ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در نیوزلند

مقطع دکتری در نیوزلند

فرصتی ایده آل در برنامه های تحقیقاتی تحصیل مقطع دکتری در نیوزلند سال 2024 برای دانشجویان خارجی وجود دارد که امکان اخذ اقامت را به آنها می دهد. مقوله های پژوهشی منحصر به فرد که می تواند هر دانشجویی را برای تحصیل مقطع دکتری در این کشور جذب نماید. شما با اطلاعات در مورد دانشگاه ها، مدارک و شرایط مورد نیاز می توانید جهت تحصیل در این کشور اخذ ویزا نمائید.

  • شرایط تحصیل در نیوزلند تحصیل در نیوزلند در مقطع دکتری چیست؟
  • هزینه تحصیل فوق لیسانس در نیوزلند چقدر است؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بررسی شرایط افراد در خصوص تحصیل در نیوزلند، تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در نیوزلند مفتخر به ارائه راهنمایی تکمیلی در همین باب می باشد.

اینفوگرافیک دکتری در نیوزلند

انتخاب نیوزلند برای دکتری در سال 2024

فعالیت ها و موقعیت های فوق العاده تحقیقاتی و هزینه های مقرون به صرفه از جنبه های مثبت برنامه دکترای نیوزلند در سال 2024 است. دانشجویان بین المللی همانند یک شهروند نیوزلندی هزینه های یکسان را بابت شهریه های مقطع دکتری پرداخت می کنند. البته پشتیبانی دولت و حمایت موسسات دولتی نیز موقعیت های از کمک هزینه های تحصیلی را فراهم می سازند. این کشور تنها دارای 8 دانشگاه دولتی است که البته همه آن ها در رتبه بندی برتر جهانی قرار دارند.

فرصت های تحصیل دکتری در نیوزلند در این دانشگاه ها و سایر موسسات دولتی برای دانشجوی خارجی فراهم است. در گرایش های زیست شناسی، انسان شناسی، مهندسی و علوم و فناوری، برنامه های نوین و منحصر به فردی یافت می شود. این کشور نیز به عنوان یک کشور مهاچرپذیر دانشجویان مستعد و فعال را برای ماندن در کشورش تشویق می نماید.


دانشگاه های برتر دکتری در نیوزلند

عمده برنامه های دکتری در این 8 دانشگاه ارائه می شود که آنها از سوی دولت این کشور حمایت می شوند. نیوزلند از معدود کشورهایی است که 6 دانشگاه از 8 دانشگاه دولتی آن در رتبه زیر 300 دنیا قرار دارد. قدیمی ترین دانشگاه های این کشور با رتبه 175 دنیا، دانشگاه اوتاگو نام دارد که در سال 1869 میلادی تاسیس شده است. بهترین دانشگاه های نیوزلند در سال 2024 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های نیوزلندTHE Ranking 2024QS Ranking 2024
University of Auckland13785
University of Otago201194
Auckland University of Technology201451
University of Canterbury501372
University of Waikato401373
Victoria University of Wellington601284

ساختار مقطع دکتری در نیوزلند

سیستم تحصیل دکتری در نیوزلند همانند انگلستان به تحقیق در یک موضوع خاص و در نهایت ارائه یک پایان نامه ختم می شود. در طول این برنامه زیر نظر یک سرپرست متخصص در رشته و موضوع تحصیلی سر و کار خواهید داشت این ناظر نه تنها کار نظارت و توسعه علمی را به عهده داشته، بلکه در روند درخواست دکتری نیز می بایست با او ارتباط گرفت. طول برنامه تمام وقت تحصیل دکتری نیوزلند بین 3 تا 4 سال می باشد اما نیمه وقت زمان بیشتری می برد. شروع سال تحصیلی در برنامه دکتری از ماه فوریه بوده و تا ماه نوامبر به طول می انجامد که با سایر کشورها تفاوت دارد. این وقفه به منظور زمان کافی برای تکمیل موضوع تحقیقاتی دانشجویان بعد از اتمام کارشناسی ارشد می باشد. دانشجویان در زمان تحصیل دکترای کشور نیوزلند بیشتر زمان خود را بر روی موضوع تحقیقاتی خود می گذرانند.

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل مقطع دکتری در نیوزلند هستند، باید به این نکته توجه کنند که تحصیل مقطع دکتری در این کشور به روش های مختلف صورت می گیرد. که دانشجویان بین المللی باید قبل از ورود به این کشور انواع ساختار تحصیل مقطع دکتری در نیوزلند را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت تحصیلی خود در نیوزلند مواجه خواهند شد.

ساختار مقطع دکتری در نیوزلند

منابع مالی، شهریه و بورسیه های تحصیلی نیوزلند

این کشور بر خلاف انگلستان و بسیاری از کشورهای اروپایی هزینه های پایینی از دانشجویان بین المللی دریافت می کند. شهریه سالیانه تحصیل مقطع دکتری در نیوزلند برای دانشجویان خارجی بین 6500$ تا 9000$ (دلار نیوزلند) می باشد، البته این نرخ از سوی دانشگاه ها و موسسات اعلام می شود و می تواند برای یک برنامه خاص بیش از این باشد. هزینه های زندگی در این کشور برای یک دانشجوی خارجی می تواند سالیانه بین 15000$ تا 20000$ (دلار نیوزلند) باشد.

تعداد زیادی از برنامه های دکترای دانشگاه ها در قالب یک پروژه تحقیقاتی مشمول ارائه کمک هزینه تحصیلی هستند. بورسیه تحصیلی مقطع دکتری در نیوزلند به میزان 25000$ (دلار نیوزلند) برای زندگی و 600$ (دلار نیوزلند) برای بیمه و درمان می باشد. فرآیند درخواست این برنامه ها از طریق دانشگاه صورت گرفته و پذیرش دانشجویان تحت رقابت شدیدی صورت می گیرد.

نحوه درخواست تحصیل دکتری نیوزلند

سرویس درخواست متمرکزی در نیوزلند وجود نداشته و دانشجویان باید درخواست خود را مستقیم به دانشگاه بزنند. دانشگاه های نیوزلند نیازمندی ها، مدارک و شرایط پذیرش و تحقیق در پروژه و برنامه دکترای خود اعلام می کنند. دانشجویان باید 2 شرط اصلی را برای پذیرش در این مقطع رعایت نمایند و دارای مدرک کارشناسی ارشد مرتبط باشند. یا در رزومه پژوهشی خود آنقدری قوی و به روز باشند که معادل با یک مدرک کارشناسی ارشد مورد پذیرش قرار گیرند.

شاید در برخی برنامه ها به مدرک کارشناسی ارشد نیاز نباشد اما دانش اضافی از موضوع تحقیقی خاصی نیاز باشد. باید درخواست را به یک سرپرست که از سوی دانشگاه ها برای هر گروه پژوهشی مشخص گردیده ارسال نمائید. این سرپرست، پژوهشگر، محقق برجسته و عضو هیئت علمی در راستای موضوع پژوهشی است که شما انتخاب کردید.

شرایط اعزام دانشجو به نیوزلند در 2024

فرآیند درخواست پذیرش جهت تحصیل مقطع دکتری در نیوزلند

پس از بدست آوردن حمایت یک سرپرست باید درخواست به همراه مدارک مورد نیاز به دانشگاه ارسال گردد. اشخاص می بایست از تاریخ اتمام ثبت نام آگاه بوده و مدارکی از قبیل رونوشت های علمی و مقالات و بیانیه شخصی ارائه نمایند. البته دانشگاه ها در مورد زمان بندی ثبت نام دکتری منعطف بوده و امکان شروع آن در هر زمانی ممکن است. اشخاص تقریبا برای موفقیت در امر پذیرش نیاز به 4 ماه زمان خواهند داشت تا سپس برای اخذ ویزا برنامه ریزی نمایند.

برخی دانشگاه ها نیز برای پذیرش دانشجویان شاید با او یک جلسه مصاحبه به صورت کنفرانس در نظر داشته باشند. در حین پروسه اخذ پذیرش شما می بایست کم کم به فکر رزرو زمان سفارت جهت مصاحبه ویزای تحصیلی شوید. مدارک ویزا و دریافت روادید از یک کشور نیاز به علم و دانش یک وکیل و یا کارشناس حقوقی خواهد داشت.

برترین شهرها جهت تحصیل مقطع دکتری در نیوزلند

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل مقطع دکتری در نیزولند، ارائه شهرهای معتبر بین المللی با زیرساخت های پیشرفته می باشد. برترین شهرها برای تحصیل مقطع دکتری در نیوزلند عبارت اند از:

برترین شهرها برای تحصیل مقطع دکتری در نیوزلندخصوصیات
اوکلنداین شهر به دلیل ارائه زندگی با کیفیت همواره مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. همچننی اوکلند یک مرکز اقتصادری بزرگ در نیوزلند است که دارای سواحل طلایی و مردمی فوق العاده است.
ولینگتونولینگتون ترکیبی شگفت انگیز از انرژی شهری و زیبایی های زیست محیطی طبیعی است. همچنین دارای موسسات آموزشی پیشرفته در سطح بین المللی می باشد.
کانتربریاین شهر یکی از قابل سکونت ترین مناطق برای زندگی در نیزولند می باشد. همچنین یک مکان منحصر به فرد برای تحصیل مقطع دکتری در خارج از کشور می باشد. کانتربری بزرگترین شهر در جزیره جنوبی نیوزلند و سومین منطقه شهری پرجمعیت در نیوزلند است.

هزینه تحصیل مقطع دکتری در نیوزلند

بر خلاف تحصیل در استرالیا که هزینه بالایی را برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، هزینه تحصیل مقطع دکتری در نیزولند، به نسبت اغلب کشورهای آمریکایی به ویژه استرالیا پایین تر است. برای کنترل هزینه تحصیل مقطع دکتری در نیزولند، دولت به دانشگاه های این کشور اجازه می دهد که هزینه های تحصیل خود را تعیین کنند. به طور کلی هزینه تحصیل مقطع دکتری برای دانشجویان بین المللی بین 4500NZD تا 7500NZD (دلار نیزولند) می باشد. البته لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در نیزولند برای برخی از رشته های تحصیلی می تواند بالاتر باشد.

در نمودار زیر می توانید هزینه تحصیل مقطع دکتری در کشورهای مختلف جهان را با یکدیگر مقایسه کنید:

هزینه تحصیل مقطع دکتری در کشورهای مختلف جهان

اخذ ویزا برای تحصیل دکتری نیوزلند

پس از اخذ پذیرش و اقدام به منظور تهیه بورسیه تحصیلی یا در صورت عدم موفقیت در اخذ بورسیه اقدام جهت پرداخت شهریه دانشگاه برای حداقل یک سال جلوتر، نوبت به ویزای تحصیلی نیوزلند می رسد. یکی از حساس ترین مراحل در راه تحصیل دکتری در نیوزلند همین فرآیند اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند است. به این منظور ارائه مدارک متعددی مورد نیاز است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • نامه پذیرش قطعی دانشگاه در مقطع دکتری به همراه اطلاعات دقیق دانشجو و زمان شروع و پایان ترم تحصیلی
  • پاسپورتی که حداقل برای 6 ماه پس از دوران تحصیل هم اعتبار داشته باشد.
  • عکس پاسپورتی
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه برای یک سال جلوتر یا ارائه مدرکی مبنی بر اخذ بورسیه
  • تهیه محل اقامت در نیوزلند و ارائه اجاره نامه آپارتمان، خوابگاه و غیره
  • گواهی تمکن مالی به منزله توانایی فرد بر پرداخت هزینه های زندگی در نیوزلند که ماهانه بین 1000$ تا 1300$ (دلار نیوزلند) می باشد.
  • بلیت رفت و برگشت نیوزلند
  • گواهی عد سوء پیشینه کیفری
  • پرداخت هزینه های سفارت

برای اخذ اطلاعات در خصوص تحصیل دکتری نیوزلند می توانید با ما در تماس باشید. مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا شما را جهت تحصیل دکتری در نیوزلند و اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند راهنمایی نمایند.

سوالات متداول در باب مقطع دکتری در نیوزلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مقطع دکتری در نیوزلند می باشیم:

  • نحوه درخواست تحصیل دکتری نیوزلند چگونه است؟ سرویس درخواست متمرکزی در نیوزلند وجود نداشته و دانشجویان باید درخواست خود را مستقیم به دانشگاه بزنند. دانشگاه های نیوزلند نیازمندی ها، مدارک و شرایط پذیرش و تحقیق در پروژه و برنامه دکترای خود اعلام می کنند. دانشجویان باید 2 شرط اصلی را برای پذیرش در این مقطع رعایت نمایند و دارای مدرک کارشناسی ارشد مرتبط باشند. یا در رزومه پژوهشی خود آنقدری قوی و به روز باشند که معادل با یک مدرک کارشناسی ارشد مورد پذیرش قرار گیرند. شاید در برخی برنامه ها به مدرک کارشناسی ارشد نیاز نباشد اما دانش اضافی از موضوع تحقیقی خاصی نیاز باشد. باید درخواست را به یک سرپرست که از سوی دانشگاه ها برای هر گروه پژوهشی مشخص گردیده ارسال نمائید. این سرپرست، پژوهشگر، محقق برجسته و عضو هیئت علمی در راستای موضوع پژوهشی است که شما انتخاب کردید.
  • ساختار مقطع دکتری در نیوزلند چگونه است؟ سیستم تحصیل دکتری در نیوزلند همانند انگلستان به تحقیق در یک موضوع خاص و در نهایت ارائه یک پایان نامه ختم می شود. در طول این برنامه زیر نظر یک سرپرست متخصص در رشته و موضوع تحصیلی سر و کار خواهید داشت این ناظر نه تنها کار نظارت و توسعه علمی را به عهده داشته، بلکه در روند درخواست دکتری نیز می بایست با او ارتباط گرفت. طول برنامه تمام وقت تحصیل دکتری نیوزلند بین 3 تا 4 سال می باشد اما نیمه وقت زمان بیشتری می برد. شروع سال تحصیلی در برنامه دکتری از ماه فوریه بوده و تا ماه نوامبر به طول می انجامد که با سایر کشورها تفاوت دارد. این وقفه به منظور زمان کافی برای تکمیل موضوع تحقیقاتی دانشجویان بعد از اتمام کارشناسی ارشد می باشد. دانشجویان در زمان تحصیل دکترای کشور نیوزلند بیشتر زمان خود را بر روی موضوع تحقیقاتی خود می گذرانند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *