ویترین

تحصیل در استونی

تحصیل در استونی

تحصیل در استونی با توجه به پیشرفت های اخیر این کشور در 2 دهه گذشته در بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب بوده است. استونی شمالی‌ترین کشور از سه کشور بالتیک است که در جنوب با لتونی و در شرق با روسیه همسایه است، در حالی که نوک جنوبی فنلاند فقط در یک قدمی دریا قرار دارد. این کشور با تنها 1.3 میلیون نفر یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپا می باشد و حدود یک سوم جمعیت این کشور در پایتخت آن، تالین زندگی می کنند. استونی بخش زیادی از تاریخ خود را تحت سلطه خارجی گذرانده است، اخیراً به عنوان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی. اما استونی پس از بازیابی استقلال خود در سال 1991، به شدت به سمت اروپای غربی گرایش پیدا کرد و با موفقیت چشمگیر خود را اصلاح و مدرن کرد. فشار دولت برای نوآوری، دیجیتالی کردن و حذف بوروکراسی به ثمر نشسته است.

استونی امروزه یکی از مرفه ترین کشورهای کمونیستی سابق است که در آن جامعه ای مدرن و با دید باز از استاندارد بالای زندگی برخوردار است. در این زمینه، مهارت انگلیسی در میان مردم محلی نیز به طور قابل توجهی بالا است. بنابراین جای تعجب نیست که استونی مرتباً در میان بهترین کشورهای اروپایی در شاخص سهولت انجام تجارت توسط گروه بانک جهانی قرار می گیرد. در سال های اخیر، تالین به یک مرکز هیجان انگیز برای استارت آپ ها تبدیل شده است. در مجموع، استونی مقصدی جذاب برای دانشجویان بین ‌المللی است و گزینه ‌های تحصیلی زیادی در دسترس است. شرایط تحصیل در استونی توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار بررسی شده است تا متقاضیان محترم برای مهاجرت تحصیلی به استونی آمادگی کامل کسب کنند.

آشنایی بیشتر با استونی

استونی یکی از سه کشور بالتیک است، گروهی از کشورهایی که شمال اروپا در آن شرق را ملاقات می کند. استونی با روسیه، لتونی و دریای بالتیک همسایه است و استونی به معنای سرزمینی در شرق، آداب و رسوم، فرهنگ و حتی زبان کاملاً منحصر به ‌فرد خود را دارد که همگی با تالین به‌ عنوان نیروگاه فناوری آن پایتخت است. برای یک کشور کوچک، استونی پیشروی جهانی در فناوری است و زادگاه Skype و TransferWise می باشد. همچنین بانک استونی، اولین بانک در جهان که اقامت الکترونیکی را برای خدمات مالی و کسب و کار ارائه می دهد، در این شهر قرار دارد. وقتی صحبت از فناوری به میان می‌آید، استونی در بالاترین سطح قرار دارد. علاوه بر موفقیت تکنولوژیکی، استونی به زبان استونیایی نیز می بالد. زبان اورالیک، استونیایی شباهت هایی با فنلاندی و مجارستانی دارد، اما تقریباً منحصر به فرد است.

استونیایی با صداهای مصوت غنی و صامت های بلندش اغلب به عنوان زبانی در نظر گرفته می شود که از نظر زیبایی با فرانسه برابری می کند. یادگیری زبان استونیایی دشوار است، اما خوشبختانه، زبان انگلیسی به طور گسترده در سراسر کشور توسط افراد مختلف، به ویژه افراد جوان تر صحبت می شود. این بدان معنی است که متقاضیان می توانند بدون نیاز به یادگیری زبان تحصیل در دانشگاه های برتر استونی لذت ببرند.

شرایط تحصیل در استونی

استونی دارای سابقه طولانی در زمینه آموزش عالی است و اولین دانشگاه به نام دانشگاه تارتو در سال 1632 در آنجا تأسیس شد و آن را در زمره قدیمی ترین دانشگاه های اروپای شمالی قرار داد. امروزه استونی بخشی از فرآیند بولونیا می باشد و این بدان معنی است که دانشجویان می توانند مطمئن باشید که تحصیلات آنها در سطح جهانی است. فرآیند بولونیا همچنین به این معنی است که آموزش عالی استونی به سه دوره تقسیم می شود و بسیاری از برنامه هایی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند در دسترس هستند. بسیاری از استونیایی ها به زبان انگلیسی روان صحبت می کنند، بنابراین تدریس به زبان انگلیسی مشکلی ندارد. استونی خانه مدارس فنی خوبی مانند TalTech و دانشگاه علوم زیستی استونی است. دانشگاه تارتو، یک مدرسه عمومی تر، نه تنها قدیمی ترین، بلکه بهترین در کشور است.

شرایط تحصیل در مجارستان

دانشگاه تالین و آکادمی هنر استونی نیز مدارس عالی هستند. از آنجایی که استونی بخشی از اتحادیه اروپا است، مدارس استونی نیز در اراسموس مشارکت دارند و اراسموس به دانشجویان این امکان را می دهد که 1 ترم یا 1 سال را در خارج از کشور بگذرانند. مشارکت در برنامه های اراسموس در دانشگاه های استونی به ملیت دانشجویان بستگی ندارد، بلکه این است که در مدرسه ای متقاضیان تحصیل کنند که در برنامه شرکت می کند.

شرایط تحصیل در استونی

دلایل تحصیل در استونی

تاریخچه آموزش رسمی در استونی که قدمت آن به قرن سیزدهم می رسد، طولانی و به خوبی تثبیت شده است. قدیمی ترین موسسه استونی در سال 1632 توسط گوستاو دوم آدولف، پادشاه سوئد تأسیس شد. استونی در سال 2002 فرآیند بولونیا را پذیرفت و اکنون دارای سه سطح مطالعه لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند. در برخی موارد، دانشجویان برنامه های کارشناسی ارشد یکپارچه را پیدا خواهید کرد، که در آن دوره لیسانس و فوق لیسانس را به طور متوالی بدون تغییر برنامه مطالعه می کنند. شایان ذکر است که در تمام نقاط استونی دانشجویان می توانند از موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی بهره مند شوند و سه موسسه مستقر استونی را در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS قرار می گیرند.

در نمودار زیر به عملکرد ملی آموزش عالی در استونی اشاره شده است:

عملکرد ملی آموزش عالی در استونی

در لیست زیر به دلایل اصلی تحصیل در استونی اشاره شده است:

  • مقصد دانشجویی مقرون به صرفه و معقول
  • کیفیت آموزش بی نظیر
  • برنامه های تحصیلی متنوع
  • دانشگاه های معتبر در سطح جهانی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی

دوره های تحصیل در استونی

دوره اول تحصیل در استونی تحصیل در مقطع کارشناسی می باشد که دریافت مدارک لیسانس از دانشگاه های استونی معمولاً 3 یا 4 سال طول می کشد. اگر دانشجویان مجبور باشند به عنوان بخشی از دوره تحصیلی خود مشغول به کار (استخدام) شوند یا اگر برنامه تحصیلی شامل یک موضوع فنی است، مانند پزشکی یا مهندسی، یک سال اضافی ممکن است ضروری باشد. دوره دوم تحصیل در استونی تحصیلات تکمیلی که موجب دریافت مدرک کارشناسی ارشد می باشد و بدون توجه به موضوع، اخذ این مدرک تحصیلی 2 سال طول می کشد. برخی از دانشگاه ها موسسات در استونی نیز اکنون مدارک تحصیلات تکمیلی تسریع شده را ارائه می دهند که تنها 1 سال طول می کشد.

دوره سوم تحصیل در استونی دوره دکتری که حداقل 4 سال طول می کشد و بسیاری از دانشجویان دکترا تحصیل پاره وقت در حین تحصیل را انتخاب می کنند، به این معنی که تکمیل مدرک سیکل سوم در استونی تا 6 سال طول می کشد.

در جدول زیر به برخی از بهترین دانشگاه های استونی اشاره شده است:

نام دانشگاهرتبه در استونی
University of Tartu1
Tallinn University of Technology2
Tallinn University3
Estonian University of Life Sciences4
Estonian Academy of Arts5
Estonian Business School6
Estonian Academy of Security Sciences7

شرایط تحصیل در رومانی

متقاضیانی که مایل به اخذ پذیرش در بهترین دانشگاه های استونی هستند می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند و از شرایط و هزینه های ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور به طور کامل آگاه شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *