ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در اتریش

تحصیل داروسازی در اتریش

تحصیل داروسازی در اتریش یکی از رشته های پر تقاضای دانشجویان محسوب می شود که با توجه به شرایط آموزشی این کشور به شدت مورد توجه قرار دارد. به لحاظ درخواست تحصیل از سوی دانشجوهای خارجی اتریش یکی از پرمتقاضی ترین کشورهاست. این برتری اتریش، تنها مربوط به نظام تحصیلی و سیستم آموزشی آن نمی شود بلکه تقریبا تمامی عرصه های کار و زندگی را در بر می گیرد به گونه ای که شهر وین که پایتخت این کشور می باشد، برای چند سال متوالی اخیر، بهترین شهر دنیا برای زندگی شناخته شده است. در مورد تحصیل داروسازی در اتریش همچنین سوالات زیر ممکن است به وجود آید:

  • آیا تحصیل داروسازی در اتریش هزینه بر است؟
  • کدام کشورهای دیگر در اروپا تحصیل رایگان دارند؟
  • شرایط اخذ پذیرش داروسازی در این کشور چیست؟
  • مدارک لازم جهت پذیرش داروسازی در اروپا چه می باشد؟
  • آینده شغلی داروسازن در اتریش چگونه است؟

هماطور که ذکر شد، تحصیل داروسازی در کشور اتریش یکی از موارد پرطرفداری است که بسیاری خواستار تحصیل در آن هستند. کشور اتریش از جمله کشورهایی می باشد که به علت داشتن نظام آموزشی رایگان و همچنین اقتصاد قوی همیشه در اولویت اول برای مقصد مهاجرت می باشد. مقاله پیش رو توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده و به سوالات بالا در خصوص تحصیل در اتریش پاسخ داده است.

نحوه تحصیل داروسازی در اتریش در سال 2024

داروسازی به عنوان یک رشته پزشکی علمی است که بر تکنیک های تهیه و تولید دارو تمرکز دارد. مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد رشته داروسازی، نیازمند گذراندن زمان و یادگیری در آزمایشگاه ها، تحقیق و یادگیری در مورد پروسه شیمی درگیر در توسعه دارو می شود. برخی از دوره های تحت پوشش در سال 2024 عبارتند از Pharmaceutics ،Medicinal Chemistry ،Pharmacognosy و Pharmacy Practice.


6 دانشگاه برتر داروسازی در این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه علوم پزشکی وین
  • دانشگاه علوم پزشکی گراتس
  • دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک
  • دانشگاه پزشکی خصوصی Paracelsus
  • دانشگاه وین

معمولا تحصیل در رشته های گروه پزشکی در تمام دنیا دارای آزمون ورودی و نیازمند شرکت و موفقیت در این آزمون ها می باشد. کشور اتریش نیز از این قاعده مستثنی نیست بنابراین تحصیل داروسازی در اتریش نیازمند این است که متقاضی در آزمون ورودی شرکت کرده و بتواند نمره مورد نظر را به دست آورد.همچنین دوره های حدودا یک ساله ای به منظور آماده سازی داوطلبان برای موفقیت دراین آزمون ها تدارک دیده شده که افراد می توانند با ثبت نام در این کالج های آماده سازی که موسوم به کالج های پری مدیکال هستند و گذراندن آنها، شانس خود را برای موفقیت در آزمون سنجش رشته های پزشکی به میزان بسیار زیاد و قابل توجهی بالا ببرند. ثبت نام و گذراندن این دوره های کالج مستلزم پرداخت هزینه می باشد که مقدار آن معمولا عدد قابل توجهی است.

جزییات تحصیل داروسازی در اتریش

معمولا تحصیل در رشته های گروه پزشکی در تمام دنیا دارای آزمون ورودی و نیازمند شرکت و موفقیت در این آزمون ها می باشد. کشور اتریش نیز از این قاعده مستثنی نیست بنابراین تحصیل داروسازی در اتریش نیازمند این است که متقاضی در آزمون ورودی شرکت کرده و بتواند نمره مورد نظر را به دست آورد.

همچنین دوره های حدودا یک ساله ای به منظور آماده سازی داوطلبان برای موفقیت دراین آزمون ها تدارک دیده شده که افراد می توانند با ثبت نام در این کالج های آماده سازی که موسوم به کالج های پری مدیکال هستند و گذراندن آنها، شانس خود را برای موفقیت در آزمون سنجش رشته های پزشکی به میزان بسیار زیاد و قابل توجهی بالا ببرند. ثبت نام و گذراندن این دوره های کالج مستلزم پرداخت هزینه می باشد که مقدار آن معمولا عدد قابل توجهی است.

دانشجویان برای تحصیل دوره تخصص خود می توانند تحصیل رشته سم شناسی در اتریش یا حتی رشته فارماکولوژی در اتریش را تجربه کنند.

اینفوگرافیک تحصیل داروسازی در اتریش

مزایای تحصیل داروسازی در اتریش

تحصیل داروسازی در این کشور مزایایی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • بدون محدودیت سنی و عمدتا تا سن 45 سال
  • بدون شرط معدل و امکان با پذیرش با معدل پایین
  • طول دوره 3 ساله با داشتن مدرک کارشناسی پیراپزشکی
  • طول دوره 6 ساله بدون مدرک کارشناسی
  • هزینه تحصیل رایگان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی
  • امکان تحصیل در دانشگاه های رتبه بالا مانند دانشگاه ملی وین
  • بدون نیاز به مدرک زبان و امکان گذراندن دوره زبان آلمانی در کشور اتریش

افرادی که در دانشگاه های این کشور، داروسازی خوانده اند دارای آینده شغلی بسیار درخشان با درآمد بالا در تمامی نقاط اروپا می باشند و دست کم قادرند که به راه اندازی داروخانه های بزرگ در سطح شهرهای برتر اروپایی بپردازند و یا در داروخانه های بیمارستان ها و آزمایشگاه های صنعتی داروسازی و صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی مشغول به کار شوند. رشته داروسازی نیز در میان رشته های پزشکی و پیراپزشکی دیگر، دارای بازار کار بالا می باشد.

شرایط تحصیل داروسازی در اتریش

شرط ورود به دانشگاه های رایگان، قبولی در دانشگاه سراسری (روزانه) و همچنین اشتغال به تحصیل حداقل به مدت یک ترم در کشور مبدا می باشد. اما نکته ای که باید دقت شود این است که رشته داروسازی دارای آزمون به زبان آلمانی می باشد، در نتیجه افراد به صورت مستقیم نمی توانند وارد این رشته شوند و باید پیشتر در آزمون شرکت کرده و نمره لازم را به دست آورند. راه حلی که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای دوستداران تحصیل داروسازی در اتریش دارد این است که برای یک رشته بدون آزمون مرتبط با رشته های پزشکی و پیرا پزشکی که آزمون ورودی ندارند مانند رشته زیست، افراد پذیرش بگیرند و پس از گذراندن دوره زبان آلمانی اقدام به دادن آزمون داروسازی کرده و وارد رشته داروسازی در دانشگاه های رایگان شوند.

تحصیل داروسازی در این کشور در دانشگاه های خصوصی که به صورت پولی می باشند و به زبان انگلیسی هم ارائه می شوند، بسیار راحت تر از پذیرش در دانشگاه های رایگان دولتی می باشد، در نتیجه این دانشگاه ها هم می توانند انتخاب مناسبی باشند. تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی معمولا شرط اولیه پذیرش را ندارند یعنی لازم نیست که متقاضیان، ابتدا در یک دانشگاه دولتی در کشور خودشان پذیرفته شوند. همچنین افرادی که دارای مدرک کارشناسی در رشته های پیرا پزشکی مانند شیمی، زیست، گرایش های زیست شناسی سلول مولکولی و کشاورزی هستند هم می توانند داروسازی در این کشور را با معادل سازی دروس مربوطه در سال های کمتری بگذرانند.

مراحل ورود به دانشگاه های پزشکی اتریش

برای ورود به دانشگاه های پزشکی کشور اتریش باید شرایط زیر طی شود:

مراحل ورود به دانشگاه های پزشکی اتریششرح
شرکت در آزمون ورودیثبت نام به صورت آنلاین در سایت
آزمون ورودی مرحله اولمرحله اول برای ارزشیابی به صورت آنلاین معروف به مرحله تکمیلی
آزمون ورودی مرحله دومآزمون تستی برای ورود به دانشگاه

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل داروسازی در اتریش

مدارک مورد نیاز به منظور پذیرش داروسازی در این کشور عبارتند از:

  • درخواست برای پذیرش (فرم درخواست از دانشگاه)
  • مدارک اثبات هویتی و ملیتی همراه با نسخه ای از شناسنامه و پاسپورت رسمی و عکس
  • الزامات عمومی ورود به دانشگاه، مدرک دیپلم 12 ساله و قبولی دانشگاه سراسری در کشور مبدا
  • برخی رشته ها مهارت زبان آلمانی را نیاز دارند.

اسناد ترجمه شده باید با نسخه اصلی همراه با تاییدیه سفارت و مهر دادگستری و وزارت خارجه ارائه شوند. همچنین تمام مدارک برای پذیرش به دانشگاه اتریش تا 1 سپتامبر برای ترم زمستان و 1 فوریه برای ترم تابستان باید ارائه شوند.

برترین دانشگاه های اتریش

تحصیل داروسازی در اتریش به زبان انگلیسی

تحصیل در هریک از رشته های گروه پزشکی در دانشگاه های اتریش اصولا نیازمند مدرک زبان c1 آلمانی است. داشتن این مدرک از ابتدای دوره کالج مقدماتی ضروری نیست و متقاضی میتواند حتی بدون داشتن مدرک زبان، پذیرش بگیرد ولی ضروری است که بعد از ورود به کشور و پیش از شروع ترم در دوره فشرده زبان آلمانی شرکت کند و بتواند نهایتا نمره مورد نظر را هم به دست آورد. داشتن دانش و مدرک زبان آلمانی هم برای آزمون ورودی داروسازی و هم برای پذیرش نهایی در آن رشته ضروری می باشد.

اما داشتن مدرک زبان، منحصر به زبان آلمانی نیست در نظام آموزش عالی اتریش، دوره های متعدد و متنوعی نیز به زبان انگلیسی برگزار میگردد که متقاضیان قادرند خواستار پذیرفته شدن در دوره ها و تحصیل در آن باشند، متقاضیان لازم است که از ابتدا، مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس را داشته باشند.

تحصیل داروسازی در اتریش به زبان انگلیسی، گرچه در دانشگاه های دولتی نیز ممکن است ولی معمولا دوره ها به زبان انگلیسی در دانشگاه های غیردولتی انجام می پذیرد. دوره های انگلیسی در دانشگاه های غیردولتی اتریش، دارای تنوع و تعدد بیشتری نسبت به دانشگاه های دولتی می باشد. اما باید به یاد داشت که تحصیل در دانشگاه های غیردولتی، رایگان نبوده و مستلزم پرداخت هزینه است و هزینه آن نیز عدد قابل توجهی می باشد. در چنین شرایطی است که مهاجرت به اتریش اهمیت بالایی پیدا کرده است.

هزینه تحصیل داروسازی در اتریش

هزینه تحصیل داروسازی در اتریش را می توان از چند جهت می توان بررسی کرد. یکی از جهت دولتی یا غیردولتی بودن دانشگاه محل تحصیل می توان دسته بندی کرد. تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش رایگان است. به عبارت دقیق تر هزینه تحصیل در اتریش برای هر ترم چیزی بین 380€ تا 700€ (یورو) می باشد، اما چون این هزینه بسیار کم و ناچیز است، تحصیل این کشور به صورت رایگان معروف شده است و اما هزینه تحصیل در دانشگاه های غیردولتی اتریش با توجه به شهر و دانشگاه محل تحصیل، متغیر است و چیزی در حدود 3000€ تا 23000€ (یورو) در سال برآورد می شود.

همچنین این هزینه های تحصیل را از جهت دیگری نیز می توان بررسی کرد و آن عبارت از این است که آیا منظور از هزینه های تحصیل، صرفا هزینه ای است که به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت می گردد که سابقا ذکر شد و یا آنکه منظور، تمام هزینه های تحصیلی شامل شهریه دانشگاه و هزینه های جانبی تحصیل مانند هزینه خوابگاه، تهیه کتاب و لوازم تحریر، هزینه های زندگی دانشجویی و مانند آن است. هزینه های زندگی بطور متوسط برای یک دانشجو را می توان 850€ (یورو) در ماه تخمین زد. همان طوری که تصویر پایین از نمودار توزیع مخارج زندگی در اتریش نیز نشان می دهد، هزینه های خرید از بازار بیشترین درصد از بودجه هر دانشجوئی را در کشور اتریش تشکیل می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در اتریش

تحصیل رایگان داروسازی در اتریش!

تحصیل داروسازی در اتریش در دانشگاه های اتریش نیز قاعدتا بصورت رایگان است اما این فقط شامل شهریه دانشگاه می باشد ولی هزینه های جانبی را باید پرداخت نمود ولی همچنین برای تامین این هزینه های جانبی نیز می توان راه کارهایی را یافت. بهترین راهکار به منظور تامین این هزینه ها و تحصیل رایگان بطور مطلق، دریافت بورسیه تحصیلی اتریش است.

در کشور اتریش نیز انواع مختلفی از بورسیه های تحصیلی وجود دارد که از سوی بخش دولتی و بخش های خصوصی ارائه می شود. متقاضیان واجد الشرایط یعنی افرادی که دارای رزومه علمی ارزنده و قابل توجهی هستند، می توانند درخواست دریافت بورسیه تحصیلی نمایند. قاعدتا شرایط آن ها از سوی مراجع اعطا کننده بورسیه تحصیلی مورد بررسی قرار می گیرد و نهایتا افراد برتر، انتخاب شده و می توانند بورسیه تحصیلی دریافت نمایند. این افراد، بطور مطلق هزینه های تحصیل آنها رایگان خواهد بود. اما برای اطلاع بهتر هموطنان عزیر، ما در لیست زیر به مقایسه هزینه سالانه تحصیل داروسازی در اتریش (دانشگاه وین) با کشورهای دیگر اروپایی در سال 2024 می پردازیم:

کشورهاهزینه تحصیلی سالیانه به یوروزبان آموزشی
دانشگاه داروسازی کومنیوس در براتیسلاوا، اسلواکی€7600انگلیسی
دانشگاه داروسازی برنو در برنو، جمهوری چک€6700انگلیسی
دانشگاه داروسازی صوفیا، بلغارستان€6000انگلیسی
دانشگاه داروسازی در نوی ساد، صربستان€4000صربستانی
دانشگاه داروسازی وین€730فقط به زبان آلمانی

بورسیه تحصیلی اتریش 2024

بورسیه تحصیلی انواع مختلفی دارد و توسط بخش ها و نهادهای مختلفی به دانشجویان متقاضی که واجد شرایط باشند اعطا می گردد. برای دریافت هر یک از انواع بورسیه ها، دانشجویان متقاضی باید رزومه علمی قابل توجهی داشته باشند. یک رزومه علمی قابل توجه، شامل بخش های مختلفی مانند نمرات آموزشی، سوابق پژوهشی، شرکت در سمینارهای علمی، کسب مقام و جوایز در مسابقات علمی و مانند این ها می باشد. از آن جا که اعطای بورسیه تحصیلی عموما بر مبنای سیستمی رقابتی می باشد بنابراین به طور دقیق نمی توان گفت با داشتن چه رزومه ای می توان بطور یقینی بورسیه تحصیلی را دریافت کرد و تنها می توان گفت هر چه رزومه متقاضی، پربارتر باشد شانس او نیز در دریافت بورسیه تحصیلی به همان میزان بیشتر خواهد بود.

بورسیه تحصیلی در اتریش مقادیر مختلفی دارد که بعضا می تواند تا 15000€ (یورو) در سال باشد. این بورسیه ها می توانند تمام و یا بخشی از هزینه ها را پوشش دهند. ای بورسیه های تحصیلی بیشتر در مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می شوند. دانشجویانی که موفق به دریافت این بورسیه ها می شوند، باید در بازه های زمانی منظمی، گزارش وضعیت تحصیلی خود را به مرجع اعطا کننده بورسیه بدهند.

نحوه دریافت بورسیه در اتریش رو تخصصی بررسی کن

بورسیه های داروسازان در اتریش

تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش برای دانشجویان اتحادیه اروپا (EU) و حوزه اقتصادی اروپا (EEA) رایگان است اما سایر دانشجویان باید با توجه به مقطع تحصیلی خود سالانه 700€ تا 3000€ (یورو) پرداخت نمایند. به همین دلیل علاوه بر دانشجویانی که در دانشگاه های خصوصی تحصیل می کنند، دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی اتریش نیز بعضا درخواست می دهند تا بورسیه بگیرند. برخی از بورسیه های اعطایی به دانشجویان داروسازی در اتریش طی سال 2024 عبارت هستند از:

نام بورسیهمقطع تحصیلیملیت دانشجو
Education Future Interntional Scholarship 2024کارشناسی و کارشناسی ارشدهندی ها
Bayer Science & Education Foundationکارشناسی ارشد و دکتراتمامی ملیت ها
Keith And Dorothy Mackay Postgraduate Travelling Scholarshipsدکتراتمامی ملیت ها

کار ضمن تحصیل در اتریش

تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش تقریبا رایگان است اما زندگی در این کشور ماهیانه حدود 850€ (یورو) هزینه دارد. در نتیجه دانشجویان غالبا برای پرداخت هزینه های زندگی در این کشور مشغول به کار می شوند. بدین منظور دانشجویان متقاضی کار باید مجوز کار اخذ کنند و توجه داشته باشند تعداد ساعات محدودی می توانند کار بکنند. در صورتی که فردی بدون مجوز مشغول به کار باشد یا بیشتر از ساعات مجاز کار کند حتی ممکن است اجازه اقامتش باطل شود. در جدول ذیل تعداد ساعات قانونی کار ضمن تحصیل در اتریش در سال 2024 نشان داده شده است:

مقطع تحصیلیساعات کار در هفته 
کارشناسی20 ساعت
کارشناسی ارشد20 ساعت
دکتری30 ساعت

تحصیل پزشکی در اتریش

گرچه داروسازی یکی از رشته های گروه پزشکی است ولی بی گمان، محبوب ترین رشته در این گروه، خودِ رشته پزشکی می باشد. اکثریت قریب به اتفاق افرادی که خواهان تحصیل در یکی از رشته های گروه پزشکی هستند، رشته پزشکی را به عنوان گزینه اول خود مد نظر دارند. اما از آنجا که ظرفیت های موجود، پاسخگوی خیل درخواست ها نیست، بنابراین تنها برخی افراد موفق به این امر می شوند. برای تحصیل در رشته پزشکی در اتریش، متقاضیان باید در آزمون ورودی شرکت کنند و بتوانند در این آزمون موفق به کسب نمره برتر شوند.

موفقیت در این آزمون نیز به نوبه خود، نیازمند شرکت در کالج آماده سازی است که معمولا یک سال به طول می انجامد. این کالج ها موسوم به کالج های pre-medical هستند و مستلزم پرداخت هزینه قابل توجه نیز می باشند. پذیرفته شدگان، در یکی از بهترین و پیشرفته ترین محیط های آموزشی دنیا تحت آموزش قرار می گیرند و پس از فارغ التحصیلی نیز امکان کار در بهترین و بزرگ ترین مراکز درمانی اتریش و اروپا و حتی دنیا را خواهند داشت. ضمن آن که افزون بر فرصت های شغلی مطلوب، به راحتی امکان دریافت اقامت این کشور و بلکه دسترسی به کل اتحادیه اروپا را خواهند داشت.

تحصیل داروسازی در اتریش بدون مدرک زبان

تحصیل پزشکی در اتریش به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در اتریش به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی انجام می شود ولی با توجه به اینکه زبان رسمی این کشور، آلمانی می باشد بنابراین اکثرا دوره های پزشکی به زبان آلمانی برگزار می گردد. اصولا تحصیل در مراکز آموزشی و خصوصا دانشگاهی این کشور که زیر نظر بخش دولتی هستند و البته رایگان می باشند، به زبان آلمانی انجام می پذیرد. بنابراین افرادی که خواستار تحصیل رایگان در این کشور هستند، باید به زبان آلمانی مسلط باشند و مدرک آن را (C1) نیز داشته باشند.

اما تحصیل در دانشگاه های خصوصی، عمدتا به زبان انگلیسی که زبانی بین المللی است، می باشد. گر چه زبان انگلیسی زبانی بین المللی است ولی تحصیل به آن زبان در اتریش، محدودیت هایی را بطور نسبی در پی خواهد داشت. از آنجا که ماهیت رشته های پزشکی به گونه ای است که مستلزم ارتباط بالینی با افراد است، بنابراین تسلط به زبان هر کشوری و تحصیل پزشکی به همان زبان، شانس موفقیت فرد را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. تحصیل پزشکی در اتریش به زبان انگلیسی، مستلزم پرداخت هزینه های تحصیل و البته نیازمند داشتن مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس در سطح نمره 7 می باشد.

تحصیل داروسازی در اتریش بدون مدرک زبان

مقدم بر تحصیل پزشکی در اتریش به زبان انگلیسی یا آلمانی، برخی در پی تحصیل پزشکی در اتریش بدون مدرک زبان هستند که باید گفت این امر نیز ممکن و قابل تحقق می باشد ولی البته نیازمند توضیح است. در توضیح این مطلب باید گفت که منظور از تحصیل بدون مدرک زبان، در عبارت دقیق تر، پذیرش بدون مدرک زبان است و نه تحصیل، اصولا پذیرش تحصیلی در نظام آموزشی کشور اتریش، نیازمند داشتن مدرک زبان نمی باشد و متقاضیان می توانند بدون داشتن مدرک زبان نیز موفق به دریافت پذیرش تحصیلی شوند.

اما این بدان معنا نیست که بطور کل می توانند به تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان بپردازند. بلکه این افراد لازم است پس از دریافت ویزای تحصیلی اتریش ورود به این کشور و ثبت نام در دانشگاه مربوطه، نخست در کلاس های زبان شرکت کنند و به سطح مورد نظز برسند. به یاد داشته باشید که تنها با شرکت در کلاس های زبان و کسب نمره مورد نیاز در انتهای دوره است که دانشجو می تواند در کلاس های اصلی شزکت نماید. در غیر این صورت، درس های اصلی و تخصصی او شروع نخواهد شد و وی حق شرکت در کلاس ها را نیز نخواهد داشت

چقدر از شرایط تحصیل در اتریش اطلاع داری؟

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در اتریش

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در اتریش بر اساس آمار 2024 و رنکینگ آن به شرح زیر است:

نام دانشگاهرنکینگ
دانشگاه وین (University of Vienna)رتبه 195
دانشگاه Johannes Kepler در لینتس (Linz)رتبه 913
دانشگاه علوم پزشکی وین (Med University Vienna)رتبه 224
دانشگاه علوم پزشکی گراتس (Med University Graz)رتبه 352
دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک (Med Universuty Innsbruk)رتبه 374
دانشگاه Karl-Franzes در گراتس (Graz)ربته 541-550

مدارک لازم ویزای تحصیلی اتریش

مهم ترین مدارک برای اقدام به اخذ پذیرش به شرح زیر می باشد:

  • نامه پذیرش دانشگاهی + تکمیل فرد درخواست ویزای دانشجویی
  • تمکن مالی 3 ماهه و نشان دادن منبع پول برای نفر اصلی و هر همراه
  • اجاره نامه معتبر اتریشی و یا خوابگاه دانشجوی به همراه پرداخت 6 ماه اجاره
  • انگیزه نامه به زبان آلمانی
  • ارائه رزومه CV
  • 2 قطعه عکس
  • بیمه نامه اتریشی تا سقف 30000€ (یورو)
  • در صورت متاهل بودن، ارائه سند رسمی ازدواج
  • نامه عدم سوء پیشینه طی 5 سال اخیر
  • ارائه نامه اشتغال به تحصیل از دانشگاه های سراسری روزانه کشور مبدا برای پذیرش مقطع کارشناسی
  • ارائه نامه منع عدم تحصیل از دانشگاه سراسری روزانه کشور مبدا برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

شرایط کاری در اتریش

اتریش با نرخ بیکاری 11.4% بازار کار بسیار خوبی دارد. شرایط کاری اتریش به قدری خوب است که همانند آلمان ویزای جستجوی کار صادر می کند؛ یعنی برخلاف کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اتریش و آلمان برای صدور ویزای کاری داشتن پیشنهاد شغلی را اجباری نمی دانند. در واقع حتی کسانی که تحصیلات خود را در کشوری به غیر از اتریش به اتمام رسانده اند نیز می توانند این ویزا را اخذ نموده و شغل خوبی در اتریش پیدا کنند. افرادی نیز که در اتریش تحصیل کرده اند، علی الخصوص دانشجویان دانشگاه های برتر اتریش از جمله دانشگاه پزشکی وین، شرایط کاری به مراتب بهتری خواهند داشت؛ چه به لحاظ شانس استخدام شدن و چه به لحاظ سطح درآمدی که به آن ها از سوی کارفرما پیشنهاد می شود.

سطح درآمد مردم در اتریش در مجموع بسیار بالا است، حتی درآمد کسانی که تحصیلات دانشگاهی ندارند؛ با این وجود می توان داروسازی را جزو مشاغل پردرآمد اتریش دانست. در جدول ذیل متوسط درآمد ماهیانه داروسازان در اتریش طی سال 2024 با درآمد عموم مردم اتریش مقایسه شده است:

متوسط درآمد سالیانه داروسازان در اتریش طی سال 2024متوسط درآمد سالیانه عموم مردم اتریش طی سال 2024
€56800 (یورو)€45500 (یورو)

بر طبق آخرین آمار، حداقل سطح درآمدی داروسازان در اتریش حدود €2410 (یورو) و حداکثر درآمدشان نیز در حدود €7290 (یورو) می باشد. در این بین نیز متوسط درآمد ماهانه داروسازان در اتریش نیز در حدود €4730 (یورو) می باشد که کمی از متوسط درآمد همکاران در آلمان بالاست:

مقایسه درآمد داروسازان به صورت ماهیانه

کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش برای داروسازان

داروسازانی که مجوز کاری خود را از مقامات مسئول اتریش دریافت کرده اند می توانند با یافتن پیشنهاد کاری از این کشور خود را برای اخذ ویزای کاری اتریش یا همان کارت قرمز- سفید- قرمز مهیا بکنند. در آغاز نیز این دسته از متقاضیان کار در اتریش بایستی بدانند که آنها از بین سه دسته صلاحیتدار ویزایی در دسته اشخاص مهارت بالا قرار گرفته و برای دریافت کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش بایستی با توجه به معیارهای زیر نمره لازم یعنی 70 امتیاز (پوینت) را اخذ کنند.

چرا که سیستم مهاجرتی اتریش نیز از نوع سیستم های امتیاز محور یا PBS می باشد:

معیارهای پذیرش برای اشخاص مهارت بالا
فارغ التحصیلی از دانشگاه در دروسی به مدت حداقل 4 سال20
در رشته های ریاضیات، انفورماتیک، علوم طبیعی و مهندسی30
PhD یا مدارک بالاتر40
سطح درآمد توافقی با کارفرمای اتریشی:

50000€ الی €60000 (یورو)

60000€ الی €70000 (یورو)

20

25

فعالیت پژوهشی و نوآورانه20
جوایز20

آینده شغلی داروسازان در اتریش

آمار بیکاری اتریش در سال 2024 تنها 6.9% است و نتیجتا تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در اتریش نیز از گزینه های بسیار پرطرفداری هستند چرا که دانشجویان می دانند می توانند پس از فارغ التحصیلی شغل مناسب خود را بیابند. منتهی ویزای تحصیلی اتریش در سال 2024 دشوارتر از گذشته به دست می آید. علاقه مندان به تحصیل و کار در اتریش می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کنند.

اخذ ویزای تحصیلی اتریش با سفیران

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل داروسازی در اتریش

متقاضیان تحصیل داروسازی در اتریش در سال 2024 به موارد زیر اهمیت می دهند:

  • دانشگاه های برتر اتریش در زمینه داروسازی کدامند؟ دانشگاه علوم پزشکی وین، دانشگاه گراتس، دانشگاه اینسبروک، دانشگاه پاراسلسوس و دانشگاه وین معروف ترین آن ها هستند.
  • دوره داروسازی در اتریش چند سال به طول می انجامد؟ این دوره معمولا 6 ساله است.
  • هزینه تحصیل داروسازی در کشور اتریش چقدر است؟ هزینه تحصیل در این رشته در اتریش رایگان است.
  • تحصیل در رشته داروسازی در اتریش نیاز به مدرک زبان دارد؟ خیر، میتوان دوره زبان آلمانی را در اتریش گذراند.
  • مدارک مورد نیاز جهت پذیرش دوره داروسازی در اتریش کدام است؟ مدارکی از قبیل مدارک تحصیلی و مدارک هویتی مهم ترین مدارک مورد نیاز هستند.
  • متوسط درآمد ماهیانه یک داروساز در اتریش چقدر است؟ یک داروساز در اتریش ماهیانه حدود €4730 (یورو) کسب می کند.
  • شرط لازم برای کار داروسازی در اتریش چیست؟ داشتن مدرک آکادمیک، مدرک مهارت زبان آلمانی و نیز ثبت نام و تاییدیه مدرک از جمله شروط اصلی محسوب می شود.
  • داروسازان برای دریافت کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش به چند امتیاز نیاز دارند؟ با توجه به معیارهای مختلف آنها بایستی حداقل نمره لازم یعنی 70 امتیاز (پوینت) را اخذ کنند.
5/5 - (72 امتیاز)

20 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در اتریش

  1. مریم سادات اردهالی گفت:

    سلام من دانشجوی رشته زبان انگلیسی هستم دیپلم تجربی با معدل 16 دارم می توانم برای داروسازی در وین پذیرش بگیرم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله این امکان وجود داره ولی موارد بیشتری باید بررسی بشه. توصیه می کنیم که با مشاورین ما تماس بگیرید تا راهنماییتون کنن

  2. سینا بیگی گفت:

    سلام
    وقت بخیر من ۳۵ سالمه
    هدفم تحصیل داروسازی در اتریش
    برای مهاجرت به اتریش از راه تحصیل در این رشته بسته به سن من امکان پذیره
    و اینکه نیاز به مدرک زبان داره یا نه
    هزینه تحصیل داروسازی در اتریش حدودا چقده
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با این شرایط سنی، در مسیر دریافت ویزای تحصیلی اتریش با مشکل روبرو میشید
      بهتر هست برای تحصیل داروسازی در ایتالیا اقدام کنید که محدودیت های کمتری داشته باشید

  3. ali گفت:

    سلام وقت بخیر من میخوام برای داروسازی اقدام کنم دقیقا میخواستم بدونم برای تحصیل داروسازی در اتریش چیکار باید کنم؟
    وی اینکه اگه اینجا 2 ترم دارو خونده باشم میشه برای تحصیل داروسازی در اتریش دوباره اقدام کنم یا معادل سازی میخواد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای اینکه بتونید در اتریش تحصیل کنید، باید حتما دو ترم رو در ایران پشت سر بگذارید و بعد برای دانشگاه های دولتی این کشور اقدام کنید.

  4. Daniel گفت:

    سلام وقت بخیر بنده خواهرم ساکن اتریش هست و میخواستم بدونم برای رشته ای مثل زیست چطوری میشه پذیرش گرفت شروط پذیرش چی هست؟ لطفا بگید خواهش میکنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید توی کنکور ایران دانشگاه های دولتی پذیرش دریافت کنید تا مجوز حضور در اتریش به عنوان دانشجوی خارجی رو پیدا کنید. اگر مقطع ارشد هستید شرایط برای شما راحت تر خواهد بود

  5. س مقدم گفت:

    سلام وقتتون بخیر به نظرتون میشه دکترای داروسازی رو در ایران خوند و با ارائه مقالات علمی و فعال بودن فول فاند تحصیلی برای تخصص های دارو سازی درخواست داد؟ چجوریه میشه راجع بهش توضیح بدید
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله البته که توضیح مفصلی داره اما امکانپذیره
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشسید

  6. ماهان گفت:

    سلام
    اگر سال آخر یا دوسال آخر منتی به دلیپلم را در خود کشور اتریش گذرانده باشیم ، باز هم نیاز به مدرک زبان c1 هستش ؟ و باز هم نیاز به پذیرش دانشگاه سراسری در ایران داریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا شرایط خودتون رو واضح تر و صریح تر بفرمائید تا بتونم درست راهنماییتون کنم

  7. رضا گفت:

    سلام، من فوق لیسانس زیست سلولی و مولکولی هستم، لیسانس من هم در همین رشته بوده، ۳۲سال سن دارم، می خواستم بدونم با این شرایط، می تونم در اتریش در دانشگاه های دولتی داروسازی بخونم؟
    اگر می تونم باید دوباره در کنکور سراسری ایران شرکت کنم یا نه راه دیگه ای وجود داره؟
    ممنون می‌شم راهنمایی کنید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر برای شما شرکت در رشته های سراسری و مدرک زبان آلمانی سخته برای کشورهای دیگه ای اقدام کنید که شرایطش راحتتره مثل دانشگاه های کشور ایتالیا

  8. ملیکا گفت:

    سلام من تو ایران نمیخوام کنکور بدم درواقع پارسال دادم و نتیجه ی دلخواهم رو نگرفتم. میتونم با مدرک B2 آلمانی برم کالج تو اتزیش و بعد از دانشگاهاشون برای داروسازی یا دندون پزشکی پذیرش بگیرم؟ معدل دیپلمم ۱۸.۳۶

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کشور اتریش در این زمینه میشه اقدام کرد ولی مقداری در مورد اخذ ویزا و شانس ویزای شما تردبد دارم به همین دلیل پیشنهاد میکنم بیشتر تحقیق کنید و با ما در تماس باشید تا بهتر راهنماییتون کنیم

  9. مصطفی دارابی گفت:

    تحصیل داروسازی در اتریش چقدر هزینه در بر داره؟ ممنون از مقاله خوبتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      هزینه تحصیل در اتریش رایگانه و شهریه نداره

  10. فهیمه راد گفت:

    سلام خدمت شما ممنونم از اطلاعات خوبتون آیا شرایط پزشکی و دندانپزشکی هم به این صورت هست؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      از بابت هزینه ها اگر میفرمائید بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *