ویزای تحصیلی

تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی یکی از گزینه های مناسب پیش رو برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در اسلواکی است. تحصیل در اسلواکی نیز همچون بسیاری از نقاط جهان دارای معایب و مزایایی است که به آن اشاره می کنیم. در این مقاله همچنین در رابطه با رتبه بین المللی این دانشگاه نیز نکاتی را اشاره خواهیم کرد. در ادامه از هزینه های زندگی در اسلواکی و تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا با شما سخن خواهیم گفت. بنابراین از علاقمندان به تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی می خواهیم تا این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است را با دقت مطالعه کنند.

تحصیل در اسلواکی در 2021

شرایط تحصیل در کشور اسلواکی در 2021 با روندی رو به رشد، مسیر پیشرفت را طی می کند. از همین رو روند حضور دانشجویان بین المللی در این کشور نیز روندی صعودی پیدا کرده است. به شما توصیه می کنیم که برای تحصیل در کشور اسلواکی حتما به زبان رسمی این کشور تسلط داشته باشید. تحصیل به زبان انگلیسی در کشور اسلواکی امکان پذیر است اما تعداد رشته های تحصیلی بسیار محدودتر است. برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اسلواکی شما حتما باید مدرک تحصیلی دوره قبل خود را دریافت کرده باشید. مدرک معتبر زبان اسلواکی و یا زبان انگلیسی نیز از دیگر مدارک مورد نیاز تحصیل در این کشور است.

ویزای تحصیلی اسلواکی

برای تحصیل در کشور اسلواکی، شهروندان کشورهای سوم به ویزای تحصیلی این کشور نیاز خواهند داشت. در غیر این صورت دانشجویان نمی توانند ثبت نام خود در دانشگاه را به صورت رسمی انجام دهند. برای دریافت ویزای تحصیلی در کشور اسلواکی به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • هزینه 60€ (یورو) برای انجام امور اداری
  • پاسپورت با اعتبار زمانی حداقل 6 ماهه
  • کلیه مدارک نشان دهنده دریافت پذیرش از سوی دانشگاه یا موسسات علمی معتبر
  • مدارکی که نشان می دهد شما تمکن مالی کافی جهت پرداخت هزینه های خود را خواهید داشت
  • بیمه درمانی معتبر در کشور اسلواکی
  • مدارک تحصیلی دوره قبل
  • ریز نمرات تحصیلی دوره قبل
  • گواهینامه عدم سوء پیشینه قضایی

همه مدارک ذکر شده باید به زبان انگلیسی یا اسلواک ترجمه شده باشد.

شرایط تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

هزینه زندگی دانشجویی در اسلواکی

شهریه دانشگاه در کشور اسلواکی در حدود 600€ تا 10000€ (یورو) در سال است. هزینه اجاره یک واحد مسکونی در کشور اسلواکی با یک اتاق خواب حدود 300€ (یورو) است. هزینه حمل و نقل شهری نیز در این کشور حدود 20€ (یورو) در ماه است. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله هزینه های تحصیل و زندگی در اسلواکی را مطالعه کنید.

بورسیه تحصیلی در اسلواکی

یکی از اصلی ترین راه های کاهش هزینه های شخصی در کشور اسلواکی، استفاده از بورسیه های تحصیلی است. بورسیه تحصیلی در کشور اسلواکی از محدودیت های بسیار زیادی برخوردار است. بورسیه تحصیلی در اختیار دانشجویان انگلیسی زبان قرار نخواهد گرفت. همچنین هزینه های زندگی و تحصیل در کشور اسلواکی، به کمک بورسیه تحصیلی به طور کامل تامین نمی شود.

تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی در 2021

دانشگاه فناوری براتیسلاوا یکی از بهترین دانشگاه های کشور اسلواکی است. در بسیاری از رنکینگ های بین المللی دانشگاه براتیسلاوا اسلواکی در رده دوم برترین دانشگاه اسلواکی قرار دارد. به طور کلی می توان گفت که دانشگاه براتیسلاوا اسلواکی یکی از 1000 دانشگاه برتر جهان است. در نمودار ذیل جایگاه جهانی سال 2021 این دانشگاه بررسی شده است:

جایگاه جهانی دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

هزینه تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

برای بدست آوردن هزینه های تحصیل در رشته های مختلف این دانشگاه باید به وبسایت این دانشگاه مراجعه کنید. هزینه تحصیل در مقطع دکترا در این دانشگاه بسیار ناچیز است. شهریه ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی تقریبا برابر است. در جدول زیر هزینه های حدودی تحصیل در این دانشگاه را بیان کرده ایم.

هزینه تحصیل به زبان اسلواکیکارشناسی به یوروکارشناسی ارشد به یورودکترا به یورو
هزینه تحصیل در سال600€800€ الی 1000€100€ در سال اول و سال های بعد 1000€
هزینه تحصیل به زبان انگلیسی کارشناسی به یوروکارشناسی ارشد به یورودکترا به یورو
هزینه تحصیل در سال€3500 الی 5000€€3500 الی 5500€100 الی 6000

دانشکده های دانشگاه براتیسلاوا اسلواکی

دانشجویان این دانشگاه می توانند در 7 دانشکده ساخته شده در این دانشگاه تحصیل کنند. در حال حاضر 198 دوره تحصیلی در این دانشگاه به زبان های اسلواک و انگلیسی تدریس می شوند. مهم ترین دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

  • دانشکده مهندسی مکانیک: این دانشکده بهترین دانشکده در دانشگاه فناوری براتیسلاوا است.
  • دانشکده مهندسی مکانیک؛ امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و اسلواک در این دانشگاه وجود دارد.
  • دانکشده مهندسی عمران؛ بیش تر رشته های معماری در این دانشکده تدریس خواهند شد.
  • دانشکده معماری؛ رشته های مربوط به معماری داخلی و شهرسازی در این دانشکده تدریس می شوند.
  • دانشکده مهندسی مواد غذایی؛ رشته های مرتبط با علوم غذایی و کشاورزی در این دانشگاه تدریس می شوند.
  • دانشکده علوم و فناوری
  • دانشکده اطلاعات و فناوری

مهاجرت به اسلواکی

تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی می تواند یکی از جمله راه های مهاجرت تحصیلی به اسلواکی را فراهم کند. می توان گفت که دانشگاه فناوری براتیسلاوا یکی از 700 دانشگاه برتر جهان است. رشته شیمی بهترین رشته تحصیلی این دانشگاه در رنکینگ های جهانی است. رشته شیمی در این دانشگاه دارای رتبه 563 بین المللی است. رشته های مهندسی این دانشگاه نیز با رتبه 596 جهانی، دومین رشته برتر تحصیلی در این دانشگاه است. در زمان تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی شما فرصت اقامت قانونی در قاره اروپا را خواهید داشت. شما همچنین پس از پایان دوره تحصیل خود می توانید در جهت کار در این کشور اقامت قانونی بدست آورید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از توانایی کافی برای همراهی شما در مسیر مهاجرت تحصیلی برخوردار هستند.

5/5 - (6 امتیاز)

5 دیدگاه برای “تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

  1. امید گفت:

    مدار‌ک لازم جهت اخذ پذیرش در این دانشگاه رو میشه ذکر کنید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      عمومیت مدارک
      ریز نمرات
      مدرک زبان
      مدرک تحصیلی
      و پاسپورت هست

  2. sohrab گفت:

    من فکر می کنم رنکینگ این دانشگاه در کنار دانشگاه های خودمون که می ذاری به نسبت خیلی بالاتر هم هست ؟ پس بریم تو این کشور درس بخونیم بهتر نیست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلاک
      رنکینگ دانشگاه ها رو باید رشته به رشته هم بررسی کرد تا بشه دقیق تر تصمیم گرفت

  3. leilakk گفت:

    سلام. به نظر میاد دانشگاه خیلی خوبی باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *