ویزای تحصیلی

تحصیل در رشته حقوق در فرانسه

تحصیل در رشته حقوق در فرانسه

تحصیل در رشته حقوق در فرانسه با توجه به اینکه قانون مدنی ایران در بسیاری از موارد برگرفته از قانون مدنی فرانسه است مورد توجه دانشجویان میباشد. همچنین به علت اینکه حقوق ایران و هم حقوق فرانسه مطابق سیستم civil law می باشند، همواره مورد توجه علاقه مندان به رشته حقوق در ایران بوده است. برای اقدام به تحصیل در این رشته باید از موارد زیر اطلاع یافت:

  • آیا امکان تحصیل رایگان رشته حقوق در فرانسه وجود دارد؟
  • هزینه تحصیل در رشته حقوق در فرانسه چقدر می باشد؟
  • شرایط تحصیل رشته حقوق در فرانسه چیست؟
  • شرایط رشته حقوق دانشگاه سوربن فرانسه چیست؟
  • بهترین دانشگاه های حقوق فرانسه کدام اند؟
  • آیا تحصیل رایگان رشته حقوق در فرانسه امکان پذیر است؟

بسیاری از اساتید و وکلای مطرح و سرشناس ایرانی در این کشور تحصیل کرده اند. در مقاله ای که در پیش روی شما بزرگواران قرار دارد تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص موضوع تحصیل در رشته حقوق در فرانسه پرداخته اند و امید است پس از خواندن آن پرسش هایی که ذهنتان را درگیر کرده و ابهاماتی که در این خصوص دارید بر طرف گردد.

درباره کشور فرانسه

فرانسه که به طور رسمی جمهوری فرانسه نامیده می شود پایتختش شهر پاریس است. کشور فرانسه به لحاظ جغرافیایی در اروپای غربی واقع شده است و با کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوییس، ایتالیا و اسپانیا همسایه میشود و علاوه بر این سرزمین همچنین جزایری در اقیانوس آرام و اقیانوس هند نیز جزو خاک این کشور به حساب می آیند. در جدول زیر با حقایقی درباره کشور فرانسه آشنا خواهید شد:

نامجمهوری فرانسه (republique fancaise)
شعار ملیآزادی، برابری و برادری
پایتختپاریس با 2.2 میلیون سکنه
جمعیت کل (2023)68.2 میلیون نفر

کشور فرانسه نقش اساسی ای در بازی های سیاسی و اقتصادی اروپا دارد، دانشگاه های این کشور نیز اکثرا رنکینگ بالایی دارند و همین بالا بودن سطح علمی دانشگاه ها باعث شده تا نه تنها دانشجویان ایرانی بلکه دانشجویان سایر کشورها نیز همواره در پی ادامه تحصیلات خود در دانشگاه های این کشور باشند. ابتدا به توضیحاتی در خصوص تحصیل در فرانسه به طور کل می پردازیم.

تحصیل در فرانسه در 2023

پیش از رفتن به فرانسه مطابق ملیت خود اطمینان حاصل کنید که لازم است جهت اخذ ویزا نیز اقدام نمایید یا خیر. در واقع کسانی که تبعه کشوری به جز کشورهای حوزه اقتصادی اروپا و حوزه اتحادیه اروپا می باشند نیازمند این می باشند که جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه (etudiant) اقدام نمایند، جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می توانید از کنسولگری یا سفارت فرانسه در کشور خود درخواست نمایید. در سال 2023 یکی از مهم ترین مسائلی که می بایست به آن توجه داشت این است که باید اثبات نمود توان تامین هزینه های زندگی خود در فرانسه را دارید که در واقع حدود 815€ (یورو) ماهیانه می باشد.

تامین هزینه تحصیل در فرانسه

دانشجویان اروپایی می توانند آزادانه و بدون محدودیت در کشور فرانسه کار کنند و حتی در صورت متمایز بودن با سایرین و موفق بودن در تحصیل خود از دولت فرانسه یا دانشگاه محل تحصیل خود کمک هزینه تحصیلی نیز دریافت نمایند. همچنین دانشجویان بین المللی که خارج از حوزه اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا هستند، سالیانه 964 ساعت اجازه کار در فرانسه را دارند. به این ترتیب می توانند بخشی از هزینه های زندگی در این کشور را تامین نمایند؛ چرا که درآمد حاصل از کار دانشجویی در فرانسه ساعتی 8€ تا 10€ (یورو) می باشد.

شهریه دانشگاه های دولتی فرانسه هم بسیار پایین و تقریبا رایگان است؛ هرچند بعضا از دانشجویان بین المللی شهریه بیشتری در مقایسه با EU/EEA students اخذ می کنند. اما چه دانشگاه های دولتی که معمولا شهریه ای معادل سالانه 650€ تا 3000€ (یورو) دارند و چه دانشگاه های خصوصی فرانسه که شهریه آن ها به سالانه بالای 20000€ (یورو) هم می رسد. از یک ترم جلوتر شهریه را پرداخت می کنند. پس کسی که تحصیل در فرانسه را انتخاب می کند تامین این هزینه را باید قبل از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی در نظر داشته باشد.

همان طور که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، بیشترین بخش از بودجه دانشجویان در کشور فرانسه صرف هزینه خرید خواروبار از بازارها می شود:

توزیع درصدی هزینه زندگی در فرانسه

شیوه تحصیل در رشته حقوق در فرانسه؟

همانند بسیاری دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا، سیستم حاکم بر قوانین کشور فرانسه سیستم civil law می باشد. حقوق جزا نیز بخشی از سیستم قضایی کشور فرانسه است. حقوق عمومی در فرانسه نیز به دو گروه حقوق اساسی و حقوق اداری تقسیم می شود. در فرانسه تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی یعنی ارشد و دکترا حقوق نیز بسیار رایج است و در نهایت فردی که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته حقوق و یکی از زیر شاخه های آن به دست آورده است، پس از فارغ التحصیلی، فرصت های شغلی زیادی در انتظارش می باشند. برخلاف بریتانیا، تحصیل و زندگی در فرانسه خیلی پر هزینه نیز نخواهد بود. همین امر بر محبوبیت این کشور میان دانشجویان می افزاید.

بعد از فارغ التحصیلی در رشته حقوق شرایط کاری حقوقدانان همانند انگلستان خیلی سخت نیست. در نتیجه متقاضیان شغل با مصاحبه های دشوار کاری هنگام استخدام شدن مواجه نخواهند بود. در فرانسه بر خلاف کشور انگلستان تفاوتی میان solicitor و barrister وجود ندارد. اما در صورتی که متقاضی تمایل داشته باشد به شغل قضاوت مشغول شود لازم است در دوره های مدرسه خاصی به نام (École Nationale de la Magistrature ENM) شرکت نماید. در نتیجه قاضی های کشور فرانسه بعضا بسیار جوان و کم سن و سال هستند. هر چند با توجه به این که تنها تعداد اندکی از متقاضیان پذیرفته می شوند طی این پروسه، در نتیجه رقابت بسیار تنگاتنگ می باشد.

تحصیل در رشته حقوق در کشور فرانسه از جمله جذاب ترین موضوعاتی است که همواره علاقه مندان به رشته حقوق در ایران در پی آن بوده اند. علاوه بر جذابیت های خاص رشته حقوق زیبایی های توریستی کشور فرانسه و فرهنگ شاد و غنی این کشور و همچنین کار دانشجویی در فرانسه در حین تحصیل بر جذابیت هایش می افزاید.

تحصیل رایگان در رشته حقوق در فرانسه

وقتی حرف از رشته حقوق می شود بسیاری از افراد به یاد دانشگاه فوق العاده ای به نام سوربن می افتند، در واقع متقاضیان تحصیل رشته حقوق در فرانسه اکثرا قصد ورود به این دانشگاه را دارند. علاوه بر دانشگاه سوربن، دانشگاه های دیگری مانند دانشگاه AMERICAN UNIVERSITY IN PARIS، دانشگاه، MONACO و دانشگاه TOULOUSE از دانشگاه های معروف در رشته حقوق هستند. دانشگاه های فرانسه در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا رشته حقوق را ارائه می دهند. عمدتا تحصیل در دانشگاه های فرانسه به صورت نیمه رایگان برای دانشجویان بین المللی خواهد بود. اگر افراد بخواهند هزینه های خود را کمتر و کمتر کنند پیشنهاد میشود در سال های اول از دانشگاه های شهرهای اطراف پاریس مانند کرنوبل، لیون و کن پذیرش بگیرید.

اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در فرانسه

هزینه تحصیل در دانشگاه های فرانسه بین 650€ تا 3000€ (یورو) در دانشگاه های دولتی و بین 5000€ تا 20000€ (یورو) در دانشگاه های خصوصی خواهد بود. اما دانشجویان خارجی میتوانند برای پایین آمدن هزینه ها از بورس های تحصیلی که توسط وزارت امور خارجه فرانسه یا سفارت فرانسه ارائه می شود، استفاده نمایند. برخی از دانشگاه ها در هر سال تحصیلی 10000€ (یورو) کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزانی که حداکثر 30 سال سن دارند و در دانشگاه های فرانسه پذیرفته شده اند و کسانی که معیارهای عالی تحصیلی را داشته باشند، تعلق میگیرد.

وزارت امور خارجه فرانسه کمک هزینه تحصیلی را از طریق بورس تحصیلی عالی ایفل ارائه می دهد، عمدتا برای دانشجویان در دوره های کارشناسی ارشد (1180€ (یورو) در ماه) و دوره های دکتری (1400€ (یورو) در ماه) می باشد. اکثر کمک های مالی بر اساس نیاز مالی به دانش آموزانی که کمتر از 28 سال سن دارند، اعطا می شود. مبلغ اعطا شده برای کمک هزینه مبتنی بر ارزیابی معیارهای اجتماعی بستگی دارد و بین 1600€ تا 4600€ (یورو) در سال متغیر است. مزایای مبتنی بر شایستگی از 1800€ تا 6102€ (یورو) متغیر است. در عین حال افرادی که واجد شرایط دریافت کمک مالی می باشند، معافیت از یا کاهش پوشش بیمه را دریافت می کنند.

شرایط تحصیل در رشته حقوق در فرانسه

شرایط تحصیل در رشته حقوق در فرانسه

امتحانات و آزمون های حین تحصیل در کشور فرانسه تک بعدی نمی باشند. فقط نمره پایانی برای اساتید اهمیت ندارد بلکه در طول ترم تحصیلی تمامی فعالیت ها و پروژه های دانشجویان برای آن ها امتیاز به همراه خواهد داشت. یکی دیگر از نکات در خصوص تحصیل در رشته حقوق در فرانسه نیز این می باشد که قبول شدن در دانشگاه نه هزینه زیادی برای فرد دربرخواهد داشت و نه رقابتی است. در واقع بسیاری از دانشجویان نیز معمولا پس از یک سال یا کلا ترک تحصیل می کنند و وارد بازار کار می شوند یا تغییر رشته می دهند. البته یک نکته حائز اهمیت برای تحصیل در رشته حقوق در کشور فرانسه این است که به این منظور شما می بایست مدرک B2 داشته باشید که برای گذراندن دوره زبان در فرانسه ، موسسات و کالج زبان در فرانسه پیشنهاد میشود.

هزینه تحصیل در رشته حقوق در فرانسه

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی توسط دولت فرانسه تعیین می شود و در سراسر کشور مشابه است. اگر فردی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد، هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسه با اتباع فرانسوی تفاوتی ندارد و برای دانشگاه ها هزینه های پایینی مانند:

آیتمهزینه سالیانه به یورو
برنامه های لیسانس€170
برنامه های کارشناسی ارشد€243
دوره های مهندسی در موسسات خاص€601
برنامه های دکترا (PhD)€380

با این حال، تمام دانشجویان بین المللی مبلغی بالاتری برای لیسانس و مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه ها پرداخت می کنند شهریه جدید برای دانشجویان بین المللی، از ماه سپتامبر 2022، عبارتند از:

آیتمهزینه سالیانه به یورو
برنامه های لیسانس€2770
برنامه های کارشناسی ارشد€3770
برنامه های دکترا – همان مقدار برای اروپایی ها€380

توجه داشته باشید که مقادیر بالا فقط برای دانشگاه های دولتی خواهد بود؛ هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی می تواند بالاتر باشد. معمولا بین 3000€ تا 20000€ (یورو) در سال هستند. زندگی دانشجویی در فرانسه نباید گران باشد حتی در شهرهایی مانند بوردو، لیون یا تولوز میتوانید با 850€ تا 1000€ (یورو) در هر ماه حتی هزینه ها کمتر هم باش اما هزینه ها در پاریس متفاوت است، انتظار می رود حداقل 1250€ تا 1400€ (یورو) در هر ماه نیز هزینه های زندگی باشد.

هزینه زندگی در شهرهای مختلف فرانسه

بهترین کشورها برای رشته حقوق

بهترین کشورهای برای رشته حقوق شامل موارد زیر می گردد:

دانشگاه جهت تحصیل حقوقکشوردانشگاه جهت تحصیل حقوقکشور
دانشگاه هارواردایالات متحدهدانشگاه کلمبیاایالات متحده
دانشگاه آکسفوردبریتانیادانشگاه شیکاگوایالات متحده
دانشگاه کمبریجبریتانیادانشگاه سوربنفرانسه
دانشگاه ییلایالات متحدهدانشگاه ویناتریش
دانشگاه استنفوردایالات متحدهUCL دانشگاهلندن
دانشگاه نیویورکایالات متحدهکینگز کالجلندن
دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندنبریتانیادانشگاه ادینبوروبریتانیا
دانشگاه برکلی کالیفرنیاایالات متحدهدانشگاه کویین مریلندن

تحصیل رشته حقوق در انگلستان در مقایسه با فرانسه

برای تحصیل در رشته حقوق در انگلستان باید گفت که حقوق یک رشته تحصیلی چالش برانگیز است. اما با توجه به مزایایی که بعدا به ارمغان می آورد، کاملا مورد توجه بسیاری از افراد است. حرفه های شغلی بی حد و حصر برای فارغ التحصیلان حقوق وجود دارد از وکیل، قاضی تا مشاوره حقوقی و مهاجرتی از مشاغل رشته حقوق هستند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان رشته حقوق در بریتانیا به میزان زیادی به دلیل رشته ارزشمند خود، ارزش و بسیار مورد نیاز هستند. بسیاری از شرکت ها و کمپانی های بزرگ نیادمن وکیل خواهند بود و بسیاری از فرایندهای سیاسی مهم توسط متخصصان حقوق در انگلستان انجام می شود. سیستم دادگاه انگلستان در سراسر جهان مورد احترام است و قانون انگستان نیز اولین انتخاب برای تجارت بین الملل است و بسیاری از توافق تجاری بزرگ بین کشورها را تحت نظر دارد.

دوره های رشته حقوق در انگلستان

دوره های رشته حقوق در انگلستان عبارتند از:

LLBلیسانس در حقوق
Graduate LLBمسیر سریع تر از دوره LLB که منجر به دوره های تکمیلی حقوق بعد از کارشناسی حقوق میشود
LLMفوق لیسانس حقوق
GDLدیپلم در حقوق
LPCدوره تمرینی در حقوق برای آزمون وکالت
BPTCآموزش حرفه ای
QLTSدوره های حرفه ای بعد از قبولی در وکالت

نکته ای افراد باید برای تحصیل رشته حقوق در انگلستان دقت نمایند این است کشور انگلستان دارای نظام آموزشی رایگان نبوده و هزینه دانشگاه های انگلستان بین 15000£ تا 30000£ (پوند) در سال خواهد بود.

نحوه اپلای رشته حقوق در فرانسه در 2022

مدارک مورد نیاز برای ویزا تحصیلی و اعزام دانشجو به فرانسه در سال 2022 به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل 2 نسخه فرم ویزای بلند مدت دانشجویی
  • 2 قطعه عکس شبیه به عکس پاسپورت
  • ارائه اصل گذرنامه با داشتن حداقل 1 سال اعتبار
  • کپی از 5 صفحه اول گذرنامه و صفحاتی که دارای مهر و ویزا هستند
  • ارائه اصل شناسنامه و کپی از صفحات آن ها
  • ترجمه شناسنامه
  • رزومه انگلیسی و یا فرانسوی
  • انگیزه نامه به زبان انگلیسی و یا فرانسوی همراه با ارائه اصل و ترجمه دیپلم
  • در صورت شاغل بودن، ارائه گواهی اشتغال به کار
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه و یا کالج
  • مدرک زبان فرانسوی در صورت نیاز
  • ارائه پیرینت حساب و نامه تمکن مالی به میزان یک سال هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه

همین نکته و در واقع دشوارتر بودن یادگیری زبان فرانسه نسبت به زبان انگلیسی باعث شده تا همچنان بسیاری از افراد کشورهای انگلیسی زبان مثل انگلستان یا کانادا را علیرغم هزینه های بیشتری که تحصیل در این کشورها به همراه خواهد داشت انتخاب نمایند. در صورتی که همچنان سوالات و ابهاماتی راجع به تحصیل در رشته حقوق در فرانسه و شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه یا هر کشور دیگری دارید یا هنوز در مورد رشته تحصیلی خود برای ادامه تحصیل در خارج از کشور تصمیمی قطعی اتخاذ ننموده اید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار درباب تحصیل رشته حقوق در فرانسه

متقاضیان رشته حقوق با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • شرایط تحصیل در رشته حقوق در فرانسه چیست؟ داشتن مدرک B2 فرانسوی، قبولی در آزمون های مرتبط به دانشگاه مقصد.
  • هزینه تحصیل در رشته حقوق در فرانسه چقدر است؟ میزان هزینه تحصیل به مقدار 170€ الی 3770€ (یورو) می باشد.
  • آیا اخذ بورس تحصیل از دانشگاه های این کشور امکان پذیر است؟ بله دانشجویان خارجی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به میزان 1600€ الی 4600€ (یورو) بورسیه دریافت کنند.
  • مدارک لازم برای درخواست تحصیل در رشته حقوق در فرانسه چیست؟ مدارک هویتی و تحصیلی، گذرنامه، توصیه نامه و انگیزه نامه به زبان انگلیسی و فرانسوی، گواهش اشتعال به کار در صورت شاغل بودن، گواهی تمکن مالی و پرینت حساب.
  • هزینه درخواست برای ویزای تحصیلی فرانسه چقدر است؟ در حدود EUR 99 (یورو)
  • آیا دانشجویان بین المللی رشته حقوق در فرانسه نیز از حق کار دانشجویی برخوردارند؟ بله آنها قانونا مجاز به کار پاره وقت تا 20 ساعت در هفته می باشند.
3.6/5 - (7 امتیاز)

130 دیدگاه برای “تحصیل در رشته حقوق در فرانسه

  1. صنم گفت:

    سلام
    آیا این درسته که با مسلط بودن به زبان فرانسه تحصیل در فرانسه رایگانه؟
    وآیا مهاجرت به فرانسه با لیسانس حقوق راحت تره یا با داشتن فوق لیسانس حقوق بین الملل؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در مقطع دکترا تقریبا رایگان هست اما خیر رایگان نیست.
      بستگی به شرایط شما داره. در صورتی که بتونید در مقطع دکترا پذیرش بگیرید قطعا خیلی برای شما بهتره.

  2. مریم گفت:

    سلام من 23 سالمه و کارشناسی علوم قضایی دانشگاه ازاد با معدل 17 دارم و زبان انگلیسی و فرانسه می خونم ایا شانسی برای ارشد حقوق بین الملل یا بشر یا تجارت بین الملل با زبان فرانسوی در دانشگاه های دولتی فرانسه را دارم یا بهتر است با ایلتس برای دانشگاه ایتالیا ارشد حقوق بین الملل یا بشر یا تجارت بین الملل اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این که کدوم کشور برای شما بهتر هست به شرایط مختلفی بستگی داره. شرایط سنی و معدل شما برای هر دو کشور مناسب هست و محدودیتی از این بابت ندارید.
      اگر نیاز به کمک هزینه های مالی دارید، بهتر هست ایتالیا رو انتخاب کنید.
      مشکل اصلی تطبیق دروس شما در مقطع کارشناسی هست.هر دانشگاه لیستی از دروس رو ارائه کرده که شما باید حتما اون ها رو پاس کرده باشید. با مراجعه به سایت دانشگاه ها می تونید از این مسئله اطمینان حاصل کنید

  3. ازیتا گفت:

    سلام خسته نباشید من دارم با ویزا برای اقامت دائم به فرانسه میرم و در ایران دانشجو حقوق هستم هنوز کارشناسی رو تموم نکردم میتونم درخاست ریز نمرات و کاردانی بدم و اونجا وارد دانصگاه بشم یا باید از طریق دیپلم اقدام کنم و از نو شروع کنم معدل دیپلم بالای ۱۵ هست اما معدل دوازدهم کمتر ۱۵ امکان تحصیل در رشته حقوق رو دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر اقامت دارید، ساده تر می تونید به پذیرش تحصیلی دست پیدا کنید
      برای تحصیل هم تقریبا نمی تونید معادل سازی کنید و بهتر هست که از طریق دیپلم عمل کنید. چون به ویزای تحصیلی فرانسه نیازی ندارید، می تونید با آسودگی خاطر اقدام کنید

  4. محمد حسن گفت:

    سلام وقت تون بخیر.من دانشجوی علوم قضایی دانشگاه ازاد هستم.ابا امکان تحصیل ارشد و دکترای حقوق رو در فرانسه دارم؟شدنی هست؟ اگر مختصر توضیح بفرمایید ممنون میشم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به عوامل بسیار زیادی بستگی داره. بعضی از گرایش های حقوق نمی تونن در خارج از کشور به راحتی تحصیل کنند. شما باید یک پروپوزال مناسب داشته باشید تا بتونید از طریق اون استاد راهنمای خودتون رو پیدا کنید و از اون پذیرش بگیرید

  5. Mah گفت:

    سلام میتونم بپرسم شرایط دریافت این بورسیه ای که ازش حرف زدین دقیقا چجوری هست ؟
    من‌ امسال کنکور دادم و با رتبه ۴۰۰ دانشگاه دولتی حقوق میخونم اما مایل به مهاجرت هستم . یادگیری زبان فرانسه رو شروع کردم و در زبان انگلیسی هم مدرک دارم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه های تحصیلی به دانشجویان برتر تعلق می گیره!
      در حال حاضر اگر به دنبال بورسیه تحصیلی با شانس خیلی زیاد هستید، بهتر هست برای تحصیل در ایتالیا اقدام کنید که نیازی به یادگیری زبان دوم هم نداره

  6. مبینا گفت:

    سلام من مدرک لیسانس مهندسی دارم اما علاقه مندم که حقوق رو در کشور فرانسه بخونم میخواستم بدونم الان من برای اپلای حقوق در فرانسه باید شروع ب خوندن زبان فرانسوی بکنم؟ مشکلی نداره که مدرک دیپلمم ریاضیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این که مدرک شما ریاضی هست مشکلی ایجاد نمی کنه.
      در صورتی که زبان فرانسه رو بخونید، شرایط خیلی بهتری خواهید داشت اما برای مهاجرت به فرانسه به منظور تحصیل، می تونید با زبان انگلیسی هم اقدام کنید.

  7. مریم گفت:

    سلام وقت بخیر من ۱۸ سالمه و مدرک متوسط زبان دارم علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق با بورسیه در کشور فرانسه هستم امسال در کنکور شرکت کردم و حقوق آوردم منتها دانشگاهی نیست که خیلی اعتبار داشته باشه. به من پیشنهاد شده که به جای این که بمونم پشت کنکور و سال بعد آزمون بدم و حقوق رو تو دانشگاه بهتری بخونم و بعد برای بورسیه اقدام کنم، زبانم رو تکمیل کنم و بعد از این که وارد کشور فرانسه شدم در رشته حقوق تحصیل کنم. همچین چیزی ممکنه؟ به نظر شما کدوم یک برای من بهتره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این امکان برای شما وجود داره که بتونید در این کشور بورسیه بشید اما هیچ ضمانتی برای شما در این زمینه وجود نداره و ممکن هست نتونید بورسیه بشید.
      برای تحصیل در فرانسه در رشته حقوق، بهتر هست که زبان فرانسه رو یاد بگیرید

  8. اشکان گفت:

    سلام برای لیسانس حقوق ایران هیچ راهی برای مهاجرت هست چون گفته بودند غیر ممکنه…دانشجوی کارشناسی دانشگاه آزاد هستم میتوانم برای کارشناسی ارشد پذیرش بگیرم؟ مثلن در حقوق بین الملل

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اکثر دانشجوهای ایرانی نمی تونن پذیرش بگیرن به این دلیل که مدرکی که در ایران دریافت می کنند، با استانداردهای فرانسه یا کشورهای دیگه تفاوت داره. اگر شرایط سنی مناسبی دارید می تونید از ابتدا تحصیل کنید در مقطع کارشناسی

  9. میری گفت:

    با سلام خدمت شما
    من مدرک کارشناسی حقوق در سال 99 با معدل 18.5کسب کردم و در حال حاضر کارآموز وکالت هستم،
    به نظر شما برای مقطع کارشناسی ارشد حقوق،
    از دانشگاه فرانسه اپلای کنم، آیا میتونم در یکی از دانشگاه های فرانسه ادامه تحصیل بدم،
    آیا شرایط بورسیه دارم؟
    32 سالمه
    ممنون بابت راهنمایتون 🙏

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که دانشگاه مدرک شما رو مورد تایید قرار بده این امکان برای شما هست

  10. هلیا گفت:

    سلام ، وقتتون بخیر و خسته نباشید
    من اگر بخوام برم فرانسه و حقوق بخونم ، آیا باید آزمون ورود به دانشگاه بدم؟ یا اصلا نیازی به دادن آزمون ورودی به دانشگاه نیست و در پایان تحصیل آزمون وکالت باید بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به دانشگاه شما داره. بعضی از دانشگاه های فرانسه آزمون ورودی در نظر گرفتند برای دانشجو ها
      اول دانشگاه محل تحصیلتون رو انتخاب کنید، بعد از توی قسمت نیازمندی هایی که دانشگاه معرفی کرده، می تونید مدارکتون رو آماده کنید و متوجه بشید که آیا نیاز به آزمون دارید یا خیر

  11. Hobby گفت:

    سلام
    من امسال کنکور دارم و دلم میخواد در یکی از دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کنم در زمینه حقوق ب مشاوره و راهنمایی شما نیاز دارم ممنون میشم کمکم کنید 🤍

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      توصیه می کنم با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا کامل شما رو راهنمایی کنند

  12. رضا گفت:

    سلام من ۳۳ سال دارم دارای مدرک مهندسی مکانیک ۹۱ وفارغ التحصیل حقوق سال ۱۴۰۰ هستم باتوجه به شرایط سنی ایا بنظرتون برای من هم میتونه سوربن مناسب باشه و ایا امکان استفاده از بورس و مزایاش رو دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در مورد بورسیه نمیشه با قاطعیت صحبت کرد ولی می تونید پذیرش بگیرید. ولی همه چیز به رزومه شما بستگی داره

  13. مهدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من 21 سالمه؛ حوزوی هستم و تا الان مدرک لیسانس حوزه، و لیسانس معارف اسلامی (از موسسه امام خمینی) رو اخذ کردم؛ در حال حاضر هم در مقطع کارشناسی حقوق در موسسه امام خمینی در حال تحصیلم
    از طرفی هم به لطف خدا تا دوسال دیگه مدرک ارشد حوزه رو هم خواهم گرفت
    زبان عربی رو مسلطم و انگلیسی رو هم دارم کار میکنم
    در برنامم هست که ان شاءالله فرانسوی رو هم یاد بگیرم
    با این شرایط شانس بورسیه شدن در مقطع ارشد یا دکتری در دانشگاه فرانسه چقدره؟ و اینکه در مقطع دکتری اقدام کنیم بهتره یا ارشد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما کار ساده ای برای ورود به فرانسه نخواهید داشت چراکه مدرک حقوق دریافت شده در ایران به سختی مورد پذیرش کشورهای دیگه قرار می گیره مگر این که بتونید گرایش فقه اسلامی رو در فرانسه برای خودتون پیدا کنید.

  14. M گفت:

    سلام من ۱۸ ساله هستم و امسال دیپلمم رو دریافت میکنم و کنکور هم شرکت کردم و زبان اینگلیسی و فرانسوی هم به صورت فشرده شرکت کردم آیا میتونم در دانشگاه های اطراف فرانسه حقوق رو بخونم یا وارد دانشگاه شم و در مقاطع بالاتر اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر قصد تحصیل در رشته حقوق رو دارید، بهتر هست از مقطع کارشناسی در خارج از کشور باشید

  15. محمد طبری گفت:

    سلام من 31 سالم هست و کارشناسی حقوق پیام نور ساری با معدل 15.5 و ارشد حقوق خصوصی شهید بهشتی با معدل 17.5 دارم و وکیل پایه یک دادگستری هستم و در حال حاضر دانشجوی رشته ارشد زبانشناسی همگانی هستم و زبان انگلیسی آیلتس 6.5 دارم و زبان فرانسوی را در حد b1 هستم و زبان آلمانی را در حد b1 هستم میخواستم بدونم میتونم برای حقوق بین الملل دکترا یا زبانشناسی در مقطع دکترا در فرانسه اقدام کنم؟
    برای مقطع دکترا شانس کدام رشته بیشتر هست شانس رشته زبانشناسی بیشتر هست یا حقوق؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما مشکلی برای تحصیل در مقطع دکترا ندارید و می تونید با پیدا کردن استاد راهنما در هر کدوم از دو کشوری که تمایل دارید، به ادامه تحصیل مشغول بشید.

  16. محد گفت:

    سلام
    من ۲۳ ساله هست لیسانس حقوق با معدل ۱۸ دارم، زبان فرانسه در حد b2 تسلط دارم، و رتبه ۶۰۰ کنکور کارشناسی و رتبه ۱ ارشد گرایش بین الملل رو دارم.شانس من برای دریافت بورسیه ایفل چقدره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تقریبا اکثر دانشجوهای خارجی برای بورسیه اقدام می کنند و کسی نمی تونه به شما قطعی بگه چقدر شانس دریافت بورسیه دارید.
      هرکسی شرایط بهتری داشته باشه، بورسیه رو برنده میشه.

  17. نفس گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۲۳ سالمه لیسانسم از دانشگاه آزاد گرفتم با معدل ۱۵
    ارشد دانشگاه علامه گرایش جزا و جرم شناسی میخونم
    امکانش هست که برای دکتری بتونم بورسیه سوربن بگیرم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیلی سخت میشه کار شما چون قوانینی که شما به اون مسلط هستید مربوط به ایران میشه

  18. هانا گفت:

    عرض سلام و خسته نباشید
    بنده داراى مدرك كارشناسى حقوق از دانشگاه آزاد تهران شمال و درحال تحصيل كارشناسى ارشد حقوق تجارت بين الملل دانشگاه شهيدبهشتى هستم
    درحال مطالعه براى يادگيرى زبان فرانسه هستم
    آيا براى مقطع دكترا گرايش تجارت بين الملل احتمال پذيرش بنده با اين شرايط وجود داره؟
    و آيا امكان بورسيه تحصيلى به دليل تحصيلم در دانشگاه شهيدبهشتى وجود داره؟ اگر بله ممنون ميشم حدود درصد هزينه اى كه تقبل ميشه رو بفرماييد.
    سپاسگزارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشجویان مقطع دکترا چون مستقیما با استاد راهنما در ارتباط هستند، از قبل از ورود به این مقطع بورسیه خودشون رو قطعی می کنند. مشکلی از این بابت نیست

  19. Amir گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 19 سالمه و ترم سوم کارشناسی حقوم. به شدت علاقه دارم که در آینده توی فرانسه برای ارشد اقدام کنم اما اوضاع مالیم به شدت خرابه به نظر شما میتونم بورسیه بشم
    ممنون میشم پاسخ بدید با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر چنین شرایطی دارید توصیه می کنم تحصیل در ایتالیا رو انتخاب کنید که می تونه تحصیل رایگان رو به شما هدیه بده. در فرانسه بورس شدن کار ساده ای نیست

  20. هانا سلیمی گفت:

    سلام و عرض ادب
    سپاسگزارم که تمام سوالات رو با حوصله پاسخ میدید
    من ۲۴ سال دارم
    کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اما در حال تحصیل در گرایش تجارت بین الملل دانشگاه شهیدبهشتی هستم
    زبان فرانسه هم شروع به مطالعه کردم.
    میشه بفرمایید اولا برا دکترای تجارت بین‌الملل میتونم در فرانسه اقدام کنم؟ احتمال موفقیت رو چقدر میدونید؟
    و اینکه بورسیه تحصیلی میتونم بشم ؟ چه مقدار از هزینه رو تقبل میکنند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما شانس دریافت پذیرش رو دارید اما باید در نظر داشته باشید که دریافت پذیرش از این کشورهای اصلا اسون نیست. توصیه می کنم خودتون رو به یک کشور محدود نکنید و کشورهای مختلف رو برای دریافت پذیرش انتخاب کنید.
      برای اینکه بتونید بورسیه یا کمک هزینه رو مشخص کنید باید در نظر داشته باشید که هر استاد یک بودجه خاص داره که می تونه از اون برای تحقیقات دانشجوهای خودش استفاده کنه. این که چقدر می تونید درآمد داشته باشید از این طریق به طرح تحقیق و استاد شما بستگی داره

  21. احسان انصاری گفت:

    سلام قربان من لیسانس حقوق با معدل ۱۴ هستم و میخوام در دوره ارشد تو فرانسه همونطور که گفتین تو شهرهای اطراف پاریس و دانشگاهشون تحصیل کنم، من متاهلم آیا به من و همسرم ویزا میدن اگر از دانشگاه پذیرش بگیرم؟ و اگر یه آپارتمان تو اون شهرهای اطراف بگیر تاثیری رو ویزای ما داره؟ لطف میکنین اگر پاسخ بدین خیلی ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مشخص کنید که چند سالتون هست.
      رشته حقوق به راحتی نمی شه ادامه تحصیل داد توی خارج از کشور چون قوانین متفاوت هست.
      ویزای همراه به شما تعلق نمی گیره. بهتر هست کشورهای دیگه رو انتخاب کنید.
      توصیه اکید می کنم با ما در تماس باشید تا بتونیم راهنماییتون کنیم

  22. Amir گفت:

    سلام من ۱۵ سالم هست . در زبان انگلیسی مشکلی ندارم و دارم برای ایلس هفت اماده میشم. زبان فرانسه رو هم قصد دارم به سرعت شروع کنم . سوالم این هست که آیا با دیپلم رشته ریاضی یا تجربی میتوان پذیرش لیسانس در فرانسه را گرفت و اینکه دیپلم های بین‌المللی که در کشور های متفاوت دریافت میشه مثل ترکیه مناسب برای اپلای هست؟ یا این فقط مستلزم این است که حتما رشته انسانی باشد . و آیا فقط آیلس . مدرک زبان فرانسه و نمران خوب لازم کار هست یا آزمون sat هم لازم است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام خدمت شما دوست عزيز هم ديپلم توي تركيه هم رياضي تجربي ايران مورد تاييد فرانسه هست اما بهترين راه ورود اينكه كه با دوره زبان به فرانسه مهاجرت كنيد و آزمون sat مورد نياز نيست

  23. Rasul گفت:

    سلام‌وقتتون بخیر.
    بنده‌۲۵سالمه‌وفارغ‌التحصیل‌کارشناسی‌حقوق‌هستم،
    خدمت‌سربازی‌روهم‌تموم‌کردم‌ میخوام‌ارشدم‌روگرایش‌حقوق‌بین‌الملل درفرانسه بخونم‌،مدرک‌زبان‌فرانسه‌روایران‌بگیرم‌بهتره یابرم‌توفرانسه‌بخونم؟اگه‌توفرانسه‌بخونم‌چه‌مزیتی‌داره؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست در ایران زبان فرانسه رو ادامه بدید به این دلیل که هزینه های بسیار کمتری داره و در مرحله دوم اینکه می تونه به شما کمک کنه که شانس پذیرش بالاتری داشته باشید.

  24. عرفان اسدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من ترم پنج کارشناسی حقوق ازاد قزوینم دارم زبان فرانسه هم میخونم میخواستم بدونم میتونم برای ارشد تو دانشگاههای فرانسه اقدامی بکنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بعد از دریافت مدرک تحصیلی خودتون، می تونید اقدامات لازم رو پیگیری کنید

  25. Memol گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه هنوز کنکور ندادم راهی هست که بتونم برای تحصیل تو رشته حقوق بورسیه بشم ؟ یا صبر کنم تا لیسانس بگیرم و بعدا اقدام کنم برای بورسیه؟ و یه سوال دیگه این که بهترین دانشگاه هم دولتی هم غیر دولتی برای تحصیل تو فرانسه کدوم دانشگاه هستش؟ و اگر کسی اطلاع داره برای گرفتن مدرک زبان فرانسه چقدر باید وقت گزاشت و کدوم موسسه برای گرفتن مدرک خوبه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه گرفتن توی دانشگاه در مقطع کارشناسی در اکثر کشورهای دنیا بجز ایتالیا بسیار سخته.

  26. امیرحسین گفت:

    سلام و عرض ادب .
    بنده دو ماه دیگر 23 ساله میشم.
    ترم آخر لیسانس حقوق هستم.
    تمایل شدید دارم به ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در دانشکاه های اروپا ، فول فاند بورسیه بگیرم ، دیپلم تجربی معدل 15 و کارنامه دانشگاه معدل 17. زبان انگلیسی هم فول هستم. دارم آماده میشم برای آزمون آیلتس.
    پایان خدمت + مدرک لیسانس + مدرک آیلتس داشته باشم میتونم فول فاند بگیرم برای ارشد حقوق ؟ ترجیحا گرایش حقوق بین الملل. بی زحمت ایمیل بزنید جوابتون رو برام حتما و حتما.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز دریافت فول فاند آرزویی هست که همه مردم جهان دارند. پس بنابراین شما باید بهترین باشید که بهش دست پیدا کنید.
      اون مدارکی که اشاره کردید رو همه دارند پس در نتیجه ملاکی برای دریافت فول فاند نیستند.
      دقت داشته باشید که تحصیل در ایتالیا شاید برای شما بهتر باشه.

  27. مرجان گفت:

    سلام‌ من دختری ۳۰ ساله هستم که فوق لیسانس حقوق دارم‌ متاسافه معدلم مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشدم هردو ۱۴ هست،ایا امکان داره که من بتونم توی فرانسه از اول وارد دانشگاه حقوق بشم و مدرک کارشناسی بگیرم و بعد هم تحصیلات تکمیلی ام رو انجا ادامه بدم؟ دلم میخوا اونجا وکیل بشم،و اینکه چون من ۳۰ سالم هس این سنم تاثیری رو اهدافم داره؟ ممنون از پاسخگویی شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شرایط سنی شما در فرانسه می تونه تاثیرگذار باشه.
      اگر زبان انگلیسی شما خوب هست می تونید از راه های میانبر استفاده کنید. مثلا در ایتالیا لیسانس بگیرید که هزینه خیلی کمتری داره و بعد از اون در مقطع کارشناسی ارشد برید فرانسه

  28. علی رستمی گفت:

    سلام بنده دارای کارشناسی ارشد حقوق با گرایش مالی و اقتصادی هستم میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل در رشته داوری بین المللی برای من امکان پذیر هست و در صورت امکان کدام دانشگاه خواهشمندم در مورد رشته تجارت بین الملل هم نظر خودتونو ارایه فرمایی با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      Sciences Po
      دانشگاه پاریس
      این دو دانشگاه برای شما خیلی مناسب هست که بتونید توی هر دو رشته تحصیل کنید

  29. محدثه گفت:

    سلام من٢٠سالمه الان ترم٣حقوق هستم و درحال حاضر دارم زبان فرانسه يادميگيرم ب نظرتون من براي ليسانس يا ارشد اقدام كنم و اينكه بايد ازكي كلا اقدامات مهمه انجام بدم باتشكر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما شرایط سنی خوبی دارید و می تونید همین حالا اقدامات لازم برای مهاجرت به فرانسه در مقطع کارشناسی رو داشته باشید وحتی اگر مدرک زبانتون آماده نیست می تونید برای دوره های زبان در این کشور اقدام کنید.
      حتما با مشاورین ما تماس بگیرید تا کامل شما رو راهنمایی کنند.

  30. مریم گفت:

    سلام پذیرش در رشته حقوق با مدرک انگلیسی در دانشگاه های فرانسه ممکنه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایطتون رو بفرمایید تا دقیق راهنماییتون کنم

  31. رضا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۲۲ سالمه و زمان زیادی از گرفتن دیپلمم میگذره و برا ویزای تحصیلی با مشکل گپ تحصیلی مواجه میشم دیپلمم تجربیه

    بنظزتون اگه برم سربازی بعدش دیپلم مجدد رشته انسانی بگیرم مشکل گپ تحصیلیم برطرف میشه؟؟؟

    میتونم تو دانشگاه سوربون ثبت نام کنم؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ببینید به هر حال از دیپلم شما چند سال میگذره و اگر سربازی نرفتید یعنی الان مشمول هستید پس بایستی خدمت رو بگذرونید
      اما نگران نباشید چون کشورهایی هستن که خیلی با گپ تحصیلی مشکلی نداشته باشن

      1. رضا گفت:

        من فقط اگه بشه تو دانشگاه سوربن درس خوند میخوام ویزای تحصیلی بگیرم جز اون بدردم نمیخوره برا این دانشگاه هم میشه کاری کرد؟؟؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          تلاش خودتون رو بکنید چون کسی نمیتونه به شما بگه صد در صد میشه یا نمیشه
          اما احتمال اینکه نشه زیاده به همین خاطر اگر نتوستید خیلی تعجب نکنید

  32. آگله گفت:

    من من ۳۰ سالمه دانشجوی ترم ۶ حقوق دیگه دارم می رم ترم ۷ با معدل ۱۷/۵۰ از دانشگاه غیر انتفاعی تاکستان اگر مدرک زبان انگلیسی و فرانسه داشته باشم می تونم برای فرانسه ارشد حقوق خصوصی یا جزا اقدام کنم و همون جا بمونم و کار کنم؟چه قدر تمکن مالی لازمه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما در فرانسه نمیتونید ارشد خصوصی یا جزا بخونید اما رشته های حقوق بین الملل رو میتونید بخونید
      لطفا برای اطلاع بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید

  33. Pari گفت:

    سلام ،خیلی اطلاعات سایتتون جامع و کامل بود ،ممنون ، بنده ۲۳ سال دارم و کارشناسی حقوق ، میخواستم بدونم اگه بخوام برای ارشد اقدام کنم باید از مستر ۱ فرانسه شروع کنم یا مستر ۲؟ و ایا میشه ۱ سال از ارشدم رو ایران بخونم و ۱ سال بعد رو تحت عنوان مستر ۲ در فرانسه ادامه بدم؟(برای اینکار مدرک زبانم باید چه سطحی باشه)

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  34. Fti گفت:

    سلام وقتتون بخیر. من امسال دوازدهمم و قصد دارم که از ابتدای دانشگاه در دانشگاه سوربن فرانسه حقوق بخونم مدرک زبان هم تا چند وقت دیگه میگیرم میخواستم ببینم امکانش هست و شرایطش برای من که هنوز لیسانس هم نگرفتم چطوریه آیا فقط مدرک زبان و نمره بالای نمرات دبیرستان لازمه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در فرانسه بایستی شرایطش رو داشته باشید برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  35. مهدی گفت:

    سلام من رشته حقوق خوندم ولی متأسفانه ترک تحصیل کردم. یکی از دوستان که مون پیله زندگی میکنه داره برام دعوتنامه میفرسته که برم پیشش زندگی کنم. ایا میشه وقتی رفتم اونجا درسم رو هم بخونم بر دانشگاه 29 سال هم سنمه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما برای زندگی در روسیه باید از طریق خودتون و مستقیم با اخذ پذیرش تحصیلی اقدام به مهاحرت کنید

  36. شکیبا گفت:

    سلام من ترم چهار رشته حقوق هستم ، میخواستم بدونم رشته حقوق بین الملل که برای کارشناسی ارشد میفرمایید چه مزایایی برای کسی که اون رو اخذ کرده داره؟ شرایط شغلی به شکل هست ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بزرگ ترین مزیت اون اخذ اقامت تحصیلی کشور فرانسه است و در زمینه های بین الملل میتونید کار کنید

  37. نگین گفت:

    سلام برای ورود به دانشگاه های فرانسه باید آزمون بدم؟
    و اینکه من ۲ ترم دیگه کارشناسی رو تموم میکنم بهتره برای ارشد در فرانسه ادامه تحصیل بدم یا دکتری؟
    و با مدرک زبان فرانسه میشه در دانشگاه های دولتی در رشته حقوق تحصیل کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر به فکر مهاجرت هستید بهتره که از همین الان اقدام کنید

  38. Grey گفت:

    سلام و خسته نباشید. من مطالب این مقاله رو کامل مطالعه کردم و برام سوال پیش اومده. من دیپلم رشته ریاضی دارم. میتونم برای مقطع کارشناسی رشته حقوق در فرانسه اپلای کنم؟ ممنون از مطالب خوبتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      بررای رشته کارشناسی در کشور فرانسه ابتدا بایستی از طریق دوره زبان وارد فرانسه شده و بعد از اون با اخذ پذیرش وارد کورس اصلی بشید

      1. sasa گفت:

        ببخشید پس یعنی براشون فرقی نمیکنه دیپلم چه رشته ای داشته باشیم؟ با دیپلم تجربی و ریاضی هم میشه وارد لیسانس حقوق شد؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          بطور کلی میتونم بگم بله مشکلی نیست

  39. هادی گفت:

    سلام، در فرانسه در مقطع ارشد میتونیم رشته حقوق جزا تحصیل کنیم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      طبیعتا با توجه به تفاوت هایی که حقوق جزای این کشور با ایران داره برای ارشد میتونید رشته های بین الملل رو بخونید

  40. حسن رسولی گفت:

    با سلام.در چه صورت هایی میشه ک سفارت فرانسه از من نامه تمکن مالی نخواهد.با بورسیه؟؟امکان دیگه ای هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      طبیعتا نامه تمکن مالی رو خواهد خواست مگر اینکه بورس داشته باشید

  41. بیتایگانه گفت:

    سلام خسته نباشید من دانشجوی ترم‌اول حقوقم دانشگاه پیام نور.دوس دارم کارشناسیمو اینجا بگیرم برای ادامه تحصیل برم‌فرانسه.همچین کاری میشه بکنم؟ میشه یکم راهنماییم کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید بعد از اخذ مدرک کارشناسی برای ارشد اقدام کنید الیته طبیعتا میتونید در فرانسه رشته حقوق بین الملله

  42. گودرزی گفت:

    سلام بنده مدرک ارشد حقوق بین الملل از دانشگاه تهران دارم می خواستم ببینم امکانش هست برایدانشگاه سورین بورس تحصیلی بگیرم جهت دکتری

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای دکتری رزومه تحصیلی و سابقه پژوهشی شما بسیار مهمه
      اگر رزومه قوی داشته باشید امکانپذیره

  43. شقایق گفت:

    سلام وقت بخیر
    دانشجو ترم اخر حقوق هستم و تصمیم دارم برای ارشد درفرانسه ادامه بدم مدرک زبان هم ندارم اما به زبان فرانسه مسلط هستم .آیا تحصیل در فرانسه امکان پذیر هست؟ میتونم از طریق ویزای تحصیلی اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله امکانپذیره و بهتره که از طریق دوره زبان اقدام کنید

  44. زينب گفت:

    سلام من دو ترم ديگه ليسانس حقوقمو ميگيرم از دانشگاه پيام معدل ترم پيشم ١٩/١٢صدم هست
    خواسم اپلاي كنم واس دانشگاه هاي فرانسه
    ك اونجا بتونم ارشدم رو بخونم
    ايا امكان بورسيه شدن هست يا خير؟
    ايلتسمم دارم ميگيرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در فرانسه بهتره که ابتدا از طریق مهاجرت به فرانسه از طریق کالج زبان اقدام کنید و بعد از دانشگاه پذیرش بگیرید

  45. مهسا گفت:

    سلام من ١٩سالمه حقوق دانشگاه ازاد ميخونم ميخاستم براي ٤سال بعد براي ليسانس برم فرانسه و دوحال حاضر دارم زبان فرانسوي يادميگيرم ميخاستم بدونم شرايط معدل تحصيلي چيه اونجا و من ميتونم راحت بورسيه بگيرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما ابتدا این مقاله رو کامل بخونید و مدرک زبان فرانسه رو بگیرید از الان برای 4 سال آینده نمیشه اظهارنظر کرد اون موقع باید پیگیری کنید که شرایط به چه نحویه

  46. امیر بیگی گفت:

    درود بر شما . بنده ۳۳ ساله هستم کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی از دانشگاه علوم تحقیقات هستم و مدت ده ساله پروانه وکالت و مشغول کار هستم . راهنمایی بفرمایید در مقطع دکتری چ رشته ای و چگونه باید پذیرش دانشگاه سوربن فرانسه را گرفت ؟ آیا با زبان انکلیسی میتوان تحصیل کرد در فرانسه ؟ متشکرم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بزرگوار رشته جزا در ایران متفاوت با فرانسه خواهد بود به همین خاطر احتمال اخذ پذیرش بسیار پایینه مگر اینکه در رشته های بین المللی در مقطع مستر تحصیل کنید تا بتونید دکترا رو در دانشگاه های فرانسه بخونید

  47. فاطمه گفت:

    سلام من ۲۰ سالمه و دارم کارشناسی حقوقم زو تو ایران دانشگاه آزاد میگیرم میخاستم بدونم برای‌پذیرش توی فراسه و بورسیه شدن معدل کل مهمه یا معدل ترم و اینکه آزمون باید داد یا نه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته حقوق در ایران متفاوت با فرانسه است و به دنبال بورس در این رشته نباشید اما در کل کشور فرانسه هزینه های تحصیل بسیار کمه

  48. حسین گفت:

    سلام ببخشید بنده ۲۴ سالمه کارشناسی حقوق دارم بامعدل ۱۹، دوس دارم به جای زبان فرانسه آلمانی یاد بگیرم و با این زبان آلمانی کجاها میتونم حقوق بین الملل بخونم که به درد ایران هم بخوره؟ مچکر از شما

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا ابتدا مقاله رشته حقوق در آلمان رو مطالعه فرمایید اگر ابهامی بود در خدمتتون هستم

  49. فاطمه گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم بهترین مقطع برای بورسیه شدن در دانشگاهی در فرانسه چه مقطعی هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      مقطع ارشد به بعد رو میشه برای بورس اقدام کرد ولی معمولا بهترین مقطع دکتراست

  50. مهدی گفت:

    سلام ، وقت بخیر، میخواستم بدونم با داشتن مدرک کدام گرایش مقطع ارشد حقوق در ایران قادر خواهیم بود در مقطع دکترا رشته حقوق در دانشگاه های فرانسه ادامه تحصیل دهم؟ چون تحصیل در برخی از گرایش های حقوق در ایران به دلیل متفاوت بودن قوانین، در خارج از ایران کاربردی نخواهد داشت.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      در رشته هایی با گرایش های بین المللی میشه اقدام کرد مثل حقوق بشر و حقوق بین الملل
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  51. هما گفت:

    سلام وقتتون بخیر من 23سالمه با مدرک لیسانس حقوق با معدل19/63،دانشگاه آزاد، مدرک زبان ندارم چه انگلیسی چ فرانسه، چه طور میتونم برای بورس کامل و رایگان اقدام کنم برای فرانسه؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      رشته های تحصیلی در فرانسه خیلی کم هزینه هستند برای همین اخذ بورس در این کشور خیلی سخته
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  52. سید محمد حسین احمدی گفت:

    سلام خسته نباشید تو سه چهار سال میشه مدرک زبان فرانسه گرفت میشه در رشته ی حقوق مقاله نوشت که به دانشگاه بدی و بورس بگیری چون قوانین اونجا با اینجا فرق داره

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشبد
      براتون آرزوی موفقیت دارم اگر راهنمایی خواستید یا سوالی داشتید در خدمتتون هستم

  53. یاسر گفت:

    سلام.بنده ۲۵ ساله هستم دانشجوی ارشد مدیریت صنعتی اما علاقه ای به رشته خودم ندارم و چون به حقوق علاقه دارم ،میخوام از سر مدرک معتبر حقوق توی یه دانشگاه معتبر بگیرم، دیپلم ریاضی دارم و معدل دیپلم پایینه باید دقیقا برای پذیرش توی یه دانشگاه دولتی توی فرانسه چه پروسه ای رو طی کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      معدلتون چنده دوست عزیز؟

      1. یاسر گفت:

        معدل دیپلم ۱۳/۵۰

        1. داوری گفت:

          امکانپذیر نیست متاسفانه

        2. مبینا گفت:

          سلام خسته نباشید من 19 سالمه رتبم در کنکورسراسری ۱۷۷ شد و الان حقوق دانشگاه اصفهان میخونم. دبیرستان من استعداد های درخشان(تیزهوشان) بوده و معدل دیپلمم ۱۸ هست. میخواستم ببینم شانس من برای پذیرش گرفتن در یکی از دانشگاه های فرانسه در رشته حقوق در مقطع کارشناسی چطور هست؟

          1. داوری گفت:

            سلام سلامت باشید
            باید از طریق دوره های زبان فرانسه اقدام کنید و بعد از اون برای ورود به دانشگاه آزمون بدید در این خصوص ابتدا مقاهل تحصیل در کالج زبان در فرانسه ر ومطالعه نمایید

  54. داوری گفت:

    سلام و عرض ادب
    برای مقطع لیسانس، اون هم رشته حقوق، روی پذیرش با بورس حسابی باز نکنید

  55. آرمین گفت:

    سلام.میخواستم اگه ممکنه گرایش های حقوق در مقطع مستر1 تو دانشگاههای فرانسه رو معرفی کنین

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      باید به سایت دانشگاه ها سر بزنید و ببینید که کدام گرایش ها را دارند به این منظور مقاله معرفی بهترین دانشگاه های فرانسه را مطالعه بفرمائید

  56. دل آرام گفت:

    ببخشید پسرمن الان سال دوم رشته حقوق. میخام لیسانس بگیره و بعدا برای بورس فرانسه اقدام کنم.آیا امکان پذیر یاباید ازدیپلم میرفته؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      فرزند شما چند ساله هستن؟ و اینکه مدرک زبان فرانسه داره یا خیر؟

  57. Hana گفت:

    سلام
    ببخشید من ۱۷ سالمه و برای تحصیل در دانشگاه در رشته ی حقوق میخام به فرانسه مهاجرت کنم.
    میخواستم بدونم میشه با مدرک آیلتس به فرانسه برم؟یا حتما باید فرانسوی یاد بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      طبیعیه که برای تحصیل در فرانسه بایستی زبان فرانسه بخونید
      البته نیاز به اطلاعات بیشتری از شما دارم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  58. عارف پورشبانان گفت:

    سلام وقت بخیر
    می خواستم بدونم با چه مدرکی میشه ازذایران بورس گرفت و ادامه تحصیل داد در فرانسه در رشته حقوق که بتونیم کار کنیم در اونجا

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بایستی شرایط شما بطور دقیق مورد بررسی قرار بگیره
      لطفا مقالهبورسیه تحصیلی فرانسه را مطالعه کنید
      یا برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشد

  59. حامد گفت:

    سلام.کارشناسی حقوق با معدل ۱۲/۲۲و ارشد با معدل ۱۷/۳۰…ایا امکان ادامه تحصیل ارشد و سپس دکترا تو فرانسه هست؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      امکان اخذ پذیرش در این رشته بسیار مشکله چون رشته حقوق در کشور ما یک رشته بومی محسوب میشه

  60. حسین گفت:

    مدرک حقوق دانشگاه ازاد در کدام کشور ها اعتبار داره و راحت تر میشه مهاجرت کرد مشغول به کار شد

    1. داوری گفت:

      سلام
      متاسفانه در هیچ کشوری با مدرک حقوق ایران نمبشه مشغول به کار شد

    2. الیاس گفت:

      راه داره بخوای بری امریکا و انگلستان ولی خب پیچ و خم داره…
      اول باید پروانه وکالت ایرانو بگیری بعد بری و آزمون مشابهشو توی انگلستان بدی که خب طبعا هم سختیای خودشو داره

  61. وحید گفت:

    درود
    اطلاعاتی که نوشته بودید بسیار مفید بود
    سوالی که میتونه مطرح باشه اینه اشخاصی مثل من که از دانشگاه آزاد مدرک گرفتن برای پذیرش تو دانشگاه های فرانسوی چه کاری میتونن انجام بدن

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما مشکلی از بابت نوع دانشگاه برای فرانسه وجود نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *