ویزای مسافرتی کانادا

تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

مطابق قوانین مهاجرتی کشور کانادا، تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی به شرطی امکان پذیر است که فرد متقاضی شرایط و مدارک لازم برای این کار را داشته باشد. این کار نیز به اعتبار هیچ یک از اعضای خانواده اسپانسر متقاضی خدشه ای وارد نمی کند. اما بایستی در جریان باشید که تبدیل این نوع ویزا به وضعیت پناهندگی امری بسیار ساده و راحت نبوده و مستلزم طی مراحل خاص قانونی می باشد. اما در این زمینه ابتداء متقاضیان لازم است که با شرایط فرآیند درخواست ویزای توریستی و درخواست پناهندگی کانادا آشنا شده و سپس در جریان مراحل تبدیل ویزای گردشگری کانادا به پناهندگی این کشور قرار گیرند.

در همین مقاله، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر تشریح کامل شرایط فوق به سوالات زیر نیز پاسخ روشنی ارائه می دهند:

  • شرایط و مدارک ضروری برای اخذ ویزای توریستی کانادا چیست؟
  • فرآیند درخواست پناهندگی کانادا به چه صورتی است؟
  • آیا با ورود به کشور کانادا با ویزای توریستی می توان پناهندگی گرفت؟
  • شرایط لازم و مدت زمان تبدیل ویزای توریستی به پناهندگی کانادا چقدر است؟
  • امتیاز اخذ اقامت دائم از کشور کانادا چگونه محاسبه می شود؟

شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

شرایط اعطای پناهندگی در کانادا برای توریست ها

کانادا به افرادی که به خاطر آزار و اذیت در کشور خود به کانادا پناهنده شدند، حفاظت پناهنده یا refugee protection اعطاء می کند. بر طبق قوانین کشور کانادا، اگر کسی به هر طریقی (زمینی، دریایی و یا هوایی) خود را به کانادا برساند می تواند در خاک این کشور درخواست پناهندگی دهد. بنابراین افراد دارای ویزای توریستی کانادا نیز به محض ورود به این کشور می توانند درخواست پناهندگی دهند. درخواست پناهندگی کانادا مستقیما به اداره مهاجرت کانادا (IRCC) مراجعت داده شده و این نهاد مسئول که مسئول رسیدگی به پرونده متقاضیان است تحویل داده می شود در کل فرآیند درخواست پناهندگی در کانادا پس از تایید اسپانسری حدود چهار ماه طول می کشد.

این فرآیند 3 مرحله و به صورت زیر می باشد:

فرآیند درخواست پناهندگی در کانادا

شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

اکنون اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا می توان ویزای توریستی کانادا را به پناهندگی تبدیل کرد باید در جواب چنین گفت که این امکان برای متقاضیان فراهم است. اما به دلیل وجود مباحث تحریم بین المللی و روابط شکننده بین دولتین، شرایط برای متقاضیان خارجی مخصوصا هموطنان ایرانی به مراتب دشوارتر از بقیه می باشد. متقاضیان ابتداء با درخواست ویزای توریستی کانادا و اخذ آن با شرایط فوق الذکر می توانند راهی کشور کانادا شوند. پس از ورود به کشور کانادا با ویزای توریستی متقاضیان درخواست پناهندگی خود را به اداره مهاجرت کانادا تحویل می دهند.

با تحویل درخواست پناهندگی به اداره مهاجرت کانادا در واقع استارات فرآیند تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی این کشور کلید می خورد. در همین راستا اداره مهاجرت کانادا (IRCC) پس از دریافت درخواست پناهندگی برای پرونده متقاضی یک وکیل تسخیری منصوب می کند تا وکیل از طرف متقاضی مسئول پیگیری پرونده باشد. پس از بررسی های صورت گرفته توسط IRCC نتیجه تایید یا رد درخواست پناهندگی به متقاضی ارائه می شود. اما باید توجه داشته باشید که مدت زمان رسیدگی به درخواست تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی حتی بیش از یک سال طول بکشد. در اینصورت امکان ریجکتی درخواست متقاضیان بیش از پذیرش آنها می باشد.

اما پناهندگی و اقامت دائم (PR) کانادا امتیازات مختلفی برای متقاضیان در پی دارد. از جمله این امتیازات می توان به امتیازات مالی، امتیازات تامین اجتماعی و زندگی بهتر خانوادگی به شرح ذیل اشاره کرد:

مزایای دریافت PR کانادا

تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی از طریق وکیل

با توجه به سختی ها و دشواری های پیش روی متقاضیان تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی و جهت بالا بردن شانس موفقیت آنها گرفتن یک وکیل مهاجرتی ماهر و کارآزموده در این زمینه بسیار مهم و حیاتی می باشد. وکیل مهاجرتی با اشراف کامل بر شرایط قانونی مهاجرت به کانادا می تواند متقاضیان را تا مرحله اخذ اقامت دائم (PR) و دریافت مزایا و امتیازات لازم کمک کند.

در واقع وکیل مهاجرت به کانادا ضمن ارزیابی صلاحیتی اتان در تمامی مراحل مربوط به فرآیند اخذ اقامت دائمی (PR) کانادا به شرح زیر همراهتان خواهد بود:

  • انتخاب یک برنامه مهاجرتی کانادا منطبق با شرایطتان
  • کمک به جمع آوری مدارک لازم
  • تکمیل فرم های درخواست
  • ارزیابی امتیازی بر اساس سیستم امتیازبندی کانادا
  • مشاوره، راهنمائی و پاسخگوئی به سوالاتتان

از مزایای تبدیل ویزای مسافرتی کانادا به پناهندگی آن است که اولا مدت رسیدگی به پرونده آنها از یک سال به نهایتا 4 تا 5 ماه کاهش یافته و ثانیا از این طریق می توانند در طی فرآیند رسیدگی به درخواست خود تا زمان دست یابی به نتیجه نهایی در کشور کانادا اقامت داشته باشند. وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه کاملا تخصصی آماده ارزیابی پرونده مهاجرتی متقاضیان و ارائه مشاوره به این عزیزان هستند.

سوالاتی که در خصوص تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی از کارشناسان ما پرسیده می شود بدین شرح است:

  • شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی چگونه است؟ اکنون اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا می توان ویزای توریستی کانادا را به پناهندگی تبدیل کرد باید در جواب چنین گفت که این امکان برای متقاضیان فراهم است. اما به دلیل وجود مباحث تحریم بین المللی و روابط شکننده بین دولتین، شرایط برای متقاضیان خارجی مخصوصا هموطنان ایرانی به مراتب دشوارتر از بقیه می باشد. متقاضیان ابتداء با درخواست ویزای توریستی کانادا و اخذ آن با شرایط فوق الذکر می توانند راهی کشور کانادا شوند. پس از ورود به کشور کانادا با ویزای توریستی متقاضیان درخواست پناهندگی خود را به اداره مهاجرت کانادا تحویل می دهند.
  • شرایط اعطای پناهندگی در کانادا برای توریست ها به چه صورت است؟ کانادا به افرادی که به خاطر آزار و اذیت در کشور خود به کانادا پناهنده شدند، حفاظت پناهنده یا refugee protection اعطاء می کند. بر طبق قوانین کشور کانادا، اگر کسی به هر طریقی (زمینی، دریایی و یا هوایی) خود را به کانادا برساند می تواند در خاک این کشور درخواست پناهندگی دهد. بنابراین افراد دارای ویزای توریستی کانادا نیز به محض ورود به این کشور می توانند درخواست پناهندگی دهند. درخواست پناهندگی کانادا مستقیما به اداره مهاجرت کانادا (IRCC) مراجعت داده شده و این نهاد مسئول که مسئول رسیدگی به پرونده متقاضیان است تحویل داده می شود در کل فرآیند درخواست پناهندگی در کانادا پس از تایید اسپانسری حدود چهار ماه طول می کشد.
5/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

  1. محمد گفت:

    درود. شما میگین باید با یک وکیل مهاجرتی خوب برای کارای پناهندگی مشورت کرد ولی با کی؟ کسی رو میشناسین؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران هیچگونه خدماتی در خصوص مهاجرت پناهندگی ارائه نمیکنه

  2. مریم گفت:

    با عرض سلام /اگر دوستی ک برای من دعوتنامه بفرسته و درنتیجه من ویزا توریستی بگیرم و اقدام ب‌پناهندگی کنم ،این درخواست پناهندگی من ب‌ سیتزن بودن دوست بنده لطمه نمیزند؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در این خصوص خدماتی نداریم اما در هر صورت برای دوست شما خوب نخواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *