ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در نروژ

تحصیل داروسازی در نروژ

تحصیل در رشته های پزشکی در میان دانشجویان سایر کشورها طرفداران زیادی دارد. اکثر دانشجویان سعی بر این دارند تا بتوانند دانشگاهی با رنکینگ و کیفیت بالا برای ادامه تحصیل برگزینند. تحصیل داروسازی در نروژ رایگان است و اگرچه در سال 2024 نروژ سومین کشور گران دنیا شناخته شد، همچنان علاقمندان بسیاری جهت تحصیل دارد زیرا دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در این کشور از کیفیت بسیار بالای آموزشی برخوردار می باشند. همچنین دانشجویان در این کشور می توانند به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند. از دیگر دلایل جذب دانشجویان خارجی برای تحصیل داروسازی در نروژ، امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان است.

در سوی دیگر نروژ کشوری بسیار مدرن است که مردم این کشور جز مرفه ترین مردم جهان شناخته شده اند. از همین رو افراد با تحصیل در این کشور سعی بر این دارند تا اقامت دائم و پس از آن تابعیت این کشور را اخذ نمایند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارند تا با توجه به شرایط دانشجویان عزیز بهترین دانشگاه های پزشکی را در این مقاله معرفی نمایند.

دانشجویان می ­توانند به تحصیل داروسازی در نروژ در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بپردازند. مجموعه دروس ارائه شده در این رشته عبارتند از شیمی، زیست شناسی و علوم پایه که مربوط به علوم تخصصی هستند. دانشجویان جهت پذیرش در دانشگاه های داروسازی نروژ ابتدا درخواستی مبنی بر پذیرش خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه می ­نماید. دانشگاه های این کشور نیز به بررسی و ارزیابی مدارک دانشجویان متقاضی تحصیل پرداخته و در صورت تأیید مدارک دعوتنامه تحصیل ارسال می ­گردد.

شرایط تحصیل داروسازی در کشور نروژ در سال 2024

می­ توان گفت رشته داروسازی از جمله بهترین رشته های پزشکی بشمار می­ رود. دانشگاه های نروژ نیز در سال 2024 بهترین آموزش ها و امکانات را برای دانشجویان در این رشته فراهم نموده است. تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته همانند سایر رشته ها 4 سال و کارشناسی ارشد 2 سال و در مقطع دکتری تخصصی نیز به مدت 3 سال طول خواهد کشید. مردم این کشور به زبان نروژی صحبت می نمایند و اکثر رشته ها در دانشگاه های این کشور نیز به زبان نروژی ارائه داده می ­شود. اما دانشجویان خارجی می توانند به تحصیل داروسازی در نروژ در بهترین دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند. جهت پذیرش در دانشگاه های نروژ ارائه مدرک زبان انگلیسی الزامی است.


مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه های داروسازی نروژ

متقاضیانی که در سال 2024 قصد تحصیل پزشکی در نروژ در رشته داروسازی را دارند می­ توانند با ارائه مدارک زیر درخواست پذیرش خود را به دانشگاه های این کشور بنمایند:

  • تکمیل نمودن فرم درخواست پذیرش
  • پرداخت حدود NOK3200 (کرون نروژ) جهت بررسی مدارک تحصیلی دانشجو
  • پاسپورت با اعتبار لازم
  • عکس
  • ارائه گواهی مبنی بر تمکن مالی دانشجو
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5

اینفوگرافیک تحصیل داروسازی در نروژ

پس از بررسی مدارک دانشجویان در صورت موافقت دعوتنامه تحصیلی ارسال می­ گردد. دانشجویان عزیز توجه داشته باشند، درصورتی که دانشگاه های این کشور به هر دلیلی با تحصیل دانشجویان موافقت ننماید، هزینه بررسی مدارک مسترد نخواهد شد. با موافقت دانشگاه های نروژ برای تحصیل دانشجویان خارجی، آنها می ­توانند با ارائه مدارک لازم به سفارت نروژ در کشور خود جهت دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ عبارتند از:

  • مدارک هویتی (کارت ملی یا شناسنامه)
  • برگه موافقت تحصیلی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی نروژ
  • گواهی تمکن مالی دانشجو
  • گواهی عدم سوسابقه کیفری
  • گواهی رزرو خوابگاه در نروژ

هزینه های تحصیل داروسازی در نروژ

تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور نروژ بصورت رایگان است و در صورتیکه دانشجویان بتوانند موافقت دانشگاه های دولتی این کشور را اخذ نمایند، امکان تحصیل رایگان در نروژ برایشان وجود خواهد داشت. البته دانشگاه های دولتی نیز در سال 2024 هزینه ای برابر با NOK32 تا NOK700 (کرون نروژ) از دانشجویان بابت اتحادیه دانشجویی اخذ می نمایند. دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور ملزم به پرداخت شهریه و هزینه های زندگی خود می ­باشند، که هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است.

هزینه های تحصیل داروسازی در نروژ

هزینه های زندگی در نروژ

هزینه های زندگی در شهرهای مختلف نروژ نیز با یکدیگر متفاوت است. طوریکه متوسط هزینه زندگی در شهر برگن 1400€ تا 1800€ (یورو) در شهر اسلو 1400€ تا 2200€ (یورو) و در شهر ترمسو 1300€ تا 1600€ (یورو) برآورد شده است. بیشترین هزینه ای که دانشجویان برای تحصیل داروسازی در کشور نروژ پرداخت می ­نمایند، صرف خوابگاه هایی است که جهت اقامت انتخاب نموده اند. در واقع نروژ یکی از گران ترین کشورهای دنیا برای زندگی است که دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی مشغول کار پاره وقت می شوند. در جدول ذیل قیمت برخی اقلام و خدمات در کشور نروژ بیان شده است:

اقلامقیمت (یورو)
یک وعده غذا در رستوران€17.82
یک وعده غذا در شعب مک دونالد€11.58
بطری آب معدنی€2.43
قالب 500 گرمی نان سفید€2.98
یک کیلوگرم برنج سفید€2.69
یک کیلوگرم فیله مرغ€12.62
یک کیلوگرم سیب€2.77
بلیت یک طرفه وسایل نقلیه عمومی€3.56
بلیت ماهیانه وسایل نقلیه عمومی€70.62
اجاره ماهیانه آپارتمان€813

کار ضمن تحصیل داروسازی در نروژ

همانطور که بیان شد دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش در دانشگاه های دولتی نروژ گردیده اند، می­ توانند بصورت رایگان به ادامه تحصیل بپردازند و بیشترین هزینه ای که این دسته از دانشجویان در این کشور پردخت می­ نمایند، صرف هزینه های زندگی در نروژ می­ گردد. با توجه به هزینه های بالای زندگی در این کشور، دولت نروژ اجازه انجام کار دانشجویی را به دانشجویان داده است. از همین رو اکثر دانشجویان با یافتن شغل و کارهای پاره وقت در این کشور سعی در تأمین هزینه های زندگی خود در این کشور خواهند داشت. منتهی با کار پاره وقت دانشجویی تنها بخشی از هزینه های زندگی تامین خواهد شد.

اما نکته مهم و جالب توجه در این مورد اینکه نروژ کشوری بسیار ثروتمند و مرفه است و دانشجویان از این فرصت بهترین استفاده را برده و علاوه بر تامین هزینه های تحصیلی در این کشور همچنین می توانند پس انداز هم بکنند. انتظار می رود که دانشجویان بین المللی در نروژ با کار دانشجوئی ماهیانه حدود 1600€ (یورو) درآمد کسب کنند که این هم به سابقه کاری آنها بستگی دارد.

برترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در نروژ

دانشگاه های نروژ در لیست معتبرترین دانشگاه های جهان قرار دارد. از میان دانشگاه های این کشور برای تحصیل داروسازی در کشور نروژ می ­توان به دانشگاه های برگن، اسلو و ترومسو اشاره نمود. دانشگاه اسلو یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور است که رتبه بسیار خوبی را در میان دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده است. رنکینگ دانشگاه اسلو نروژ همواره بین 60 دانشگاه برتر دنیا می باشد که سالانه دانشجویان بین المللی زیادی را نیز پذیرش می نماید. در حال حاضر در سال 2024 این دانشگاه پذیرای 27700 دانشجو در رشته های مختلف می ­باشند.

  • دانشگاه برگن: یکی دیگر از دانشگاه های معتبر نروژ که دانشجویان عزیز می ­توانند به تحصیل داروسازی در نروژ بپردازند، دانشگاه برگن می ­باشد. این دانشگاه در سال 1946 در کشور نروژ تأسیس گردیده است که دارای دانشکده های حقوق، علوم انسان، داروسازی، پزشکی، علوم اجتماعی می ­باشد.
  • دانشگاه ترومسو: این دانشگاه نیز از دیگر دانشگاه های معتبر نروژ بشمار می ­رود که تحصیل داروسازی در نروژ را به دانشجویان ارائه می ­نماید. این دانشگاه در شهر ترومسو موقعیت دارد و دانشجویان علاوه بر تحصیل داروسازی می توانند به تحصیل در رشته های دیگر همچون اقتصاد، علوم زیست، علوم انسانی و پزشکی نیز بپردازند.

کار پس از تحصیل داروسازی در نروژ

نروژ یکی از گران ترین و در عین حال مرفه ترین کشورهای دنیا است که بازار کار آن شرایط ایده آلی دارد. در جدول ذیل نرخ بیکاری در نروژ بررسی شده است:

حوزه شغلینرخ بیکاری در نروژ پیش از کرونانرخ بیکاری در نروژ پس از کرونا
صنعت توریسم%3.4%13.2
مشاغل دفتری%3.2%7.4
مشاغل صنعتی%3.3%6.9
خرده فروشی ها%2.9%6.5
ساخت و ساز املاک%3.8%5.8
مهندسان%1.1%2.7
کشاورزی، جنگلبانی و ماهیگیری%2.4%2.3

همان طور که مشاهده می شود اکثر قریب به اتفاق مشاغل پس از شیوع ویروس کرونا تاثیرات منفی پذیرفتند. با این وجود نروژ هنوز هم فرصت های شغلی زیادی دارد و هم سطح درآمد مردم آن بسیار بالا است. متوسط درآمد سالیانه در نروژ NOK612000 (کرون نروژ) می باشد. متقاضیان تحصیل در نروژ در سال 2024 می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص داروسازی در نروژ

متقاضیان تحصیل داروسازی در نروژ در سال 2024 موارد زیر را مطرح می نمایند:

  • آیا امکان تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی وجود دارد؟ در حال حاضر تحصیل در زیر مجموعه های رشته پزشکی، تنها به زبان نروژی امکان پذیر است.
  • هزینه تحصیل داروسازی در نروژ به چه میزان است؟ هزینه تحصیل در کلیه رشته های این کشور کاملا رایگان است.
  • مهم ترین مزایای تحصیل داروسازی در این کشور چیست؟ دارندگان مدرک داروسازی می توانند در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا مشغول به کار شوند.
  • آیا از مدرک داروسازی نروژ، می توان برای کار در ایران استفاده کرد؟ کلیه دانشگاه های پزشکی نروژ، مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.
  • دوره داروسازی در نروژ چند سال به طول می انجامد؟ دوره داروسازی در نروژ 5 سال زمان میبرد.
5/5 - (8 امتیاز)

20 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در نروژ

  1. ali گفت:

    سلام وقت بخیر من لیسانس زیست شناسی عمومی دارم و میخواستم برای داروسازی اقدام کنم (نه تنها نروژ)میخوام بدونم چه کشورایی میتونم رایگان بخونم و میتونم واحد های کارشناسیمو با کارشناسی داروسازی معادل سازی کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل در نروژ از سال آینده دیگه رایگان نیست و باید شهریه رو به عنوان یک شهروند خارجی پرداخت کنید

  2. فاطمه سپیانی گفت:

    سلام وقت بخیر من 40سالمه و دو رشته درمانی رو تحصیل کردم و 20سال سایقه کار دارم برای دندانپزشکی ایا میتونم درخواست بدم بورسیه باشم و رایگان تحصیل کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل در نروژ رایگان هست و شما نیازی نیست بورسیه بشید.
      مشکل اصلی شرایط سنی شما هست که نمی تونید مقطع کارشناسی رو با این شرایط سنی شروع کنید. برای ارشد هم ریسک بالایی داره ویزای شما

  3. hakimi.t گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما و همکاراتون شش ماه پیش دوست من برای رشته داروسازی نروژ اقدام کرد از طریق جای دیگه ای ولی ریجکت شد و کلا شنیدم سخت پذیرش میدن.
    آیا تفاوتی داره که از کدوم دانشگاه پذیرش بگیریم که پروسه ویزامون راحت تر بشه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله همین طور هست. هرچه دانشگاه بهتری رو برای اپلای انتخاب کنید، شانس بیشتری خواهید داشت که ویزای تحصیلی نروژرو دریافت کنید.

  4. صبا گفت:

    سلام. چرا سن ۳۰ سال برای نروژ مناسب نیست؟ من ۲۸ سالمه تا وقتی زبانشو یاد بگیرم و کارام رو انجام بدم ۳۰ سالم میشه. شرط سنی دارن؟ مجارستان شرایطش مناسبه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این محدودیت ها برای سفارت کشور نروژ هست.
      برای تحصیل رشته داروسازی در مجارستان محدودیت ها بسیار کمتر هست. حتما با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.

  5. سینا گفت:

    سلام من ۳۰ سالمه و لیسانس داروسازی به زبان انگلیسی از کشور ارمنستان دارم برای فوق لیسانس داروسازی میخواستم اقدام بکنم آیا سن من مناسب است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      چه زمانی مدرک تحصیلی خودتون رو دریافت کردید؟
      آیا سابقه کار بعد از تحصیل دارید که گپ تحصیلی نداشته باشید؟
      در صورتی که این شرایط برای شما هست، می تونید پذیرش دریافت کنید.

  6. مانی گفت:

    18 سالمه. دیپلمم هنوز صادر نشده. من علاوه بر مدرک آیلتس انگلیسی. باید حتما مدرکی هم برای زبان نروژی ارائه بدم؟ تا چه اندازه باید این زبان رو بلد باشم؟ شما میدونین یادگیریش چه مدتی طول میکشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای تحصیل گروه پزشکی در نروژ حتما باید زبان نروژی رو یاد بگیرید.
      تمکن مالی یک نفر 12000 یورو هست.
      می تونید با مشاورین ما در تماس باشید تا شما رو در این زمینه راهنمایی کنن

  7. Az گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 30 ساله هستم. ارشد شیمی آلی از دانشگاه تهران دارم. آیا می تونم برای داروسازی نروژ اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید داروسازی بخونید اما شرایط سنی شما برای نروژ مناسب نیست بهتره به کشورهای دیگه فکر کنید

  8. میراد گفت:

    سلام و خسته نباشید آیا امکان ادامه تحصیل از کاردانی به کارشناسی با ۳۶ سال سن در نروژ یا فنلاند وجود دارد

    1. داوری گفت:

      سلام
      از لحاظ سنی برای کشورهای نروژ و فنلاند شرایط مناسبی ندارید اما برای کشورهای دیگه این امکان وجود داره

  9. آرام مظاهری گفت:

    سلام روز به خیر
    مدرک داروسازی ایران در نروژ معادل لیسانس هست با فوق لیسانس

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض احترام
      لیسانس معتبر داروسازی با ترجمه رسمی یکی از مدارک قابل ارائه برای معادل سازی است. برای مشاهده سایر مدارک پیشنهاد میکنیم مقاله معادل سازی مدرک داروسازی در نروژ را مطالعه بفرمایید.

  10. مینا گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من شنیدم داروسازی نروژ در مقطع لیسانس۳ساله با ۴ماه کار اموزی بعد میشه با لیسانس در داردخونه کار کرد و مشاوره دارویی داد؟یا حتما باید فوق لیسانس گرفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اول از همه باید بررسی کینم که شما شرایط اخذ ویزای تحصیلی رو دارید یا خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *