلاعات و رایانه به سرعت در حال توسعه می باشد. به همین دلیل، درآمد افرادی که به عنوان مدیر سیستم رایانه ای و اطلاعاتی مشغول به کار می شوند، درآمد بالایی خواهند داشت. درآمد این افراد از 104000$ تا 128000$ (دلار کانادا) در سال است. لازم به ذکر است که جهت مشغول به کار شدن به عنوان یک مدیر سیستم رایانه ای و اطلاعات متقاضیان می بایست مدرک لیسانس در زمینه علوم کامپیوتر، تجارت و یا مهندسی داشته باشند.

استاد دانشگاه از 10 مشاغل پر درآمد در کانادا

در لیست 10 مشاغل پر درآمد در کانادا قطعا شغل استاد و مدرس دانشگاه نیز قرار می گیرد. اساتید دانشگاه در دانشگاه های کشور کانادا همانند اساتید سایر دانشگاه های دنیا باید در زمینه های مختلف در دوره های تحصیلی گوناگون به دانشجویان یک یا چند موضوع درسی ارائه و آموزش دهند. این افراد معمولا در فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی نیز شرکت می کنند و نتیجه فعالیت خود را در مجلات علمی یا کتاب چاپ می کنند.

حقوق اساتید دانشگاه در کشور کانادا از 106000$ الی 138000$ (دلار کانادا) در سال است و لازم به ذکر است که برای مشغول به کار شدن به عنوان استاد در دانشگاه های کانادا می بایست مدرک دانشگاه کارشناسی ارشد داشته باشند و در دوره های آموزشی تربیت معلم شرکت کرده باشند. دریافت ویزای کاری کانادا برای این افراد می تواند با استفاده از سیستم امتیاز بندی موجود در این کشور امکان پذیر شود.

داروسازی از 10 مشاغل پر درآمد در کانادا

شغل داروسازی در کشور کانادا یکی از پر درآمدترین شغل ها در کشور کانادا می باشد و داروسازان می توانند در کشور کانادا حداکثر 147000$ (دلار کانادا) در سال درآمد داشته باشند. داروسازان می تواند بر اساس دستورالعمل های قانونی و اخلاقی دارو تولید کنند. این افراد می توانند دستوران پزشکان را تفسیر و مرور کنند و ناسازگاری های درمانی را تشخصی دهند. میزان درآمد داروسازان در کشور کانادا از 105000$ تا 146000$ (دلار کانادا) در سال است. به یاد داشته باشید که جهت مشغول به کار شدن در کشور کانادا به عنوان یک داروساز، متقاضیان می بایست مدرک دانشگاه داروسازی و مجوز دریافت کار به عنوان داروساز در کشور کانادا کسب کنند. می توانید با مطالعه مقاله تحصیل داروسازی در کانادا شرایط ورود به این بازار کاری را نیز بررسی کنید.

مدیر ناظر از 10 مشاغل پر درآمد در کانادا

فعالیت مدیران ارشد در زمینه های ساخت و ساز، حمل و نقل، تولید و بهره برداری در بخش های نظارت، توسعه، تولید، مدیریت و موارد مشابه می باشد. این افراد می توانند از 109000$ الی 175000$ (دلار کانادا) در سال درآمد داشته باشند. برای مشغول به کار شدن به عنوان یک مدیر ارشد در یک کمپانی در کشور کانادا، متقاضیان می بایست مدرک معتبر دانشگاهی در زمینه مدیریت تجارت، تجارت، علوم کامپیوتر و یا رشته های مرتبط ارائه دهند.

مدیر دولتی از 10 مشاغل پر درآمد در کانادا

فعالیت مدیران دولتی در بخش های برنامه ریزی، سازماندهی، اجرا و ارزیابی سیاست ها، برنامه ریزی و بررسی عملکردهای دولت می باشد. این افراد می توانند از 116000$ الی 148000$ (دلار کانادا) در سال درآمد داشته باشند و به یاد داشته باشید که داشتن مدرک لیسانس در زمینه علوم اجتماعی، حقوق و یا تجارت جهت مشغول به کار شدن بع عنوان مدیر دولتی در کشور کانادا الزامی است.

مدیر دولتی از 10 مشاغل پر درآمد در کانادا

وکالت از 10 مشاغل پر درآمد در کانادا

افرادی که قصد دارند در کشور کانادا به عنوان وکیل مشغول به کار شوند می بایست حداقل مدرک لیسانس از یک دانشگاه معتبر ارائه دهند و همچنین اقدام به کسب مجوز کار کنند. وکلا معمولا در زمینه های مختلف حقوقی، مالکیت، حل اختلاف و موارد مشابه مشغول به کار می شوند. درآمد وکلا در کشور کانادا از 118000$ الی 216000$ (دلار کانادا) در سال است.

پزشک عمومی از 10 مشاغل پر درآمد در کانادا

فعالیت پزشکان عمومی معمولا در زمینه های درمان و پیشگیری از بیماری های حاد و مزمن می باشد. این افراد می توانند به عنوان پزشک در بیمارستان ها و کلینیک های مختلف درمانی مشغول به کار شوند. درآمد پزشکان در کشور کانادا از 125000$ الی 335000$ (دلار کانادا) در سال می باشد و متقاضیان جهت مشغول به کار شدن در کشور کانادا به عنوان پزشکی می بایست از یک دانشگاه معتبر مدرک لیسانس پزشکی دریافت کنند و همچنین از شورای پزشکی کانادا مجوز کسب کنند.

شما عزیزان می توانید برای مطلع شدن از شرایط کار پزشکان در کشور کانادا به مقاله شرایط کار پزشکان در کانادا مراجعه کنید.

پزشک متخصص از 10 مشاغل پر درآمد در کانادا

فعالیت پزشکان متخصص در کشور کانادا در یک بخش خاص برای مثال قلب و عروق، بیهوشی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی پلاستیک، روانپزشکی و سایر موارد می باشد. درآمد پزشکان تخصصی در کشور کانادا از 141000$ الی 598000$ (دلار کانادا) در سال است. درآمد آن ها به زمینه کاری و فعالیت آن ها بستگی دارد. متقاضیان جهت مشغول به کار شدن در کشور کانادا به عنوان پزشکی تخصصی نیز می بایست از یک دانشگاه معتبر مدرک لیسانس پزشکی دریافت کنند. همچنین آنان باید از شورای پزشکی کانادا مجوز کسب کنند.

مشاغل درمانی در کانادا

با توجه به سنین جمعیت، پیش بینی می شود رشد زیادی در بخش مراقبت های بهداشتی بوجود آید.امور پرستاری و مراقبتی، خدمات در بیمارستان ها، کلینیک ها، خانه های پرستاری و دیگر محیط ها در چند سال آینده در کانادا رشد چشم گیری خواهند کرد. مدیران مراقبت های بهداشتی، حقوق و دستمزد متوسط $95000 (دلار) در سال دریافت می کنند، اما این موضوع بسته به نوع خدمات، متفاوت است.

قضاوت از 10 مشاغل پر درآمد در کانادا

یکی دیگر از پر درآمدترین شغل هایی که در لیست 10 مشاغل پر درآمد در کانادا قرار می گیرد، شغل قضاوت (قاضی) در دادگاه های این کشور است. همانند سایر قاضی ها، قاضی هایی که در کشور کانادا مشغول به کار می شوند می بایست با در نظر گرفتن مجموعه ای از قوانین و مقررات، در دادگاه در زمینه های مختلف قضاوت کنند. درآمد این افراد از 244000$ تا 303000$ (دلار کانادا) در سال می باشد. جهت مشغول به کار شدن به عنوان یک قاضی در کشور کانادا متقاضیان می بایست قبل از شروع فعالیت خود سابقه کار به عنوان وکیل و یا یک استاد را داشته باشند.

درآمد استاد دانشگاه در کانادا

متوسط ​​حقوق ناخالص استاد دانشگاه در کانادا 123889$ (دلار) یا معادل نرخ ساعتی 60$ (دلار) است. علاوه بر این، آنها به طور متوسط ​​​​4249$ (دلار) پاداش دریافت می کنند. تخمین حقوق بر اساس داده های نظرسنجی حقوق و دستمزد که مستقیماً از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در کانادا جمع آوری شده است. یک استاد دانشگاه سطح ورودی (1 تا 3 سال تجربه) به طور متوسط ​​$86838 (دلار) حقوق دریافت می کند. از طرف دیگر، یک استاد دانشگاه در سطح ارشد (8 سال سابقه کار) به طور متوسط ​​​​153,763$ (دلار) حقوق دریافت می کند.

سطح کلی درآمد در کانادا

کانادا جزو 20 کشور برتر دنیا به لحاظ سطح درآمد است. اما بالاترین سطح درآمد از بین تمامی کشورهای دنیا اختصاص به سوئیس و دانمارک دارد. در جدول ذیل سطح کلی درآمد در کانادا بررسی شده است:

سطح درآمد سالانه در کانادا به دلار کاناداتوضیحات
$30200پایین ترین سطح درآمد سالانه در کشور کانادا
$120000متوسط درآمد سالانه در کشور کانادا
$534000بالاترین سطح درآمد سالانه در کشور کانادا

البته معمولا حقوق دریافتی از سوی پناهندگان پایین تر است. جدول بالا نشان دهنده سطح درآمد شهروندان کانادا و خارجی هایی است که به طرق قانونی وارد کانادا شده اند. آن ها انواع ویزاهای کاری، سرمایه گذاری و غیره را اخذ نموده اند. 25% مردم در کانادا کم تر از 64200$ (دلار کانادا) حقوق می گیرند. آن ها معمولا در شهرهای کوچک تر زندگی می کنند. چرا که سطح درآمد در شهرهایی مثل کبک، تورنتو، اوتاوا و ونکوور بسیار بالا است. این نکته نیز لازم به ذکر است که متاسفانه در کانادا نیز همانند سایر کشورهای دنیا زنان به طور میانگین حقوق کم تری از مردان دریافت می کنند. منتهی این تفاوت درآمدی در کانادا تقریبا کم است:

جنسیتمتوسط درآمد سالانه در کانادا به دلار کانادا
زنان$122000
مردان$116000

مهاجرت به کانادا و یا مهاجرت به سایر کشورهای پیشرفته جهان نیاز به داشتن شرایط و سرمایه مورد نیاز می باشد. همچنین متقاضیان می بایست از شرایط امور مهاجرتی به صورت کامل آگاه باشند. هموطنان عزیز و گرامی اگر قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارید و به فکر کسب اطلاعات درباره شرایط کسب ویزا کشورهای مختلف هستید، می توانید جهت حضور در جلسات مشاوره با متخصصان با تجربه ما با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات متداول در خصوص 10 مشاغل پر درآمد در کانادا

برخی از سوالات متداول در خصوص مشاغل کانادا عبارتند از:

  • کدام شغل دارای بالاترین حقوق در کانادا است؟ مشاغل موجود در لیست پردرآمدترین ها که در 3 ماه اخیر بررسی شده اند عبارتند از پزشکان متخصص با 11700$ تا 375000$ (دلار) و دندانپزشک ها با 53805$ تا 213671$ (دلار). در نتیجه بهترین مشاغل و بالاترین درآمد را شاخه های پزشکی خواهند داشت.
  • 10 شغل پردرآمد در کانادا کدامند؟ تحلیلگران امنیت اطلاعات (متوسط حقوق 66000$)، پرستاران (متوسط حقوق 66000$)، ماینرها – دریل های نفت و گاز (متوسط حقوق 69000$)، وکلا (متوسط حقوق 76000$)، دندانپزشکان (متوسط حقوق: 104000$)، پزشکان (متوسط حقوق 11،000$)
  • مشاغل پر تقاضا در کانادا کدامند؟ 17 شغل پر تقاضا در کانادا عبارتند از پرستاران، راننده کامیون، مربی حرفه ای، مشاور مدیریت تجارت، جوشکار، دستیار حرفه ای یا فیزیوتراپی و مهندس نرم افزار یا طراح.
  • بالاترین میزان حقوق در کانادا چقدر می باشد؟ 10% از کانادایی ها درآمد بالغ بر 80400$ (دلار) دارند. 10% از کانادایی ها درآمد متوسطی معادل 134.900$ (دلار) داشتند که 5% از آنها، یک سوم بیشتر (179.800$) و 1% تقریباً سه برابر این مبلغ (381.300$) حقوق دریافت می کنند. در همین حال %90 دارای درآمد متوسط 28000$ (دلار) هستند.
  • کم درآمدترین شغل ها در کانادا کدامند؟ تهیه غذا و کار در رستوران ها و فست فودها، کار در خشکشویی ها، صندوقدار، مهماندار، تحویل دار پارک تفریحی، خدماتی سینما تئاتر، بلیط فروشی ها، کارگران مزرعه، کار در خانه ها و مراقبت از کودک و سالمند.
5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “10 مشاغل پر درآمد در کانادا

  1. Milad گفت:

    سلام می خواستم بدونم شرایط ماساژور در این کشور چطور هست با مدرک فنی حرفه ای گرفتن ویزای کار ممکن هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام شما فقط می تونید از طریق برنامه های استانی وارد این کشور بشید چون شرط اصلی برای ورود به کانادا از طریق کار این هست که حداقل مدرک کارشناسی مرتبط با کارتون داشته باشید

  2. Mahsa گفت:

    استاد دانشگاه در کانادا نیاز به چه مدارکی هست؟
    در چه رشته هایی میتونیم تدریس کنیم در دانشگاه های کانادا

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما در چه رشته ای تدریس میکنید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *