ویزای تحصیلی

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

یکی از سختی های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان اخذ مدرک زبان در ایران میباشد. معمولا برای این آیتم از مدارک لازم مهاجرت با مشکل مواجه میشوند. افراد بسیاری که قصد مهاجرت به کانادا را دارند به تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان می اندیشند زیرا اخذ مدرک زبان برای هر فردی امکانپذیر نیست. تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان با سوال هایی همراه بوده است.

  • آیا تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟
  • دانشجویان برای این درخواست نیاز به ابزار خاصی دارند؟
  • برای چه افرادی یا در چه سنینی بدون مدرک زبان میتوان ویزای کانادا را گرفت؟
  • اصلا آیا مهاجرت بدون مدرک زبان یا بدون مهارن زبان کاریست عقلانی؟

برای رسیدن به این هدف نیاز است پارامترهای مختلفی لحاظ گردد تا ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجو صادر شود. البته این نکته باید قابل توجه باشد که وقتی بدون مدرک زبان اقدام می کنیم طبیعتا باید هزینه های بیشتری را صرف این موضوع کنیم تا به موفقیت برسیم. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در این خصوص توضیحاتی ارائه گردیده است.

برنامه ها و دانشگاه ها جهت تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

در اینکه سیستم آموزش عالی کانادا جزء یکی از بهترین نظام های آموزش عالی جهان است شکی نیست. نظام آموزشی که منطبق با استانداردهای آموزشی جهان بوده و به فارغ التحصیلان در هر سه مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) مدرک معتبر ارائه می کند. بنابراین این دانشگاه ها هم در سطح جهانی و هم در سطح کشور کانادا جزء بهترین دانشگاه ها محسوب می شوند.

در لیست زیر می توان با این دانشگاه های کانادایی آشنا شد:

دانشگاهرتبه جهانی در رنکینگ QSرتبه جهانی در رنکینگ Times
دانشگاه متروپلیتن تورنتو801801
دانشگاه مموریال نیوفاندلند751601
دانشگاه ویندسور751601
دانشگاه شربروک751
دانشگاه نیو برونزویک701601
دانشگاه مانیتوبا651351

این دانشگاه ها به دانشجویان کانادایی و بین المللی انواع برنامه های تحصیلی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می دهند. از جمله این برنامه های تحصیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقتصاد
  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • پرستاری
  • علوم اجتماعی
  • هنرها
  • علوم انسانی
  • روانشناسی
  • مهندسی
  • علوم پایه

مقایسه تحصیل در کانادا و اروپا بدون مدرک زبان

در حالی که شانس اخذ ویزای تحصیلی برای افراد بالای 18 سال در کشور کانادا بسیار کم است، آن ها در تعداد معدودی از کشورهای اروپایی می توانند تنها با داشتن پذیرش از دوره های کالج زبان پذیرش بگیرند.

این کشورها عبارت هستند از:

کشورهای اروپایی که با پذیرش دوره زبان ویزا می دهندنوع ویزا
مجارستانD
فرانسهD
مالتاC
اتریشC

البته کشور ترکیه اگرچه عضو اتحادیه اروپا نیست، با هزینه های خیلی کم امکان تحصیل دوره های زبان انگلیسی، ترکی استانبولی و آلمانی را فراهم می نماید. در خصوص نوع ویزاهای مذکور در جدول بالا ذکر این توضیح ضروری است که ویزای نوع C همان ویزای توریستی می باشد که قابلیت تبدیل در محیط را نخواهد داشت. به همین دلیل است که دوره های زبان فرانسه و مجارستان طرفداران خیلی بیشتری دارند. با توجه به زبان مورد نظر و کالجی که فرد انتخاب می کند شهریه کالج زبان در فرانسه سالی 2000€ تا 6000€ (یورو) و در مجارستان سالی 5500€ تا 6000€ (یورو) می باشد.

اما دوره های زبان مالتا و اتریش پرهزینه تر هستند. هزینه زندگی در این کشورها نیز به شرح ذیل می باشد:

نام کشورحدود هزینه ماهانه برای 1 نفر به یورو
مجارستان€500
فرانسه€1000
مالتا€1100
اتریش€1200

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

آیا امکان اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان برای ایرانیان در سال 2023 وجود دارد؟ هر سالی که می گذرد انگار قوانین مهاجرتی سخت تر می گردد و بالطبع برخی راه های آسان مهاجرتی نیز دچار تغییرات می شوند و مهاجرت را برای اتباع ایرانی سخت تر از قبل می کند. اگر شما به دنبال ادامه تحصیل بدون ارائه مدرک زبان هستید شما به عنوان یک ایرانی متاسفانه در کشورهای محدودی می توانید درخواست ویزا نمائید.

در کشور کانادا نیز امکان درخواست این برنامه برای ایرانیان و آموزش زبان وجود ندارد، اما می توان گفت بنا به درخواست بالا از سوی اتباع ایرانی برای این دوره ها سختگیری خاصی در صدور ویزا برای اکثریت متقاضیان وجود دارد. در حال حاضر می توان گفت در کشورهای درجه یک امکان اخذ ویزای تحصیلی صرفا برای دوره های زبان برای هر دانشجویی مقدور نمی باشد.

اما دانش آموزانی که در سنین کمتر از 17 یا 18 سال هستند، می توانند راحت تر برای دوره های زبان و یا دوره های آماده سازی قبل از دانشگاه درخواست نمایند. حتی برخی خانواده ها برای شناخت اولیه از این کشور می توانند فرزندان خود را قبل از رسیدن به سن قانونی و در حین تحصیل در مدارس برای دوره های زبان در تابستان و دوره های کمتر از 3 ماه به این کشور بفرستند.

مقایسه تحصیل در کانادا و اروپا بدون مدرک زبان

بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان

دانش آموزانی که در سن زیر 18 سال هستند می توانند در دوره های یک ساله آماده سازی دانشگاه قبل از ورود به مقاطع بالاتر درخواست ویزا نمایند. اگر سن شما بیشتر از 18 سال باشد یعنی دیگر شانسی برای دریافت ویزا ندارید؟

به مراتب سختگیری بعد از این سنین در صدور ویزا صرفا برای دوره زبان بیشتر است و همانطور که متوجه شدید در دوره های یک ساله با عنوان دوره های آماده سازی دانشگاه امکان اخذ ویزا وجود دارد که تا سنین 20 تا 21 سال هم ممکن است برای دانشجویان با ارائه مدارک صحیح برای این برنامه ها ویزا دریافت نمود. همانطور که کمی پیش تر خواندید دلایل سختگیری برای صدور ویزا را متوجه شدید اگر شما دارای ضعف هایی همچون فاصله تحصیلی غیر معقول، مدارک مالی ضعیف، عدم دارا بودن ویزا و سفر به کشورهای معتبر دنیا هستید بهتر است ابزار خود را قوی تر کرده و سپس درخواست ورود و تحصیل در کانادا را نمائید.

مدارک مورد نیاز تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

در بدو امر خوب است بدانیم که چه مدارکی برای تحصیل در کانادا مورد نیاز است. داشتن ویزای معتبر، اثبات پذیرش از دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید. باید نامه پذیرش خود دانشگاهی را که اداره مهاجرت کانادا به رسمیت شناخته است را دریافت نمایید همچنین نیاز به ارائه کامل مدارک مالی می باشد و باید اثبات کند توانایی مالی خوبی دارد.

  • نامه تمکن مالی؛ اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده هر دانشجو در سال حداقل 10000$ (دلار کانادا) برای هزینه های زندگی نیاز دارد.
  • داشتن عکس گذرنامه
  • داشتن معاینه پزشکی مهاجرت (IME)
  • نمره امتحان مهارت زبان انگلیسی که این مورد اگر چه اجباری نیست اما توصیه می شود که قبل از آغاز پروسه درخواست ویزا برای آن اقدام کنید.

در پایان این بحث تاکید می کنیم که اگر چه در برخی دانشگاه ها امکان این وجود دارد که بدون مدرک زبان پذیرش شوید اما از مدارک اصلی که در بین مدارک ویزا از دانشجویان طلب می شود ارائه مدرک زبان انگلیسی است. برای مثال اگر شما از یک دانشگاه دولتی پذیرش شده باشید شانس بالاتری برای دریافت ویزا خواهید داشت. وقتی پذیرش از دانشگاه معتبر اخذ شود شانس صدور ویزا بیشتر است. البته نکته سن هم در این موضوع تاثیر گذار می باشد.

قوانین جدید برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

آن دسته از افرادی که به دنبال تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان هستند، باید به خوبی با قوانین جدید اتخاذ شده در این زمینه آشنا شوند. بدون رعایت این قوانین فرآیند تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان بسیار دشوار خواهد بود. برخی از مهمترین قوانین اخذ شده برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان عبارت اند از:

قوانین جدید برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبانتوضیحات
نمرات آزمون زبانمتقاضیان می توانند نمرات دیگر آزمون های مهارت انگلیسی مانند تافل را ارائه دهند.
مدارک تحصیلی معتبرمی توانید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد حدالق 4 سال در یک موسسه متوسطه انگلیسی تحصیل کرده اید.
ارائه مدرک هویت ملیاگر از یکی از کشورهای انگلیسی زبان معاف از آیلتس هستید، می توانید مدرک هویت ملی خود را ارائه دهید.
ثبت نام در دوره زبان انگلیسیمتقاضیان می توانند در دوره زبان انگلیسی که توسط دانشگاه و کالج ارائه می شود ثبت نام کنند.

دلایل تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان به دلایل قابل درکی ترجیح می دهند در آزمون زبان شرکت نکنند، و بدون  مدرک زبان در کانادا تحصیل کنند. یکی از اصلی ترین دلایل این است که، هزینه آزمون آیلتس در کانادا می تواند بسیار بالا باشد. طبق گزارش های به دست آمده، در حال حاضر هزینه آزمون آیلتس برای هر نفر حدود 695CAD (دلار کانادا) می باشد. به این ترتیب، برای بسیاری از متقاضیان به ویژه افرادی که بودجه های کمی دارند، این هزینه می تواند بازدارنده قابل توجهی باشد. اجتناب از این هزینه به دانش آموزان این امکان را می دهد که منابع مالی خود را به سایر جنبه های تحصیل و اقامت خود در کانادا اختصاص دهند.

شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

در کل دانشجویان مجبور نیستند اثبات کنند که زبان انگلیسی را به اندازه کافی و نمره زبان مورد نیاز برنامه مسلط هستند. دانشجویان مهارت های زبان را می توانند در کلاس های زبان قبل از ورود به دانشگاه یاد بگیرند و مدارک مورد نیاز را با شرکت در کالج های زبان آموزی دریافت نمایند. مدارس زیادی در کانادا وجود دارد که انگلیسی یا فرانسه را به عنوان زبان دوم آموزش می دهند. بیش از 210 موسسه در این کشور وجود دارد که برنامه های آموزش زبان انگلیسی و فرانسوی را در سراسر کانادا ارائه می دهند. برای تکمیل اطلاعاتتان می توانید مقاله ویزای تحصیلی کانادا را مورد مطالعه قرار دهید.

به شما این مژده را می دهیم که تجربه بسیار گران بهایی از تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا بدست خواهید آورید و بی صبرانه منتظر شما عزیزان برای راهنمایی بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا هستیم. تیم مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از بهترین مشاورین مهاجرت تشکیل شده آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان در تمام مراحل مهاجرت و اقامت کانادا می باشد.

سوالات پرتکرار درباب تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

متقاضیان تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان با سوالات زیر روبرو می شوند:

  1. آیا تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان فقط برای افراد زیر 20 سال می باشد که آن ها می توانند همزمان با کورس اصلی برای دوره های زبان اقدام نمایند.
  2. تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان برای افراد بالای 20 سال چگونه است؟ اگر فردی بالای 20 سال باشد و بخواهد شانس ویزا داشته باشد، باید حداقل یک پیشینه آیلتس در سطح آیلتس 5,5 یا 6 داشته باشد و برای ادامه زبان از دوره زبان پذیرش بگیرید.
4.8/5 - (35 امتیاز)

20 دیدگاه برای “تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

  1. فرزام گفت:

    سلام بنده میخوام برای تحصیل در کانادا اقدام کنم 31 سال دارم سال 94 لیسانس عمران گرفتم تقریبا 4 سال سابقه کار مستند به بیمه دارم در حال حاظر نامزد دارم خواستم ببینم در صورت امکان تحصیل ایا اگر ازدواج ما رسمی بشه چطور میتونم خانوممو ببرم ایا باهم دیگه میتونیم بریم تقاضا تحصیل در کانادا رو بدیم کلا اگه میشه یک سری توضیحات کلی بفرمایید نقدینگی لازم هم حدود 400 میلیون دارم اگر خانومم بیاد میتونم تا 600 میلیون برسونم مدرک زبانم ندارم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بهتره که برای تحصیل همزمان اقدام نکنید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  2. کارن همایونفر گفت:

    تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان هم امکان پذیره یا خیر؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله امکانپذیره

      1. سمیه گفت:

        سلام. گپ تحصیلی چقد ممکنه ریسکی باشه؟ من اسفند ۹۴ ارشدمو گرفتم. و سه ساله که مدرس حق التدرس دانشگاه آزادم. آیا این کار پاره وقت این گپ رو پر میکنه یا اینکه شانس ندارم. ۳۱ ساله هستم. برای کالح هم میتونم اقدام کنم؟ یا باید برم سراغ ارشد و دکترا؟

        1. داوری گفت:

          سلام و درود
          گپ تحصیلی بعلاوه شرایط سنی شما مانع از این میشه که خیلی شانس بالایی داشته باشید
          اما کماکان این شانس رو خواهید داشت. در وهله اول مقاله تحصیل در کانادا رو مطالعه کنید
          و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  3. سحر گفت:

    سلام

    ایا در هنگام درس خواندن می توانیم کار هم کنیم ؟

    1. داوری گفت:

      عرض سلام و احترام
      بله امکان کار پاره وقت خواهید داشت

  4. منوچهر گفت:

    برای چه افرادی این موضوع ممکنه که بتونن بدون زبان اقدام کنند ؟ آیا میشه بعد از چند سال فاصله تحصیلی تو این کشور شانس ویزا داشت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای افراد زیر 18 سال این امکان وجود داره و برای افراد بالای 18 سال بسته به روزمه شون داره
      سوال دومتون خیلی کلیه. چند سال فاصله تحصیلی دارید؟ با چه سنی؟ سابقه کار دارید یا خیر؟ تمکن مالیتون چطوره؟ و جند سوال دیگه که اگر بدونم میتونم پاسخ سوالتون رو بدم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  5. علی رام گفت:

    بابت سایت به روزتون تشکر میکنم

  6. امید گفت:

    یعنی اگه زبان بلد نباشیم می تونیم تو کانادا تحصیل کنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      اگر شرایط شما برای خوندن دوره زبان در کانادا مناسب باشه براتون در این زمینه پذیرش میگیریم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  7. هزاره گفت:

    برای تحصیل در کشور کانادا چگونه اقدام نمایم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      ابتدا شرایطتون رو بفرمایید تا بتونم شما رو راهنمایی کنم

  8. leilakk گفت:

    شرایط سرمایه گذاری در کانادا به چه صورت هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      لطفا در این خصوص ابتدا مقاله سرمایه گذاری در کانادا رو مطالعه فرمائید و اگر ابهامی بود در خدمتتون هستم

  9. Nahid گفت:

    سلام با تشکر از مطلب جالب و خوبتون.
    امکان تحصیل به این صورت در تمام دانشگاه های کانادا موجود می باشد یا آنها در برخی؟
    رنکینگ این دانشگاه ها در جهان به چه صورت می باشد؟
    خیلی ممنونم.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر بستگی به روزمه شما داره که بشه پذیرش و ویزا گرفت
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *