ویزای تحصیلی

پذیرش تحصیلی اتریش با مدرک دانشگاه آزاد

پذیرش تحصیلی اتریش با مدرک دانشگاه آزاد

در حال حاضر، پذیرش تحصیلی اتریش با مدرک دانشگاه آزاد برای متقاضیان ایرانی امکان پذیر نبوده و فقط دانشجویان دانشگاه های دولتی این امکان را دارند. بنابراین باید به عرض این دسته از متقاضیان رسانده شود که تحصیل آنها در اتریش برای همیشه منتفی نبوده و این دسته از متقاضیان می توانند با قبولی و اخذ مدرک از دانشگاه های دولتی ایران شانس خود برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش را افزایش دهند. در همین رابطه نیز ممکن است سوالات زیر برای شما نیز پیش آید:

  • آیا می توان با مدرک دانشگاه آزاد از دانشگاه های اتریش پذیرش گرفت؟
  • شرط درخواست پذیرش از کشور اتریش چیست؟
  • هزینه تحصیلی در کشور اتریش به چه صورتی است؟
  • آیا دانشجویان ایرانی می توانند در اتریش کار دانشجوئی بکنند؟
  • نحوه تبدیل اقامت تحصیلی اتریش به اقامت کاری چگونه است؟

در اینکه اتریش جزء بهترین مقاصد تحصیلی مخصوصا تحصیل پزشکی در اروپا است شکی نیست. اما نباید از این نکته نیز غافل شد که فرآیند پذیرش از مرحله درخواست ثبت نام تا مرحله اخذ ویزای تحصیلی پروسه طولانی و پیچیده ای است که تنها با اخذ مشاوره از کارشناسان امر می توان موفقیت خود را تضمین کرد. به همین دلیل ما به شما مشاوره با کارشناسان ارشد مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را پیشنهاد می کنیم.

شرایط پذیرش تحصیلی اتریش با مدرک دانشگاه آزاد

همان طوری که در مطالب فوق هم بیان شد به دلیل عدم تایید دانشگاه آزاد توسط نظام آموزش عالی اتریش، فعلا امکان پذیرش تحصیلی اتریش با مدرک دانشگاه آزاد وجود ندارد. پس متقاضیان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های اتریش بایستی سعی کنند که در یک دانشگاه دولتی در داخل ایران قبول شوند و با مدرک دانشگاه دولتی درخواست خود را ارائه دهند. اما با استناد به اطلاعات به روز و تحقیقات گسترده تیم کارشناسی ما متاسفانه هیچ یک از دانشگاه های معتبر اتریشی مدرک دانشگاه آزاد را برای اخذ پذیرش قبول نمی کنند و شاهد این مدعا نیز خود دانشگاه وین اتریش می باشد. با توجه به اعلام وب سایت رسمی این دانشگاه، پذیرش تحصیلی اتریش با مدرک دانشگاه آزاد در این دانشگاه برای سال تحصیلی 2022-2023 امکانپذیر نیست.

تمایل به پذیرش تحصیلی اتریش با مدرک دانشگاه آزاد

اما دلیل رغبت فزاینده دانشجویان دانشگاه آزاد برای تحصیل در اتریش 2023 چیست؟ اتریش مقصد بسیار ایده آلی برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی به شمار می رود. این کشور دقیقا در مرکز اروپا واقع شده و از نظام آموزش عالی بسیار پیشرفته و مدرنی برخوردار است. در حال حاضر، در این کشور حدود 70 دانشگاه برتر با بیش از 350000 دانشجو وجود دارد که حدود 25% از آنها را دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان ایرانی تشکیل می دهند که جمعیت نسبتا بالایی نیز محسوب می شود:

نمودار مقایسه توزیع دانشجویی در اتریش

اتریش به عنوان یک مقصد تحصیلی جذاب امتیازات زیر را به دانشجویان بین المللی ارائه می کند:

  • طیف گسترده فرصت های تحصیلی
  • برنامه های مختلف تحصیلی به زبان انگلیسی
  • تامین اجتماعی عمومی و ثبات اقتصادی
  • امکان اخذ بورسیه تحصیلی و کار دانشجوئی

شرایط تحصیل در اتریش 2023

اولا متقاضیان بایستی در جریان باشند که تحصیل در مقطع کارشناسی کالج ها و دانشگاه های اتریشی همواره به زبان آلمانی است. بنابراین تهیه مدرک مهارت زبان آلمانی برای کلیه متقاضیان در این مقطع الزامی است. ثانیا تحصیل در مقطع کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی کاملا منطبق با اصول و مقررات نظام آموزش عالی اروپایی (Bologna process) بوده و مدرک دانشگاهی اخذ شده از دانشگاه های این کشور دارای اعتبار بالایی است. فرآیند درخواست پذیرش از عموم دانشگاه های اتریشی ازطریق ارتباط آنلاین و ارسال فرم درخواست می باشد. اما مدارک لازم جهت شروع فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی اتریش 2023 عبارتند از:

  • فرم درخواست پذیرش
  • مدرک دیپلم متوسطه
  • ریزنمرات تحصیلی
  • تاییدیه پذیرش دانشگاهی خاص (ویژه متقاضیان غیر اروپایی)
  • مدرک زبان آلمانی
  • کپی پاسپورت (تنها صفحه دارای اطلاعات شخصی)
  • رزومه جامع متقاضی

شرایط پذیرش تحصیلی اتریش با مدرک دانشگاه آزاد

شرایط هزینه تحصیلی در اتریش برای دانشجویان ایرانی

با اینکه اتریش در قلب اروپا و همسایه کشورهای برتر اروپایی است اما در مقایسه با این کشورها هزینه تحصیل در اتریش ارزان و قابل تحمل است. دانشجویان بین المللی از جمله ایرانی ها که دارای ویزای اقامت دانشجوئی می باشند، به طور میانگین شهریه ترمی در حدود 726.72€ (یورو) پرداخت می کنند. علاوه بر این دانشجویان هزینه دیگری بنام هزینه عضویت در اتحادیه دانشجوئی اتریش یا ÖH-Beitrag نیز دارند که هزینه آن نیز حدود 20€ (یورو) و اجباری است. اما میانگین هزینه زندگی در اتریش فعلا حدود 950€ (یورو) به شرح ذیل می باشد:

آیتم هاهزینه ها
اجاره خانه€400 (یورو)
هزینه خورد و خوراک€250 (یورو)
هزینه ملزومات تحصیلی و شخصی€300 (یورو)
کل هزینه زندگی دانشجوئی€950 (یورو)

همانطوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، در مقایسه با کشورهای معروفی مثل انگلستان و فرانسه هزینه زندگی در اتریش نیز پایین تر و مقرون به صرفه می باشد:

نمودار مقایسه هزینه ماهانه زندگی در انگلیس، اتریش و فرانسه

هزینه زندگی در شهرهای مختلف اتریش

علاوه بر سبک زندگی یکی دیگر از عواملی که در میزان دقیق هزینه زندگی در اتریش موثر است شهر محل اقامت می باشد. مثلا در شهرهای کوچک اتریش هزینه زندگی تا ماهانه 750€ (یورو) هم کاهش می یابد منتهی دانشگاه های برتر و فرصت های شغلی در شهرهای بزرگ تر این کشور وجود دارند. در جدول ذیل متوسط هزینه ماهانه در برخی از شهرهای اتریش طی سال 2023 بیان شده است:

شهرهای دانشجویی اتریشمتوسط هزینه ماهانه
وین و سالزبورگ€900 تا 1300€ (یورو)
لینز و گراتس€900 تا 1000€ (یورو)

ویزای دانشجوئی جهت تحصیل در اتریش

مطابق قانون کشور اتریش، دانشجویان جهت ورود و تحصیل در اتریش به مجوز اقامتی نیازمندند. اخذ این مجوز اقامتی نیز به ملیت هر متقاضی بستگی داشته و دانشجویان اروپایی از اخذ این ویزا معاف هستند. معمولا این ویزا با نام اتریشی خود یعنی Aufenthaltsvisum D شناخته می شود و به لحاظ ماهیتی از نوع ویزای اقامت طولانی محسوب می شود. مرحله اول و شرط اصلی برای اخذ این نوع ویزا هم موفقیت در کسب نامه پذیرش از دانشگاه های اتریشی می باشد. اما مدارک لازم برای درخواست اقامت دانشجوئی اتریش از سفارت این کشور عبارتند از:

  • نامه پذیرش از دانشگاه های اتریش
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی اتریش
  • کپی و اصل پاسپورت ملی
  • بیمه سلامت دانشجویی
  • گواهی تمکن مالی دانشجوئی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری از کشور مبدا
  • مدرک اقامتی در اتریش مثل اجاره نامه یا خوابگاه دانشجوئی
  • پرداخت هزینه کنسولی اخذ ویزا

در اتریش نیز ثبت نام در ادارات شهردارای (Magistratisches Bezirksamt) اجباری است. برای این کار متقاضی به محض رسیدن به اتریش بایستی در عرض 3 روز کاری اقدام به تکمیل فرم درخواست و تحویل آن نماید. شما عزیزان می توانید با اخذ مشاوره های تخصصی از کارشناسان مهاجرتی ما راه خود برای اخذ آسان پذیرش تحصیلی اتریش در سال 2023 را هموار کنید. جهت مشاوره تخصصی کافیست با تلفن های مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالاتی درباب پذیرش تحصیلی اتریش با مدرک دانشگاه آزاد

اما اکنون به سوالات و دغدغه های شما درباب پذیرش تحصیلی اتریش با مدرک دانشگاه آزاد می پردازیم:

  • آیا راهی برای اخذ پذیرش تحصیلی اتریش با مدرک دانشگاه آزاد وجود دارد؟ خیر در حال حاضر فقط با مدرک دانشگاه سراسری امکان اخذ پذیرش از اتریش برای متقاضیان فراهم است.
  • تاییدیه پذیرش دانشگاهی خاص جهت اخذ پذیرش تحصیلی اتریش چیست؟ این تاییدیه در واقع نامه تایید از یک دانشگاه معتبر از کشور خود متقاضی (ایران) می باشد که نشانگر آنست که متقاضی دارای کلیه شرایط پذیرش از برنامه کارشناسی معادل با برنامه کارشناسی دانشگاه های اتریش می باشد.
  • برای درخواست پذیرش از اتریش مدرک زبان آلمانی متقاضیان بایستی در چه سطحی باشد؟ معمولا اکثر دانشگاه های اتریشی مهارت زبان آلمانی در سطح C1 را قبول می کنند.
  • برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش دانشجویان به چه میزان تمکن مالی نیازمند هستند؟ این مقدار بایستی ماهیانه در حدود 933.06€ (یورو) باشد.
  • متوسط هزینه تحصیل و زندگی دانشجوئی در اتریش چقدر است؟ مطابق سایت معتبر studyinaustria، میانگین هزینه تحصیلی در اتریش حدود 726.72€ (یورو) + میانگین هزینه زندگی حدودا 950€ (یورو) می باشد.
  • هزینه اخذ ویزای تحصیلی کشور اتریش چقدر است؟ ویزای دانشجوئی اتریش از نوع ویزای اقامت طولانی و به میزان 120€ (یورو) می باشد.
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “پذیرش تحصیلی اتریش با مدرک دانشگاه آزاد

  1. R گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    درصورتی که دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه ازاد باشیم آیا میتونیم برای کارشناسی مجدد در اتریش اقدام کنیم؟چون در بعضی مقالات گفته شده باید چند ترم در دانشگاه روزانه گذرونده باشین.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر باید روزانه باشید ولی اگر کارشناسی رو تمام کنید ممکن هست بتونید برای ارشد اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *