ویزای تحصیلی

بورسیه تحصیلی در ایسلند

بورسیه تحصیلی در ایسلند

بورسیه تحصیلی در ایسلند را دولت و دانشگاه های ایسلند جهت تحصیل در کشور ایسلند به متقاضیان اروپایی یا غیر اروپایی پیشنهاد می کنند. دانشجویان و کارکنان دانشگاه و سایر کارمندان شاغل در دانشگاه ایسلند می توانند با دانش از شرایط زیر درخواست بورسیه از صندوق های اعتباری موجود در دانشگاه بدهند:

  • مهلت درخواست بورس تحصیلی تا چه زمانی است؟
  • چه شرایطی برای اخذ بورس تحصیلی واجب میباشد؟
  • نحوه درخواست بورس تحصیلی به چه صورت است؟

واقعیت امر این است که هزینه های تحصیل و زندگی در ایسلند 2024 برای دانشجویان بین المللی کمی بالاست. از همین رو نیز دریافت بورس تحصیلی Scholarships می تواند بخشی از بار هزینه ها در این کشور را بکاهد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله راجع به بورسیه تحصیلی در ایسلند اطلاعاتی ارائه نمودند.

تحصیل در ایسلند با بورسیه تحصیلی

ایسلند Iceland یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی محسوب می شود. این کشور از یک نظام آموزش عالی مدرن و پیشرفته ای برخوردار است که استانداردهای آموزشی آن کاملا منطبق با استانداردهای فرآیند بولونیا bologna process می باشد. (بولونیا چیست؟) از طرف دیگر تحصیل در ایسلند به خاطر وجود برنامه های بورس مختلف در اختیار دانشجویان بین المللی بسیار جذاب است. مطابق گزارش سایت rocapply.com، دانشگاه های مختلف در این کشور انواع بورسیه ها و گرانت های تحصیلی را در اختیار دانشجویان بین المللی در مقطع لیسانس تا دکتری (PhD) قرار می دهند. در مجموع نیز برنامه های بورسیه تحصیلی در ایسلند 2024 به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • بورسیه های دانشگاهی ایسلند همانند بورسیه های University of Iceland و Reykjavik University
  • بورسیه های دولت ایسلند مثل بورسیه های وزارت آموزش، علوم و فرهنگ ایسلند

معیارهای دریافت بورسیه تحصیلی در ایسلند 2024

معیارهای دریافت بورسیه تحصیلی در ایسلند 2024 عبارتند از:

  • دانشجویان بایستی که یک سال از تحصیل دانشگاه را تمام کرده باشند و مضافا بایست که دانش زبان ایسلندی را به عنوان پیش نیاز برای یک دوره BA به زبان ایسلندی به عنوان زبان دوم داشته باشند. پس اساسا بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان برای آموزش زبان ایسلندی در نظر گرفته می شود.
  • موضوعات تحت پوشش شامل مورفولوژی،نحو و فونتیک زبان ایسلندی مدرن می باشد. دانشجویان هم ادبیات قدیم و هم جدید را می خوانند و درباره تاریخ ایسلند از زمان های یکجانشینی تا دوره های مدرن یادمی گیرند. همچنین دانشجویان جهت انجام ترجمه ها معرفی می شوند.
  •  سن کاندیداها برای اخذ بورسیه تحصیلی بایست که زیر 35 سال باشد.
  • بخش های مختلف از سیستم آموزشی ایسلند را می توان به عنوان شریک بالقوه برای تمام کشورهای ذی نفع در بورسیه تحصیلی دید. همکاری فرهنگی، انرژی زمین گرمایی،علوم زندگی و بهداشت، جامعه مدنی و نیز فعالیت های بشر دوستانه زمینه هایی هست که دارای موقعیت علمی قوی می باشد. هر دوی موسسات خصوصی و دولتی در ایسلند به مشارکت شراکتی در قالب برنامه بورسیه تحصیلی علاقه مند هستند.

اولویت اعطای بورس تحصیلی در ایسلند

در ایسلند، هر ساله بورسیه تحصیلی جهت ادامه تحصیل به دانشجویان اعطا می شود و به عنوان یک قانون، اولویت به فرد کاندیدای زیر 35 سال داده می شود. جایگاه زبان در اعطای بورسیه تحصیلی در ایسلند: زبان ایسلندی به عنوان زبان دوم در هر دو رشته های تحصیلی نظری و عملی به کار می رود. از یک سو آن یک دوره آموزش زبان محسوب می شود که دانشجویان برای گفتگو و قرائت و نوشتن به زبان ایسلندی مدرن آموزش می بینند. از دیگر سوی آن جنبه های آکادمیکی بیشتری از زبان ایسلندی و ادبیات و تاریخ ایسلندی را کاوش می کند.

سال اول به زبان ایسلندی، برنامه BA، برای دانشجویان دارای دانش قبلی از این زبان طراحی شده است. کاندیداها بایست که دانش کار با زبان انگلیسی را هم داشته باشند. در ضمن زبان انگلیسی در آموزش به عنوان زبان دوم تلقی می شود. آزمون برنامه BA هم به صورت انلاین هفته دوم ماه ژوئن برگزار می شود. دارندگان بورسیه تحصیلی مجبورند که امتحانات را در پایان ترم پاییزی پاس بکنند تا واجد شرایط برای دریافت بورسیه تحصیلی در ایسلند در بهار شوند.

اولویت اعطای بورسیه تحصیلی در ایسلند

نحوه درخواست و مدارک لازم بورسیه تحصیلی در ایسلند

دانشجویان از کشورهای مختلف می تواند مستقیما درخواست اشان را به انیستیتوی مطالعات زبان ایسلندی Árni Magnússon جهت انجام تحصیل به زبان ایسلندی ارائه دهند. درخواست بایستی که شامل مدارک زیر (به زبان انگلیسی یا زبان ایسلندی و سایر زبانهای اساندیناویایی) می باشد. مهم ترین شراط دریافت بورس تحصیلی به شرح زیر میباشند:

  • رزومه CV
  • کپی از دانشنامه های دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • 2 توصیه نامه از مدیران دانشگاهی در دانشگاه
  • گواهینامه زبان (انگلیسی و یا ایسلندی)
  • مقالات بین المللی و ISI
  • جوایز بین المللی و یا جوایز خوارزمی
  • ثبت اختراع و یا تالیف کتب بین المللی

تقاضانامه ها بایستی که به انیستیتوی مطالعات زبان ایسلندی Árni Magnússon در موعد مقرر برسد. به درخواست های ایمیل رسیدگی نمی شود. لطفا توجه شود که متقاضیان لازم هست که بطور جداگانه ای به دانشگاه ایسلند هم درخواست بدهند. علاوه بر فراگیری زبان ایسلندی حین تحصیل در دانشگاه که در مطالب فوق هم بحث شد، مهم است که دریافت کننده های بورسیه تحصیلی در ایسلند به موقع حاضر شوند. ترم پاییزی در نیمه دوم ماه آگوست شروع می شود. یک جلسه مقدماتی صرفا جهت آشنایی دانشجویان ورودی جدید قبل از شروع سال تحصیلی برگزار خواهد شد که سازماندهی و نیازمندی ها برای برنامه تحصیل ارائه خواهد شد.

شرط زبان برای اخذ بورس تحصیلی در ایسلند

یکی از پیش شرط های معمول برای درخواست بورسیه تحصیلی در ایسلند 2024 ارایه نتیجه آزمون زبان انگلیسی IELTS در این کشور است. در واقع دانشگاه های این کشور در کنار معدل کل GPA همچنین از متقاضیان امتیاز آزمون زبان را هم می خواهند (منبع: وب سایت Scholarshipsads.com). حالا ممکن است شرط امتیاز مهارت زبان انگلیسی برای درخواست بورس تحصیلی در کشور ایسلند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد.

انواع بورسیه تحصیلی در ایسلند

در ایسلند بسیاری از بورسیه ها توسط موسسات آموزش عالی ارایه می شوند که در ذیل به شرح آن میپردازیم:

انواع بورسیهشرح
دانشگاه Reykjavik بورسیه ها را به کسانی اعطا می کند که سوابق تحصیلی عالی ای دارند. بورسیه برای نیمسال اول در دانشگاه اعطا می شود.*
صندوق SIPاین بورسیه جزو بورسیه اصلی بشمار می رود. این بورسه برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که نیاز مالی بالایی را نشان می دهند.
صندوق COMPTONدانشجویان مشارکت کننده در مطالعات محیطی و صلح یا برنامه های توسعه پایدار واجد شرایط برای اخذ این بورسیه می باشند.
بورسیه های تحصیلی HBCUاین بورسیه تحصیلی به دانشجویانی تعلق می گیرد که در دانشگاهها یا کالج های به لحاظ تاریخی سیاه ثبت نام کرده اند.

*کاندیداهایی که یک GPA 8.0 را در آزمون ورودی دانشگاه کسب کرده اند واجد شرایط برای درخواست بورسیه تحصیلی می باشند. قبل از درخواست بورسیه، کاندیدا بایست که به عنوان یک دانشجوی تمام وقت در دانشگاه ثبت نام بکند. کاندیداهایی که می خواهند مدرک BS یل BA را در دانشگاه بگیرند بایستی درخواست بدهند. تصمیم نهایی درباره اعطای بورس برای نیمسال پاییز در اواسط ژوئن و برای نیمسال بهار در اواسط دسامبر اعلام می شود.

در مقاله بالا سعی بر این شد تا در مورد شرایط چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی در ایسلند صحبت شود، نکته قابل توجه قبل از دریافت بورسیه تحصیلی شیوه اخذ ویزای تحصیل در ایسلند است که در این راستا کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما هستند.

سوالات متداول درباب بورسیه تحصیلی در ایسلند

همواره یکی از دغدغه های متقاضیان تحصیل در ایسلند 2024 امکان اخذ بورس تحصیلی در این کشور اروپایی است. برای همین نیز برای این دسته از عزیزان سوالات زیر مطرح می شود:

  • آیا امکان درخواست بورسیه تحصیلی در ایسلند 2024 فراهم است؟ بله، یکی از روش های تامین مخارج تحصیلی در کسور ایسلند درخواست بورس تحصیلی یا گرانت می باشد.
  • انواع بورس تحصیلی ایسلند کدامند؟ کلا بورس تحصیلی ایسلند به دو نوع بورس تحصیلی دانشگاهی و بورس تحصیلی دولتی تقسیم می شود.
  • کدام دانشگاه های معروف ایسلند به دانشجویان بین المللی بورس تحصیلی اهداء می کنند؟ دانشگاه ایسلند و دانشگاه ریکاویک از جمله این دانشگاه ها در ایسلند می باشند.
  • معیارهای اعطای بورس تحصیلی در ایسلند چیست؟ از جمله این معیارها می توان به معدل کل GPA و نیز امتیاز یا نمره آزمون زبان IELTS اشاره کرد.
  • آیا دانشجویان بین المللی در کشور ایسلند امکان کار دانشجویی دارند؟ بله؛ همه دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان ایرانی در ایسلند به شرط اخذ مجوز کاری Work permit مجاز به کار دانشجویی یا کار پاره وقت هستند. آنها از این طریق مجاز هستند تا 60% در طی سال تحصیلی معدل 22.5 ساعت در هفته را کار بکنند.
4.9/5 - (24 امتیاز)

35 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی در ایسلند

  1. منوچهر گفت:

    اگر میشه در مورد دانشگاه هایی که بورس می دن اطلاعات بدین ممنون میشم من هرچی ایمیل میزنم جواب نمی دن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایسلند بسیار کم هست و به همین دلیل راحت نمیشه بورسیه گرفت اما اکثر دانشگاه های این کشور به دانشجو ها بورسیه می دن

  2. Arezoo گفت:

    سلام.
    اگر نتوانیم بورسیه تحصیلی اخذ نماییم؛ می تونیم مجدد برای اخذ آن اقدام نماییم؟؟
    با تشکر.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام برای همون بورسیه احتمالا نمی تونید اقدام کنید چون تاریخش گذشته

  3. طلایی پور گفت:

    روش راحتی برای بورسیه تحصیلی در ایسلند وجود دارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      افرادی که معدل تحصیلی بالایی داشته باشند به سرعت بیشتری به این مهم دست پیدا می کنن

  4. Erfan گفت:

    با سلام و خسته نباشید. ممنون بابت مقاله خوب این سایت درباره بورسیه تحصیلی در ایسلند.

  5. ارسلان رکنی گفت:

    آیا مقاله های isi نیاز هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      می تونه در روند دریافت بورسیه شما تاثیر بذاره اما الزام نیست

  6. مشایخی گفت:

    بورسیه تحصیلی در ایسلند غیر از اجازه تحصیل در این کشور چه ل برای فرد دارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      افرادی می تونن از بورسیه تحصیلی استفاده کنند که اجازه تحصیل توی این کشور داشته باشن

  7. خدیجه هزاره گفت:

    با سلام . ایا بورسیه ایسلند هرساله گذاشته میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان هست که هر سال برای دریافت بورسیه اقدام کنید

  8. Hp گفت:

    بسیار عالی

  9. امید گفت:

    سلام
    توضیحات در مورد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی خیلی عالی بود تشکر

  10. قراری گفت:

    مدت زمان درخواست و اعطای بورسیه تحصیلی ایسلند چقدر طول میکشه؟ ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که در زمان مقرر تعیین شده توسط دانشگاه اقدام کنید می تونید با سرعت بیشتری پس از ددلاین به بورسیه دست پیدا کنید

  11. امیر گفت:

    مقاله سودمند و مفیدی بود.

  12. صبا صابری گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزای کاری ایسلند توضیح دهید.
    ممنون از مطالب به روزتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله ویزای کاری ایسلند رو مطالعه کنید

  13. قراری گفت:

    مدت زمان درخواست ویزای تحصیلی تا اعطای آن چقدر است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این ویزا در فاصله زمانی کمتر از 6 ماه ارائه میشه

  14. لیدا بهرامی گفت:

    خیلی ممنون بابت اطلاعات مفیدی که در این مقاله قرار دادین امکانش هست راجب کشور نیوزلند هم مقاله بزارین تو سایت ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید از نوار بالای سایت درباره نیوزلند و هر کشوری که تمایل دارید اطلاعات کسب کنید

  15. قراری گفت:

    سلام. مدت زمان درخواست بورسیه تحصیلی ایسلند تا اعطای آن چه قدر طول می کشد؟ با سپاس

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معمولا برای بورسیه های تحصیلی یک ددلاین مشخص می شه که شما باید توی همون زمان برای دریافتش اقدام کنید

  16. سعید گفت:

    آیا سوپروایزر هم پیدا میکنید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله فقط باید رزومه شما بررسی بشه.
      حتما با مشاورین ما در تماس باشید

  17. ali ram گفت:

    بابت مطلب خوبتون در مورد بورسیه تحصیلی در ایسلند تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد بورسیه تحصیلی یونان هم مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله بورسیه تحصیلی در یونان رو مطالعه کنید.

  18. leilakk گفت:

    سلام. سوالم اینه که اخذ مدرک تحصیلی از دانشگاه های آزاد ایران چقدر در ایسلند یا سایر کشورها معتبر هست؟ لطفا برام توضیح بدین. ممنون از سایت خوبتون.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مشکلی از این بابت نیست. اکثر دانشگاه های آزاد ایران در ایسلند مورد تایید هستند

  19. نظریان گفت:

    بسیار مفید و خوب. ممنون

  20. جاوید ثمودی گفت:

    بورسیه تحصیلی در ایسلند چقدر زمان میبره تا اعطا بشه

    1. امیر جلالی گفت:

      دانشگاه های مختلف زمانی رو برای ثبت درخواست و همینطور دریافت بورسیه تعیین کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *