ویزای تحصیلی

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی به دلیل شرایط کلی خوب، یکی از اولویت های تحصیلی ایرانیان برای تحصیل در خارج از کشور در قاره اروپا بوده است. در ایتالیا دانشگاه های ممتاز و دولتی بی نظیری چون دانشگاه های ساپینزا، بولونیا و پلی تکنیک میلان، تورین و بسیاری دیگر با رتبه های جهانی بسیار مناسب بر اساس آخرین رتبه بندی QS وجود دارند. ادامه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی نیز افزون بر زبان ایتالیایی میسر است. در صورتی که مشتاق به ادامه تحصیل به زبان انگلیسی هستید، لازم است که مدرک بین المللی زبان انگلیسی مانند IELTS داشته باشید. معمولا نمره مورد نظر برای مقطع کارشناسی در همه کشورها IELTS:6 می باشد.

  • انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا چیست؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا چقدر است؟
  • شرایط تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی چیست؟
  • هزینه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی چقدر است؟

اگر مایل به تحصیل به زبان ایتالیایی هستید و یا قصد دریافت مدرک کارشناسی در کشور ایتالیا را دارید، قبل از درخواست ویزای تحصیلی از ایتالیا ابتدا شما نیازمند گذراندن دوره های زبان ایتالیایی و گرفتن نمره قبولی در آزمون Esterni که توسط مدرسه ایتالیایی در تهران پیترو دلا واله برگزار می شود، خواهید بود. این امتحانات بهمن هر سال برگزار شده و دانشجو با خواندن کتاب Espresso از جلد اول تا چهارم و کسب حداقل نمره 160 از 200 نمره می تواند برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام نماید. لازم به ذکر است که داشتن این مدرک تنها برای گرفتن ویزا می باشد و برای ورود به دانشگاه باید مدارک مورد نیاز هر دانشگاه را تهیه نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، تجربه ارزنده ای در زمینه اعزام دانشجو به ایتالیا دارد.

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی یکی از فرصت های عالی برای تحصیلات در اروپا محسوب می شود که دانشجویان بین المللی آن را غنیمت می شمارند و برای اخذ پذیرش تحصیلی در این دانشگاه ها رقابت می کنند. به دلیل نرخ پذیرش بالا در دانشگاه های ایتالیا و معتبر بودن مدارک تحصیلی ایتالیا بسیاری از دانشجویان سعی می کنند در ایتالیا پذیرش تحصیلی بگیرند. حال اگر بتوانید در ایتالیا بدون یادگیری زبان ایتالیایی یا ارائه مدرک زبان ایتالیایی به زبان انگلیسی تحصیل کنند و مقدمات ادامه تحصیل و کار در دیگر کشورها را به زبان انگلیسی فراهم کنند.

مزایای تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا از جهات متعددی مزایای قابل توجهی برای دانشجویان بین المللی درپی دارد.

در اینجا و به طور مختصر به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • درجه علمی بالای دانشگاه ها: دانشگاه های ایتالیا دارای شاخص علمی بالایی در سطح جهان هستند. بر اساس یک آمار در سال 2013، بالغ بر 34 دانشگاه این کشور در رتبه زیر 900 دانشگاه برتر سطح جهان قرار گرفته اند. هم چنین ایتالیا در رشته های خاصی چون معماری، هنر، مهندسی، باستان شناسی، تاریخ و علوم اجتماعی شهرت جهانی دارد.
  • عضو اتحادیه اروپایی (EU): کشور ایتالیا به واسطه عضویت در اتحادیه اروپا دارای استاندارد های بالایی در زمینه های مختلف از جمله بهداشت، خدمات اجتماعی، پوشش های بیمه ای و سایر موارد می باشد.
  • هزینه مناسب تحصیل: هزینه تحصیل در ایتالیا (دانشگاه های دولتی) متغییر و به طور میانگین از 580€ الی 4200€ (یورو) در سال بوده و برای دانشجویان بین المللی نیز هزینه های تحصیل یکسان می باشد. میانگین شهریه 2000€ (یورو) در سال است که قابلیت کاهش به 500€ (یورو) در سال را دارد.
  • سکوی پرتاب دانشجویان: به دلیل اعتبار و قدمت بالای دانشگاه های ایتالیا، همواره دوره های دانشگاهی بسیاری به صورت مشترک بین دانشگاه های برتر دنیا و ایتالیا برگزار می شود که تحصیل در این دوره ها به طور همزمان علاوه بر تجربه زندگی و تحصیل در دو کشور، موجب می شود که دانشجو از دو دانشگاه یا حتی بیشتر مدارک پایان دوره دریافت نماید.

شرایط تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

بسیاری از افراد برای فرار از یادگیری زبان ایتالیایی یا به طور کلی زبان سوم، برای انتخاب زبان تحصیلی خود راحت ترین راه را انتخاب می کنند و از زبان انگلیسی برای رسیدن به هدف خود بهره می برند. به همین منظور تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی نیز در این کشور رواج خاصی پیدا کرده است. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از رشته های تحصیلی بوجود آمده است و همین مسئله دریافت صندلی در این کشور را بسیار دشوار کرده است. دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی را دارند باید آگاه باشند که رقابت آن ها برای ورود به دانشگاه های این کشور بسیار سخت تر خواهد بود. همچنین شانس یافتن کار در ایتالیا بدون تسلط به زبان رسمی این کشور نیز بسیار دشوار خواهد بود.

یکی از روش های پرمخاطب مهاجرت به این کشور، تحصیل پزشکی در ایتالیا است. از آن جا که برای دسترسی به این هدف افراد باید در آزمون ورودی شرکت کنند، باید این نکته را بیان کرد که تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در این رشته تحصیلی بسیار دشوار است چرا که رقابت برای شرکت در این آزمون ورودی بسیار سنگین است اما صندلی های در نظر گرفته شده برای تحصیل پزشکی در این کشور بسیار محدود هستند.

مراحل مختلف پذیرش و ادامه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

همان طوری که در مطالب بالا نیز عنوان شد، ایتالیا جزء کشورهای پیشرو در ارائه آموزش کیفی در اروپاست. از این گذشته هزینه تحصیل در این کشور نیز به مراتب پایین تر از بقیه کشورهای اروپایی مثل انگلستان و فرانسه است. ضمنا به این امتیازات می توان آینده خوب را نیز اضافه کرد. به هر حال دانشجویانی که مایل به تحصیل در ایتالیا 2023 هستند نیازمند آشنایی با فرآیند پذیرش از دانشگاه های ایتالیا هستند. فرآیندی که در کل شامل پذیرش دانشگاهی و نیز درخواست ویزای تحصیلی ایتالیاست.

از مراحل مختلفی به صورت زیر تشکیل می شود:

مراحل مختلف پذیرش و ادامه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

در این بین بایستی با چشمانی باز دست به انتخاب زد چرا که در ایتالیا دانشگاه های مختلفی هم به صورت دولتی و هم خصوصی وجود دارد که معتبرترین آنها در سال 2023 عبارتند از:

رنکینگ دانشگاه هارنکینگ آموزش عالی تایمز 2023رنکینگ دانشگاهی جیائو تونگ 2023رنکینگ دانشگاه های برتر 2023رنکینگ یو. اس. نیوز 2023
دانشگاه بولونیا172201167112
دانشگاه ساپینزای روم197101171114
اسکول نورماله سوپریور پیزا197501221
مدرسه تحصیلات پیشرفته سنت انا پیزا201714
دانشگاه پادوا201151243114
دانشگاه ویتا سالوته سن رافائل201401436352
دانشگاه میلان301151324164

ویزا برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

تمامی دانشجویان بین المللی که خواستار تحصیل در ایتالیا هستند بایستی برای درخواست ویزای تحصیلی این کشور اروپایی نیز اقدام کنند. منتها به شرطی که از قبل پذیرش خود را از یکی از دانشگاه های ایتالیایی به دست آورده باشند. به این دانشجویان ویزای نوع D یا همان ویزای بلند مدت اعطاء می شود که غالبا تا پایان تحصیلات هم اعتبار خواهد داشت. از همین رو مدارک مورد نیاز آنها برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا از این قرار می باشد:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا
  • تاییدیه پذیرش از دانشگاه ایتالیایی
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی
  • تاییدیه پزشکی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی اسکان در ایتالیا
  • رزرو بلیط پرواز به ایتالیا
  • مدرک زبان زبان ایتالیایی در سطح b1/b2 و یا مدرک زبان انگلیسی
  • تعداد 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت ملی معتبر به علاوه کپی برابر اصل آن
  • کپی برابر اصل ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • کپی برابر اصل کلیه مدارک تحصیلی
  • کپی برابر اصل کلیه مدارک هویتی معتبر فرد در کشور مبدا

هزینه های تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

کشور ایتالیا در ردیف کشورهای ارزان محسوب می شود تا جایی که برخی آن را حتی در ردبف کشورهای رایگان برمی شمرند. اما هزینه تحصیل، منحصر به شهریه دانشگاه (Tuition Fee) نیست و هزینه های دیگری همچون بیمه دانشجویی نیز وجود دارد که الزامی است. پرداخت شهریه معمولا در دو قسط قابل پرداخت است که:

قسط اول زمان ثبت نام و زمان حضور دانشجو در ایتالیا و قسط دوم 6 ماه بعد پرداخت می شود.

میانگین هزینه های زندگی دانشجویی در کشور ایتالیا بدین صورت می باشد:

آیتمهزینه
دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتریحدوداً 1200€ تا 3000€ (یورو)
بیمه دانشجوییحدوداً 150€ (یورو)
هزینه زندگی به طور متوسطماهیانه 400€ الی 500€ (یورو)
هزینه زندگی هر نفر همراه200€ الی 300€ (یورو)

کار پاره وقت دانشجویی و نیز دریافت بورسیه تحصیلی، 2 روش اصلی و شناخته شده به منظور تامین هزینه های دوران تحصیل خصوصا برای دانشجویان بین المللی می باشد. از میان این دو، بورسیه تحصیلی مطلوب تر است چرا که هم وقت دانشجو را نمی گیرد و هم اینکه هزینه های بیشتری و بلکه تمام هزینه ها را پوشش می دهد.

انواع بورسیه جهت تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

در کل بورسیه تحصیلی در ایتالیا به 3 نوع می باشد:

  • کاهش شهریه و عدم نیاز به پرداخت شهریه
  • اخذ کمک تحصیلی از دولت ایتالیا به مبلغ 5000€ و تحصیل رایگان
  • بورس کامل 11000€ الی 20000€ (یورو) که مختص دانشجویان ممتاز می باشد.

انواع بورسیه جهت تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

کار هنگام تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

مطابق استاندارد بین المللی، امکان کار قانونی 20 ساعت در هفته برای دانشجویان بین المللی وجود دارد و به صورت میانگین 12€ (یورو) در ساعت حقوق پرداختی جهت کار در ایتالیا می باشد. این مربوط به کار رسمی می باشد اما جهت انجام کار غیر رسمی محدودیت ساعت وجود نخواهد داشت. اصولا امکان پیدا کردن کار وجود دارد اما با توجه به شرایط موجود پیدا کردن مشاغل مرتبط چندان ساده نیست اما امکان کار در زمینه های دیگر معمولا وجود دارد. در بخش های خدمات عمومی (کار در رستوران و هتل ها– فعالیت های تبلیغاتی و غیره) و توریسم با توجه به اینکه در ایتالیا یکی از زمینه های اصلی می باشد امکان کاریابی ممکن و بیشتر قابل تحقق است.

در جدول زیر می توان از ماکسیمم مدت زمان کار دانشجویی در کشورهای مختلف جهان از جمله ایتالیا اطلاع یافت:

ماکسیمم مدت زمان کار دانشجویی در کشورهای مختلف جهان از جمله ایتالیا

اقامت در کشور ایتالیا

جهت اجاره مسکن در ایتالیا روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به بودجه می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. امکان اجاره کامل آپارتمان با متراژ مختلف که بین 300€ تا 600€ (یورو) در ماه خواهد بود و یا اتاق های یک نفره و یا دو نفره در خانه و یا آپارتمان که بین 250€ تا 400€ (یورو) هزینه خواهد داشت. هم چنین در صورت توافق یک و یا چند دوست، امکان اجاره یک آپارتمان به صورت مشترک وجود دارد که در این روش گاهی کمک شایانی جهت یادگیری زبان های خارجی خواهد کرد.

میانگین هزینه های اجاره و خرید در ایتالیا بدین صورت می باشد:

آیتمهزینه
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر606.41€ (یورو)
آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز459.01€ (یورو)
آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر1.030.13€ (یورو)
آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز761.16€ (یورو)
ملکهزینه
قیمت هر فوت مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر308.47€ (یورو)
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز188.05€ (یورو)

جهت اجاره خانه یکی از بهترین راه ها جستجو در روزنامه و یا سایت های اینترنتی می باشد که البته نیازمند دانستن زبان ایتالیایی و یا داشتن دوستی که به این زبان آشنایی داشته باشد، خواهد بود. به عنوان مثال در شهر رم نشریه Porta Portese کاملاً شناخته شده می باشد، در این نشریه که به نحوی مانند آگهی روزنامه همشهری خودمان است و در روزهای سه شنبه و جمعه چاپ می شود، می توانید از بسیاری از خدمات ارائه شده استفاده نمائید.

اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا

اگر پس از ادامه تحصیل در ایتالیا قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید، پس از پایان تحصیل برای دوره 12 ماهه امکان دریافت اقامت موقت وجود دارد. مجوزی که بیشتر با عنوان ویزای پسا تحصیل ایتالیا شناخته شده و مخصوص فارغ التحصیلان از دانشگاه های ایتالیا می باشد. آنها با این ویزا می توانند به دنبال کار در کشور ایتالیا باشند و به محض یافتن پیشنهاد کاری نیز سریعا نسبت به اخذ ویزای کاری ایتالیا اقدام کنند.

ماکسیمم اعتبار اقامتی با ویزای پسا تحصیل درکشورهای مختلف (ماه) در نمودار زیر شرح داده شده است:

ماکسیمم اعتبار اقامتی با ویزای پسا تحصیل درکشورهای مختلف (ماه)

با این توضیح اکنون در نمودار زیر می توان با شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری ایتالیا آشنا شد:

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری ایتالیا

فلذا مدارک مورد نیاز برای این تبدیل ویزا در کشور ایتالیا از قرار زیر می باشد:

  • فتوکپی از قرارداد کاری
  • فتوکپی برابر اصل از Nulla Osta
  • فرم درخواست ویزای اقامت- بلند مدت ایتالیا
  • پاسپورت معتبر با 2 صفحه خالی و دستکم 3 ماه اعتبار
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی اسکان معتبر
  • بیمه سلامت
  • رسید واریز هزینه ویزا
  • فوتوکپی مدارک تحصیلی معتبر

دوره تحصیل نیز شامل این دوره 5 ساله بوده ولی نصف محاسبه می شود. چنانچه قصد تحصیل در ایتالیا یا به عبارت دیگر، اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را دارید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول درباب تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی موارد زیر را مطرح می نمایند:

  1. آیا تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟ افرادی که قصد تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی را دارند، می توانند در مقاطع مختلف تحصیلی پذیرش دریافت کنند اما اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ساده تر است.
  2. آیا تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی ممکن است؟ افرادی که قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را دارند، باید در آزمون IMAT شرکت کنند و درصورت قبولی در این آزمون اجازه ثبت نام را پیدا خواهند کرد.
  3. هزینه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی چگونه محاسبه می شود؟ تحصیل به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی، هزینه ای یکسان دارد و افراد نیازی به پرداخت هزینه های اضافه در این رابطه ندارند. هزینه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در حدود 1800€ تا 5000€ (یورو) در سال است.
  4. آیا به دانشجویان انگلیسی زبان بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد؟ زبان تحصیلی افراد نقشی در بورسیه تحصیلی آن ها نخواهد داشت و دانشجویان به هر زبانی که تحصیل کنند، بسته به شرایط خود می توانند از بورسیه تحصیلی ایتالیا استفاده کنند.
  5. آیا برای تحصیل به زبان انگلیسی به یادگیری زبان ایتالیایی نیز نیاز است؟ برخی از رشته های تحصیلی در کشور ایتالیا با زبان انگلیسی اقدام به پذیرش دانشجو می کنند اما برخی از دروس آن ها به زبان ایتالیایی ارائه می شود یا در برخی از رشته ها، تحصیل از سال دوم تنها به زبان ایتالیایی ممکن می شود.
  6. امکان کار دانشجویی در ایتالیا برای دانشجویان خارجی به چه صورتی است؟ این دسته از دانشجویان می توانند بدون نیاز به مجوز کاری در هفته تا 20 ساعت کار بکنند.
  7. هدف از صدور ویزای پساتحصیل ایتالیا چیست و چقدر اعتبار دارد؟ ویزای مذکور مخصوص فارغ التحصیلان از دانشگاه های ایتالیاست. و هدف از صدور این ویزا نیز جستجوی کار در کشور ایتالیا می باشد و معمولا تا 12 ماه اعتبار دارد.
5/5 - (45 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *