مهاجرت

اخذ تابعیت نروژ از طریق تولد

اخذ تابعیت نروژ از طریق تولد

برای اخذ تابعیت نروژ از طریق تولد در نروژ بایستی حداقل یکی از پدر یا مادر دارای تابعیت این کشور باشد. چرا که نروژ از سیستم خون پیروی می کند. شما عزیزانی که قصد مهاجرت به این کشور و یا سایر کشورهای تراز اول دنیا را دارید، باید به تکمیل اطلاعات خود بپردازید. در این زمینه می توانید سوالات خود را با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

لذا راه های دیگری نیز، علاوه بر این برای اخذ اقامت و تابعیت در کشور نروژ وجود دارد.

  • آیا دانشجویی که در حال تحصیل در نروژ است، تولد فرزند تاثیری در اقامت او خواهد داشت؟
  • در صورت تولد فرزند آیا برای پدر و مادر آن فرزند هم امکان اخذ اقامت و تابعیت است؟
  • هزینه زایمان در نروژ چقدر است؟
  • شرایط تولد در نروژ از طریق تولد چیست؟
  • چه کسانی می توانند اقامت نروژ را از طریق تولد به دست آورند؟

اینفوگرافیک تولد در نروژ

اخذ تابعیت نروژ از طریق تولد از سوی پناهندگان

شما می توانید برای پناهندگی کودک خود در نروژ درخواست دهید. اگر سند حمایت از فرزند به او داده شود، یک سند مسافرتی برای پناهندگان دریافت خواهد کرد. اگر در سال 2023 در یک مرکز پذیرش پناهندگی زندگی کنید، به کارکنان مرکز اطمینان دهید که تولد فرزند شما در مرکز پناهندگی رخ داده است. مرکز پذیرش پناهندگان در مرحله بعدی این مهم را به اداره منطقه ای UDI ارسال می کند و UDI یک درخواست برای کودک ثبت می کند. اگر در یک مرکز پذیرش پناهندگی زندگی نمی کنید، به پلیس محل زندگی خود بروید و تأییدیه تولد که در بیمارستان به شما داده شده است، را به آنها بدهید. پلیس پس از آن یک درخواست برای کودک ثبت خواهد کرد.

اخذ تابعیت نروژ از طریق تولد در گذر زمان

اگر در تاریخ 1 سپتامبر 2006 یا بعد از آن به دنیا آمده اید و یک مادر یا پدر نروژی دارید، به طور خودکار به هنگام تولد به یک شهروند نروژی تبدیل شده اید. این موضوع صرف نظر از اینکه شما در نروژ یا خارج از کشور متولد شده اید و صرف نظر از این که والدین شما ازدواج کرده اند یا خیر اخذ تابعیت نروژ از طریق تولد در نروژ را مقدور می سازد.

برای اخذ تابعیت نروژ از طریق تولد در نروژ متولدین قبل از سال 2006 راه هایی وجود دارد. اگر قبل از 1 سپتامبر 2006 متولد شدید، در هنگام تولد، شهروند نروژ محسوب شده اید اگر:

  • مادر شما نروژی بود، یا پدر شما نروژی بود و زمانی که شما متولد شدید، با مادرتان ازدواج کرده باشد.
  • پدر شما که یک شهروند نروژی بوده قبل از اینکه به دنیا آمده اید فوت کرده باشد و پیش از مرگ با مادرتان ازدواج کرده باشد.
  • اگر پدرتان تابعیت نروژ را داشته باشد اما در زمان تولد شما با مادرتان ازدواج نکرده باشد شما به طور خودکار به یک شهروند نروژی تبدیل نخواهید شد. با این حال، اگر شما زیر 18 سال سن دارید، می توانید به راحتی به شهروندی نروژی تبدیل شوید که این امر منوط به ارسال درخواست از سوی شما به اداره تابعیت نروژ است.

چنان چه پیش از سال 1979 متولد شدید و در هنگام تولد اخذ تابعیت نروژ از طریق تولد در نروژ را به دست نیاورده اید، می توانید برای اطلاعات بیشتر با UDI تماس بگیرید. اگر شما الزامات لازم برای تبدیل شدن به یک شهروند نروژی را نداشته باشید، می توانید برای اقامت در نروژ در صورتی که والدینتان نروژی باشند درخواست خود را ارسال نمایید.

اخذ تابعیت نروژ از طریق تولد در گذر زمان

مراقبت های پس از تولد در نروژ

یکی از اصلی ترین مزیت های تولد در نروژ برای اتباع خارجی، وجود انواع مراقبت های بهداشتی در این کشور برای مهاجران می باشد. به همین جهت اغلب مهاجرات تولد در هلند را برای آینده خود و فرزندان خود انتخاب می کنند. به طور کلی در زمان ثبت نام در نروژ، کودکان تازه متولد شده در این کشور دفترچه سلامت دریافت می کنند. البته لازم به ذکر است که، این سند بسیار مهم است و به فرآیند ارتباط بین متخصصان بهداشت و خانواده شما کمک می کند. از سوی دیگر، معاینات پزشکی اجباری پس از تولد در نروژ و در فواصل منظم انجام می شود. اولین معینه پزشکی در نروژ، در طی هشت روز پس از زایمان در فرانسه و دیگری در ماه نهم یا دهم و در نهایت در ماه 25 انجام می شود.

نکته قابل توجه در خصوص مراقبت های پس از تولد در نروژ این است که، هنگام خروج از بیمارستان ها نروژ شماره تلفن پرستار مهد کودک در منطقه متقاضیان به آنها اعطا می شود. پرستاران کودک در نروژ منبع ارزشمندی خواهد بود، زیرا اتباع خارجی با هرگونه سوال یا نگرانی به آنها مراجعه می کنند. همچنین مادران و فرزندان می توانند پس از زایمان در نروژ به مراقبت های مادر و نوزاد در کلینیک های بهداشتی مادر دسترسی داشته باشند. متقاضیان می توانند در این مراکز از پزشکان با ماما ها در مورد مزایا مراقبت های پس از زایمان مادر و نوزاد سوال کنند.

امکانات ویژه ای که متقاضیان حین تولد فرزندان خود در نروژ دریافت می کنند عبارت اند از:

امکانات ویژه متقاضیان حین تولد فرزندان در نروژ

والدین نروژی که کسب تابعیت کرده اند

اگر والدین شما شهروندان سوئد، دانمارک، فنلاند یا ایسلند باشند و با ارسال درخواست کسب تابعیت قبل از 18 سالگی به شهروند نروژی تبدیل شدند، شما به صورت خودکار اخذ تابعیت نروژ از طریق تولد در نروژ را به دست آورده اید اگر:

  • در نروژ زندگی می کنید و ازدواج نکرده یا یک شریک زندگی غیر نروژی دارید در همان زمان شهروندی سابق خود را از دست داده باشید
  • اگر والدین شما برای ترک تابعیت پیشین شما اقدام نکرده باشند

شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در نروژ در 2023

اگر بعد از 1 سپتامبر 2006 تا سال 2023 تابعیت نروژ را کسب کرده باشید به صورت خودکار شهروند نروژ تلقی خواهید شد اگر:

  • زیر 18 سال سن داشته باشید.
  • مقامات نروژی مجوز تحصیل تابعیت را را صادر کرده باشند.
  • اگر قبل از 1 سپتامبر 2006 درخواست کسب تابعیت را ارسال کرده باشید ممکن است شهروندی نروژی شما قبول یا رد شود.
  • گاهی شما یک شهروند نروژ نیستید. هنوز هم زیر 18 سال سن دارید. در این حالت می توانید با با ارسال درخواست به اداره تابعیت این کشور به یک شهروند نروژی تبدیل شوید. لطفا برای اطلاعات در مورد آنچه شما باید انجام دهید برای تبدیل شدن به نروژی با UDI تماس بگیرید.

قانون‌ فرزند خواندگی در نروژ

در بیشتر کشورهای دنیا امر فرزند خواندگی رواج دارد. بدین معنا که ممکن است والدین در کشورهای مختلف اقدام به بر عهده گرفتن سرپرستی کودک یا کودکانی نمایند و بخواهند که آنها را به فرزند خواندگی خود در آورند. در این صورت تابعیت والدین به فرزند خوانده تعلق می گیرد اما کودک و والدین می بایست شرایط لازم را دارا باشند.

چنانچه تاریخ تولد فرزندخواندگی کودک قبل از اول سپتامبر سال 2006 میلادی بوده و کودک کمتر از 18 سال سن دارد، در صورتی که فرزند خواندگی کودک به تایید دولت نروژ برسد و گواهی مربوطه صادر گردد، تابعیت والدین نروژی به کودک تعلق می گیرد. اما در صورتی که کودک پس از تاریخ مذکور به فرزند خواندگی والدین نروژی درآمده و سن وی نیز کمتر از 18 سال باشد، برای اخذ تابعیت می بایست دولت نروژ فرزند خواندگی وی را تایید نموده و اداره تایید فرزند خواندگی بیگانگان نیز تاییدیه لازم را صادر نماید.

راه های تولد در نروژ

عمده روش های تولد در نروژ زمانی است که زن به شیوه های عادی باردار می شود. زن می تواند به یکی از روش های ذیل وضع حمل می کند:

نوع زایمانهزینه در نروژ بدون داشتن بیمه (دلار آمریکا)
طبیعی$30000
سزارین$50000

البته با داشتن بیمه هم معمولا مادر حدود 3400$ (دلار آمریکا) را باید خودش پرداخت نماید. اخذ تابعیت نروژ از طریق تولد در نروژ از طریق لقاح مصنوعی نیز امکان پذیر می باشد. لقاح مصنوعی بدان معنی است که یک زن (مادر جایگزین) موافقت می کند که یک کودک را به دنیا آورد. به عنوانی رحم خود را به فرد دیگر واگذار کند. در نروژ، لقاح مصنوعی مجاز نیست، اما برخی از مردم همچنان تصمیم به انعقاد قراردادهای لقاح مصنوعی با زنان در کشورهای دیگر دارند. باید توجه داشت تولد فرزند از طریق روش لقاح مصنوعی در نروژ پرهزینه است. معمولا حتی مهاجران قانونی که به تازگی با اخذ ویزای کاری و تحصیلی اقامت نروژ را به دست آورده اند، از پس هزینه های آن برنخواهند آمد.

شرایط اخذ تابعیت کشور نروژ

عموماً شهروندان سایر کشورها می توانند پس از 7 سال زندگی قانونی در این کشور برای شهروندی نروژ درخواست دهند. مگر اینکه شهروند اتحادیه اروپا باشید، این بدان معناست که قبل از اینکه بتوانید برای شهروندی درخواست دهید، باید اجازه اقامت دائم دریافت کنید. مردم نروژ به زبان و فرهنگ خود افتخار می کنند و این در این واقعیت منعکس می شود که قبل از اینکه بتوانید شهروند این کشور شوید، باید در مطالعات اجتماعی نروژی و زبان نروژی امتحان کنید و امتحان کنید.

به طور کلی، شما واجد شرایط درخواست اقامت دائم می شوید که حداقل 3 سال به طور قانونی در نروژ تحت مجوز اقامت زندگی کرده باشید. مجوزهای اقامت معمولاً برای کار یا تحصیل در این کشور اعطا می شود. اگر شما یک همسر یا شریک مجرد هستید که با یک تبعه نروژی که در سفارت یا کنسولگری نروژ کار می کند زندگی مشترک دارید، از شرایط اقامت معاف هستید. اگر تبعه اتحادیه اروپا هستید، پس از 5 سال زندگی در نروژ به طور خودکار اقامت دائم نروژ را دریافت می کنید. شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد به مدت 5 سال به طور قانونی در کشور زندگی می کنید و در حال کار، تحصیل یا خودکفایی هستید.

مطالبی که بیان شد مختصری در خصوص اخذ تابعیت نروژ از طریق تولد در نروژ بود اما برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل و کار می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و یا به سایر مقالات مرتبط از جمله مهاجرت به نروژ مراجعه نمائید.

سوالات متداول در باب تولد در نروژ

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تولد در نروژ می باشیم:

  • قانون‌ فرزند خواندگی در نروژ چیست؟ در بیشتر کشورهای دنیا امر فرزند خواندگی رواج دارد. بدین معنا که ممکن است والدین در کشورهای مختلف اقدام به بر عهده گرفتن سرپرستی کودک یا کودکانی نمایند و بخواهند که آنها را به فرزند خواندگی خود در آورند. در این صورت تابعیت والدین به فرزند خوانده تعلق می گیرد اما کودک و والدین می بایست شرایط لازم را دارا باشند. چنانچه تاریخ تولد فرزندخواندگی کودک قبل از اول سپتامبر سال 2006 میلادی بوده و کودک کمتر از 18 سال سن دارد، در صورتی که فرزند خواندگی کودک به تایید دولت نروژ برسد و گواهی مربوطه صادر گردد، تابعیت والدین نروژی به کودک تعلق می گیرد. اما در صورتی که کودک پس از تاریخ مذکور به فرزند خواندگی والدین نروژی درآمده و سن وی نیز کمتر از 18 سال باشد، برای اخذ تابعیت می بایست دولت نروژ فرزند خواندگی وی را تایید نموده و اداره تایید فرزند خواندگی بیگانگان نیز تاییدیه لازم را صادر نماید.
  • شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در نروژ چیست؟ اگر بعد از 1 سپتامبر 2006 تا سال 2023 تابعیت نروژ را کسب کرده باشید به صورت خودکار شهروند نروژ تلقی خواهید شد اگر: زیر 18 سال سن داشته باشید. مقامات نروژی مجوز تحصیل تابعیت را را صادر کرده باشند. اگر قبل از 1 سپتامبر 2006 درخواست کسب تابعیت را ارسال کرده باشید ممکن است شهروندی نروژی شما قبول یا رد شود. گاهی شما یک شهروند نروژ نیستید. هنوز هم زیر 18 سال سن دارید. در این حالت می توانید با با ارسال درخواست به اداره تابعیت این کشور به یک شهروند نروژی تبدیل شوید. لطفا برای اطلاعات در مورد آنچه شما باید انجام دهید برای تبدیل شدن به نروژی با UDI تماس بگیرید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *