ویزای تحصیلی

تحصیل در مالزی

تحصیل در مالزی

آیا در مورد شرایط خاص تحصیل در مالزی مطالبی شنیده اید؟ مالزی یکی از کشورهای آسیایی است که علاقه مندان زیادی با عنوان توریست وارد آن می شوند. تحصیل در مالزی نیز بعد از توریست و ویزاهای توریستی در این کشور بیشترین آمار و دلیل حضور خارجیان در این کشور است. طبق آمار رسمی حدود 2% از جمعیت دانشجویان بین المللی آسیا در مالزی تحصیل می کنند. ما قصد داریم در این مقاله در مورد تحصیل در مالزی اطلاعاتی را خدمت شما خوانندگان محترم قرار دهیم. همچنین چنانچه علاقه مند به کسب اطلاعات در مورد سایر نکات مهاجرتی مالزی بودید می توانید مابقی مقالات سایت های وابسته به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نمایید.

شرایط تحصیل در دانشگاه های مالزی 2024

در حال حاضر کشور مالزی، به عنوان یازدهمین مقصد مهم تحصیل برای دانشجویان بین المللی است. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته توسط دولت این کشور تا سال 2025، مالزی با در اختیار داشتن 250000 دانشجوی بین المللی به ششمین کشور جهان از این نظر تبدیل خواهد شد. بنابراین می توان گفت که این کشور می تواند مقصدی مناسب برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باشد.


زبان تحصیل در تمامی دانشگاه های خصوصی مالزی انگلیسی است و در بسیاری از دانشگاه های دولتی این کشور نیز تنها امکان آموزش به زبان انگلیسی ممکن می شود. با این وجود الزامی که در ارائه مدرک زبان به مراکز آموزشی این کشور وجود ندارد. افراد می توانند در دوره های آموزش زبان شرکت کنند و سطح زبان خود را ارتقا دهند.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید دوره پیش دانشگاهی خود را به پایان رسانده باشند و برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور به ریز نمرات تحصیلی خود نیاز خواهند داشت. شرایط برای اخذ پذیرش در مقاطع دیگر تحصیلی نیز مشابه است و دانشجویان باید مدرک و ریز نمرات آخرین دوره تحصیلی خود را به دانشگاه تحویل دهند. در صورتی که دانشجویان موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور مالزی شوند، می توانند با دریافت ویزای تحصیلی مالزی راهی این کشور شوند.

تعداد مراکز آموزش در مالزی:

دانشگاهکالج خصوصیدانشگاه نیمه دولتیآموزشکده
43319414

معرفی بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل

گرچه جذابیت اصلی مهاجرت تحصیلی به کشور مالزی هزینه های تحصیل مقرون به صرفه نسبت به کشورهایی مثل امریکا و انگلستان است اما کشور مالزی هزینه های مقرون به صرفه مزایا دیگری برای دانشجویان خارجی و بین المللی دارد. مالزی یکی از کشورهای آسیایی است که مناظر زیبا و فرهنگ های سنتی مالایی را با معماری مدرن تلفیق کرده است. این منطقه همراه با تاثیرات گروه های بومی و فرهنگ های خارجی مثل» هند، چین و انگلیس به یکی از متفاوت ترین جوامع فرهنگی جهان تبدیل شده است.

دانشجویانی که علاقه دارند علاوه بر تحصیل ماجراجویی واقعی انجام دهند کشور مالزی برای کشف انواع متنوعی از مناظر طبیعی از پناهگاه اورانگوتان تا جنگل های بارانی و سواحل زیبا گزینه مناسبی می باشد. به خاطر داشته باشید در حالی که کشور مالزی جامعه باز است اما از لحاظ پوشش بسیار محافظه کار می باشد پس لازم است دانشجویان پیش از اقامت در این کشور از هنجارهای محلی آگاه باشند. بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل در سال 2024 عبارتند از:

  • شهر کوالالامپور
  • شهر پنانگ
  • جوهور
  • شهر بورنئو

تحصیل مقطع کارشناسی در مالزی

در وحله نخست دانشجویان علاقه مند تحصیل در دانشگاه های مالزی در مقطع کارشناسی باید حداقل معدل 14 را در مقطع کارشناسی کسب کرده باشند. همچنین برای تحصیل در این کشور باید حداقل مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 داشته باشند. البته این نکته مهم را توجه داشته باشید در برخی از دانشگاه های مالزی هنگام اخذ پذیرش نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد اما به هر جهت هنگام ثبت نام اصلی و حضور در دانشگاه باید این مدرک ارائه شود. همچنین نکته مهم بعدی در خصوص پذیرش در مراکز آموزشی مالزی بحث محدودیت سنی است. اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در مالزی را دارید حد اکثر سن برای تحصیل در این مقطع 30 سال است.

طول دوره کارشناسی3 الی 4 سال
هزینه تحصیل$5000 تا 7000$ (دلار آمریکا) در سال

تحصیل مقطع کارشناسی در مالزی

بورسیه تحصیلی در مالزی

دانشجویانی که معدل آن ها در مقطع قبلی بالاتر از 18 باشد می توانند در همان بدو ورود به دانشگاه درخواست تخفیف دانشجویان سطح A را نمایند که حداقل بین 20% تا 40% شامل تخفیف خواهند شد. همچنین اگر در طول مدت تحصیل در دانشگاه های مالزی نمرات پایان ترمی بالای 18 دریافت کنند نیز میتوانند مشمول تخفیف شهریه بشوند. در مورد بورسیه کامل تحصیلی باید گفت این نوع بورسیه تنها به دانشجویان مقطع PHD تعلق میگیرد و در مقطع کارشناسی دست کم بورسیه تحصیلی بسیار محدود است.

همچنین کسب بورسیه در مقطع دکتری نیز نیاز مند ارائه دادها مقاله ثبت شده بین المللی ISI است و همچنین سطح مدرک زبان آیلتس یا تافل نیز باید در سطح عالی قرار داشته باشد. ضمنا برای پذیرش تحصیلی در این مقطع لازم است تا دانشجو یک طرح تحقیقاتی با ارزش و قابل پیگیری ارائه دهد و میزانی از پیشرفت طرح در حال فعالیت را نیز گزارش کند.

شرایط تحصیل رایگان در مالزی

تحصیل رایگان فقط در مقطع کارشناسی ارشد در مالزی و دکتری امکان پذیر است. شرایط تحصیل رایگان در این مقاطع بدین صورت است:

مقطع تحصیلینمره مورد نیازسن متقاضی
کارشناسی ارشدحداقل نمره دوم، مصادف با 3.5 تا 4 CGPAکمتر از 40 سال
دکتریحداقل نمره 3.5 تا 4 CGPAکمتر از 45 سال

نکته: همچنین دارای مدرک دیپلم با معدل بالای 14 و مدرک آیلتس با نمره 6 باشد.

برای تحصیل رایگان در مالزی در مقطع کارشناسی ارشد باید رشته درخواستی همان رشته کارشناسی با معدل بالای 15 باشد. گذراندن کلاس های کارشناسی ارشد به 3 شکل صورت می پذیرد:

  1. کلاس درس به این صورت است که فرد متقاضی با گرفتن واحد و حضور در کلاس ها و پاس کردن دروس همانند دانشگاه های ایران به تحصیل میپردازد و اخذ مدرک می کند.
  2. ارائه تحقیق که فرد متقاضی با گرفتن پروژه و تحقیق در مورد آن پروژه و ارائه آن به استاد مدرک را اخذ می نماید.
  3. تلفیقی از حضور در کلاس و پژوهش که فرد متقاضی نیمی از وقت خود را به شرکت در کلاس ها و سپس ارائه پژوهش می گذراند.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از مالزی

برای تحصیل در دانشگاه های این کشور ابتدا باید از دانشگاه مورد نظر پذیرش تحصیلی دریافت نمایید سپس در روز تایین شده در سفارت مالزی حاضر شده و نامه پذیرش دانشگاه مالزی را ارائه می دهید. همچنین ترجمه و ریز نمرات مقطع تحصیلی اخیر خود را به همراه اصل و کپی پاسپورت به همراه عکس پرسنلی (به شیوه مورد نظر سفارت خانه) به آفیسر اعطا می نمایید. همچنین نیاز است تا از طریق پرینت 3 ماهه اخیر حساب خود تمکن مالی خود را به افیسر سفارت اثبات نمایید. در مقاله معرفی دانشگاه های مالزی شرایط تحصیل در هر یک از دانشگاه های فوق را تشریح کرده ایم.

هزینه تحصیل در دانشگاه های مالزی

یکی از مسائلی که متقاضیان باید مورد توجه قرار دهند، هزینه های تحصیل است. شهریه دانشگاه های مالزی در هر سال در حدود 4000$ (دلار آمریکا) است. جالب است بدانید که دانشگاه مالایا به عنوان برترین مرکز آموزشی این کشور شهریه ای در حدود 2500$ (دلار آمریکا) را از دانشجویان خود دریافت میکند که از میانگین شهریه در مراکز تحصیلی این کشور نیز کمتر است. از سوی دیگر هزینه تحصیل در دانشگاه های خارجی موجود در مالزی نیز بسیار کمتر از شعبه اصلی آن است. برای مثال هزینه دانشگاه موناش 23400$ (دلار آمریکا) برای یکسال است در حالی که هزینه شعبه مالزی این دانشگاه، 10000$ (دلار آمریکا) میباشد.

هزینه زندگی در این کشور نیز برای دانشجویان در حدود 3500$ تا 4600$ (دلار آمریکا) ارزیابی می شود که نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین آسیایی، هزینه ای ناچیز به شمار می رود. دانشجویان برای تامین هزینه های خود در کشور مالزی می توانند از بورسیه های تحصیلی که روشی رایج در این کشور است استفاده کنند. به هرجهت اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به مالزی هستید می توانید به راحتی و در کمترین زمان با مشاوران ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

پرسش های کلیدی درباره تحصیل در مالزی

مالزی یکی از کشورهایی است که ایرانی ها تمایل زیادی به تحصیل در آن دارند. همین مسئله ارزش این کشور برای بررسی کردن را بیشتر کرده است. دانشجویان ایرانی از دیرباز تمایل بالایی به تحصیل در این کشور از خود نشان داده اند و به همین دلیل است که باید جزئیات بیشتری از آن را مورد ارزیابی قرار داد. در این رابطه پرسش هایی مطرح می شوند که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • دوره های مختلف آموزشی در مالزی چقدر به طول خواهد انجامید؟ باید به این نکته اشاره کرد که در شرایط کنونی، دوره کارشناسی مالزی 4 ساله، کارشناسی ارشد 2 ساله و دکتری 3 ساله است.
  • آیا می توان به زبان های مختلف در مالزی تحصیل کرد؟ اصلی ترین زبان آموزشی در مالزی، زبان انگلیسی است.
  • آیا هزینه های تحصیل در مالزی بالا است؟ بستگی دارد که فرد در چه دانشگاهی از این کشور پذیرش دریافت کند. برخی از رشته های تحصیلی در مالزی با شهریه بالاتر از 21000$ (دلار) نیز ارائه می شوند.
4.9/5 - (14 امتیاز)

21 دیدگاه برای “تحصیل در مالزی

  1. amir abbas گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل در مالزی تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد
    هزینه تحصیل در مالزی
    هم مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هزینه های به طور کامل در مقاله تشریح شده

  2. حسین گفت:

    باسلام بنده ۳۷ساله ومتاهل ، دارای مدرک کارشناسی ارشدکشاورزی بوده دارای تسلط نسبتاخوبی به زبان انگلیسی میباشم ودرحال حاضرمدرس زبان انگلیسی هستم میتونم برای مهاجرت اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از طریق تحصیل می تونید وارد مالزی بشید

  3. امید گفت:

    شرایط تحصیل و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر چگونه است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید ادامه تحصیل بدید و شرایط خاصی نداره

  4. ناصر زارعی گفت:

    سلام
    بنظرم مقالهتون و کشور مورد نظرم طرفدارای وسیعی داره و میتونه نقش میانبر هم داشته باشه

  5. leilakk گفت:

    سلام. من فارغ التحصیل دانشگاه علمی کاربردی در رشته مترجمی زبان انگلیسی هستم. اگه بخوام توی همین رشته ادامه تحصیل بدم، این مدرکی که دارم تا چه اندازه از نظر کشور مالزی معتبر هست؟ شرایط ادامه تحصیلم به چه شکل پیش میره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید ادامه تحصیل بدید

  6. دنیز گفت:

    سلام عالی ممنون از مقاله خوبتون

  7. sohrab گفت:

    این کشور برای رشته های مدیریت و رشته های بیزینس هم gmat میخوان ؟ خوابگاه هم به دانشجو ها می دن ؟ چه موقع اقدام کنیم که ظرفیت داشته باشند

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ددلاین ها در سایت دانشگاه ذکر شده و شما می تونید از اون ها استفاده کنید.
      خوابگاه به راحتی نمیشه گرفت
      آزمون هم ندارن

  8. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله مفیدی بود.

  9. احسان حسینی گفت:

    کشور مالزی کشور خوبیه منتها من نمیدونم دانشگاه هاش مورد تایید وزارت علوم هستند یا خیر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      برخی از دانشگاه ها مورد تایید هستند

  10. سامان احتشامی گفت:

    مدارکی که بعد از تحصیل در مالزی بدست میاریم چقدر در ایران اعتبار داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      بستگی به دانشگاه داره. باید ببینید دانشگاه مورد نظر شما مورد تایید هست یا خیر

  11. عرشیا گفت:

    بیشتر دوستام از تحصیل در مالزی راضی نبودند

  12. هانا جمالى گفت:

    البته مالزى فقط براى تفريح ٣،٤ روزه خوبه

  13. hiva گفت:

    سلام و تشکر از موسسه خوبتون
    من فوق لیسانس عمران هستم و میخوام برای ادامه تحصیل در مالزی اقدام کنم، به نظر شما من با 30 سال سن میتونم برای ادامه تحصیل اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی در این رابطه وجود نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *