مهاجرت

تبدیل اقامت به تابعیت در اسکاتلند

تبدیل اقامت به تابعیت در اسکاتلند

برای متقاضیانی که قصد مهاجرت و اقامت در کشور اسکاتلند را دارند اطلاع از چگونگی تبدیل اقامت به تابعیت در اسکاتلند مهم و ضروری است. برای کسب اقامت و تابعیت این کشور راه ها و روش های گوناگونی وجود دارد که فرد باید با توجه به شرایط خود و اعضای خانواده بهترین گزینه را برای اقامت انتخاب کند. اسکاتلند کشوری مدرن و پیشرفته با خدمات بهداشتی و آموزش عالی محیطی بسیار مناسب برای کار، تحصیل و زندگی است. متقاضیانی که قصد مهاجرت دارند نمی توانند کشوری با شهرهای مدرن را با فاصله های کم از مناطق روستایی که دارای طبیعتی بکر هستند به سادگی پیدا کنند اما کشور اسکاتلند این ارمغان را برای مهاجران بهمراه دارد. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم دارند به بررسی تبدیل اقامت به تابعیت در اسکاتلند بپردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • شرایط دریافت تابعیت اسکاتلند چیست؟
  • چه کسانی شانس بیشتری برای دریافت تابعیت اسکاتلند دارند؟
  • مزایای دریافت تابعیت اسکاتلند چیست؟
  • آیا اسکاتلند مقصد مناسبی برای دریافت تابعیت و اقامت است؟

مهاجرت تحصیلی به کشور اسکاتلند

مهاجرت تحصیلی به اسکاتلند یکی از راه های رایج و پر مخاطب برای مهاجرت به این کشور محسوب می شود اما متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند باید آگاه باشند که از این طریق نمی توانند به صورت دائم در این کشور اقامت داشته باشند. در واقع باید گفت مهاجرت تحصیلی به کشور اسکاتلند در نهایت منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور نمی شود. اگر دانشجویی قصد دارد پس از پایان دوره تحصیلی همچنان در کشور اسکاتلند اقامت داشته باشد باید در این کشور سرمایه گذاری کند و یا مشغول به کار شود، علاوه بر این فرد می تواند طی ازدواج با شهروندی در اسکاتلند با رعایت قوانین و شرایط اقامت و پس از آن تابعیت این کشور را به دست بیاورد.

برای مهاجرت تحصیلی به کشور اسکاتلند به گواهی اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور و ویزای دانشجویی اسکاتلند نیاز دارید. دانشجو باید در اولین مرحله به بررسی دقیق دانشگاه های اسکاتلند بپردازد و طی مراجعه به وب سایت دانشگاه از چگونگی اخذ پذیرش دانشگاه و شرایط تحصیل در دانشگاه آگاه شود. پس از انتخاب دانشگاه باید فرم مورد نظر تکمیل شده و مدارک مورد نیاز برای بررسی بیشتر درخواست در وب سایت آپلود شود. اگر شرایط لازم برای ادامه تحصیل در دانشگاه مورد نظر را داشته باشید گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه برای شما ارسال می شود. با دریافت گواهی اخذ پذیرش دانشگاه باید با مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری انگلستان اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند انجام دهید.

تبدیل اقامت به تابعیت در اسکاتلند با سرمایه گذاری

برای سرمایه گذاری در کشور اسکاتلند راه های مختلفی مثل: ثبت شرکت و کارآفرینی و خرید ملک وجود دارد. با ثبت شرکت در کشور اسکاتلند می توان اقامت و تابعیت این کشور را کسب کرد اما با خرید ملک در کشور اسکاتلند نمی توان اقامت دائم این کشور را کسب کرد. متقاضیان خارجی و بین المللی برای سرمایه گذاری در کشور اسکاتلند به ویزای TIER 1 نیاز دارند. طبق قوانین و شرایط وضع شده برای سرمایه گذاری در این کشور سن فرد باید 18 سال به بالا باشد و دارای سرمایه ای بالغ بر 2 میلیون£ (پوند) باشد علاوه بر این موارد فرد باید در کشور اسکاتلند حساب بانکی افتتاح کند. برای موفقیت در سرمایه گذاری باید شناخت کافی در رابطه با بازار و شرایط اقتصادی این کشور کسب کنید تا بهترین گزینه را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

تبدیل اقامت به تابعیت در اسکاتلند با سرمایه گذاری

تبدیل اقامت به تابعیت در اسکاتلند از طریق کار

یکی دیگر از روش های مهاجرت به اسکاتلند که در نهایت منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور می شود مهاجرت کاری به اسکاتلند است. برای مهاجرت کاری به کشور اسکاتلند به دعوت نامه شغلی صادر شده از کارفرمایی معتبر در این کشور نیاز دارید. افرادی که قصد ورود به بازار کسب و کار کشور اسکاتلند را دارند باید به یکی از زبان های رایج در این کشور تسلط داشته باشند، همچنین فرد باید دارای مدرک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط باشد. اگر واجد شرایط لازم برای شروع کار در موقعیت شغلی مورد نظر باشید برای شما دعوت نامه شغلی صادر می شود پس از دریافت دعوت نامه شغلی می توانید اقدامات لازم را به منظور اخذ ویزای کار اسکاتلند انجام دهید. به این منظور ارائه مدارک و مستندات زیر برای دریافت ویزای کاری الزامی است.

  • تکمیل فرم درخواست ویزای کار
  • ارائه دعوت نامه شغلی صادر شده توسط کارفرما مورد نظر در اسکاتلند
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان
  • ارائه گذرنامه معتبر و مدارک شناسایی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدارک پزشکی
  • گواهی تمکن مالی
  • رزومه و سوابق کار

پس از گذشت 5 سال از شروع کار مستمر در اسکاتلند، پرداخت مالیات بر درآمد و رعایت قوانین می توانید اقامت دائم این کشور را کسب کنید. با گذشت 5 سال از دریافت اقامت دائم کشور اسکاتلند می توانید تابعیت و پاسپورت این کشور را برای خود و اعضای خانواده دریافت کنید. با مطالعه مقاله شرایط ویزای همراه اسکاتلند اطلاعات بیشتری در رابطه با چگونگی دریافت ویزای همراه کسب می کنید.

تبدیل اقامت به تابعیت در اسکاتلند از طریق تولد فرزند

تولد در اسکاتلند از قانون خون پیروی می کند یعنی مهاجران تنها از طریق تولد فرزند در کشور اسکاتلند نمی توانند اقامت و تابعیت این کشور را به دست بیاورند. طبق قوانین وضع شده در این کشور اگر در زمان تولد والدین یا حداقل یکی از والدین دارای تابعیت کشور اسکاتلند باشند تابعیت این کشور به صورت خودکار به طفل متولد شده اعطاء می شود. قوانین دیگری برای اخذ تابعیت اسکاتلند از طریق تولد وجود دارد که عبارتند از:

  1. اگر در زمان تولد پدر و مادر نامعلوم باشند طفل متولد شده تابعیت کشور اسکاتلند را اخذ می کند.
  2. در صورتی که فرزندی قبل از آوریل 2006 در کشور اسکاتلند متولد شده باشد و یکی از والدین دارای تابعیت کشورهای عضوء اتحادیه اروپا یا کشور سوئیس باشند فرزند تابعیت این کشور را کسب می کند.
  3. اگر کودکی به مدت حداقل 10 سال در کشور انگلستان اقامت داشته باشد به دلیل اقامت طولانی مدت تابعیت اسکاتلند را کسب می کند.

اخذ تابعیت در اسکاتلند از طریق ازدواج

یکی از راه های راه های اخذ اقامت کشور اسکاتلند ازدواج با فردی با تابعیت این کشور است، به این منظور زوجین باید با ارائه مدارک و شواهدی اثبات کنند که ازدواج آن ها صوری نیست و تنها برای اخذ تابعیت کشور اسکاتلند نمی باشد. متقاضی باید در اولین مرحله با ارائه گواهی تمکن مالی اثبات کند که توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و همسر خود را دارد و برای این منظور به کمک های دولتی نیازی ندارد علاوه بر این باید محل اقامت متقاضیان مشخص شود. پس از بررسی های اولیه باید ویزای ازدواج این کشور را دریافت کنید، پس از ورود به کشور اسکاتلند برای دریافت اقامت از طریق ازدواج باید ازدواج خود را به صورت قانونی و رسمی ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط ازدواج در کشور اسکاتلند به مقاله اخذ اقامت اسکاتلند از طریق ازدواج رجوع کنید. برای کسب اطلاعات تخصصی در رابطه چگونگی اخذ اقامت و تابعیت کشورهای مورد نظر خود می توانید همه روزه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *