ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه یکی از بهترین تخصص های آکادمیک در این کشور محسوب میشود که بسیاری از دانشجویان فرانسوی و خارجی در آرزوی آن هستند. اما جالب است بدانید که با وجود امکان ثبت نام اولیه کلیه دانش آموزان فارغ التحصیل مقطع دبیرستان در دانشکده های دندانپزشکی فرانسه، به دلیل برگزاری آزمون پذیرش در سال اول تحصیلی، فقط 15% تا 20% از دانشجویان سال اولی از این آزمون قبول شده و وارد سال دوم تحصیلی خود می شوند. پس در این مورد باید به این واقعیت اذعان داشت که متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در کشور فرانسه با جوی کاملا رقابتی مواجه بوده و باید خود را از قبل آماده این آزمون مهم نمایند.

  • بهترین دانشگاه فرانسه برای تحصیل دندانپزشکی کدام است؟
  • آیا شرط تحصیل دندانپزشکی در کشور فرانسه قبولی در آزمون ورودی است؟
  • آیا تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های فرانسه رایگان می باشد؟
  • هزینه زندگی در فرانسه برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • مدرک زبان لازم برای اخذ پذیرش دندانپزشکی فرانسه چیست؟

در این مقاله با ما همراه شوید تا با شرایط کلی تحصیل دندانپزشکی در بهترین دانشگاه های فرانسه آشنا شده و از مزایا و امتیازات تحصیل در فرانسه مطلع شوید. همچنین در این مورد شما می توانید از طریق تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مشاوره های مفید و تخصصی در این باب نیز برخوردار شوید.

اینفوگرافیک تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

دندانپزشکی در فرانسه با عنوان جراحی دندان (Dental Surgery) گرایشی از رشته محبوب و پر طرفدار علوم پزشکی است که به مطالعه بیماری های دهان و دندان از طریق تحقیق و تشخیص می پردازد و این کار شامل ارزیابی احتمالات درمانی نیز می باشد. برنامه تحصیلی دندانپزشکی در کشور فرانسه یک برنامه تخصصی محسوب شده و در هر 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به شرح ذیل به دانشجویان متقاضی ارائه می شود:

دوره تحصیلی دندانپزشکیتعداد برنامه
کارشناسی10 برنامه
کارشناسی ارشد10 برنامه
دکتری (Phd)19 برنامه

باید توجه داشت که شرط اصلی ثبت نام در دانشکده های دندانپزشکی فرانسه، اخذ مدرک دیپلم متوسطه می باشد. در فرانسه، کلیه دانش آموزان پس از اتمام دوره متوسطه خود مجاز به ثبت نام در دانشکده دندانپزشکی هستند. اما در همان سال اول ورودشان آنها باید از پس آزمون ورودی برآیند. در واقع پس از قبولی در آزمون ورودی آنها می توانند مدارک خود (شامل مدرک دیپلم متوسطه، CV، توصیه نامه و نمره مدرک زبان فرانسه) جهت اخذ پذیرش نهایی را با توجه به شرایط زیر به دانشگاه مربوطه تحویل دهند:

  • عنوان برنامه تحصیلی: جراحی دندان (Dental Surgery)
  • مدت تحصیل: 6 سال
  • زبان تحصیلی: فرانسه
  • سطح زبان لازم: B2
  • مدرک زبان فرانسوی: DELE ,DALF ,TCF /TFE
  • بورسیه تحصیلی: دارد

شرایط تحصیل در برترین رشته ها در فرانسه

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی

افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند می توانند در فرانسه به ادامه تحصیل مشغول شوند اما باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل آن ها می تواند تحت الشعاع گزینه های محدود قرار گیرد و به همین دلیل است که افراد گزینه تحصیل در این کشور به زبان فرانسوی را در نظر می گیرند تا شانس دریافت پذیرش خود در این کشور را افزایش دهند و در نهایت شانس بیشتری برای کاریابی در این کشور داشته باشند.

معرفی برنامه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

در مجموع، تحصیل دندانپزشکی در یکی از 16 دانشکده دندانپزشکی در کشور فرانسه حدود 6 سال طول می کشد. در حقیقت، دوره آموزش دندانپزشکی در فرانسه به 3 سیکل تحصیلی شامل سیکل PCEM ،DCEM و DES تقسیم می شود. دانشجویان در طی دو سال اول تحصیلی خود یا همان سیکل PCEM بیشتر با دروس پزشکی عمومی مثل علوم پایه، آناتومی، روانشناسی، رادیولوژی، پزشکی پیشگیری و بیهوشی آشنا می شوند. در سیکل دوم یا DCEM آنها با مفاهیم تخصصی دندانپزشکی سرو کار دارند و بالاخره در سیکل سوم یا DES آنها وارد دوره رزیدنسی (Resident training) شده و زیر نظر دانداپزشک ماهری به کارورزی بپردازند.

سیکل های تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

ساختار آموزش دندانپزشکی و نیز اخذ مجوز کار دندانپزشکان در فرانسه تحت نظارت انجمن ملی دندانپزشکی (ONCD) می باشد. وظیفه ONCD سازماندهی برنامه آموزشی دانشگاه های دندانپزشکی از یکسو و صدور مجوز کار برای فارغ التحصیلان در این رشته می باشد. برای این کار نیز ONCD با یک سازمان حرفه ای به نام کنفدراسیون ملی سندیکاهای دندانپزشکی (CNSD) همکاری نزدیکی دارد. از بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل دندانپزشکی در سال 2023 می توان به دانشگاه سوربن و دانشگاه پاریس سود اشاره کرد.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در فرانسه

با وجود اینکه تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های فرانسه همراه با پرداخت شهریه می باشد. اما باید به چند نکته در این مورد توجه کرد. اینکه اولا سطح شهریه های اخذ شده از دانشجویان دندانپزشکی فرانسه در مقایسه با شهریه های دانشجویی دیگر مقاصد تحصیلی معروف بین المللی بسیار پایین و مقرون به صرفه است. نمودار مقایسه میانگین سالیانه هزینه تحصیل دندانپزشکی فرانسه با کشورهای دیگر در ادامه نمایش داده شده است:

نمودار مقایسه میانگین سالیانه هزینه تحصیل دندانپزشکی فرانسه با کشورهای دیگر

ثانیا دانشجویان برای پرداخت هزینه تحصیلی خود می توانند از دو گزینه بورسیه تحصیلی و کار دانشجویی در فرانسه نیز برخوردار شوند هم اکنون بیش از 126 برنامه بورسیه تحصیلی در انتظار دانشجویان خارجی در فرانسه قرار دارد. اما در صورت عدم صلاحیت برای اخذ بورس تحصیلی، کلیه دارندگان ویزای تحصیلی فرانسه مجاز می باشند تا در هفته 20 ساعت کار کنند. با توجه به سطح پایین شهریه ها و دسترسی دانشجویان به این دو گزینه تامین مالی، پس تحصیل رایگان دندانپزشکی در فرانسه برای دانشجویان ایرانی هم دور از انتظار نیست.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه تقریبا رایگان است؛ منتهی کسانی که موفق به اخذ قبولی از دانشگاه های دولتی نشوند باید به ناچار دانشگاه های خصوصی را انتخاب کنند. در واقع شهریه دانشگاه های دولتی فرانسه به قدری پایین است که اصطلاحا تحصیل در فرانسه را به نام تحصیل رایگان می شناسند. البته شهریه ای که دانشگاه، چه دولتی و چه خصوصی، دریافت می کند با توجه به رشته انتخابی افراد متفاوت است:

  • شهریه دانشگاه های دولتی فرانسه برای رشته های مهندسی: سالیانه حدود 620€ (یورو)
  • شهریه دانشگاه های دولتی فرانسه برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی: سالیانه حدود 450€ (یورو)

ارزان قیمت ترین دانشگاه های فرانسه عبارت هستند از:

  • University of Orleans
  • University of Strasbourg
  • و University of Burgundy

موانع دانشجوها برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه

هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه 2023

قبل از هر چیزی باید به این نکته مهم اشاره کرد که هزینه زندگی شما در کشور فرانسه به دو پارامتر مهم سبک زندگی و نیز شهر محل اقامت بستگی دارد. در کل هزینه زندگی در فرانسه در قیاس با کشورهای صاحب نام و معروف دیگر جهان همانند آمریکا، انگلستان، استرالیا و غیره بسیار پایین و منطقی است. در واقع، از یکسو هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه بحثی جدا از هزینه تحصیل داشته و شامل هزینه هایی مثل هزینه غذا، حمل و نقل، مسکن، لوازم تحصیلی و غیره می شود. از سوی دیگر، این هزینه ها در پاریس با شهرهای دیگر فرانسه نیز متفاوت است. موضوعی که با مشاهده جدول زیر در سال 2023 نیز می توان به آن پی برد:

آیتم هاپاریس به یوروسایر شهرهای فرانسه به یورو
مسکن€890€527
یک وعده غذایی در رستوران متوسط€15€13.5
حمل و نقل ماهیانه€75€54.5
تلفن، اینترنت و تلوزیون€26.5€27
بیمه دانشجویی€5.3€5.3
برق مصرفی€80€70
باشگاه ورزشی€40€35
مالیات (10% اجاره)€73€42
حدود هزینه های ماهانه€1400€900

در نمودار زیر می توان متوجه شد که توزیع هزینه های زندگی در کشور فرانسه به چه صورتی است. همانطوری که ملاحظه می گردد، بیشترین هزینه ای که دانشجویان دندانپزشکی در کشور فرانسه خواهند داشت مربوط به هزینه خرید از بازار (خواروبار) می باشد. این همچنین نشانگر این واقعیت مهم است که در فرانسه، قیمت اجناس بالا می باشد:

توزیع هزینه های زندگی دانشجوئی در فرانسه

کار ضمن تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

دانشجویان دندانپزشکی در فرانسه در ترم های آخر دوره های عملی نیز می بینند اما پیش از آن بعضی از دانشجویان علاقه دارند برای تامین بخشی از هزینه های زندگی کار کنند. دانشجویان می توانند هم در محیط دانشگاه مشغول به کار باشند هم خارج از محیط دانشگاه منتهی برای کار خارج از دانشگاه باید مجوز بگیرند. همچنین شایان ذکر است ساعات کار خارج از محیط دانشگاه محدود است و دانشجویان نهایتا هفته ای 20 ساعت اجازه کار خواهند داشت. درآمد هر ساعت کار دانشجویی در فرانسه به طور متوسط در حدود 9.5€ (یورو) است که البته تخصص دانشجویان می تواند آن ها را به دستمزد بهتری برساند.

برای زندگی در فرانسه چقدر هزینه باید پیشبینی کنی؟

تامین مالی جهت تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

قانون فرانسه به دانشجویان بین المللی این اجازه را می دهد که تا ماکسیمم 964 ساعت در سال و یا به تعبیری 20 ساعت در هفته کار کنند. بر این اساس قانون حداقل دستمزد در مورد دانشجویان هم صدق می کند. میزان حداقل دستمزد ناخالص دانشجویی در فرانسه جدود 9.76€ (یورو) است که با کسر مالیات مشمول، میزان خالص درآمدی آنها به حدود 7.61€ (یورو) نیز می رسد. انواع کارهای نیمه وقت مثل کار در کتابخانه، آزمایشگاه، رستوران، سینماها و غیره از جمله کارهای دانشجویی در فرانسه محسوب می شود. البته این قانون معمولا شامل دانشجویان نمی شود زیرا قادر به دریافت حداقل حقوق کار تمام وقت نمی شوند.

اما گزینه دیگر برای تامین مالی دانشجویان در کشور فرانسه، بهره مندی از بورسیه های تحصیلی در این کشور می باشد. این بورسیه ها توسط دولت فرانسه، دانشگاه ها و سازمان های دیگر در اختیار دانشجویان قرار گرفته و در کاهش بار هزینه های تحصیلی در فرانسه کمک قابل توجهی به دانشجویان می کنند. از جمله این بورسیه ها می توان به برنامه های بورسیه معروفی از جمله Charpak Masters Program به میزان حدود ماهیانه 5000€ (یورو) ، Eiffel Scholarship Program of Excellence به میزان 1031€ (یورو) و IIe-de-France Masters Scholarship به میزان 10500€ (یورو) اشاره نمود که در اختیار دانشجویان دندانپزشکی قرار دارد.

ویزا جهت تحصیل در کشور فرانسه

پس از انجام ثبت نام در دانشگاه فرانسه، داوطلبان بایستی خود را برای درخواست ویزای تحصیلی فرانسه آماده کنند. در فرانسه، 2 نوع ویزای تحصیلی داریم. اولین نوع ویزا با عنوان ویزا اقامت کوتاه مدت معروف بوده و مختص دانشجویانی است که قصد تحصیل در دوره های آموزشی کمتر از 6 ماه را دارند. نوع دوم ویزای تحصیلی فرانسه موسوم به ویزای اقامت بلند مدت است که فرانسوی ها به آن VLS-TS visa می گویند. شرایط و مدارک مختلفی وجود دارد که دانشجویان بایستی برای اخذ ویزای خود به سفارت فرانسه ارائه دهند:

  • هزینه درخواست ویزا به میزان 100€ (یورو)
  • دو فرم درخواست تکمیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه فرانسه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی کافی ماهیانه حداقل 615€ برای هر ترم تحصیل در فرانسه
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید به ابعاد 5 cm x 4.5 cm
  • کپی برابر اصل چهار صفحه اول پاسپورت معتبر
  • توصیه نامه صادره از مرکز همکاری امور فرهنگی فرانسه (جهت تایید ارائه نمرات زبان)

تامین مالی جهت تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

ویزای کاری فرانسه مخصوص دندانپزشکان

پس دندانپزشکان پس از اخذ مجوز کاریشان در فرانسه می توانند با یافتن پیشنهاد کاری مناسب برای اخذ ویزای کاری خود اقدام کنند. دولت فرانسه معمولا برای این دسته از مهاجران خارجی ویزایی به نام ویزای اقامت طولانی یاLong-stay visa صادر می کند که معادل مجوز اقامت است و در فرانسه با نام مجوز اقامت برای کارگر موقت (travailleur temporaire) نیز شناخته می شود. ویزایی که دندانپزشکان در صورت تمایل نیز می توانند آن را تمدید کنند. پس کل مراحل پرداختن دندانپزشکان به کار تخصصی در فرانسه از این قرار است:

مراحل اخذ ویزای کاری فرانسه برای دندانپزشکان

دندانپزشکان حتی از طریق کار در کشور فرانسه حتی می توانند برای اخذ اقامت دائمی Permanent Residency خود نیز اقدام کنند. مشخصات، شرایط و نیز امتیازات این نوع اقامت فرانسه را با هم مرور می کنیم:

امتیازات اخذ اقامت فرانسه

وضعیت کار دندانپزشکان در فرانسه

از بهترین و پردرآمدترین مشاغل موجود در فرانسه می توان به دندانپزشکی در این کشور اشاره کرد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، حداقل درآمد سالانه دندانپزشکان در فرانسه حدود €60800 (یورو)، متوسط درآمد آنها در حدود €117000 (یورو) و حداکثر درآمد نیز در حدود EUR 179000 (یورو) می باشد که متناسب با سوابق کاری و تخصص آنهاست:

میانگین درآمد دندانپزشکان در فرانسه

و حالا در نمودار زیر همین سطح متوسط درآمد دندانپزشکان فرانسه را با درآمد دندانسازان و نیز درآمد دیگر مشاغل بخش درمان و بهداشت فرانسه مقایسه می کنیم:

مقایسه درآمد دندانپزشکان در فرانسه با سایر مشاغل

و در نمایش بالا بودن سطح درآمدی دندانپزشکان فرانسوی نیز همین بس که متوسط درآمد ماهانه آنها بالاتر از متوسط درآمد همکاران در آلمان است:

مقایسه متوسط درآمد دندانپزشکان فرانسه و آلمان

شرایط اخذ مجوز کار دندانپزشکی در فرانسه

دانشجویان در سال ششم تحصیل خود در دانشگاه های فرانسوی (سیکل سوم یا DES) می توانند با قبولی در آزمون و اخذ مجوز کار تحت نظر یک دندانپزشک حاذق یا همان Supervisor به کار پزشکی در بیمارستان ها یا مطب ها ادامه دهند. اما متقاضیان دارای مدرک خارجی بایستی جهت کار در فرانسه مجوز کار دندانپزشکی دریافت کنند و شرط آن قبولی در آزمون معادلسازی مدرک فرانسوی و داشتن مهارت زبان فرانسه می باشد. اما فرآیند اخذ مجوز دندانپزشکی در فرانسه از این قرار است:

  • مراجعه و ثبت نام در وب سایت انجمن دندانپزشکی فرانسه به آدرس Order-chirurgiens-dentists.fr
  • قبولی در آزمون معادلسازی مدرک دانشگاهی در فرانسه
  • اخذ مجوز رسمی وزارتخانه ای
  • شروع به کار در فرانسه

در فرانسه، دندانپزشکان به عنوان جراحان دندان شناخته شده و در زمینه های مختلف مثل ارتودنسی، عمل جراحی دهان، ترمیم شکاف فک، ترمیم لثه یا تجویز داروهای خوراکی تخصص پیدا کرده و کار می کنند. همچنین از وظایف دیگر دندانپزشکان در فرانسه طراحی پروتز دندان، درمان حفره ها و آبسه های دندانی، تخلیه کانال ریشه دندان و مقیاس گیری می باشد و علاوه بر این آنها باید در کار با اشعه ایکس نیز مهارت داشته باشند. وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جهت اخذ ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به فرانسه آماده ارائه مشاوره های تخصصی به هموطنان علاقه مند می باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در این کشور در سال 2023 با سوالات زیر روبرو میشوند:

  • چرا تحصیل دندانپزشکی در فرانسه مورد استقبال قرار گرفته است؟ اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه مورد تائید باعث استقبال شده است.
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه چقدر است؟ بسته به نوع دانشگاه میزان هزینه متغیر است. این هزینه ها در دانشگاه های دولتی450€ (یورو) و دانشگاه های خصوصی 7000€ (یورو) می باشد.
  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه چیست؟ تکمیل فرم درخواست، ارائه آخرین مدارک تحصیلی، ارائه مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی، انگیزه نامه و توصیه نامه
  • میانگین درآمد دندانپزشکی در فرانسه چقدر است؟ این رشته یکی از مشاغل پردرآمد در این کشور است. این درآمد 106026€ (یورو) در سال است.
  • آیا دانشگاه های کشور فرانسه مورد تائید هستند؟ در حال حاضر 16 دانشگاه در این کشور مورد تائید وزارت بهداشت و علوم هستند.
  • ویزای کاری فرانسه ویژه دندانپزشکان چیست؟ این ویزا با عنوان مجوز اقامت برای کارگر موقت (travailleur temporaire) معروف بوده و معمولا تا یک سال اعتبار داشته ولی قابل تمدید مجدد است.
  • شرایط اخذ اقامت دائم فرانسه برای دندانپزشکان چیست؟ آنها پس از 5 سال کار و زندگی در فرانسه می توانند برای اخذ کارت اقامت دائمی اقدام کنند.
4.6/5 - (30 امتیاز)

34 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

  1. دنیا گفت:

    با سلام و وقت بخیر من سطح زبانم سی 2 فرانسه هست و 25 ساله هستم و کارشناسی شیمی دارم میخواستم ببینم میتونم به صورت رایگان در فرانسه دندان پزشکی بخونم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نمیشه به شما قول داد در این رابطه چون باید برای بورسیه به صورت جداگانه اقدام کنید ولی می تونید برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا اقدام کنید تا به صورت رایگان بتونید تحصیل کنید

  2. ملیکا گفت:

    سلام من مدرک C2 فرانسه دارم آذر امسال ۲۴ ساله میشم معدل دیپلم ۱۷ و لیسانس ۱۶_۱۷ میتونم پذیرش مستقیم از دانشگاه فرانسه بگیرم ؟؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید پذیرش دریافت کنید و مشکلی نیست.
      اگر تمایل داشته باشید می تونید با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  3. فاطمه حسام پور گفت:

    سلام وقتتون بخیر من مدرک دانشگاهی ودیپلمم فنی وحرفه ای هست و24 سال دارم شانس گرفتن پذیرش دندان پزشکی رو دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای دندانپزشکی در دیگر کشورها میتونید اقدام کنید

  4. فاطمه سلیمانی گفت:

    سلام من لیسانس میکروبیولوژی آزاد دارم با معدل حدود ۱۷ و مدرک زبان فرانسه b2 میتونم برای دندانپزشکی فرانسه اقدام کنم ؟؟و آیا اون آزمون که پس از گذشت یک سال میگیرن از من هم گرفته میشه ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این مقاله رو کامل مطالعه کردید؟ لطفا با ما تماس بگیرید که درست و دقیق راهنمایی بشید

  5. سارا گفت:

    سلام روز بخیر عذرمیخوام برای پذیرش در ازمون سال اول چه منابعی رو باید مطالعه بکنیم؟ در طول سال با این مباحث اشنا میشیم یا پیش از ورود به داشنگاه هم باید کتابی مطالعه کنیم؟
    من هنوز دیپلم ندارم خرداد امسال میگیرم و میخوام زمانم رو بذارم روی زبان و ازمون میشه لطفا منابعی رو معرفی کنید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا ابتدا بررسی و تحقیق کنید که کشور و شرایط خوبی رو انتخاب کردید برای دندان یا خیر
      چون ممکنه اصلا مناسب شما نباشه

  6. شهپرست گفت:

    سلام شهریه ۴۵۰۰ و ۷۰۰۰ یوریی که فرمودین برای یک سال تحصیلی هست یا کل شهریه ست و اینکه اگر کسی آزمون اول رو قبول نشه میتونه راحت توی دانشگاههای خصوصی تحصیل کنه و مدرکش مورد تایید وزارت علوم هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این شهریه برای یکساله و دانشجو میتونه در دانشگاه های خصوصی این کشور هم تحصیل کنه
      اما چرا فرانسه رو برای تحصیل دندانپزشکی انتخاب کردید؟
      شاید برای شرایط شما کشور بهتری وجود داشته باشه
      برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  7. سپهر گفت:

    سلام من لیسانس اتاق عملم و ۱ و نیم سال بعد خدمت سربازیم تموم میشه
    مدرک ایلتس۷.۵ و b2 فرانسه دارم
    میخواستم بدونم میشه اقدام کرد برای دندان پزشکی ؟
    معدل دیپلم ۱۹/۲۳
    معدل لیسانس ۱۸
    سن ۲۲

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل دندانپزشکی در فرانسه شرایطتون خوبه

  8. سروین گفت:

    سلام، من امسال سال دوم دندانپزشکی رو در ترکیه تمام می کنم، و با امسال حدود ۱۲۰ ECTs پاس می کنم. می خواستم بدونم معادل سازی واحد ها از ترکیه به دانشگاه های دولتی فرانسه امکان پذیر هستش؟ و یا شرایطی داره این دو سال نسوزه و از اول شروع نکنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در صورتی که دانشگاه شما با دانشگاهی در فرانسه در ارتباط باشه این امکان وجود داره در غیر اینصورت باید که از ابتدا اقدام کنید

  9. شیما گفت:

    سلام ممنون از اطلاعاتتون . یک سوال داشتم اینکه میگید برای قبولی در دانشگاه دولتی ازمون ورودی داره و فقط ۲۰٪ افراد قبول میشن . ایا این ازمون همون کنکور ورودی خودمون در ای ان هست؟؟! یعنی باید تسلط کامل به درسهای پایه و زبان فرانسه داشته باشیم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله قبولی در این کشور در رشته های علوم پزشکی به طور کلی دشوار هستش

  10. محمد.فی گفت:

    سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون ازمون سال اول در چه حدی هست؟اینجوری که شما گفتید ۲۰ درصد قبول میشن اینجوری خیلی ظرفیت کمه من قصد اقدام کردن دارم ولی میترسم چون زبان فرانسه رو تازه شروع کردم و اینکه اگه از دیپلم تا وقتی که اقدام‌میکنیم فاصله داشته باشه موردی نداره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله شرایط رقابتی شدیدی داره. این فاصله ای که میفرمائید چند ساله؟

  11. صبا گفت:

    سلام وقتتون بخیر.ممنون بابت اطلاعات مفید و کاملتون. من الان دانشجوی دندانپزشکی عمومی اصفهان هستم و قصدم تموم کردن عمومی در ایران و تخصص در فرانسه هست. میخواستم ببینم همچین موردی ممکنه چون من نتونستم جواب قاطعی پیدا کنم. پیشاپیش از پاسخگوییتون ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای خواندن تخصص در کشورهای دیگه ای از جمله فرانسه داشتن مدرک زبان اون کشور و همچنین معادلسازی مدرک وجود داره خیلی خلاصه بخوام بگم در فرانسه کار سختیه اما برخی کشورهای اروپایی برنامه ای برای تحصیل تخصص کادر علوم پزشکی دارن

  12. ملیکا گفت:

    سلام من قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی فرانسه رو دارم .آیا در ابتدا برای پذیرش هم ایلتس و هم b2 فرانسه ازمه یا فقط یکیش کافیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر فقط b2 کافیه

  13. روژین گفت:

    سلام
    من تو ایران دندان میخونم اگه برا فرانسه اقدام کنم بازم اون امتحان سال اول رو باید بدم؟
    من نمرات دبیرستانم خیلی بالاست در حد 19.90 و معدل دانشگاهیم هم بالای ۱٨ عه بنظرتون کدوم کشور برا اپلای بهتره برام؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  14. شهریار گفت:

    سلام
    اگه تو ایران دوره عمومی دندانپزشکی رو تموم کنیم برای ادامه تحصیل و تخصص تو فرانسه میشه اقدام کرد؟ یا باید دوباره دوره عمومی رو تو فرانسه گذروند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      فرانسه برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی بسیار سختگیره و اگه هدفتون خوندن پزشکی یا تخصصه بهتره که مقصد دیگه ای داشته باشید

  15. لیلی گفت:

    سلام آیا بعد از اتمام دندانپزشکی در فرانسه میتونیم تو فرانسه کار کنیم و اقامت بگیریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله در صورتیکه دندانپزشکی رو در این کشور تموم کنید میتونید در همون جا به کار مشغول بشبد

  16. لیلا گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه و میخوام دندانپزشکی دانشگاه ماری کوری فرانسه درس بخوانم و به زبان فرانسوی تسلط ندارم باید چیکار کنم و برای تمکن مالی حداقل چقدر باید داشته باشم ؟ممنون میشم جواب بدید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      ابتدا باید با گذراندن دوره زبان در فرانسه زبانتون رو تقویت کنید
      سپس برای تحصیل در دانشگاه اقدام کنید

      1. لیلا گفت:

        بعد برای تمکن مالی چقدر باید داشته باشم

        1. داوری گفت:

          در رابطه با هزینه ها و تمکن مالی بایستی با کارشناسان ما صحبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *