ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

دندانپزشکی یکی از رقابتی‌ترین رشته‌ های تحصیلی در سراسر دنیا است و تحصیل دندانپزشکی در انگلستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. از متقاضیانی که مایل به گذراندن این دوره در دانشکده های دندانپزشکی کشور انگلستان هستند، انتظار می رود که برای تکمیل دوره، دارای نمرات دانشگاهی عالی در دوره های پیشین، تعهد جدی و مهارت های ذهنی لازم باشند. در انگلستان دانشکده های دندانپزشکی بسیاری وجود دارند که دوره های دندانپزشکی با کیفیت بالا ارائه می دهند. این بدان معنی است که دانشجویان بین المللی احتمالا یک دوره تحصیلی را انتخاب می کنند که کلیه مباحث مورد علاقه شان را بسته به علاقه و جهت گیری شغلی خود در بر می گیرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند در این مقاله به ارائه اطلاعاتی در خصوص تحصیل دندان پزشکی در انگلستان پرداخته است.

  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در انگلیس چقدر است؟
  • شرایط شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلیس چیست؟
  • درآمد دندانپزشکی در انگلستان چقدر است؟

بررسی تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

نخستین گام برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان است. دوره دندانپزشکی در انگلستان معمولا 5 سال به طول می انجامد. اولین سال تحصیلی عمدتا به تحصیل در خصوص مفاهیم اصلی در زمینه دانش پزشکی و بالینی می گذرد. متقاضی با اصول آناتومی، فیزیولوژی، بیولوژی دهان و شیمی آشنا می‌شود. تا پایان سال اول، این دوره شامل جلسات عملی تحت نظارت اساتید برتر است. سال دوم، مطالعه به موضوعاتی محدود می شود که پایه دانش بالینی در دندانپزشکی مانند عمل ها دهان و دندان، پروتز و پریودنتیکس را در بر دارد. به عنوان بخشی از دندانپزشکی در عمل، متقاضی شروع به انجام درمان شبیه سازی شده پوسیدگی دندان می کند.

در سال سوم تحصیل در رشته دندانپزشکی در مورد موضوعات مرتبط با دندانپزشکی به طور عمیق پرداخته می شود. در این مرحله دانشجو شروع به دست یافتن استقلال در کارهای عملی خواهد کرد. طول سال چهارم، دانشجو فرصت بیشتری برای ارتقا مهارت های دندانپزشکی خواهد داشت چرا که می تواند در کلینیک های دندانپزشکی به طور عملی در کنار یک دندانپزشک حرفه ای کارآموزی کند.

اینفوگرافیک تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

فرایند تحصیل دندانپزشکی انگلستان در سال 2024

کیفیت آموزش در انگلستان در سال 2024 به قدری بالا است که معمولا دانشجویان به تحصیل در دوره کارشناسی بسنده نمی کنند و سعی می کنند در مقاطع بالاتر نیز این رشته را ادامه دهند. مقطع بعدی پس از دوره کارشناسی، دوره کارشناسی ارشد است که احتمالا بدین گونه خواهد بود که دانشجو نیمی از سال را در دانشکده دندانپزشکی می گذراند و نیمی دیگر را در یک مرکز ارتباط با جامعه خدمت می کند.

با گذراندن دوره کامل که عموما یک سال یا یک سال و نیم به طول می انجامد، مدرک فوق لیسانس در زمینه جراحی دندانپزشکی دریافت خواهد شد. این مدرک به اختصار BDS نامیده می شود و پس از آن دانشجو می تواند به صورت مستقل مطب جراحی فک و دندان تاسیس نماید. البته با توجه به بالا بودن هزینه ها اعزام دانشجو به انگلستان تحت تاثیر قرار گرفته است اما همچنان افراد زیادی هستند که این کشور را انتخاب می کنند. شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان را در این محتوا بخوانید.

دانشکده های برتر دندانپزشکی در انگلستان

به طور کلی بیشتر دانشکده های دندانپزشکی انگلستان از کیفیت بالایی برخوردار هستند که به واقع با سایر نقاط جهان قابل مقایسه نیست. بنابراین چنانچه شخصی متقاضی تحصیل دندانپزشکی در انگلستان است می تواند مطمئن باشد بهترین گزینه را انتخاب کرده است. حال چنانچه شخص خواهان اخذ بهترین نتیجه از اخذ مدرک دندانپزشکی در انگلستان باشد باید در انتخاب دانشکده نیز دقت نماید چرا که هر دانشکده ای روش خاص برای تدریس دارد و متقاضی باید بررسی نماید که کدام روش برای آینده و اهداف وی موثرتر است. در زیر تعدادی از دانشگاه مشهور در زمینه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان را معرفی شده اند:

شرایط تحصیل در دانشکده دندانپزشکی در انگلستان

همانطور که قبلا ذکر شد، رقابت برای تحصیل دندانپزشکی در کشور انگلیس بسیار بالا است. به عبارت دیگر، این بدان معنی است که برای ورود به دانشکده دندانپزشکی در این کشور، متقاضی باید نمرات بالایی داشته باشند. دروس معیار برای پذیرفته شدن در رشته دندانپزشکی و تحصیل دندانپزشکی در انگلستان عمدتا دروس شیمی و زیست شناسی هستند. این معیار همچنین ممکن است شامل دروس GCSE باشد که در حقیقت مجموعه ای از امتحانات اجباری هستند که دانشجویان بریتانیایی در سن 15 یا 16 سالگی می گذرانند. شرایط ورود به دانشکده های دندانپزشکی در انگلستان بسته به فاکتورهای مختلفی از جمله تحصیلات لیسانس یا کارشناسی ارشد محل اقامت متقاضی متفاوت است. نکته مهم در خصوص تحصیل در انگلستان توانایی علمی بالای فرد و برخورداری از شرایط سنی خوب است.

توجه به این نکته ضروری است که دانشجو در طول جلسات عملی غالبا در تماس تنگاتنگ با بیماران خواهد بود و ممکن است دانشگاه شواهدی از واکسیناسیون در برابر هپاتیت بی و عدم عفونت به هپاتیت بی و سی از متقاضی درخواست کند. علاوه بر این باید در آزمون پذیرش UKCAT که با هدف سنجش میزان توانایی های شناختی متقاضی است، پذیرفته شد. برترین دانشگاه های علوم پزشکی انگلستان و مورد تایید وزارت بهداشت در سال 2024 با توجه به امتیاز هریک از آنها عبارتند از:

بهترین دانشگاه های علوم پزشکی انگلستان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در انگلستان

رشته دندانپزشکی از جمله رشته هایی است که در غالب کشورهای دنیا از جمله انگلستان آزمون ورودی دارد. متقاضیانی که در آزمون ورودی قبول شوند باید در مرحله بعد از دانشگاه مورد نظر خود در انگلستان پذیرش بگیرند و در انتها برای اخذ ویزا اقدام کنند. لازم به ذکر است برای این که فرد شانس بالاتری برای اخذ ویزا داشته باشد بهتر است در بازه سنی 17 تا 21 سال باشد. دانشگاه در مرحله پذیرش در سال 2024 مدارک مختلفی را درخواست می کند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • رزومه به زبان انگلیسی شامل تمامی دستاوردهای تحصیلی و غیرتحصیلی فرد از جمله کسب مدال های ورزشی
  • کارنامه قبولی در آزمون ورودی
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع قبلی تحصیلی
  • توصیه نامه اساتید
  • انگیزه نامه که باید توسط دانشجو نگارش شود
  • مدرک زبان ترجیحا آیلتس 6.5 به بالا
  • هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee

قبل از تکمیل اطلاعاتت برای تحصیل در انگلیس اقدام نکن، کلیک کن!

آخرین تغییرات در شرایط ویزای تحصیلی انگلستان

اخیرا ویزای تحصیلی انگلستان تایر 4 تغییراتی یافته و ویزای مذکور با عنوان ویزای مسیر دانشجو Student Route شناخته می شود. این تغییرات دقیقا از 4- ام اکتبر سال 2020 اعمال شده است. ویزایی که اخذ آن نه تنها برای دانشجویان بین المللی بلکه برای دانشجویان از کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) نیز الزامی است. از آخرین تغییرات در خصوص این ویزای انگلستان نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

آخرین تغییرات در شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

اما وجه تمایز ویزای مسیر دانشجو با ویزای تایر 4 همچنان در ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی (آیلتس و یا تافل) و نیز تاییدیه پذیرش تحصیلی (CAS) می باشد. در ضمن امتیازبندی برای اخذ ویزای مسیر دانشجو انگلستان 2024 به صورت جدول زیر می باشد:

معیارهاامتیازات
عملکرد تحصیلی50 امتیاز
تمکن مالی10 امتیاز
مهارت زبان انگلیسی10 امتیاز
کل امتیازات70 امتیاز

مراحل تکمیل درخواست تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

بعد از اینکه متقاضی تصمیم به تحصیل دندانپزشکی در انگلستان گرفت، باید بداند دقیقا در کدام دوره ها باید شرکت نماید که الزامات مورد نیاز را برآورده سازد. به طور کلی شرایط پر کردن درخواست های ورودیه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، بنابراین در وهله نخست باید متقاضی بداند که بررسی وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر راهگشا خواهد بود. روند پر کردن فرم های درخواست در دانشکده های دندانپزشکی انگلستان می تواند به صورت آنلاین و از طریق UCAS انجام شود. با این حال برخی از دانشگاه ها ممکن است از متقاضی بخواهند فرم ها را علاوه بر آنلاین با پست نیز ارسال کنند. مهمترین نکته در این زمینه در نظر داشتن مهلت های ارسال درخواست است. بهترین گزینه این است که فرم ها در سریع ترین زمان برای بررسی به دانشگاه مورد نظر ارسال شود.

ویژگی دانشگاه های دندانپزشکی در انگلستان

در این بخش برای آشنایی هرچه بیشتر با این دانشگاه ها شرایط آن ها در سال 2024 ذکر شده اند:

نامنام دانشگاهسال تاسیسشرایط
بارتز و لندندانشگاه ملکه مری لندن1995این دانشگاه زیر نظر بیمارستان لندن و بیمارستان Bartholomew فعالیت می کند.
مدرسه دندانپزشکیبیرمنگام1828در سال 1900 با کالج میسون ادغام شد.
دانشکده دندانپزشکی بریستولبریستول1833 –
دانشکده دندانپزشکی دانشگاه لانکشایر مرکزیدانشگاه مرکزی لنکشایر1845تدریس دندانپزشکی در سال 2007 آغاز شد. دانشگاه لیورپول مدارک صادره از لنکشایر را تایید می کند.
مدرسه دندانپزشکی گای، کینگ و سنت توماسکالج کینگ لندن1799آموزش اولیه دندانپزشکی در بیمارستان گای، بنیان کالج کینگ صورت میپذیرد. دانشکده دندانپزشکی و مدرسه پزشکی گای و سنت توماس در سال 1998 با یکدیگر ادغام شدند.
دانشگاه دندانپزشکی لیدزلیدز1831تنها مدرسه ای که به طور پیوسته در پایان سال پنجم مدرک دندانپزشکی را صادر می نماید.
دانشگاه دندانپزشکی لیورپوللیورپول1834
دانشگاه دندانپزشکی منچسترمنچستر1874مدرک صادر از دانشگاه آناتومی رویال منچستر
دانشکده دندانپزشکی نیوکاسلنیوکاسل1874

اشتغال پس از اتمام تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

اشتغال پس از اتمام تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

ممکن است افراد فکر کنند که تنها شغلی که از نظر تحصیل دندانپزشکی می توان در آن مشغول به کار شد همان دندانپزشکی است. اما قطعا مشاغل دیگری نیز در این زمینه وجود دارد. این مشاغل عبارتند از: دندانپزشک عمومی، ارتودنتیست، متخصص پروتز، متخصص سلامت دهان و دندان، جراح دهان و فک و صورت، آندودنتیست، مدیر خدمات درمانی، نمایندگان فروش پزشکی، معلم مدرسه ابتدایی، بهداشت دندانپزشکی، نویسنده علوم تجربی، دندانپزشک، مختصص دندانپزشکی نظامی و آموزش تکنسین آزمایشگاه.

دانشجویان خارجی این فرصت را خواهند داشت که پس از پایان تحصیل خود تا سقف 2 سال، در کشور انگلستان اقامت داشته باشند و در این بازه زمانی به دنبال کار بگردند. این قوانین جدید سبب شده است تا انگلستان امروزه به عنوان محبوب ترین مقصد مهاجرت تحصیلی در جهان شناخته شود.

سطح درآمد پس از تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

در مجموع فارغ التحصیلان رشته پزشکی و گرایش های مختلف آن سطح درآمد بسیاری بالایی در انگلستان دارند. در واقع اگرچه تحصیل در انگلستان رایگان نیست اما پرداخت هزینه های تحصیل مثل سرمایه گذاری تقریبا کوتاه مدتی خواهد بود که پس از 5 الی 6 سال به نتیجه می رسد. البته در مجموع سطح درآمد مردم در انگلستان بسیار بالا است حتی کسانی که مشغول به کارهای ساده دفتری و غیره می باشند. در جدول ذیل سطح درآمد دندانپزشکان در انگلیس طی سال 2024 بررسی شده است:

درآمد سالیانه در انگلیس در سال 2024 به پوندتوضیحات
£80400کم ترین میزان درآمد سالیانه در انگلیس
£175000متوسط درآمد سالیانه در انگلیس
£278000بیشترین میزان درآمد سالیانه در انگلیس

در واقع بین کشورهای عضو UK انگلیس بیشترین سطح درآمد را دارد که به میزان قابل توجهی بالاتر از اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز می باشد. درآمد سالیانه ای که دندانپزشکان در انگلیس دریافت می کنند نیز با توجه به سال های سابقه کاری، مدرک تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل و غیره متفاوت خواهد بود اما به طور متوسط سالیانه £175000 (پوند) است.

برای کار در انگلستان باید از کجا شروع کرد؟

مزایای اخذ مدرک دندانپزشکی در انگلیس

تا زمانی که سلامت دندان در زندگی مردم جهان یک دغدغه است، به متخصص مراقبت از دهان و دندان همواره نیاز خواهد بود بنابراین قطعا تحصیل دندانپزشکی در انگلستان ارزش دارد. همانطور که گفته شد دانشکده های دندانپزشکی در انگلیس در زمره بهترین ها در سراسر جهان هستند و فارغ التحصیلان آنها شهرت بالایی در زمینه رزومه دارند. کار در انگلستان با داشتن چنین مدرکی قطعا آسان تر می شود. بدین ترتیب یافتن شغل برای آنها هرگز مشکل نخواهد بود.

در زمینه دستمزد نیز بر همگان روشن است که متخصصان دندانپزشکی در میان محترم‌ ترین و پردرآمدترین افراد هستند. به طور معمول درآمد سالانه یک تازه فارغ التحصیل دندانپزشکی در سال 2024 در انگلیس 80400£‌ (پوند) است. دندانپزشکان عموما سهامداران کلینیک های مشهور نیز هستند و از همین رو این درآمد می تواند تا 100000£ (پوند) نیز افزایش یابد. متقاضیان تحصیل و زندگی در انگلستان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات متداول در خصوص تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در انگلستان در سال 2024 با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • آیا دانشجویان ایرانی می توانند برای تحصیل دندانپزشکی به انگلستان بروند؟ با توجه به سطح بالای تحصیل در دانشگاه های انگلستان هر دانشجوی علاقه مند به تحصیل در این کشور و دانشجویان ایرانی می توانند برای تحصیل در هر رشته ای از جمله دندانپزشکی به انگلستان بروند.
  • برنامه و شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلستان چگونه است؟ برنامه دندانپزشکی در انگلستان یک دوره 5 ساله است که دانشجویان ایرانی قبل از آن برای ورود به این رشته ابتدا باید در دوره کالج، مقطع A-Level را گذرانده باشند و در این دوره نمرات A در دروس زیست و شیمی را دریافت کنند.
  • برترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی کدامند؟ اکثر دانشگاه های دندانپزشکی در انگلستان مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشند که در میان برترین آنها می توان به دانشگاه داندی، منچستر، آبردین، بیرمنگام، شفیلد،کوئین مری، لیورپول، بلفسات و لیدز اشاره داشت.
  • درآمد یک دندانپزشک در انگلستان سالیانه چه مقدار می باشد؟ بنا به نوع شهر و محل اشتغال، میزان درآمد می تواند بسیار متفاوت باشد اما می توان با در نظر گرفتن همه این موارد میزان درآمد را حدود 175000£ (پوند) در سال در نظر داشت.
  • میزان شهریه رشته دندانپزشکی در دانشگاه های انگلستان در 2024 چه مقدار می باشد؟ میزان شهریه برای دانشجویان انگلیسی و اروپایی حدود 9000£ (پوند) سالیانه می باشد در حالیکه شهریه برای دانشجویان خارجی از 27000£ تا 45000£ (پوند) در سال متفاوت خواهد بود.
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در سال 2024 چیست؟ ویزای تحصیلی انگلستان تایر 4 تغییراتی یافته و ویزای مذکور با عنوان ویزای مسیر دانشجو Student Route شناخته می شود.
    برای دریافت ویزای مسیر دانشجو انگلستان متقاضیان به چند امتیاز نیاز دارند؟ آنها با توجه به معیارهایی مثل عملکرد تحصیلی، تمکن مالی و مدرک زبان انگلیسی به 70 امتیاز کامل نیاز خواهند داشت.
4.7/5 - (57 امتیاز)

8 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

  1. امید گفت:

    سلام. وقتتون بخیر. مهاجرت تحصیلی بدون رفتن سربازی امکان داره؟ و برای دریافت اقامت نیاز به پرداخت کارمزد هست؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید در صورتی که مشمول نشده باشید در ایران پذیرش دریافت کنید و مهاجرت داشته باشید و مشکلی برای شما پیش نمیاد

  2. زیبا گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید
    ممنون از سایت خوبتون . 27 سالمه و مدرک دیپلم دارم ولی مدرس زبان انگلیسی در اموزشگاه زبانم میخوام به انگلستان مهاجرت کنم جهت تحصیل در رشته دندان.
    ایا شرایط مهاجرت به این کشور را دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سن شما ممکن هست کمی براتون مشکل ایجاد کنه.
      توصیه می کنم قبل از این که اقدامی انجام بدید، با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنند

  3. Za گفت:

    سلام خسته نباشید این مطالب برای کسایی ک فقط دیپلم تجربی در ایران دارن هم صادقه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله تقریبا همینطور هست. اگر در رشته دیگه ای تحصیل کردید، توصیه می کنم با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  4. سارا گفت:

    خسته نباشید
    قبولی دندون توی دانشگاه های انگلستان آزمون ورودی نداره؟ فقط توی کالج باید شرکت کرد و نمرات خوبی گرفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما هر کشوری رو که در نظر داشته باشید و اون کشور از اعتبار برخوردار باشه، حتما در رشته دندانپزشکی و پزشکی آزمون ورودی خواهد داشت و انگلستان هم در این دسته هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *