مهاجرت

بهترین پاسپورت دنیا

بهترین پاسپورت دنیا

در این مقاله هموطنان عزیز را با بهترین پاسپورت دنیا در سال 2024 آشنا می کنیم تا آنها را در انتخاب کشور مقصد مهاجرتی خود راهنمایی نماید. به طور معمول کشورهایی که بیشترین قدرت و اعتبار پاسپورت را دارند متقاضیان بیشتری نسبت به سایر کشورها خواهند داشت. همین طور آگاهی از پایین ترین اعتبار پاسپورت نیز به افراد کمک می کند تا انتخابی درستی داشته باشند. ما در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است سعی نموده ایم شما را با بهترین پاسپورت دنیا، رتبه بندی کشورهای گوناگون در اعتبار پاسپورت در سال جدید و موارد دیگر آشنا نمائیم.

  • بهترین پاسپورت دنیا در سال 2024 متعلق به کدام کشور است؟
  • بدترین پاسپورت دنیا مربوط به چه کشوری است؟
  • آیا با داشتن پاسپورت دوم می توان به بهترین کشورهای دنیا بدون اخذ ویزا سفر داشت؟
  • مزایا و امتیازات اخذ پاسپورت دوم چیست؟
  • متداولترین روش ها برای اخذ پاسپورت دوم چیست؟
  • پاسپورت کانادا در چه رتبه ای قرار دارد؟

عوامل متفاوتی می تواند در اعتبار یک پاسپورت دخیل باشد که ما هم سعی نموده ایم در این نوشتار از جنبه های متفاوتی اعتبار پاسپورت بهترین کشورهای دنیا را مقایسه نمائیم. در این خصوص می توان گفت شما می توانید با داشتن پاسپورت های کشورهای معتبر به بهترین کشورهای دنیا بدون اخذ روادید سفر کنید.

بهترین پاسپورت دنیا (passport)

اعتبار یک پاسپورت به تاثیر آن روی ارتباط میان کشورها و سفر شهروندان به کشورهای دیگر بدون اخذ ویزا باز می گردد. پاسپورت امارات، پاسپورت آلمان، سوئد و فنلاند در حال حاضر در سال جاری قدرتمندترن پاسپورت های جهان هستند. با پاسپورت برتر امارات متحده عربی می توان آزادانه به 121 کشور دنیا سفر نمود. دومین پاسپورت معتبر دنیا مربوط به کشور آلمان می باشد که با این پاسپورت هم می توان به 127 کشور جهان بدون ویزا سفر کرد. در رده سوم ارزشمندترین پاسپورت ها سوئد قرار دارد که با پاسپورت این کشور می توان به 126 کشور جهان آزادانه سفر کرد.

نمودار زیر نشانگر رده بندی بهترین پاسپورت های جهان (از نظر امتیاز پاسپورت) بر طبق گزارش وب سایت معتبر PASSPORT INDEX می باشد:

برترین پاسپورت های جهان

بهترین پاسپورت دنیا در میان کشورها

اعتبار یک پاسپورت به تاثیر آن روی ارتباط میان کشورها و سفر شهروندان به کشورهای دیگر بدون اخذ ویزا باز می گردد. پاسپورت امارات، پاسپورت آلمان، سنگاپور و کره جنوبی در حال حاضر در سال 2024 قدرتمندترن پاسپورت های جهان هستند. با پاسپورت برتر امارات متحده عربی می توان آزادانه به 118 کشور دنیا سفر نمود. دومین پاسپورت معتبر دنیا مربوط به کشور آلمان می باشد که با این پاسپورت هم می توان به 128 کشور جهان بدون ویزا سفر کرد. در رده سوم ارزشمندترین پاسپورت ها فنلاند قرار دارد که با پاسپورت این کشور می توان به 127 کشور جهان آزادانه سفر کرد.

نمودار زیر نشانگر رده بندی بهترین پاسپورت های جهان بر طبق گزارش PASSPORT INDEX می باشد:

مقایسه امتیازات بهترین پاسپورت های جهان

همان طوری که در نمودار فوق نیز مشاهده می شود، رتبه اول از آن امارات متحده عربی بوده و رتبه دوم مشترکا متعلق به آلمان، فنلاند، لوکزامبورگ و اسپانیا است و بالاخره رتبه سوم مشترکا متعلق به دانمارک، هلند، اتریش، پرتغال، سوئیس، ایرلند، کره جنوبی و آمریکا است. شوربختانه پاسپورت کشور ایران جزء پاسپورت های ضعیف دنیا است و در رتبه 85 جهانی قرار دارد و شهروندان ایرانی بدون اخذ ویزا می توانند فقط به 10 کشور سفر نمایند. در آخر عنوان بی اعتبارترین پاسپورت بین کشورها مربوط به کشور افغانستان (رتبه 90) می باشد که با این پاسپورت فقط می توان به 5 کشور جهان بدون ویزا سفر کرد.

معیارهای کلیدی برای انتخاب بهترین پاسپورت دنیا

افرادی که همواره به دنبال بررسی و انتخاب بهترین پاسپورت جهان هستند، باید به خوبی با معیارهای انتخاب بهترین پاسپورت جهان نیز آشنا شوند. زیرا بدون داشتن اطلاعات کافی در خصوص معیارهای انتخاب بهترین پاسپورت دنیا، مراحل بررسی و انتخاب بهترین پاسپورت جهان با مشکلات گسترده ای همراه خواهد بود. البته شایان ذکر است که بسیاری از رتبه بندی بهترین پاسپورت های جهان بر یک عامل تمرکز دارند که سفر بدون ویزا از اصلی ترین عوامل خواهد بود. به همین دلیل است که اغلب سازمان های مهاجرتی یک شاخص وزنی سالانه تولید می کنند که  معیارهای زیر را به طور دقیق تجزیه و تحلیل می کنند.

در تصویر ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید با برخی از معیارهای کلیدی برای انتخاب بهترین پاسپورت دنیا طی سالهای اخیر آشنا شوید:

معیارهای کلیدی برای انتخاب بهترین پاسپورت

مزایا دریافت بهترین پاسپورت دنیا

اخذ بهترین پاسپورت دنیا با مزیت های متعددی برای دارندگان آن همراه خواهد بود، به عبارت دیگر، دریافت بهترین پاسپورت جهان گزینه ایده آلی برای سفر به تمامی نقاط جهان می باشد. داشتن بهترین پاسپوت مزایا بی شماری را برای ماجراجویان که به دنبال اکتشاف روان و غوطه ور شدن در فرهنگ کشورهای مختلف هستند، فراهم می کند. این نوع سفر، روند خسته کننده درخواست ویزا را به طور کامل از بین می برد، و باعث صرفه جویی در زمان و کاهش استرس می شود. بنابرین انتخاب بهترین پاسپورت دنیا به مسافران این امکان را می دهد که بودجه خود را به تجربه ها، اقامتگاه ها و فعالیت های به یاد ماندنی اختصاص دهند. علاوه بر این برخی از کشورهایی که دارای بهترین پاسپورت جهان هستند، نرخ ارز قوی تر را به دارندگان پاسپورت خود می دهند.

جهت درک عمیق تر از مزایا دریافت بهترین پاسپورت جهان، به موارد ارائه شده در جدول زیر توجه فرمایید:

مزایا دریافت بهترین پاسپورت دنیاتوضیحات
برنامه ریزی سفر سادهداشتن بهترین پاسپورت جهان، گردشگران را به گذراندن فرایندهای پیچیده درخواست ویزا بی نیاز می کند و موانع اداری را کاهش می دهد.
انعطاف پذیریدارندگان بهترین پاسپورت دنیا می توانند تصمیمات بداهه در سفر بگیرند، و مقاصد جدید را به دلخواه کاوش کنند.
افزایش تجربه گردشگریفقدان پیچیدگی های مربوط به ویزا به گردشگران اجازه می دهد تا بر لذت بردن از تجربه سفر خود تمرکز کنند.
تصویر مثبت و درخواست جهانیکشورهایی که بهترین پاسپورت دنیا را دارند، خوشایند تر و بازتر تلقی می شوند.
صرفه جویی در زمان و هزینهبدون نیاز به درخواست و پرداخت هزینه ویزا، دارندگان بهترین پاسپورت جهان می توانند در زمان و هزینه صرفه جویی کنند. این سادگی باعث صرفه جویی در زمان و تلاش گردشگران می شود.

تغییرات پیش رو در بهترین پاسپورت های دنیا

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت بهترین پاسپورت جهان هستند، باید به خوبی با تغییرات پیش رو در این پاسپورت ها آشنا شوند. زیرا هر چند سال یکبار تغییرات قابل توجهی در ساختار کلی بهترین پاسپورت های دنیا صورت می گیرد. یکی از اصلی ترین تغییرات صورت گرفته در  بهترین پاسپورت های دنیا، در پاسپورت ایالات متحده صورت گرفته است. به طوری که پس از سال ها کار، مسافران ایالات متحده برای سفر به اروپا در سال 2025  به ویزای این کشورها نیاز دارند. به عبارت دیگر، پاسپورت آمریکا  طی سالهای اخیر با پایین آمدن اعتبار جهانی خود مواجه شده است. علاوه بر این، در بیشتر موارد درخواست ها برای بهترین پاسپورت دنیا باید در چند دقیقه پردازش شود، اما برخی از آنها ممکن است چند هفته نیز طول بکشد.

بنابریان به شدت توصیه می شود که قبل از شروع فرآیند درخواست بهترین پاسپورت دنیا، به خوبی با تغییرات پیش رو در این پاسپورت ها آشنا شوید. البته لازم به ذکر است که، مسافران در کانادا، مکزیک و آمریکای جنوبی باید درخواست های خود را به طور دقیق کامل کنند. همچنین در مقابل نیز اندونزی در حال بحث در مورد اجازه دسترسی بدون ویزا  به 20 کشور برای تشویق گردشگری و سرمایه گذاری در این کشور است. زیرا اندونزی دومین کشور آسیایی پس از سنگاپور است که چشم به لغو روادید برای چین و بسیاری از کشورهای مدرن جهان را دارد. اخیرا نیز، تایلند و مالزی به لطف نقش خود به عنوان یک محرک کلیدی گردشگری در این کشورها، بهترین راه های رفتن از ایران را برای اتباع ایرانی فراهم کرده است.

روش های موثر جهت اخذ بهترین پاسپورت دنیا

برخی از  کشورهایی که بهترین پاسپورت دنیا  را در اختیار متقاضیان قرار می دهند، می توانند، روش های بسیار تاثیرگذاری را برای کمک به متقاضیان ارائه دهند. که متقاضاین با رعایت این راهکارها می توانند برای درخواست  بهترین پاسپورت دنیا تلاش کنند. برخی از مهمترین روش ها برای اخذ بهترین پاسپورت دنیا در بخش زیر ارائه شده است:

  • اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری از میان برنامه سرمایه گذاران انفرادی مالتا یا طرح های ویزای طلایی پرتغال و گلدن ویزای اسپانیا
  • با حق ولادت یا نسبت نیز می توانید برای دریافت بهترین پاسپورت دنیا اقدام نمایید.
  • برخی از کشورها نیز یک مسیر سریع برای شهروندی از طریق اقامت برای متقاضیان دریافت بهترین پاسپورت دنیا ارائه می دهند. این کشورها شامل آرژانتین، کانادا، اکثریت کشورهای حوزه کارائیب و اتحاادیه اروپا می شود.

پروسه بررسی بهترین پاسپورت دنیا

طی سالهای اخیر تحقیقات بسیاری در مورد بهترین پاسپورت دنیا در سازمان های مختلف جهان صورت گرفته است. به همین جهت انتخاب بهترین پاسپورت دنیا به یک پروسه با اهمیت و کلیدی در سطح بین المللی تبدیل شده است. به این ترتیب، طبق شاخص پاسپورت هنلی در سال 2024 شهروندان 6 کشور در حال حاضر دارای قدرتمند ترین پاسپورت های جهان هستند. این کشورها شامل ژاپن، سنگاپور، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا می شود. این اولین بار در 20 سال از وجود این شاخص است که 6 کشور در رتبه اول  بهترین پاسپورت های جهان قرار دارند. به این معنی که صاحبان آن می توانند بدون ویزا به جهانی ترین مقصد جهان سفر کنند. به عبارت دیگر، شهروندن این کشورها می توانند از 227 مقصد، حدود 198 مقصد را بدون نیاز به ویزا بازدید کنند.

البته لازم به ذکر است که، با دسترسی به 194 مقصد، کشورهای کره جنوبی، سوئد و فنلاند بسیار عقب هستند. همچنین کشورهای اتریش، دانمارک، ایرلند و هلند با سفر بدون ویزا به 192 مقصد در رتبه سوم قرار دارند. به همین جهت است که اهمیت بررسی بهترین پاسپورت جهان همواره بین شهروندان کشور های مختلف جهان مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد. نکته قابل توجه در خصوص بهترین پاسپورت دنیا این است که، ایالات متحده آمریکا با کیفیت بالای زندگی در همه جهان، در بین 6 پاسپورت دنیا قرار ندارد. شهروندان ایالات متحده آمریکا هفتمین پاسپورت قدرتمند جهان را دارند، و می توانند از 188 مقصد بدون ویزا به راحتی بازدید کنند. البته شایان ذکر است که در سال 2014 این کشور به همراه بریتانیا در رتبه نخست قرار داشت.

10 کشور برتر با بالاترین اعتبار پاسپورت 2024

در جدول زیر نیز به اسامی کشورهای برتر با بالاترین اعتبار پاسپورت در سال جاری پرداخته می شود. کشورهایی که از نظر قدرت پاسپورت در جایگاه اول تا سوم دنیا قرار دارند. علاوه به بررسی رتبه کشورها در خصوص اعتبار پاسپورت نیز به تعداد کشورهای که بدون اخذ ویزا به آن ها می توان سفر نمود اشاره شده است.

تعداد کشورهایی که بدون اخذ ویزا به آن دسترسی دارندکشوررتبه
121امارات متحده عربی1
128، 127، 127، 127آلمان، فنلاند، لوکزامبورگ و اسپانیا2
127 الی 119دانمارک، هلند، اتریش، پرتغال، سوئیس، ایرلند، کره جنوبی و آمریکا3
131 الی 122سنگاپور، سوئد، فرانسه، بلژیک، ایتالیا، مالت، نروژ، یونان و ژاپن4
124 الی 113جمهوری چک، لهستان، مجارستان، لیتوانی، اسلواکی، بریتانیا، کانادا و نیوزلند5
122 الی 111اسلونی، استونی، لیتونی، ایسلند و استرالیا6
122 الی 115قبرس، رومانی، مالزی و بلغارستان7
118 الی 112لیختن اشتاین، کرواسی و موناکو8
112 و 111برزیل و شیلی9
110آرژانتین10
123سوئیس11

بهترین پاسپورت دنیا در میان کشورها

10 کشور آخر با اعتبار پایین پاسپورت در سال 2024

در جدول زیر نیز به اسامی 10 کشور با اعتبار پایین پاسپورت در سال 2024 پرداخته می شود. متاسفانه پاسپورت ایران در این لیست قرار داشته و جزء ضعیف ترین پاسپورت های بین المللی به حساب می آید. در اینجا علاوه به بررسی رتبه کشورها در خصوص اعتبار پاسپورت نیز به تعداد کشورهای که بدون اخذ ویزا به آن ها می توان سفر نمود اشاره شده است.

تعداد کشورهایی که بدون اخذ ویزا به ان دسترسی دارندکشوررتبه
10کره شمالی84
14سودان86
14ایران85
13فلسطین86
11یمن87
11سومالی
10پاکستان88
8سوریه89
8عراق89
5افغانستان90

نکاتی در ارتباط با بهترین پاسپورت دنیا

پاسپورت محدودیت سنی ندارد و از نوزادان تا افراد سالمند اجازه دریافت گذرنامه را دارا می باشند. بهتر این است که هر فرد به طور جداگانه برای خروج از کشور یک پاسپورت مستقل داشته باشد. فرد پس از ارسال مدارک مربوطه و انجام مصاحبه حضوری می تواند پاسپورت خود را دریافت نماید. پاسپورت فرد هنگام خروج از کشور مورد نظرش باید حداقل 3 تا 6 ماه اعتبار داشته باشد (بهتر است 6 ماه باشد) به طور مثال کشورهای ترکیه، تایلند، مصر و برزیل نیاز به اعتبار 6 ماهه دارند یا کشورهای آفریقای جنوبی و نیوزلند به یک ماه اعتبار نیاز دارند. پاسپورت اعتباری 5 ساله دارد و غیر قابل تمدید می باشد.

اخذ پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری یکی از مهم ترین اهداف اشخاص متقاضی در خصوص حق اقامت در یکی از کشورها محسوب می گردد. سرمایه گذارانی که تمایل به انجام این روند دارند می بایست با در نظر گرفتن شرایط سرمایه گذاری در کشور مقصد، نسبت به این امر اقدام نمایند. کارشناسان موسسه سفیران مفتخر به راهنمایی متقاضیان در خصوص طرق کم هزینه تر مهاجرت برای اشخاص نیز می باشد.

در مقاله فوق به معتبرترین و بهترین پاسپورت دنیا در سال 2024 پرداخته شد، همان طور که بیان گردید طبق جدول ارائه شده کشورهای امارات متحده عربی، آلمان و فنلاند بالاترین اعتبار پاسپورت را در سطح بین المللی دارا میباشند به طوری که شهروندان این کشورها بدون نیاز به اخذ ویزا می توانند به بیش از 100 کشور جهان سفر نمایند و همین طور طبق جدول فوق به ترتیب به سایر کشورها پرداخته شد. شما می توانید برای انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت و همین طور انتخاب مناسب ترین روش متناسب با شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و کشورها و مزایا و معایب آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

سوالات پرتکرار در خصوص بهترین پاسپورت دنیا

افرادی که در طلب بهترین پاسپورت دنیا می باشند موارد زیر را مطرح می کنند:

  • بهترین پاسپورت دنیا برای دریافت کدام است؟ سازمان های مختلفی بر اساس شاخص های خود، پاسپورت های جهان را ارزیابی کرده اند که امارات و ژاپن معمولا جایگاه اول قدرتمندترین پاسپورت را به خود اختصاص داده اند.
  • پیش بینی بهترین پاسپورت سال 2024 چیست؟ بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در آغاز سال 2024، سنگاپور بهترین پاسپورت دنیا را در اختیار خواهد داشت، آلمان و کره جنوبی دومین پاسپورت و ایتالیا و فنلاند سومین پاسپورت معتبر را به خود اختصاص خواهند داد.
  • وضعیت پاسپورت کانادا در میان قدرت های جهانی چگونه است؟ کانادا جایگاه ششم پاسپورت های قدرتمند جهان را در اختیار گرفته است.
  • بهترین پاسپورت های اروپایی مربوط به کدام کشورهاست؟ فنلاند و آلمان بهترین کشورهای اروپایی از نظر قدرت پاسپورت هستند.
  • برترین پاسپورت آسیایی متعلق به کدام کشورهاست؟ امارات متحده عربی، ژاپن، سنگاپور و کره جنوبی قدرتمندترین پاسپورت های آسیایی را در اختیار دارند.
  • رایج ترین روش ها برای اخذ پاسپورت دوم چیست؟ از متداولترین روش ها می توان به اخذ شهروندی (پاسپورت) از طریق تولد، سرمایه گذاری، اقامت دائمی و نیز ازدواج اشاره نمود.
  • مهمترین امتیازات اخذ پاسپورت دوم چیست؟ آزادی سفر، حق رای، بهره مندی از حقوق و امتیازات اجتماعی و سایر از مهمترین امتیازات دریافت پاسپورت دوم کشورهاست.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *