ویزای توریستی

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

در مقاله پیش رو قصد بررسی تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم را داشته و به تجزیه و تحلیل آن می پردازیم و راه های اخذ اقامت را بررسی می نمائیم. کانادا از جمله معدود کشورهایی است که در سال های اخیر به دلایل مختلفی از جمله کمبود نیروی کار به نسبت وسعت سرزمینی و سیاست جذب نیروی کار خارجی و متخصص، با سهولت بیشتری نسبت به کشورهای تراز اول دنیا می توان برای مهاجرت و کار در آن اقدام نمود. بالاخص برای ایرانیانی که قصد اقامت در کشوری پیشرفته با هزینه های معقول را دارند می تواند بهترین گزینه برای تحصیل، کار و زندگی باشد. کانادا دارای 9 استان است و پایتخت آن شهر اتاوا در استان انتاریو واقع شده است.

این کشور همچنین مکانی زیبا برای مسافرت و تفریح است. کانادا در صنعت توریسم بسیار قوی است به طوری که طبق آمار کانادا 20.8 میلیون گردشگر خارجی تنها طی چند شب از این کشور دیدن کرده اند که این آمار رکورد قبلی را در سال 2002 با 20.1 میلیون بازدید کننده نیز جابجا کرده است و نشان دهنده تقاضای بسیار بالا برای ویزای توریستی کانادا می باشد. حال ممکن است این سوال پیش آید که با توجه به شرایط ایده آلی که این کشور برای مهاجرت ایجاد کرده است آیا امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم وجود دارد یا خیر. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات پاسخ شما خواهند داد.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای توریستی کانادا عبارتند از:

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

قبل از هر مطلبی ابتدا باید در ویزای توریستی کانادا این کشور تحقیق کنیم تا با شناختی که از آن پیدا می کنیم ببینیم آیا امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم وجود دارد یا خیر؟ اگر بخواهیم در بدو امر به این پرسش پاسخ دهیم شاید بتوان با نگاهی خوشبینانه به دنبال راهی برای تبدیل آن بود. اما در واقعیت زمانی که شخصی به عنوان توریست به کشوری ورود پیدا می کند اجازه اقامت دائم برای او صادر نمی شود.

اطلاعات بیشتر در باب تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی را در لینک فوق بخوانید.

شاید گزاف نباشد اگر بگوییم که این اتفاق در عمل امکان پذیر نیست. اما بیایید ببینیم آیا فردی که به کانادا وارد می شود می تواند از طریق دریافت ویزای کار در آنجا اقامت خود را دریافت نماید یا خیر. آیا از این طریق می توان وارد کانادا شد و ویزای خود را به اقامت دائم تبدیل نمود. اتباع کشورهای دیگر قبل از ورود به کانادا باید ویزای آنلاین کانادا ETA را دریافت کنند. این روش معتبر ورود به کانادا بر پایه ویزای آنلاین مرتبط با گذرنامه توریستی است که به صاحب آن اجازه بازدید از این کشور را برای کار یا تفریح می دهد. زمانی که شما وارد خاک این کشور می شوید در یک صورت می توانید برای اخذ ویزای کار درخواست کنید آن هم در موردی است که شما نیازی به کسب ویزای توریستی نداشته باشید.

منبع: eta-canada-visa.org

معیارهای واجد شرایط بودن تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا هستند، باید معیارهای واجد شرایط  بودن جهت اخذ مجوز اقامت را داشته باشند. به عبارت دیگر، بدون داشتن معیارهای واجد شرایط بودن در این حوزه، با چالش های متعددی در این حوزه مواجه خواهند شد. کانادا برای بسیاری از مهاجران مقصدی ایده آل برای دریافت اقامت و زندگی در این کشور زیبا می باشد. وعده زندگی بهتر کانادا اغلب گردشگران را به فکر اقامت دائمی تر در این کشور تشویق می کند. به طور کلی، تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا دارای فرآیند پیچیده ای است که مستلزم تحقیقات گسترده قبل از شروع مراحل آن خواهد بود. بنابراین بهتر است با درک اینکه آیا معیارهای واجد شرایط بودن را دارید شروع کنید، زیرا کانادا مسیرهای مهاجرتی  متنوعی دارد.

در جدول ارائه شده مطابق سایت globalconference.ca می توانید با معیارهای واجد شرایط بودن تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا آشنا شوید:

معیارهای واجد شرایط بودن تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کاناداتوضیحات
انتخاب برنامهقبل از اقدام برای تبدیل ویزای توریستی، انتخاب برنامه مناسب مهاجرت بسیار حیاتی است.
کلاس تجربه کاناداییاین کلاس برای افرادی که تجربه کاری کانادایی دارند بسیار مهم خواهد بود، متقاضیان به حداقل 1 سال سابقه کار ماهر در کانادا نیاز دارند.
برنامه نامزدهای استانیاستان های کانادا معمولا برنامه های مشخصی را برای افراد حرفه ای مورد نظر دارند.
حمایت مالیاگر اقوام نزدیک در کانادا دارید ممکن است در این فرآیند شما را حمایت کنند.
ثبات مالیصرف نظر از برنامه مورد نظر شما برای دریافت اقامت دائم کانادا، نشان دادن ثبات مالی بسیار حیاتی است. این مرحله تضمین می کند که می توانید از خود و خانواده خود در کانادا  حمایت کنید.
بررسی سلامت و امنیتتمامی متقاضیان اخذ اقامت دائم کانادا، تحت غربالگری سلامت و امنیت قرار می گیرند.

فرآیند تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

یکی از الزامات ضروری قبل از اقدام برای دریافت اقامت کانادا، آشنایی دقیق با فرآیند تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم در این کشور می باشد. در  صورت نداشتن اطلاعات کافی در خصوص فرآیند تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم،  با  چالش  های متعددی در این مسیر مواجه خواهید شد. یکی از اصلی ترین مراحل برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم، انتخاب برنامه مهاجرتی مناسب می باشد. کانادا برنامه هایی مانند اکپرس اینتری، نامزد استانی و غیره را به تمامی متقاضیان ارائه می دهد. هر کدام را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید تا بهترین تناسب را تعیین کنید. به طور کلی، تغییر وضعیت افراد در یک کشور جدید می تواند دلهره آور باشد، اما درک این فرآیند ها وضوح و اعتماد به نفس به ارمغان می آورد.

جهت درک عمیق تر از فرآیند تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم، به مراحل ذکر شده در این بخش از مقاله توجه فرمایید:

مراحل کلیدی در فرآیند تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائمشرح مراحل
جمع آوری اسناد و مدارک ضروریجمع آوری اسناد و مدارک ضروری در فرآیند مهاجرت اساسی است.
تست زبان را انجام دهید.تسلط به زبان فرانسوی یا انگلیسی برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا ضروری است.
درخواست آنلاینبسته به درخواست خود می توانید درخواست آنلاین را ارسال کنید.
پرداخت هزینه درخواستهر درخواست برای اقامت در کانادا مستلزم هزینه ای است، بنابراین از پرداخت به موقع هزینه درخواست اطمینان حاصل کنید.
منتظر دریافت دعوت نامه باشید.اخذ اقامت در کانادا با دریافت دعوت نامه معتبر میسر خواهد بود.
ارزیابی سلامتتمامی متقاضیان باید برای بررسی سلامت وارزیابی امنیتی آماده شوند.
دریافت تصمیمپس از اتمام تمامی مراحل منتظر تصمیم در مورد درخواست خود باشید.

در تصویر ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید راه های تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم را از طریق کار در کانادا به طور کامل مشاهده فرمایید:

راه های تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم

تفاوت ویزای توریستی کانادا با اقامت دائمی این کشور

برای اینکه بتوانیم درباره شرایط و اصلا امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائمی کانادا تحقیق و بررسی کنیم. ابتداء امر بایستی با مشخصات ویزا توریستی و مجوز اقامت دائمی کانادا آشنا شویم. قانونا دو نوع اقامت توسط دولت کانادا برای اتباع خارجی صادر می شود که شامل اقامت موقت (Temporary Resident Visa – TRV) و دائمی (PR) است. در این میان، ویزای توریستی کانادا یک نوع ویزا اقامت موقت (TRV) است که نهایتا تا 6 ماه صادر می شود.

در قالب نمودار زیر می توان ویژگی ها و شرایط مهم ویزای توریستی کانادا را با مجوز اقامت دائمی این کشور مقایسه کرد:

تفاوت ویزای توریستی کانادا با اقامت دائمی این کشور

از طرف دیگر شرط اصلی برای اخذ ویزای توریستی کانادا ارایه یکسری مدارک مثل پاسپورت، عکس، گواهی تمکن مالی و غیره به سفارت این کشور است. در حالی که برای درخواست اقامت دائم کانادا شما بایستی در یک برنامه مهاجرتی امتیاز- محور کانادا مثل اکسپرس اینتری شرکت کرده و امتیاز لازم را کسب کنید. تا بتوانید به دعوتنامه ITA جهت درخواست اقامت دائمی کانادا از اداره مهاجرت این کشور دست یابید.

مزایا تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا

تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا امتیازات ویژه ای را در اختیار تمامی متقاضیان از سراسر جهان قرار می دهد. برخی از این امتیازت به شرح زیر می باشند:

  • دسترسی به مراقبت های بهداشتی: سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا شهرت جهانی دارد، ساکنان دائمی به این مراقبت های بهداشتی دسترسی دارند. درمان با کیفیت در اکثر نقاط کانادا در دسترس مقیمان دائم خواهد بود.
  • فرصت های تحصیلی: کودکان مقیم دائم در کانادا به صورت رایگان در مدارس دولتی شرکت می کنند، تحصیل در کانادا گزینه مطلوبی برای تمامی متقاضیان خواهد بود.
  • حقوق استخدام: دارندگان اقامت کانادا می توانند در هر نقطه از این کشور کار کنند، زیرا هیچ مجوزی برای کار مورد نیاز نیست. تمدید مهلت تبدیل ویزای توریستی به اجازه کار در کانادا نیزاز دیگر امتیازات تبدیل ویزای توریستی در این کشور خواهد بود.

در آخر نیز، در تصویر ارائه شده در  این بخش از مقاله می توانید با استراتژی های ضد نژادپرستی در کانادا در مسیر اعطای اقامت دائم آشنا  شوید:

استراتژی های ضد نژادپرستی در کانادا

راه های تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم در کانادا

یکی از راه های دستیابی به اقامت دائم کانادا از طریق ویزای توریستی آن است. اما دریافت این ویزا به خودی خود ممکن نخواهد شد. باید اشاره داشت افرادی که از طریق ویزای توریستی وارد کانادا می شوند، بدون تردید شرایط بسیار مناسبی دارند از همین رو امکان درخواست پناهندگی آن ها بسیار پایین است. اما نمی توان انکار کرد که یکی از روش های دستیابی به PR در کشور کانادا اقدام برای پناهندگی در این کشور است. ضمن اینکه به هیچ عنوان اقدام از این طریق را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم، اعلام می داریم که مسیر ورود به این راه، بسیار پرخطر و البته طاقت فرساست.

یکی دیگر از راه های دستیابی به این هدف کاریابی در کشور کانادا است. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که همه مشاغل موجود در بازار کار این کشور، برای افرادی که قصد تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم را دارند در دسترس نیست و مشاغلی که مخاطب کمتری دارند گزینه های در اختیار این افراد هستند. اما باید به این نکته اشاره داشت که رسیدن به شغل در کانادا ارزش فراوانی برای متقاضیان خواهد داشت.

کل پروسه تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم نیز شامل یک شیوه با سه مرحله کلی به صورت زیر است:

  • مرحله 1- انتخاب برنامه مهاجرتی متناسب با شرایطتتان (دسته کارگر ماهر فدرال، دسته مشاغل مهارتی، دسته سابقه کار کانادایی، برنامه داوطلب استانی یا همان PNP، برنامه اسپانسری خانواده و یا برنامه استارت آپ کانادا مخصوص کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی)
  • مرحله 2- دریافت دعوتنامه ITA در صورت کسب امتیاز لازم
  • مرحله 3– تحویل درخواست به اداره مهاجرت، تابعیت و شهروندی کانادا (IRCC)

شرایط تبدیل اقامت دائم (PR) به تابعیت کانادا

همان طوری که در مطالب فوق نیز ملاحظه شد، اخذ اقامت دائمی کانادا به دو طریق کار و سرمایه گذاری در این کشور محبوب و پرطرفدار امکان پذیر است. منتها روش اخذ اقامت دائم کانادا از طریق کار آسانترین و بهترین روش ممکن محسوب می شود. چرا که اولا در این روش نیازی به سرمایه گذاری نیست. دوما این روش مستلزم پیچیدگی های اداری نیست. سوما در قالب همین روش برای اخذ PR کانادا نیازی به اقامت اجباری هم نیست:

سرمایه گذاری برای اخذ اقامت دائم کانادا

همانطور که در این مقاله خواندید عملا راهی برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم وجود ندارد و این مطلب که در ابتدا به آن اشاره کردیم گزافه گویی و بی راهه نبوده است.

پروسه تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

همانند اغلب اقدامات مهاجرتی برای اقامت در کشور کانادا، تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم در این کشور نیز با فرآیند های گوناگونی همراه خواهد بود. به عبارت دیگر، شروع سفر برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم Canada مستلزم یک رویکرد استراتژیک است. بنابراین بهتر است قبل از شروع فرآیند تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم، به خوبی با مراحل ضروری در این حوزه آشنا شوید. بنابراین درک نحوه تغییر ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم در کانادا شامل پیمایش این فرآیند ها است. همانطور که می دانید کاوشدر مناظر غنی و فرهنگ پر جنب وجوش کانادا اغلب با ویزای توریستی کانادا آغاز می شود. که اجازه ورود موقت برای اوقات فراغت، گردشگری یا بازدیدهای خانوادگی را برای متقاضیان از کشورهای مختلف جهان فراهم می کند.

بنابراین بهترین و ساده ترین روش برای دریافت مجوز اقامت کانادا دریافت ویزای توریستی در این کشور می باشد. این ویزا به دارندگان این امکان را می دهد که برای مدت محدود معمولا تا 6 ماه وارد کانادا شوند و در فعالیت های غیرتجاری بمانند. متقاضیان ورود به کانادا برای دریافت اقامت دائم در این کشور، باید از محل اقامت خود برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کنند. زیبایی کانادا و نوید یک زندگی ایده آل بسیاری از گردشگران را مجذوب می کند تا در این کشور زندگی کنند و به اهداف خود نزدیک تر شوند. به طور کلی، این جذابیت ها اغلب گردشگران را وادار می کند که از یک دیدار کوتاه به یک اقامت پایدار سوق داده شوند. اما این مژده را به دوستانی که قصد تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم دارند، می دهیم که مجرب ترین کادر مهاجرت در ایران که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد آمده اند.

سوالات متداول درباب تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

متقاضیان اخذ اقامت دائم کانادا در خصوص ویزای توریستی این کشور موارد زیر را عنوان می کنند:

  • از طریق ویزای توریسیتی کانادا کدام اقامت های این کشور را می توان بدست آورد؟ با کمک ویزای توریستی کانادا، فرد می تواند اقامت های تحصیلی، کار موقت و یا سرمایه گذاری را در صورت دارا بودن شرایط، بدست آورد.
  • طول مدت اقامت در کانادا از طریق ویزای توریستی چه مدت است؟ فرد می تواند به مدت 6 ماه در کشور کانادا اقامت قانونی داشته باشد.
  • آیا می توان با ویزای توریستی 5 ساله در کشور در این کشور اقامت دائم داشت؟ در صورتی که فرد با ویزای توریستی وارد کانادا شود، باید در زمان مشخص شده خاک این کشور را ترک کند.
  • آیا با ویزای توریستی کانادا می توان درخواست پناهندگی داد؟ بله، یکی از راه های درخواست پناهندگی در کانادا دریافت ویزای تحصیلی این کشور است.
  • آیا دریافت ویزای توریستی کانادا ساده است؟ در صورتی که فرد ویزای شنگن یا یک دعوتنامه قوی و پشتوانه مالی مناسبی داشته باشد، می تواند به راحتی این ویزا را دریافت کند.
  • دارندگان اقامت دائمی کانادا پس از چند سال به پاسپورت کانادایی دست می یابند؟ آنها پس از 5 سال اقامت در این کشور می توانند به پاسپورت دوم کانادا دست یابند.
3.7/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *