ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در دانمارک

تحصیل داروسازی در دانمارک

همه ساله هزاران متقاضی تحصیل داروسازی در دانمارک ویزای این کشور را دریافت نموده و از سراسر جهان جهت کسب مدرک داروسازی اقدام می نمایند. دانمارک یکی از کشورهایی است که در شمال قاره اروپا واقع شده و مردم این کشور از رفاه اجتماعی بالایی برخوردارند به همین دلیل افراد زیادی علاقه مندند اجازه اقامت این کشور را دریافت کنند.

با توجه به این که دانشگاه های دانمارک در رتبه بندی های جهانی QS جایگاه خوبی دارند بدیهی است که تحصیل در این دانشگاه ها مورد تایید سایر کشورها و وزارت علوم و تحقیقات ایران نیز می باشد. در ادامه این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگاشته شده است در مورد تحصیل داروسازی در دانمارک و شرایط پذیرش در این رشته توضیحاتی ارائه خواهد شد و به سوالات مهم در این مورد پاسخ داده می شود:

  • شرایط تحصیل رشته داروسازی در دانمارک چیست؟
  • مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی بدین منظور چیست؟
  • هزینه های این دوره تحصیلی در سال 2024 به چه میزان است و آیا بورسیه هم وجود دارد؟
  • نحوه تبدیل ویزای تحصیلی دانمارک به ویزای کاری این کشور چیست؟

رشته داروسازی در دانمارک

کشور دانمارک که در شمال اروپا و مرز شمالی کشور آلمان قرار گرفته در سمت شرق و راست خود دو دریای شمال و دریای بالتیک را دارد. این کشور در اصل یک شبه جزیره است که تنها با آلمان هم مرز است و سایر مرز های آن توسط آب احاطه شده است. بزرگترین شهر و پایتخت این کشور نیز شهر زیبای کپنهاگ است. از دیگر شهرهای مهم این کشور اودنسه، اسبرگ، آلبورگ و اوهوس می باشد. برای پذیرفته شدن در یکی از دانشگاه های دانمارک باید بعد از اتمام دوره پیش دانشگاهی و اخذ دیپلم در یکی از آزمون های ورودی و جامع دانشگاهی پذیرفته شده باشد. از بهترین دانشگاه های داروسازی کشور دانمارک در سال  2024 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

برترین دانشگاه های داروسازی در دانمارک

دانشگاه های داروسازی در دانمارک یک دوره 3 ساله برای کارشناسی و یک دوره 2 ساله برای کارشناسی ارشد رشته داروسازی ارائه می دهند. برای ورود به بازار کار داروسازی در دانمارک باید حتما مدرک کارشناسی ارشد داروسازی را دریافت نمود. البته افرادی که قصد کارهای علمی پژوهشی در دانشگاه ها و یا فعالیت در آزمایشگاه های تولید دارو و یا احداث موسسات دارویی دارند باید در دوره سه ساله دکتری نیز شرکت نمایند و انجام مشاغل نامبرده شده تنها با ارائه مدرک دکتری داروسازی امکان پذیر است.


شرایط تحصیل داروسازی در دانمارک در سال 2024

در سال 2024 افرادی که دارای مدرک کارشناسی در رشته های علوم دارویی، علوم طبیعی، بهداشت، بیوتکنولوژی و شیمی هستند می توانند با ارائه مدرک فارغ التحصیلی خود، در مقطع کارشناسایی ارشد داروسازی ادامه تحصیل دهند. ضمنا تحصیل داروسازی در دانمارک به زبان دانمارکی انجام می شود اما بعضی از دانشگاه ها به طور کامل دوره را به زبان انگلیسی برگزار می نمایند. در ادامه این صفحه در خصوص مدارک مورد نیاز رشته داروسازی در دانمارک توضیح داده خواهد شد.

اینفوگرافیک تحصیل داروسازی در دانمارک

مزایای تحصیل داروسازی در دانمارک عبارتند از:

  • تحصیل در زمینه آموزشی برتر
  • تحصیل به زبان های دانمارکی و انگلیسی
  • مدارک صادر شده معتبر در دنیا
  • ادامه تحصیل در دیگر کشورهای تاپ
  • دریافت ویزای ارزنده شنگن
  • اخذ اقامت از روش کار پس از تحصیل

مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در دانمارک

برای تحصیل در دانمارک به مدارک زیر نیاز است:

  • ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی بصورت ترجمه شده با مهر وزارت امور خارجه و دادگستری
  • ارائه ریز نمرات دبیرستان بصورت ترجمه شده و رسمی
  • تکمیل فرم های درخواست پذیرش از دانشگاه
  • ارائه رسید و فیش گردش مالی به آفیسر سفارت برای اثبات تمکن مالی دانشجو
  • ارائه نامه سلامت روانی و جسمی از وزارت بهداشت و درمان بصورت ترجمه شده
  • نامه عدم سوء پیشینه که حداقل کمتر از 3 ماه از آن گذشته باشد
  • کپی و اسکن تمام صفحات شناسنامه و مدارک هویتی برای ارسال به دانشگاه
  • عکس پاسپورتی و اسکن عکس برای ارسال به دانشگاه
  • درخواست وقت سفارت
  • فرم درخواست ویزای تحصیل در سفارت
  • پرداخت هزینه های جانبی و فیش های درخواست ویزا
  • ارائه مدرک زبان دانمارکی، آلمانی و یا انگلیسی به آفیسر سفارت
  • رزومه کامل برای سفارت

علاوه بر مدارک و الزامات اخذ پذیرش، اطلاع از ددلاین یا مهلت ثبت نام در دانمارک نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. به همین دلیل، جدول زیر نشانگر تاریخ های مهم می باشد:

شهروندانآیتمزمان
شهروندان اروپاییتاریخ درخواست1 مارس
تاریخ شروع ترم تحصیلی1 سپتامبر
شهروندان غیراروپایی و اتباع سوئیسیتاریخ درخواست15 ژانویه
تاریخ شروع ترم تحصیلی1 سپتامبر

هزینه های تحصیل داروسازی در دانمارک

هزینه های تحصیل در گروه پزشکی، از جمله داروسازی، جزء گرانترین هزینه هاست. البته این هزینه با توجه به نوع ثبت نام دانشجو و ملیت وی متفاوت است. برای مثال دانشجویان عضو اتحادیه اروپا هزینه های بسیار کمی برای تحصیل پرداخت می کنند. همچنین دانشجویان کشور کانادا و آمریکا برای تحصیل در اتحادیه اروپا می توانند از تخفیف های ویژه بهره مند شوند. از طرفی ارسال مقالات علمی پژوهشی ثبت شده ISI می تواند برای دانشجو فرصت بورسیه و یا تخفیف ویژه ایجاد کند. برای مهاجرت به دانمارک، در اختیار داشتن تمکن مالی بسیار حائز اهمیت است.

اما به صورت میانگین هزینه ترمی تحصیل داروسازی در دانمارک برای دانشجویان غیراروپایی 7500€ (یورو) و هزینه سالیانه آن حدود 15000€ (یورو) خواهد بود. این تنها شهریه دانشجو می باشد و هزینه های زندگی در دانمارک نیز مضاف بر این موضوع خواهد بود. هزینه های زندگی در هر کشوری نیز اصولا به سبک و سیاق و نوع زندگی او بستگی دارد. این مقدار در دانمارک چیزی در حدود 1500€ (یورو) در ماه خواهد بود. دانمارک همانند سایر کشورهای برتر کشور نسبتا گرانی به حساب می آید.

هزینه های تحصیل داروسازی در دانمارک

تامین هزینه ها و دریافت بورسیه در دانمارک

هزینه زندگی در دانمارک قابل مقایسه با ایران نیست و به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر نیز بسیار بالاتر و گاه تا 2 برابر بیش تر است. قاعدتا راه های متفاوت و متعددی برای تامین هزینه ها وجود دارد. برخی از این راه ها، همه هزینه ها و برخی دیگر تنها بخشی از هزینه ها را تامین می نمایند. دریافت بورسیه تحصیلی، مطلوب ترین روش است که معمولا تمامی هزینه ها را تامین می نماید. برای دریافت بورسیه تحصیلی نیز داشتن صلاحیت علمی و بعضا اثبات عدم استطاعت مالی لازم است. کار دانشجویی نیز از دیگر موارد مهم به منظور تامین هزینه ها است که البته نقش مهمی نیز در انطباق پذیری با جامعه آن کشور و کسب اقامت آن در ادامه خواهد داشت.

کار ضمن تحصیل داروسازی در دانمارک

همانطور که مشاهده شد دانمارک یکی از گران ترین کشورها برای تحصیل و زندگی است که نظام تحصیلی رایگان نیز ندارد. البته خوشبختانه ویزای همراه صادر می کند و همراه اجازه کار خواهد داشت. به علاوه دانشجویان نیز می توانند به صورت پاره وقت حین تحصیل خود مشغول به کار باشند. در خصوص کار ضمن تحصیل نکات مهمی وجود دارد:

  • درآمد کار ضمن تحصیل در دانمارک ساعتی 15€ تا 30€ (یورو) می باشد
  • برای انجام کار٬ متقاضیان باید ابتدائا مجوز کار دریافت کنند وگرنه ممکن است اجازه اقامت آن ها باطل شود
  • همراه دانشجو در دانمارک اجازه کار تمام وقت دارد ولی خود دانشجو تنها به صورت پاره وقت می تواند کار کند

تعداد ساعاتی که دانشجو می تواند در سال 2024 در دانمارک کار کند، بستگی به مقطع تحصیلی وی دارد که در جدول ذیل نشان داده شده است:

مقطع تحصیلیتعداد ساعات مجاز کار در طی هفته 
کارشناسی20 ساعت
کارشناسی ارشد20 ساعت
دکتری30 ساعت

کار پس از تحصیل داروسازی در دانمارک

شرایط کار پزشکان در دانمارک بدون تسلط به زبان دانمارکی میسر نیست اما بدون تسلط به زبان دانمارکی نیز برخی افراد از جمله مهندسین میتوانند شغلی پیدا کنند. منتهی فارغ التحصیلان رشته داروسازی اگر تصمیم داشته باشند با استخدام شدن در دانمارک ویزای تحصیلی خود را تمدید نموده و تبدیل به ویزای کاری کنند، باید به زبان دانمارکی مسلط باشند. در کل در دانمارک برای تمامی مشاغل از جمله داروسازی فرصتهای شغلی زیادی وجود دارد و داروسازان اگرچه پردرآمدترین قشر دانمارک محسوب نمیشوند، سطح درآمدی بیشتر از متوسط جمعیت این کشور دارند. در کل دانمارکی ها که پس از سوئیسی ها بیشترین میزان درآمد را در دنیا دارند. جدول ذیل متوسط درآمدی که داروسازان با توجه به سابقه کار، سطح تحصیلات و غیره دریافت میکنند با متوسط درآمد عموم مردم طی سال 2024 مقایسه شده است:

متوسط درآمد داروسازان در دانمارکمتوسط درآمد عموم مردم دانمارک
DKK59900 (کرون دانمارک)DKK40700 (کرون دانمارک)

اگرچه هزینه زندگی در دانمارک بالاست اما از آنجا که رفاه اجتماعی بالایی دارد و شادترین کشور دنیا میباشد همچنان در سال 2024 نیز اعزام دانشجو به دانمارک طرفداران زیادی دارد. دانشجویان با توجه به آمار بیکاری دانمارک که چندین سال متوالی است حدود 2.5% بوده براحتی می توانند با داشتن دانش زبان دانمارکی شغل خوبی پیدا کنند و اقامت پس از تحصیل در دانمارک را اخذ نمایند. علاقه مندان به تحصیل در دانمارک در سال 2024 به منظور بررسی شرایط خود و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات متداول در باب تحصیل داروسازی در دانمارک

متقاضیان تحصیل داروسازی در دانمارک جویای پاسخ سوالات زیر می باشند:

  • چرا تحصیل داروسازی در دانمارک مورد استقبال است؟ بدلیل امکان تحصیل زبان در جامعه اروپایی، زندگی در حوزه شنگن و اخذ مدرکی معتبر و جهانی.
  • طول دوره داروسازی در دانمارک چقدر است؟ طول دوره تحصیل داروسازی در این کشور 5 ساله است و برای بازار کار باید حداقل لیسانس این رشته را اخذ نمود.
  • مدارک لازم برای تحصیل داروسازی در دانمارک چیست؟ ارائه مدارک تحصیلی پیشین، پرداخت شهریه دانشگاه، ارائه مدرک زبان دانمارکی یا انگلیسی، ارائه گواهی دال نامه تمکن مالی و پرینت حساب.
  • شهریه تحصیل داروسازی در دانمارک چقدر است؟ میزان شهریه در این رشته حدودا 8500$ (دلار) برای هر ترم تحصیلی خواهد بود.
  • بهترین کشور برای تحصیل داروسازی کدام است؟ تحصیل در دانشگاه های معتبر جهانی و تحصیل به زبان انگلیسی از موارد حائز اهمیت است که دانمارک داراست.
4.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در دانمارک

  1. دانیال گفت:

    سلام وقت بخیر لیسانس دارو سازی دارم برای ارشد میخوام برم آیتلس نمره 5.5 دارم معدلمم بالا است به زبان آلمانی هم مسلط هستم در حد ب 2 میخواسنم بدونم با این شرایط میتونم اقدام کنم برای دانمارک؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر! رشته داروسازی در دانمارک به زبان دانمارکی ارائه می شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *