ویزای تحصیلی

شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

مطلع بودن از شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم به دانشجویان خارجی کمک میکند تا از شرایط تحصیل در مراکز و دانشگاه های معتبر آگاه شوند. شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم با اکثر کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی یکسان می باشد. سیستم آموزشی کشور ایتالیا یکی از بهترین و با کیفیت ترین سیستم های آموزشی دنیا است و دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند با تحصیل در مراکز تحصیلی و دانشگاه های این کشور تبدیل به متخصصان حرفه ای در زمینه های مختلف شوند.

  • آیا امکان بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم وجود دارد؟
  • شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا با دیپلم چیست؟

در این نوشتار متخصصان و کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان و هموطنان عزیز را از شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم، تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا و همچنین سیستم آموزش و پرورش این کشور به صورت کامل آگاه و مطلع خواهند ساخت.

سیستم آموزشی کشور ایتالیا

سیستم آموزشی کشور ایتالیا بسیار پیشرفته است و به دلیل بالا بودن سطح تدریس در مراکز تحصیلی این کشور، هر ساله به تعداد مهاجرانی که برای تحصیل وارد کشور ایتالیا می شوند اضافه می شود. مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل با کسب ویزای تحصیلی این کشور امکان پذیر می باشد و دانشجویان و متقاضیان در صورتی که بخواهند در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند حتما باید در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر شرکت کنند. تحصیلات عالی در دانشگاه های کشور ایتالیا به 2 زبان ایتالیایی و انگلیسی امکان پذیر می باشد و یکی از مهم ترین مدارک ورود به دانشگاه های این کشور ارائه مدرک زبان معتبر میباشد.

شرایط تحصیل در ایتالیا برای گروه های سنی مختلف

در کشور ایتالیا افراد از 6 الی 11 سالگی باید به طور اجباری در دوره های تحصیلی ابتدایی شرکت کنند. بعد از 11 سالگی، دانش آموزان وارد دوره تحصیلی متوسطه و یا دبیرستان می شوند که تا 18 سالگی به طول می انجامد. کسب نمرات بالا و داشتن سابقه تحصیلی درخشان برای ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا بعد از اتمام دوره متوسطه امری بسیار مهم و ضروری به شمار می رود.

شایان ذکر می باشد که تمامی کودکانی که به همراه پدر و مادر خود به کشور ایتالیا مهاجرت می کنند می توانند به صورت رایگان در کلاس های آموزشی ابتدایی شرکت کنند. دوره تحصیلی متوسطه در مدارس کشور ایتالیا به 2 بخش دوره تحصیلی متوسطه یک و دوره تحصیلی متوسطه تکمیلی تقسیم می شود که به ترتیب 3 و 5 سال به طول می انجامد.

تحصیل در دانشگاه های ایتالیا با مدرک دیپلم در 2022

همانطور که گفته شد، قدیمی ترین دانشگاه های دنیا در کشور ایتالیا واقع شده اند و این دانشگاه ها همواره به فعالیت خود در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی ادامه می دهند. مطالب درسی و آموزشی در دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا با جدیدترین متدها به دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می شوند و لازم به ذکر است که این دانشگاه های به 2 بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. در دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا دانشجویان و متقاضیان می توانند در 3 مقطع تحصیلی اصلی مشغول به تحصیل شوند:

  • (LAUREA (EQUIVALENT TO BACHELOR OF SCIENCE
  • (LAUREA MAGISTRALE (EQUIVALENT TO MASTER OF SCIENCE
  • (RESEARCH DOCTORATE (PH.D

ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا در 2022 با مدرک دیپلم نیاز به کسب اطلاعات کافی درباره شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم دارد؛ اما به طور کلی، جهت ورود به اولین دوره دانشگاهی در کشور ایتالیا که LAUREA می باشد، دانشجویان و متقاضیان باید مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی داشته باشند. علاوه بر این مدارک، ارائه مدارک پزشکی، مدارک شناسایی، پاسپورت و عکس مناسب، بیمه درمانی و رسید پرداخت هزینه های ورودی ضروری می باشد. در بخش بعدی قصد داریم تا شما عزیزان را از شرایط تحصیل در دوره های تحصیلی مختلف در دانشگاه های کشور ایتالیا آگاه و مطلع سازیم.

بررسی شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

اولین دوره تحصیلی در دانشگاه های کشور ایتالیا پس از کسب مدرک دیپلم دوره LAUREA می باشد. جهت کسب مدرک تحصیلی این دوره متقاضیان باید که 180 Credit کسب کنند و لازم به ذکر می باشد که تحصیل در این دوره حداقل 3 سال طول می کشد. در این دوره تحصیلی متقاضیان و دانشجویان و متقاضیان از آموزش های مقدماتی در زمینه های مختلف تحصیلی بهره مند می شوند. بعد از اتمام این دوره، متقاضیان مجوز تحصیل در سطوح بالاتر را کسب می کنند. جهت مطلع شدن از شرایط کسب پذیرش تحصیلی در کشور ایتالیا بدون مدرک زبان می توانید به مقاله اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان مراجعه کنید.

بررسی شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

استفاده از بورسیه تحصیل در ایتالیا

یکی از مزایایی که در تحصیل در کشور ایتالیا وجود دارد، استفاده از بورسیه تحصیل در این کشور است. برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، ایتالیا این امکان را در اختیار دانشجویان مقطع کارشناسی نیز قرار می دهد که از بورسیه تحصیلی این کشور بهرمند شوند. بورسیه تحصیلی ایتالیا به شهروندان خارجی این کشور کمک می کند تا علاوه بر فراهم کردن امکان تحصیل رایگان در این کشور، بخشی از هزینه های سالیانه زندگی خود را نیز تامین کنند. هر فرد برای تامین شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا باید شرایط اولیه آن را فراهم آورد و مطابق با قرارداد تنظیم شده صدور بورسیه عمل کند تا آن را از دست ندهد.

انواع بورسیه های تحصیلی در ایتالیا

دانشجویان ممتاز امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی دارند که بعضا توسط دولت ایتالیا، موسسات مختلف، اساتید و دانشگاه های ایتالیا تامین می شوند. برخی از محبوب ترین انواع بورسیه های تحصیلی در ایتالیا طی سال 2022 عبارت هستند از:

  • Education Future International Scholarship 2021
  • AIWA Lucy Kasparian Aharonian Scholarship
  • Sir Ratanji Dalal Research Scholarship
  • Bayer Science & Education Foundation – Jeff Schell Scholarships
  • Bayer Science & Education Foundation – International Fellowships
  • UNISA Scholarship Program For International Students
  • NABA Ausiono Zappa Competition

دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در ایتالیا

تحصیل در دوره تحصیلی (LAUREA MAGISTRALE (EQUIVALENT TO MASTER OF SCIENCE با کسب مدرک دوره تحصیلی دوره تحصیلی کارشناسی امکان پذیر می باشد. دانشجویان و متقاضیان برای شرکت در برنامه های تحصیلی این دوره باید پایان نامه (150 الی 250 صفحه) ارائه دهند و همچنین شرایط مورد نیاز را دارا باشند. تحصیل در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد حداقل 2 سال به طول می انجامد و متقاضیان برای اتمام این دوره تحصیلی باید 120 Credit کسب کنند. در برخی از موارد خاص برای مثال پزشکی، مهندسی، معماری و غیره تحصیل در این دوره تا 5 الی 6 سال به طول می انجامد.

دوره تحصیلی دکتری در ایتالیا

دوره تحصیلی (RESEARCH DOCTORATE (PH.D. بالاترین سطح تحصیلی در دانشگاه های کشور ایتالیا می باشد و کسب مدرک این دوره حداقل 3 سال به طول می انجامد. تحصیل در این دوره شامل برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی می شود دانشجویان و متقاضیان باید در این دوره از پایان نامه خود دفاع کنند. هدف از ارائه برنامه های تحصیلی در این دوره این است که دانشجویان و متقاضیان تبدیل به محققانی و متخصصانی شوند که مهارت و توانایی لازم را برای پیگیری فعالیت های تحقیقاتی با کیفیت بالا در صنایع، مراکز تحقیقاتی، ادارات دولتی و مؤسسات دانشگاهی را داشته باشند.

در این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را با شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم و همچنین شرایط ورود به دانشگاه های این کشور به صورت کامل آشنا ساختند. هموطنان گرامی می توانند برای مطلع شدن از شرایط مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف و همچنین هزینه های تحصیل و زندگی در پیشرفته ترین کشورهای دنیا به دفتر موسسه مراجعه کنند.

سوالات متداول در باب مهاجرت تحصیلی به ایتالیا با دیپلم

افرادی که با مدرک دیپلم تمایل به تحصیل در ایتالیا دارند باید از سوالات زیر مطلع باشند:

  1. آیا امکان تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم وجود دارد؟ افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا را دارند می توانند با مدرک دیپلم وارد خاک این کشور شوند.
  2. آیا می توان برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد در ایتالیا با مدرک دیپلم اقدام کرد؟ برخی از رشته های تحصیلی در کشور ایتالیا به صورت پیوسته برگزار می شوند و افراد پس از 5 سال تحصیل می توانند مدرک کارشناسی ارشد دریافت کنند.
  3. شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا با مدرک دیپلم چیست؟ افرادی که قصد تحصیل پزشکی در ایتالیا را دارند باید در آزمون های زبان ایتالیایی IMAT یا آلفا تست شرکت کنند.
  4. حداقل مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا با مدرک زبان چیست؟ هر متقاضی تحصیل در ایتالیا باید حداقل سطح B1 زبان ایتالیایی یا در سطح نمره 6 آیلتس انگلیسی را پشت سر گذاشته باشد.
  5. آیا امکان اخذ مدرک دیپلم در کشور ایتالیا برای ایرانیان وجود دارد؟ در حال حاضر شانس ورود به مدارس ایتالیا برای دانش آموزان ایرانی به شدت محدود است.
2/5 - (2 امتیاز)

105 دیدگاه برای “شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

  1. دانیال گفت:

    سلام وقتتون بخییر من دیپلم فنی حرفه ای حسابداری دارم با معدل ۱۸ اما دانشگاه تربیت بدنی میخونم میتونم همون حساداری رو ادامه تحصیل بدم یا باید حتما مدرک دیپلم رشته های نظری باشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر از شما دیپلم 12 ساله می خوان بعلاوه نمره قبولی در یک آزمون تحت عنوان تولک E

  2. Maryam گفت:

    سلام خسته نباشید ممنونم از سایت خوبتون
    من۱۸ سالمه و مدرک دیپلم ریاضی با معدل 16دارم و ترم یک مهندسی پزشکی هستم میخواستم بدونم اگ مدرک زبان ایتالیایی یا ایلتس زبان رو درزمان دانشگاه بگیرم پس از پایان تحصیل امکان مهاجرت تحصیلی دارم؟یا بهتره کلا فقط مدرک زبان بگیرم و ازمون ورودی رو شرکت کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر درستون تمام بشه، می تونید برای دوره ارشد اقدام کنید
      اگر قصد دارید که کارشناسی بخونید، باید آزمون ورودی بدید برای رشته مورد نظر خودتون
      برای زبان هم اول تعیین کنید چه رشته ای می خواین بخونید و بعدش انتخاب کنید کدوم زبان برای شما بهتره

  3. Amir گفت:

    سلام من دیپلم انسانی دارم میخاستم بدونم می تونم پرستاری بخونم یا باید رشته حتما مرتبط با دیپلم باشه؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید آزمون ورودی بدید تا بتونید واجذ شرایط بشید

  4. ناهید گفت:

    سلام آیا امکان پذیرش بورسیه استانی ایتالیابامدرک دیپلم وجوددارد؟مگربورسیه استانی فقط و فقط وضع اقتصادی ملاک نیس؟من ازچندجاپرسیدم گفتن که خیرامکان پذیرش بادیپلم خیلی پایینه آیا حقیقت دارد؟ممنون میشم کامل درمورد بورسیه استانی یک توضیح بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر حقیقت نداره
      شما در مقطع کارشناسی هم می تونید بورسیه بگیرید و اطلاعاتی که به شما دادن اصلا درست نیست

  5. سهیل گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، من تازه توی رشته تجربی فارغ التحصیل شدم با معدل دیپلم 18.30 , آیا میشه تو رشته های مختلف مثل نورو ساینس و پرستاری و … بورسیه و فاند گرفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در ایتالیا میشه ولی باید یک آزمون ورودی حتما شرکت کنید

  6. دریا گفت:

    سلام من ۱۸سالمه و دیپلم کاردانش رشتهITو برنامه نویسی دارم با معدل بالای۱۵در هرسه پایه امکان ادامه تحصیل در ایتالیا به چه شیوه ای پیش میره؟نیاز به چه مدرک زبانی هست؟و شما چه راهی رو پیشنهاد میکنید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید هم با مدرک زبان ایتالیایی و هم مدرک زبان انگلیسی توی این کشور تحصیل کنید.
      برای ورود به دانشگاه باید یک آزمون ورودی رو هم شرکت کنید

  7. A b گفت:

    سلام
    من دیپلمم رو با معدل ۱۴ در رشته تجربی گرفتم و مدرک زبان ایتالیایی دارم باید برای کارای اپلای چیکار کنم آیا مورد قبول هست این شرایط

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله برای برخی از دانشگاه ها می تونه مفید باشه.
      اگر دنبال تحصیل پزشکی در ایتالیا هستید، حتما باید آزمون بدید. اگر دنبال رشته های دیگه هستیدف باید بررسی بشه که آیا آزمون برای شما ضروری هست یا خیر

  8. مهی گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید من دیپلممو گرفتم و رشتم تجربیه و ۱۸ سالمه میخواستم ببینم میتونم آزمون استرنی بدم و بعدش با قبولیم اپلای کنم ؟ اما برای رشته دیگه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی در این رابطه نیست

  9. مهدی گفت:

    سلام. من دیپلم کاردانش بزرگسالان دارم. بیست و پنج سالمه. آیا میتونم برای لیسانس ایتالیا اقدام کنم با این وصف که تو کارنامه دیپلمم، چهار تا نیم سال خورده.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می شه. ولی به این شرط که دیپلم شما 12 ساله باشه

  10. پریا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من امسال یازدهمم و رشتمم تجربیه اگ بخوام واسه رشته جراحی دانشگاه های ایتالیا اپلای کنم باید کی باشه و این که چ معدلی لازمه و بورسیه هم تعلق میگیره یا ن؟
    و آزمون دیگه ای هم باید واسه ورود ب دانشگاه بدم یا ن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای آزمون باید تولک مد بدید البته به این بستگی داره که چه زبانی رو انتخاب می کنید.
      بله بورسیه در اکثر دانشگاه های این کشور هست
      باید همه مدارکتون رو کامل به دست اورده باشید. از طرفی باید ترجمه هم انجام بدید. برای دریافت پذیرش از تقریبا آبان ماه می تونید شروع کنید به اقدام کردن
      توصیه اکید می کنم که حتما با مشاورین ما در تماس باشید

  11. دریا گفت:

    سلام رشته من تجربی هست میتونم برای رشته معماری درخواست بدم یا حتما باید رشته انتخابی مرتبط با رشته دبیرستانم باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      می تونید توی این رشته اقدام کنید ولی رشته معماری حتما آزمون ورودی داره

  12. Ehsan گفت:

    سلام من سال یازدهم رشته انسانی هستم قصد دارم در رشته روانشناسی واسه بورسیه استانی اقدام کنم و شرایط مالی آنچنان خوبی ندارم میخواستم بدونم برای اینکه بتونم بورسیه بگیرم اول باید از دانشگاه داخل ایران پذیرش داشته باشم ؟یا میتونم بعد از کنکور مستقیم بورسیه بگیرم وبا مدرک دیپلم مهاجرت کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر نیازی به شرکت در کنکور ایران ندارید.
      مدرک سال دوازدهم رو اما نیاز دارید. زمانی که پذیرش رو از دانشگاه در ایتالیا گرفتید، می تونید اقدام کنید برای دریافت بورسیه

  13. نرگس خاکی زمانی گفت:

    با سلام
    پسر من دیپلم تجربی با نمرات و معدل بالا داره . آزمون تافل هم داده آیا می تونه توی دانشگاه های ایتالیا رشته مهندسی IT پذیرش بشه و دیگه اینکه ایا می تونه بورسیه استانی بگیره. ممنون میشم چند تا از دانشگاه های خوب ایتالیا که رشته IT را دارند معرفی کنید. خیلی خیلی ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      دانشگاه های خوب زیادی در ایتالیا وجود داره
      پلی تکنیک میلان، پلی تکنیک تورین، تورورگاتا و خیلی دانشگاه های دیگه. توصیه می کنم حتما با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  14. نرگس خاکی زمانی گفت:

    با سلام
    پسر من 19 سالشه و دیپلمه تجربی با نمرات و معدل بالا داره. درضمن اینکه جدیدا ازمون تافل داده می خواستم بپرسم برای ادامه تحصیل میتونه در رشته مهندسی IT در دانشگاه های ایتالیا پذیرش بگیره. و دیگه اینکه بعد چه مدت به دانشجویان بورسیه استانی تعلق می گیره.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونن در این رشته هم ثبت نام کنن ولی باید آزمون تولک I رو شرکت کنند حتما
      بورسیه استانی هم در طول سال اول به صورت اقساط بهشون واریز می شه ولی از سال دوم سریع تر پرداخت میشه

  15. عهدیه گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه پشت کنکورم معدل دیپلمم ۱۷/۶۴ مدرک زبان ندارم . چطوری میتونم ایتالیا پزشکی بخونم؟؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید حتما مدرک زبان رو داشته باشید و بعد از اون در آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا شرکت کنید

  16. Hana گفت:

    سلام وقت بخیر
    من سال یازدهم هستم و قصد مهاجرت به ایتالیا دارم
    معدل هام همه نمره های بالایی هستن و لی اصرار بر این هست که کنکور بدم و رتبه بالایی بیارم، رتبه کنکور تاثیری در پذیرش داره یا روی چیزای دیگه ای تمرکز کنم که بتونم پذیرش بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هیچ دانشگاهی از شما نمی خواد که این سند رو داشته باشید.
      بهتر هست تمرکزتون رو بذارید روی رشته ای که می خواهید در ایتالیا بخونید، اکثر رشته ها یک آزمون ورودی دارند که بهتر هست اون رو مطالعه کنید و زبانتون رو تقویت کنید

  17. Ahlam گفت:

    سلام
    دیپلم نظری داشتن مهمه؟؟
    من دیپلم مدیریت خانواده شاخه کشاورزی دارم
    میتونم تو ایتالیا رشته مهندس کامپیوتر بخونم!؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      آن چیزی که دانشگاه و سفارت از شما می خواد، دیپلمی هست که مورد تایید آموزش و پرورش ایران باشه و از طرفی 12 ساله بودنش هم مهم هست

  18. Viana گفت:

    سلام وقتتون بخیر من دوازدهم تجربی هستم و میخوام بورسیه تحصیلی بگیرم میشه راهنمایی کنید کدوم رشته و کدوم دانشگاه ها مناسبه و شرایطش چیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر قصد تحصیل پزشکی در ایتالیا رو دارید، باید آزمون ورودی بدید تا مشخص بشه شرایط کدوم دانشگاه رو دارید.
      شهرهای مشهور ایتالیا شرایط بهتری برای گرفتن بورسیه دارن

  19. فرحناز حیدری گفت:

    سلام خسته سوالم این بود که بعضی از کشور ها دیپلم ایران برای دندان پزشکی قبول ندارن آیا تو ایتالیا می تونیم مستقیم بریم دانشگاه دندان بخونیم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله مشکلی نیست ولی همه متقاضی ها باید آزمون ورودی بدن و راهکار دیگه ای نیست

  20. آرین گفت:

    سلام ببخشید من الان 16 سالمه و کلاس دهم هستم من می خوام رشته ی مهندسی در ایتالیا بخونم مدرک زبان ندارم ولی اقدام کردم مدرک آیلتس 6 میگیرم خواست بدونم الان من به زبان برنامه نویسی پایتون و HTMLو CSS کامل تسلط دارم این ها برای گرفتن بورسیه ایتالیا تأثیر داره و معدل دیپلم باید چقدر باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که معدل دیپلم شما بالای 13.5 باشه، شانس پذیرش دارید اما برای دانشگاه های تراز اول، باید معدلتون از 14.5 بیشتر باشه.
      ایتالیا یک بورسیه استانی داره که می تونید از اون استفاده کنید برای تحصیلتون و دیگه نیازی به بورسیه های علمی ندارید

    2. ناهید گفت:

      سلام آیا امکان پذیرش بورسیه استانی ایتالیابامدرک دیپلم وجوددارد؟مگربورسیه استانی فقط و فقط وضع اقتصادی ملاک نیس؟من ازچندجاپرسیدم گفتن که خیرامکان پذیرش بادیپلم خیلی پایینه آیا حقیقت دارد؟ممنون میشم کامل درمورد بورسیه استانی یک توضیح بدین

  21. یاسمین گفت:

    سلام خسته نباشید
    من سال یازدهم هستم و میخوام رشته طراحی لباس بخونم توی ایتالیا، شهریه دانشگاها به چه صورت هست؟
    و میشه از مقطع دیپلم بورسیه بگیریم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید سال 12 رو کامل تمام کنید و بعدش اقدام کنید برای دریافت پذیرش و بعد از اون بورسیه و ویزای تحصیلی ایتالیا
      شهریه دانشگاه از طریق بورسیه تحصیلی قابل حل هست

  22. یاسمین گفت:

    سلام خسته نباشید
    من سال یازدهم هستم و میخوام رشته طراحی لباس بخونم توی ایتالیا، شهریه دانشگاها به چه صورت هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی داره کدوم دانشگاه باشید از حدود 1200 تا 3200 یورو هست ولی شما می تونید از بورسیه تحصیلی ایتالیا استفاده کنید که در این صورت نیازی به پرداخت شهریه نیست.
      با ما تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنند.
      شماره تماس 02191003232

  23. ماریا گفت:

    سلام وقت بخیر
    ۱۱ ریاضی فیزیک هستم و قصد دارم سال دیگه با دیپلم به ایتالیا مهاجرت کنم. میخوام وارد رشته ی کامپیتر بشم و در گرایش ITC ( IT ) ادامه تحصیل بدم. میخواستم بپرسم که حداقل نمره ی معدل هر یک از معدل ها بالای ۱۳ باشه؟!
    و اینکه این درسته که تا سال اول هزینه ی تحصیل با خودمونه و اگر مفید واقع بشیم از سال دوم هزینه هارو متقبل میشن؟! همینطور اینکه حداقل هزینه ها تقریبا چقدر برآورد میشه و رزومه هایی که داشتم میتونن برای من پوینت مثبت داشته باشن؟! رزومه های مرتبط با رشته ی تحصیلی ای که مد نظرمه چطور؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید وارد این رشته بشید و بعضی از دانشگاه ها با معدل 12 هم پذیرش می کنند و هرچقدر معدل بهتر باشه، شانس پذیرش شما هم بیشتر میشه.
      از طرفی بورسیه ایتالیا مربوط به شرایط تحصیلی شما نیست. شما اگر مشکل مالی داشته باشید، بورسیه می شید و به شما کمک هزینه پرداخت می شه اما اگر نتونید حداقل واحدهای تعیین شده رو به دست بیارید بورسیه شما قطع میشه.
      برای ورود به کارشناسی در ایتالیا نیازی به رزومه نیست.
      هزینه های سالیانه (زندگی و تحصیل) بدون کار و بورسیه ممکنه در حدود 11000 یورو باشه

  24. Athena گفت:

    سلام ببخشید واسه ایتالیا حتما باید مدرک زبان ایتالیایی داشته باشیم یا آیلتسم کافیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به رشته تحصیلی شما داره اما بعضی رشته ها زبان انگلیسی هستند و آیلتس کافیه

  25. Babak radanipour گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۱۸ سالمه دوازدهم انسانی هستم
    میخواستم بدونم شرط معدل سه سال (دهم ، یازدهم ، دوازدهم )وجود داره ؟ و جمع معدل سه سال چند باید باشه
    خیلی ممنون از تیمتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله معدل شما مهم هست که مربوط به 3 سال آخر میشه بعلاوه ریز نمرات

  26. محمد گفت:

    اینکه نوشتید دیپلم یعنی برای ادامه تحصیل نیازی به پیش دانشگاهی نیست و مدرک دیپلم کفایت میکنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      دیپلم به شرطی مورد پذیرش خواهد بود که 12 ساله باشه.
      در ایران تحصیل در دوره پیش دانشگاهی برای رسیدن به پذیرش تحصیلی در خارج از کشور الزام هست

  27. امیر سحرخیز گفت:

    سلام عذر میخوام من افغان هستم و ساکن ایران امکان اخذ این ویزای برای من هم مقدوره؟
    و اینکه بنا بر مشکلات کشورم شناسنامه ندارم یعنی اصلا اعطا نمیشه آیا حتما شناسنامه لازمه؟
    خواهشا راهنمایی کنید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما علاوه بر شناسنامه باید پاسپورت هم داشته باشید

  28. ‌‌‌‌‌. گفت:

    سلام با معدل ۱۹ دیپلم تجربی میشه تو چ رشته هایی( رشته های مربوط به تجربی ) بورسیه گرفت و آیا میشه معماری خوند با دیپلم تجربی ؟
    ب طوری ک هزینه کمی بدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در ایتالیا بدون توجه به رشته می تونید بورسیه بگیرید
      بله می تونید ولی رشته معماری یک آزمون ورودی داره که باید اون رو قبول بشید

  29. آسمان گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه و رشته ریاضی ام با نمره خوب دیپلم و b1 ایتالیا میشه پذیرش گرفت برای پزشکی یا مهندسی ؟بعد آلمان میشه راحت تر از دیپلم پذیرش گرفت یا ایتالیا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یا مدرک B2 داشته باشید یا اینکه به شما اجازه ورود به این کشور داده نمیشه. برای آلمان هم همین شرایط وجود داره.
      پروسه مهاجرت به ایتالیا ساده تر هست.

  30. صدرا گفت:

    سلام خسته نباشید من امسال میشه سال اخر درسیم و رشتم ریاضی فیزیک هست میخواستم ببینم میشه با دیپلمش برای ایتالیا اقدام‌کنم؟ و حداقل معدل چند باید باشه مدرک زبان ایلتس ندارم اما سطح زبانم بالاست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله می تونید با مدرک دیپلم هم اقدام کنید. فقط در نظر داشته باشید که مدرک آیلتس در زمانی که می خواهید ویزا بگیرید باید دستتون باشه.
      حداقل معدل توی دانشگاه های مختلف متفاوت هست ولی تقریبا 13 به بالا می تونید توی دانشگاه های خوب پذیرش بگیرید ولی با نمره های کمتر هم امکان پذیره

      1. صدرا گفت:

        حتما باید ایلتس داشته باشم؟ یعنی راهی نیست ک اونور بیش نیاز بردارم؟

        1. امیر جلالی گفت:

          خیر روزی که تشریف می برید سفارت، باید مدرک زبان داشته باشید که یا آیلتس هست یا تافل یا دولینگو. باید دید دانشگاه شما چی نیاز داره

  31. amir گفت:

    سلام چه معدلی دیپلمی لازمه که بتونیم بورسیه بشیم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه استانی ایتالیا نیازی به مدارک تحصیلی شما نیست و صرفا یک کمک هزینه مالی هست

  32. amir گفت:

    سلام من کلاس یازدهم کامپوتر هستم میخوام واسه فوق دیپلم هوش مصنوعی بخونم چه معدلی واسه دیپلم میخواد .
    من زبان انگلیسیم اوکیه مدرک برنامه نویسی هم دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در ایتالیا یا به طور کلی کشورهای خارجی مدرکی به اسم فوق دیپلم وجود نداره. شما باید دیپلم 12 ساله بگیرید بعد در آزمون tolc شرکت کنید و بعد وارد مقطع لیسانس بشید

  33. Miss Golzari گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون.من سال ۱۱ انسانی هستم و ۱۷سالمه.میخوام دانشگاه مدیریت جهانگردی بخونم و از ورودی دانشگاه برای ایتالیا اقدام کنم.ایا رشته من بهش بورس استانی تعلق میگیره یا کمک هزینه ای به من داده میشه یانه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله حتما می تونید بورسیه استانی رو دریافت کنید

  34. M-o گفت:

    سلام
    میتونم با دیپلم تجربی رشته برای بورسیه رشته حقوق اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید در آزمون های ورودی شرکت کنید

  35. محمد گفت:

    باسلام و خسته نباشید ایا با رشته مهندسی مکانیک یا میتوانیم اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی از این بابت نیست و می تونید اقدام کنید

  36. ناشناس گفت:

    با سلام و خسته نباشید ایا برای رشته مهندسی کامپیوتر میتوانیم اقدام کنیم یا خیر ممنون میشم جواب بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی از این بایت نیست و شما می تونید توی این رشته تحصیل کنید

  37. الهام گفت:

    سلام
    چه رشته هایی پیوسته از دیپلم تا ارشد هستند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      این رشته ها کم هستند. در بعضی از دانشگاه ها معماری این صورت ارائه می شه ولی بیشتر رشته های پزشکی هستند که 6 ساله ارائه می شن

    2. ریحانه گفت:

      سلام من 17 سالمه و امسال میرم دوازهمم رو بخونم،رشتم حسابداریه و کاردانش هستم وقتی دیپلمم رو بگیرم میتونم مهاجرت به ایتالیا داشته باشم برای دانشگاه؟ و اینکه شرایط مالی خیلی خوبی هم ندارم شرایط بورسیه چطوریه؟!

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بله می تونید اقدام کنید.
        شما حتما باید آزمون تولک رو بدید
        برای بورسیه هم باید توانایی هزینه های حداقل 6-8 ماه زندگی توی ایتالیا رو داشته باشید چون از روز اول به شما این پول رو نمی دن

  38. زهرا گفت:

    سلام آیا برای اپلای در رشته های هنر تفاوتی در تحصیل در رشته های کار و دانش یا فنی و حرفه ای است

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اهمیت موضوع در این هست که شما 12 سال دوره تحصیلی رو تمام کرده باشید

  39. عسل گفت:

    سلام با دیپلم انسانی میشه در رشته های هنری تحصیل کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به رشته داره اما به احتما خیلی زیاد می تونید

  40. محمد امین گفت:

    سلام من 21 سالمه دانشجو مهندسی مکانیک هستم. میخواستم بپرسم با توجه به سنم فرصت دارم با مدرک دیپلم اقدام کنم برای رشته های مهندسی دانشگاه های ایتالیا؟ و اینکه ایا یادگیری زبان ایتالیایی یا نمره بالا ایلتس زمینه رو برای گرفتن بورسیه وتحصیل رایگان ایجاد میکنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید برای تحصیل در ایتالیا اقدام کنید
      برای بورسیه در ایتالیا نیازی به مدرک بالای آیلتس ندارید

    2. M.h گفت:

      سلام من 31سالمه ودیپلم دارم میتونم برای کارشناسی طراحی لباس اپلای کنم ؟
      بنظرتون شانسی برای پذیرش وویزادارم ؟؟؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        اگر منظورتون از نظر سنی هست، بله مشکلی نیست.
        اما محدودیت اصلی این هست که این رشته اکثرا به زبان ایتالیایی ارائه میشه

    3. امیر حسین گفت:

      سلام وقتت بخیر منم دقیقا شرایط تورو دارم میتونی بهم پی ام بدی با هم مشورت کنیم؟ ایدی تلگراممه

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        هر سوالی که دارید و مطرح کنید به شما پاسخ داده خواهد شد

  41. نرگس گفت:

    سلام
    من الان ۱۱ انسانی هستم و ۱۷ سالمه میخوام برای بورسیه استانی ایتالیا اقدام کنم
    آیا بورسیه استانی بعد از فارغ‌التحصیل بازار کار برای دانشجو بین المللی فراهم میکنه؟صددرصد شغل داریم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه یک کمک هزینه مالی هست و ارتباطی به شغل نداره.
      پیدا کردن شغل به توانمندی های خودتون بستگی داره

  42. D.f گفت:

    سلام خسته نباشید اگه تمام کارهامون اوکی باشه و مدرک زبان رو داشته باشیم ..و با گرفتن بورسیه استانی تحصیلی میتونیم اونجا زندگی کنیم ؟..چون شنیدم هزینه ها بالاس ..آیا کار ثابتی میتونیم پیدا کنیم که قراردادی اونجا مشغول به کار باشیم در کنار درس؟ کار ثابت میتونیم داشته باشیم که از پس هزینه ها بربیایم؟..چون ما اتباع خارجی محسوب میشیم پرسیدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با استفاده از بورسیه تحصیلی میشه حدودا 5 ماه هزینه زندگی رو پوشش داد ضمن این که تحصیل رایگان هست.
      از طرف دیگه شما در هفته 20 ساعت اجازه کار دارید که می تونید در حد یک زندگی دانشجویی توی این کشور درآمد داشته باشید اما کار تمام وقت و ثابت برای دانشجوها غیرقانونی هست.

  43. melika گفت:

    سلام با مدرک زبان آیلتس و مدرک ایتالیایی B1میتونم با دیپلم بورسیه فول فاند در رشته مدیریت مالی یا اقتصاد رو یگیرم؟..آیا باید آزمون ورودی بدیم برای هر دانشگاهی که میخوایم وارد بشیم؟و بورسیه فول فاند دقیقا چیه و چقدر هزینه هارو پوشش میده؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه فول فاند یعنی علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه زندگی شما هم پرداخت بشه. در چنین شرایطی باید بهتون بگم که در مقطع کارشناسی امکان پذیر نیست. شما ولی می تونید بورسیه استانی این کشور رو دریافت کنید که هزینه تحصیلتون رو رایگان می کنه و کمک هزینه های زندگی هم دریافت کنید. برای کسب اطلاعات تکمیلی حتما با ما تماس بگیرید.

  44. محمد حسین قره بیگی گفت:

    ایا با سن ۱۸ و مدرک دیپلم میشه بورسیه تحصیلی ایتالیا رو گرفت منظورم همون بورسیه ای هست که برای کارشناسی و کارشناسی ارشد گزاشتن

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله برای بورس استانی ایتالیا در هر مقطعی میتونید اقدام کنید

  45. ... گفت:

    سلام من 17 سالم هست میخواستم بعد کنکورم اقدام به مهاجرت کنم ایا برای گرفتن ویزا تحصیلی برای رشته پزشکی دانشگاه بولونیا به زبان انگلیسی داشتن مدرک معتبر زبان ایتالیایی علاوه بر ایلتس مورد نیاز هست ؟ و امکان فول فاند برای دانشگاه های ایتالیا در رشته پزشکی انگلیسی زبان چقدره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر نیازی به مدرک زبان ایتالیایی نیست
      امکان فاند هم برای ایتالیا بالاست

  46. زهرا گفت:

    سلام.من 25 سالمه ایا میتونم برای کارشناسی در رشته طراحی لباس یا معماری اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی از این بابت برای شما وجود نداره

  47. علی گفت:

    سلام
    شرایط سن ورود در دانشگاهای ایتالیا چقدر میباشد
    ایا مثل ایران در هر سنی بتوان شرکت کرد
    ممنون از شما

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب ایتالیا از محدودیت سنی کمتری برخوردار هست اما هر سنی امکان اخذ ویزای تحصیلی ندارد شما چند سالتونه؟

      1. mass گفت:

        برای من 43 سالمه امکان تحصیل در لیسانس هست؟

        1. داوری گفت:

          سلام و عرض ادب
          شما بایستی روش های دیگری رو برای مهاجرت در پیش بگیرید
          برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *