ویزای تحصیلی

بورسیه تحصیلی در قبرس

بورسیه تحصیلی در قبرس

متقاضیان خارجی که قصد مهاجرت به کشور قبرس را در سال 2022 میلادی دارند، باید بدانند که دولت و اداره مهاجرت این کشور راه های مختلفی را برای مهاجرت تعیین کرده است. یکی از راه های مهاجرت به قبرس تحصیل میباشد. متقاضیانی که دارای شرایط تعیین شده باشند میتوانند بورسیه تحصیلی در قبرس را نیز اخذ نمایند. در این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده، سعی داریم شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در قبرس و شرایط تحصیل در این کشور را بررسی نماییم. اگر برای مهاجرت و ادامه تحصیل کشور قبرس را انتخاب کرده اید تا پایان با ما همراه باشید.

تحصیل در کشور قبرس 2022

متقاضیان می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) ادامه تحصیل دهند. یک نکته مهمی که برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی وجود دارد، این است که متقاضیان در سال 2022 بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی می توانند پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را در قبرس به دست آورند. اما باید پیش از وارد شدن به دانشگاه دوره های زبان در نظر گرفته شده را بگذرانند و بعد از تسلط به زبان انگلیسی وارد دانشگاه شوند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری دانشجو باید مدرک IELTS 6.5 یا IELTS 7 را ارائه نماید. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال، در مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله و مقطع دکتری 3 ساله می باشد. متقاضیان برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید مدارکی را ارائه نمایند، به این نکته توجه نمایید که ممکن است هر دانشگاهی با توجه به قوانین مدارک بیشتری را از شما بخواهد.

  • ارائه مدرک تحصیلی مقطع پیش دانشگاهی و دیپلم و ریز نمرات این مقاطع تحصیلی
  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید مدرک تحصیلی کارشناسی و برای تحصیل در مقطع دکتری باید مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد ارسال گردد
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی و فتوکپی از آن ها
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه انگیزه نامه

بورسیه تحصیلی در قبرس برای ایرانیان

دانشگاه مدیترانه شرقی در این کشور شرایطی را برای دانشجویان ایرانی جهت اخذ بورسیه تحصیلی در قبرس در نظر گرفته است. دانشجویان می توانند از بورسیه تحصیلی در قبرس که به صورت 25% یا 50% می باشد استفاده نمایند. میزان بورسیه با توجه به عملکرد دانشجو در آخرین مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. باید به این نکته اشاره کرد که اگر دانشجویی در 3 ترم متوالی بتواند نمره 4 از 4 را کسب نماید می تواند از بورسیه تحصیلی در قبرس به صورت 100% استفاده نماید. افرادی که قصد تحصیل در رشته پزشکی و مقطع تحصیلی دکتری در دانشگاه EMU را دارند نمی توانند از بورس تحصیلی استفاده نمایند.

بورسیه تحصیلی در قبرس برای ایرانیان

شرایط لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی در قبرس

دانشجویان ایرانی که قصد دارند بورسیه تحصیلی در این کشور را به صورت 100% کسب نمایند باید در مقطع تحصیلی پیشین معدل 16 به بالا را به دست آورده باشند. دانشجویانی که در مقطع تحصیلی پیشین معدل 14 به بالا را کسب کرده باشند، می توانند بورس تحصیلی 50% را به دست آورند. برای اعطاء بورسیه تحصیلی در قبرس شرایط دیگری مثل طرح درسی، هدف تحصیل و نوع پروژه نیز علاوه بر معدل فرد بررسی می شود. دانشجویانی که شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور را دارند و بورس تحصیلی به آن ها تعلق گرفته باشد، می توانند با گذراندن یک دوره تخصصی مشغول به کار شوند. همچنین این دانشجوها می توانند اقدامات لازم را جهت اخذ اقامت دائم کشور قبرس انجام دهند.

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی در قبرس

برای اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور متقاضی باید مدارک تعیین شده را ترجمه کرده و ارائه نماید، این مدارک عبارتند از:

  • متقاضیان باید انگیزه خود را از تحصیل در کشور قبرس نوشته و تحت عنوان انگیزه نامه ارائه نمایند
  • ارائه فتوکپی از پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرک تحصیلی و ریز نمرات دیپلم برای دانشجویان مقطع کارشناسی
  • مدرک تحصیلی و ریز نمرات کارشناسی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن

کار در حین تحصیل در قبرس

دانشجویانی که علاقه داشته باشند می توانند در طول تحصیل در مشاغل پاره وقت کار کنند. بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه می توانید در مشاغل مورد نظر به صورت تمام وقت مشغول به کار شوید. اگر فردی به زبان انگلیسی یا ترکی تسلط داشته باشد شانس بیشتری برای پیدا کردن کار دارد. برای مطالعه دقیق تر در این رابطه مقاله کار ضمن تحصیل در قبرس را مطالعه نمایید. در این مقاله سعی داشتیم اطلاعات مختصری در رابطه با بورسیه تحصیلی در قبرس در اختیار متقاضیان قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل در این کشور می توانید مقاله تحصیل در قبرس را مطالعه نمایید. اگر پس از مطالعه این مقالات پاسخ سوالات خود را به دست نیاوردید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

2.2/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *