ویزای تحصیلی

مدارس شبانه روزی روسیه

مدارس شبانه روزی روسیه

کشور روسیه از پهناورترین کشورهای جهان است و از قدمتی طولانی در تاریخ برخوردار است. انتخاب مدارس شبانه روزی روسیه طرفداران بسیاری دارد. زیرا دانش ­آموزان در این مدارس از کیفیت های آموزشی بسیار مناسبی برخوردار خواهند بود. همچنین این مدارس دارای امکانات بسیار مناسبی برای دانش ­آموزان می­ باشد. کلاس ها در این مدارس کوچک و با تعداد دانش آموزان کمی می­ باشد. دانش ­آموزان می­ توانند براحتی با اساتید خود ارتباط برقرار نموده و در جهت رفع مشکلات درسی خود برآیند. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دانش ­آموزانی که علاقمند به تحصیل در این مدارس هستند یاری می­رسانند.

سیستم آموزشی روسیه بگونه ای است که دانش­ آموزان از سن 6 سالگی وارد مدارس و به تحصیل در مدارس ابتدایی می ­پردازند، معمولاً دوره ابتدایی در روسیه 4 سال است و دانش ­آموزان پس از اتمام این دوره وارد دوره متوسطه مقدماتی می­ شوند. دانش آموزان از سن 10 تا 15 سالگی در این دوره به تحصیل خواهند پرداخت پس از آن وارد دوره تحصیلات تکمیلی متوسطه می­ شوند این دوره 2 سال می ­باشد. پس از اتمام دوران متوسطه تکمیلی به آن مدرک گواهی نامه پایان دوره متوسطه اعطا می­ گردد. کشور روسیه نیز از جمله کشورهای ثروتمند است که درآمد سالانه آن بر پایه ذخایر گازی این کشور می­ باشد. این کشور از رشد اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار می­ باشد.

شرایط تحصیل پیش از دانشگاه در روسیه

همان طوری که مطلع هستید یکی از امتیازات آموزش عالی در روسیه این است که فرد می تواند تحصیلات خود در دانشگاه های روسیه را بدون نیاز به ارائه مدرک زبان شروع کند. در واقع قبل از شروع دوره لیسانس یا فوق لیسانس، داوطلبان می توانند با ثبت نام در دپارتمان آمادگی دانشگاه مربوطه اقدام به تحصیل پیش از دانشگاه در روسیه کنند. معمولا کورس تحصیل پیش از دانشگاه در روسیه با عنوان پادفک معروف بوده و نهایتا یک سال طول می کشد. لازم است متقاضیان در جریان باشند که دوره های تحصیلی پیش از دانشگاه در کشور روسیه شامل دو کورس با مشخصات زیر می باشد:

دوره های تحصیلی پیش از دانشگاه در کشور روسیه

برای ثبت نام و اخذ پذیرش از دوره های پادفک یا آمادگی، متقاضیان بایستی تا مهلت مقرر (معمولا تا 10 جولای هر سال) به سایت دانشگاه روسی مراجعه کرده و نسبت به انجام موارد ذیل اقدام نمایند:

  • تکمیل آنلاین و پرینت فرم درخواست ( فرم اصلی بایستی شخصا جهت ثبت نام آورده شود)
  • ارسال کپی اسکن رنگی گواهی پایان دوره متوسطه
  • تکمیل درخواست جهت دریافت دعوت نامه رسمی از روسیه
  • رزومه یا cv فرد متقاضی
  • رسید پرداخت کل هزینه دوره قبل از ورود به روسیه

توصیه می شود که کپی کلیه مدارک فوق حتما به صورت رنگی با کیفیت عالی و به صورت فایل PDF به دانشگاه های روسیه ارسال گردد. چراکه فقط در اینصورت به آنها ترتیب اثر داده شده و به درخواست های ناقص رسیدگی نمی شود.

هزینه تحصیل دوره پادفک در روسیه

همانند هر دوره تحصیلی در کشور روسیه، تحصیل پیش از دانشگاه در روسیه یا همان دوره پادفک نیز منوط به اخذ شهریه می باشد. هزینه تحصیل این دوره در دانشگاه های مختلف روسیه با اندکی تفاوت تقریبا یکسان است. منتها بستگی دارد به اینکه داوطلب در کدام دوره مشغول به تحصیل شود. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، هزینه تحصیل پیش از دانشگاه در روسیه از حدود 506$ تا 4500$ (دلار) متفاوت می باشد و این بستگی به این دارد که از چه دانشگاهی اخذ پذیرش نمائید. همان طوری که در این نمودار هم مشخص است، هزینه تحصیل پیش از دانشگاه در دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه با 4500$ (دلار) گرانترین و هزینه تحصیل در این دوره در دانشگاه تومسک روسیه با 506$ (دلار) ارزانترین دوره برای آموزش زبان روسی به حساب می آید:

مقایسه هزینه تحصیل پیش از دانشگاه در روسیه

اما اینها همه هزینه های دانشجویانی نمی باشد که برای تحصیل پیش از دانشگاه به کشور روسیه مسافرت می کنند. هزینه های دیگری نیز شامل حال دانشجویان این دوره می شود.ابتداء باید عرض کنیم که روسیه جای ارزانی برای تحصیل است پس لازم نیست که دغدغه هزینه را داشته باشید.

آموزش در مدارس شبانه روزی روسیه

تمامی والدین در جستجوی مدرسه ای مناسب برای تحصیلات ابتدایی و متوسطه فرزندان خود می­ باشند. برنامه های تحصیلی در مدارس روسیه با یکدیگر متفاوت است و هر کدام دارای برنامه های جداگانه و مخصوص بخود می ­باشند. مدارس شبانه روزی روسیه بگونه ای است که دانش ­آموزان از سیستم آموزشی بسیار مناسب و با کیفیتی برخوردار است و اکثر والدین در تلاشند تا فرزندانشان را جهت ورود به مدارس شبانه روزی روسیه ثبت نام نمایند. شناخت مهارت ها و علاقمندی کودکان در دوران ابتدایی از جمله مواردی است که اکثر مدارس روسیه به آن توجه می­ نمایند.

دوره های مدارس شبانه روزی روسیه

در سال 2007 در دانشکده بین المللی مدرسه ای شبانه روزی افتتاح گردید. مدرسه مزبور بخشی از مدرسه ای در تاشکند تاجیکستان است که هر دو تحت نظارت گروه مدارس بریتانیا فعالیت می ­نمایند. این مدرسه در غرب پایتخت روسیه شهر مسکو موقعیت دارد که به تازگی بخشی دیگر از مدرسه نیز افتتاح گردیده است. مدرسه مزبور کودکان 2 الی 13 سال را پذیرش و ثبت نام می­ نماید. این مدرسه هم اکنون میزبان 400 دانش آموز می ­باشد که نیمی از این جمعیت در محدوده سنی 2 الی 8 سال می­ باشند. مدرسه فوق امکاناتی نظیر زمین بازی، کتابخانه، مجموعه کامپیوتر، سالن ورزشی، سالن بسکتبال را در اختیار دانش آموزان قرار داده است. در صورتیکه از شرایط تحصیل و زندگی در روسیه بی اطلاع هستید با کارشناسان و مشاورین با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید.

سیاست های آموزشی و تحصیلی در روسیه

مقامات مسئول روسیه بر این باورند که آموزش و پرورش کشور نقش هدایتگری جامعه را از نسلی به نسل دیگر دارند. از این رو در تلاش است تا تغییرات گسترده ای را در حوزه آموزش و پرورش خود ایجاد نماید. با این وجود همبستگی پیچیده ای میان تغییر دادن شیوه آموزشی در کشور با محتوای آموزشی قدیم در این کشور وجود دارد. بطور کلی سیاست های آموزشی در کشور روسیه به قرار زیر می­ باشد:

  • ارائه برنامه آموزشی منسجم به دانش ­آموزان در سطوح مختلف تحصیلی
  • توسعه آموزش اجتماعی معلمین جامعه
  • آماده سازی شغلی برای کودکان و بزرگسالان کشور
  • توسعه آموزش تکمیلی کودکان مناطق شهری
  • افزایش بودجه تأسیسات تکمیلی کودکان تا سقف 129 میلیون RUB (روبل روسیه)
  • تشکیل صندوق مالی جهت خرید کتب آموزشی
  • تحصیص 7.27 میلیون RUB (روبل روسیه) برای انتشار کتب درسی برای کودکان نابینا

سیاست های آموزشی و تحصیلی در روسیه

استراتژی های آموزشی در روسیه

دولت روسیه دارای استراتژی هایی در حوزه آموزش و پرورش در این کشور می­ باشد. این استراتژی های به قرار زیر هستند:

  • توسعه دموکراسی آموزشی در روسیه
  • اتکا به خویشتن ملی، هماهنگی ارتباطات بین المللی، حذف تنش های اجتماعی، توسعه قدرت اقتصادی روسیه در شرایط جدید، طراحی و اجرای سیاست های مدرن آموزشی
  •  ضمانت حقوق شهروندان روسیه ای جهت برخورداری از برنامه های آموزشی با کیفیت بالا
  •  برخورداری حق انتخاب شهروندان روسی از برنامه ها و امکانات آموزشی مطابق با تمایلات طبیعی
  •  ابقاء فضای آموزشی یکپارچه در روسیه
  • اصلاح محتوای آموزشی
  • طراحی نظام آموزش در روسیه و هدایت تحصیلی دانش ­آموزان در زمینه انجام تحقیقات آموزشی
  • تفکیک موسسات آموزشی و تحصیلی روسیه
  • ایجاد تنوع آموزشی در روسیه برمبنای انتخاب کتاب، برنامه ها و رشته های تحصیلی دانش­ آموزان
  • اعمال تغییرات سازمانی و مدیریت آموزشی و محول نمودن عمده مسئولیت های به شهرداری های روسیه

مزایای مدارس شبانه روزی روسیه

از مهمترین مزیت های با تحصیل در مدارس شبانه روزی روسیه این است که این مدارس دانش آموزان را برای ادامه تحصیل در مراکز آکادمیک آماده می نمایند. دانش ­آموزان در این مدارس در محوطه مدرسه در کنار دیگر دانش آموزان و با اساتید و معلمان خود زندگی می نمایند و برای حضور در جامعه آماده خواهند شد. طبق آمار بدست آمده کشور روسیه بیشترین قشر تحصیل کرده در جهان را دارد. همچنین این کشور عملکرد بسیار مناسب تری نسبت به کشورهایی همچون ژاپن، آمریکا و کانادا داشته است. با توجه به موارد فوق اکثر دانش­ آموزان و دانشجویان از دیگر کشورها جهت ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می­ نمایند. بطوریکه هم اکنون این کشور میزبان 200000 نفر دانشجو و دانش­ آموز در این کشور می­ باشد.

هزینه تحصیل در روسیه

با توجه به هزینه های بسیار زیاد تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی کشور می­توان به صراحت بیان نمود که هزینه های تحصیل در روسیه بسیار پایین و مناسب می­ باشد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقاطع مختلف تحصیلی با یکدیگر متفاوت است. بطوریکه دانشجویان در مقاطع کارشناسی 1500$ (دلار) در سال می ­باشد که این هزینه بسته به رشته تحصیلی دانشجویان متغیر است. شهریه های تحصیلی در دانشگاه های مختلف روسیه با توجه به اعتبار و رنکینگی که در روسیه و در سطح جهان دارند نیز متفاوت می­ باشد. اما طبق تحقیقاتی که کارشناسان در این زمینه انجام داده اند هزینه های تحصیل در معتبرترین دانشگاه های این کشور بطور متوسط 8800$ (دلار) در سال تخمین زده شده است.

مدرسه بین المللی در روسیه

در این بخش به معرفی تعدادی از مدارس بین الملیی در روسیه نیز می پردازیم که عبارتنداز:

  • مدرسه بین المللی کمبریج
  • موسسه بین المللی فرانسه
  • مدرسه بین المللی بریتانیا
  • موسسه بین المللی مسکو
  • مدرسه SAAS

والدینی که بدنبال آموزشی با کیفیت برای ورود به مدارس شبانه روزی روسیه هستند و با سوالات مختلفی در این زمینه روبرو می­ شوند می­ توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و در این زمینه با آنان مشاوره نمایند. این مجموعه پاسخگوی تمامی سوالات عزیزان در زمینه مدارس شبانه روزی در روسیه همچنین اقامت پس از تحصیل در روسیه می ­باشند.

سوالاتی درباره مدارس شبانه روزی در روسیه

برخی از مهم ترین پرسش ها در این رابطه عبارتند از:

  • آیا روسیه مقصد مناسبی برای تحصیل دانش آموزان در مداس شبانه روزی است؟ برخی از مدارس شبانه روزی در این کشور از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند.
  • آیا هزینه های تحصیل در این مدارس روسیه بالا است؟ بله به مانند اکثر کشورهای جهان، تحصیل در مدارس شبانه روزی روسیه نیز نیاز به در اختیار داشتن تمکن مالی بالا است.
  • تفاوت مدارس شبانه روزی و عادی در روسیه چیست؟ باید به این نکته اشاره کرد که مدارس شبانه روزی روسیه دارای خوابگاه های پیوسته است و دانش آموزان با شرایط متفاوتی در این مدارس زندگی می کنند.
  • آیا مدارس ایرانی شبانه روزی در روسیه وجود دارد؟ خیر.
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در مدارس شبانه روزی روسیه تحصیل کرد؟ بله
امتیاز دهید

4 دیدگاه برای “مدارس شبانه روزی روسیه

  1. آرین گفت:

    سلام برای تحصیل مدارس شبانه روزی روسیه برای پسر ۱۷ساله سال یازدهم ریاضی بخواد روسیه ادامه تحصیل بده باید چه زمانی اقدام کنیم وچگونه برای دبیرستان روسیه پذیرش بگیریم

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر برای تحصیل در مدارس شبانه روزی میشه برای کشورهای کانادا انگلستان و مجارستان براشون اقدام کرد

  2. پرستو گفت:

    سوالم اینه که اگه فرزندمو از شش سالگی برای تحصیل بیارم،،خودم که مادرشم با چه ویزایی میتونم مستقر بشم و حمایتش کنم؟چون شنیدم به همراه ویزا نمیدن،،،چیکار باید کرد،میشه راهنمایی کنید لطفا،،آیا دانشگاه رایگان وجود داره که خودم برم ثبت نام کنم و هردومون با ویزای تحصیلی ساکن بشیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای مهاجرت ابتدا باید بررسی کنید چه کشوری میتونید همراه با فرزندتون اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *