ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در آمریکا

تحصیل داروسازی در آمریکا

تحصیل داروسازی در آمریکا یکی از پرطرفدارترین راه های اخذ اقامت این کشور است. آمریکا صاحب دومین میزان تولید ناخالص داخلی در کل دنیا است و اقتصاد فوق العاده قدرتمندی دارد. همه این ها سبب شده دانشجویان زیادی تمایل داشته باشند در این کشور تحصیل کنند تا نهایتا پس از فارغ التحصیلی ویزای کاری بگیرند. در مقاله پیش رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص تحصیل داروسازی در آمریکا در سال 2024 پرداخته اند. در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • آیا تمامی دانشگاه های معتبر آمرکیا برای رشته داروسازی دارای آزمون ورودی هستند؟
  • شرایط اخذ پذیرش رشته داروسازی در آمریکا چیست؟
  • هزینه تحصیل داروسازی در آمریکا چقدر است؟
  • طول دوره داروسازی در آمریکا چقدر است؟
  • تخصص داروسازی در آمریکا چقدر زمان میبرد؟
  • داروسازی در امریکا چند سال است؟
  • فوق تخصص داروسازی چند سال است؟
  • آیا معادل سازی مدرک داروسازی در امریکا امکان پذیر است؟
  • شرایط ادامه تحصیل داروسازی در آمریکا چیست؟

دانشگاه های این کشور به 2 دسته ایالتی و خصوصی تقسیم شده است باید به این موضوع توجه کنید که پذیرش دانشجویان بین المللی اغلب محدود می باشد و از دانشگاه های خصوصی ارزان تر می باشد. تقسیم بندی دانشگاه ها از لحاظ پژوهشی بودن دانشگاه می باشد. 2 گروه دانشگاه در این کشور وجود دارد: دانشگاه هایی که تا دوره کارشناسی در آن ها تدریس می شود و دانشگاه هایی که دانشجویان دوره دکترا را قبول می کنند در واقع یک مرکز پژوهشی و تحقیقاتی هستند.

اینفوگرافیک تحصیل داروسازی در آمریکا

تحصیل داروسازی در آمریکا و شرایط آن در سال 2024

دوره های تحصیلی در رشته داروسازی در آمریکا در سال 2024 شامل موارد زیر می شود:

  • کارشناس داروسازی 4 ساله (لیسانس)
  • دوره 4 ساله به علاوه 2 سال به عنوان دکترای داروسازی
  • دوره 6 ساله که شامل pre pharm به اضافه 4 سال داروسازی
  • دوره دکترای داروسازی به مدت 5 سال

تحصیل داروسازی در این کشور به صورت دوره 14 ساله و یک دوره 2 ساله بابت دریافت مدرک دکترا تشکیل می شود. شخص متقاضی ابتدا باید در یکی از رشته های علوم پایه مانند زیست شناسی و شیمی ادامه تحصیل بدهد و در سال سوم در آزمون ورودی مشارکت کند و نمره قبولی این آزمون را دریافت کند. نکته بسیار مهم اینکه در آمریکا هستند دانشگاه هایی که بدون آزمون ورودی در رشته داروسازی دانشجو میپذیرند مانند دانشگاه کانزاس.

پذیرش دانشجو جهت رشته داروسازی در آمریکا

شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی برای تحصیل داروسازی در این کشور عبارتند از:

  • شخص خارجی باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به معدل بالای 16 را داشته باشد.
  • شخص خارجی باید مدرک زبان آیلتس 6 به بالا را ارائه کند.
  • شخص خارجی نیازی به قبولی در آزمون MCAT نمی باشد.
  • هزینه تحصیل سالانه تقریبا 37000$ (دلار) می باشد که شخص خارجی باید پرداخت کنند.

لازم به ذکر است که درباره دانشگاه های کشور آمریکا این است که دانشگاه های ایالتی و یا دانشگاه های خصوصی، بابت دانشجویان بین المللی تحصیل داروسازی در آمریکا را قبول می کند و شهریه دانشگاه های ایالتی پایین تر از شهریه دانشگاه های خصوصی می باشد. مدت دوره تحصیل در دوره کارشناسی داروسازی آمریکا به مدت 4 سال می باشد و برخی از دانشگاه های این کشور جنبه پژوهشی و تحقیقاتی دارند، دوره داروسازی تا دوره دکترا به مدت 6 سال طول می کشد.

تحصیل در آمریکا بر اساس آخرین قوانین سال 2024

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

در حال حاضر آمریکا برای متقاضیان تحصیل در این کشور ویزای تحصیلی صادر می کند، هر چند بر خلاف کانادا٬ آمریکا در 90% مواقع اقدام به صدور ویزای همراه نمی کند، در نتیجه انتخاب خوبی برای افراد متاهل نیست. برای اخذ ویزای آمریکا جزییات زیادی وجود دارد و مدارک متعددی باید ارائه شود.

اما مهم ترین مدارک در سال 2024 عبارتند از:

مدارکتوضیحات
نامه پذیرش دانشگاه یا کالجبا ثبت نام دانشگاه یا کالج نامه الکترونیکی را برای فرد ارسال می کند
گواهی تمکن مالینامه بانک نشان دهنده حسابی به میزان 10000$ (دلار آمریکا)
کپی برابر اصل پاسپورتپاسپورتی با اعتبار بیش از یک سال
ترجمه رسمی مدارک شناساییکارت ملی و شناسنامه
دو قطعه عکس پاسپورتیپشت سفید

کار ضمن و پس از تحصیل داروسازی در آمریکا

4800000 نفر در آمریکا بیکار هستند و در ابتدای سال 2024 نرخ بیکاری به 3.6% رسیده است. در نتیجه دانشجویان خارجی، حین و پس از فارغ التحصیلی در صورتی می توانند در آمریکا شغلی پیدا کنند که مهارت های لازم را داشته باشند.

ضمن تحصیل در آمریکا دانشجویان اجازه دارند مشغول به کار پاره وقت باشند منتهی تعداد ساعات آن به شرح مذکور در جدول ذیل محدود است:

مقطع تحصیلیحداکثر ساعات کار در هفته
کارشناسیتا 10 ساعت
کارشناسی ارشدتا 20 ساعت
دکتریتا 30 ساعت

درآمدی که دانشجویان بابت کار پاره وقت در آمریکا به دست می آورند نیز ماهیانه بین 1208$ تا 3320$ (دلار آمریکا) می باشد که پاسخگوی بخش کوچکی از هزینه های زندگی در آمریکا است. البته مردم در ایالات متحده آمریکا متوسط درآمد بالایی دارند و نتیجتا قدرت خرید آن ها زیاد است. فارغ التحصیلان داروسازی در آمریکا، علی الخصوص کسانی که در دانشگاه های برتر این کشور تحصیل کرده اند، شانس خوبی برای پیدا کردن کار در آمریکا دارند حتی اگر شهروند این کشور نباشند. درآمد سالیانه داروسازان نیز با توجه به مدرک تحصیلی، سال های سابقه کار، جنسیت و غیره متفاوت است اما به طور متوسط سالیانه حدود 128000$ (دلار آمریکا) می باشد.

کار ضمن و پس از تحصیل داروسازی در آمریکا

دانشگاه های برتر داروسازی در آمریکا

تعداد دانشگاه های علوم پزشکی در این کشور 20 عدد می باشد که جزء برترین دانشگاه های داروسازی دنیا می باشد. از بین دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانیسکو رتبه اول و دوم قرار دارند. در این کشور کسانی که دوره کارشناسی داروسازی را دریافت کردند ولی بابت ورود به حرفه داروسازی در این کشور مدرک دکترای حرفه ای داروسازی ضروری می باشد. گرایش های موجود در رشته داروسازی شامل داروسازی هسته ای، داروسازی انکولوژی، دارو درمانی و داروسازی روان پزشکی تحصیل داروسازی در آمریکا می شود.

برترین دانشگاه های داروسازی ایالت متحده:

بر طبق قانون و مقررات کشور آمریکا دانشجویان بین المللی در این کشور که دارای ویزای F-1 می باشند این امکان را ندارند در سال اول تحصیل خود در این کشور مشغول به کار شوند. پس بهتر است دانشجویانی که تمایل تحصیل در این کشور را دارند از تمکن مالی بابت تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در آمریکا بهره مند باشند.

دانشگاه هاروارد؛ برترین دانشگاه داروسازی آمریکا

مسلما دانشگاه هاروارد آمریکا در هر رشته تحصیلی جزء برترین های آمریکا و جهان محسوب می شود. اینبار هم در رشته داروسازی در سطح بین المللی جزء معتبرترین دانشگاه های آمریکا و جهان است. به طوری که مطابق رتبه بندی رشته ای رنیکینگ معروف QS در سال 2024 میلادی این دانشگاه آمریکایی جلوتر از دانشگاه های آکسفورد انگلستان و موناش استرالیا در رده اول جهانی و رتبه اول آمریکا قرار دارد.

بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل رشته داروسازی 2024
رتبه جهانیدانشگاهامتیاز رشته
1دانشگاه هاروارد آمریکا95.5
2دانشگاه موناش استرالیا92.9
3دانشگاه اکسفورد انگلستان92.7
4UCL انگلستان
90.4
5دانشگاه جانز هاپکینز88.1
6دانشگاه کمبریج87.8
7دانشگاه کارولینا شمالی در چپل هیل87.3
8دانشگاه ناتینگهام86.8
9دانشگاه کالیفرنیا، سن فرانسیسکو86.7
10موسسه کارولینسکا85.9

 

شرایط ورود به حرفه داروسازی در آمریکا

هر چند تحصیل داروسازی در این کشور در دوره لیسانس (کارشناسی) این امکان را می دهد که با داشتن مدرک دکترای حرفه ای داروسازی بتوان گرایش رشته داروسازی آمریکا در دوره دکترا را انتخاب کرد و ادامه تحصیل داد. این گرایش ها شامل موارد ذیل است:

  • داروسازی هسته ای Nuclear pharmacy
  • داروسازی انکولوژی Oncology Pharmacy
  • دارو درمانی Pharmaco Therapy
  • داروسازی روان پزشکی psychiaeric pharmacy

از ریز جزئیات هزینه های زندگی در آمریکا اطلاع داری؟

شرایط کاری داروسازان در آمریکا

اصولا کار داروسازی در آمریکا جزء پردرآمدترین و محبوب ترین مشاغل این کشور محسوب می شود ولی برای انجام این کار آنها نیازمند اخذ مجوز رسمی هستند. آنها با اخذ مجوز حرفه ای می توانند در ایالت دلخواه در بخش های مختلف خصوصی و دولتی استخدام شوند. در حال حاضر نیز متوسط درآمد سالیانه داروسازان در آمریکا حدو 128000$ (دلار) می باشد و همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود پایین ترین سطح درآمدی آنها حدود 64100 $ (دلار) و بالاترین سطح درآمدی نیز حدود 199000$ (دلار) می باشد:

رنج درآمدی داروسازان در آمریکا

 

علاوه بر این اگر مایلید بدانید که بالاترین پرداختی حقوق به داروسازان در کدامیک از شهرهای آمریکا داده می شود به نمودار زیر توجه کنید:

مقایسه درآمد ساعتی داروسازان در شهرهای آمریکا (دلار)

هزینه تحصیل داروسازی در آمریکا

آمریکا در سال 2024 یکی از گران ترین کشورهای دنیا برای تحصیل و زندگی است. هزینه تحصیل در رشته داروسازی در این کشور به دانشجویان داخلی و بین المللی بستگی دارد.

  • هزینه تحصیل برای دانشجویان داخلی بین 3000$ تا 20500$ (دلار آمریکا) بابت هر یک سال تحصیلی
  • هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی بین 11000$ تا 32800$ (دلار آمریکا) بابت هر یک سال تحصیلی

هزینه زندگی در آمریکا را میتوان چیزی حدود 1000 الی 1500$ (دلار آمریکا) در 30 روز برآورد کرد. درضمن هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه های خصوصی بین 18700$ تا 50000$ (دلار آمریکا) بابت هر یک سال تحصیلی برای دانشجویان داخلی می باشد. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه تحصیل داروسازی در آمریکا به عنوان راهی برای مهاجرت به آمریکا ارائه شده است.

راه های پرتکرار مهاجرت به آمریکا

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل داروسازی آمریکا

متقاضیان تحصیل داروسازی در آمریکا در سال 2024 سوالات زیر را مورد توجه قرار می دهند:

  • دوره های تحصیلی داروسازی در آمریکا چگونه است؟ کارشناس داروسازی 4 ساله، دوره 4 ساله به علاوه 2 سال به عنوان دکترای داروسازی، دوره 6 ساله که شامل pre pharm به اضافه 4 سال داروسازی، دوره دکترای داروسازی به مدت 5 سال.
  • شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی برای تحصیل داروسازی در آمریکا در سال 2024 چیست؟ دانشجوی بین المللی باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل بالای 16 و مدرک زبان با آیلتس 6 به بالا داشته باشد. هزینه تحصیل سالانه برای متقاضیان بین المللی تقریبا 11000$ (دلار) الی $50000 (دلار) می باشد.
4.9/5 - (43 امتیاز)

14 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در آمریکا

  1. Aynaz گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه دانشجوی داروسازی دانشگاه شیراز هستم
    معدلم از هفتم بالای ۱۹ بوده و سه سال دبیرستان هم بالای ۱۹.۵ بوده تافل ۸۰ دارم اما هزینه های تحصیل در امریکا زیاده میتونم بورس بگیرم یا کل خرجی که میتونم بکنم تا ۲۰۰ میلیون هست و اونجا برم سرکار و بورس بگیرم میشه بگید ایا میتونم بورسیه های دانشگاه های آمریکا رو بگیرم یا دانشگاه هاای ارزان امریکا واسه داروسازی رو واسم بگید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کسی نمی تونه تضمین کنه که شما بورسیه دریافت می کنید.
      بهتر هست تحصیل داروسازی در ایتالیا رو انتخاب کنید که به همون 200 میلیون هم نیاز نداشته باشید و بعد از اون برای دوره تخصص برید آمریکا که شانس بورسیه شما بیشتر میشه.

  2. مینا گفت:

    سلام. برای مهاجرت در رشته داروسازی و دریافت فول فاند، از چه مقطعی اقدام کنیم بهتره؟ ارشد، دکتری یا…؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      طبیعتا مقطع دکترا گزینه بهتری برای شما خواهد بود

  3. محسن گفت:

    سلام. ترم آخر دکترای داروسازی در دانشگاه علوم پزشگی هرمزگان ( بندر عباس ) هستم. دانشگاه دولتی است. میخواستم برای ادامه به آمریکا بروم. با توجه به این شرایط امکان این هست؟ آیا تطابق واحد ها انجام شده و این مدرک من را در حد کارشناسی و یا کارشناسی ارشد میبینند؟ برای ادامه چه اقدام اولیه لازم است؟
    ممنون از شما

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا در صورتی که این مقاله رو تا انتها مطالعه کردید برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  4. dr.s گفت:

    سلام ایا با مدرک لیسانس و ارشد بیولوژی ژنتیک با معدل 19 از دانشگاه ازاد تهران امکان تطبیق حدودی واحد برای کوتا کردن دوره دکتری داروسازی یا دندانپزکی وجود دارد؟باید مکاتبه جدا با هر دانشگاه برای این تطبیق انجام شود؟ ilets 7 دارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      زمانی که شما برای دکتری اقدام میکنید باید ارشد داروسازی داشته باشید مدرکی که از ایران دریافت میکنید معادل ارشد در کشورهای تراز اول خواهد بود

  5. مریم گفت:

    سلام
    اگه تو ایران مدرک دکترای عمومی داروسازی رو گرفته باشیم برای خوندن تخصص در امریکا چه دوره هایی رو باید بگذرونیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  6. مهسا گفت:

    امکان دریافت فاند یا بورسیه برای دکترای داروسازی در امریکا وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      احتمال اخذ بورس در دکترای عمومی به طور کلی در این کشور کمه

    2. Soheil گفت:

      سلام خسته نباشید
      ببخشید می خواستم بدونم که با مدرک لیسانس شیمی کاربردی از دانشگاه شریف میشه توی داروسازی در آمریکا ادامه داد؟
      ممنون

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        این مسئله به دانشگاه شما بستگی داره و نمیشه به طور قطعی در موردش صحبت کرد.
        شما باید این مسئله رو در شرح شرایط ورود به دانشگاه ها بررسی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *