ویزای تحصیلی

تحصیل رایگان در اتریش

تحصیل رایگان در اتریش

از آنجا که نظام تحصیلی اتریش رایگان است و دانشگاه های این کشور نیازمند ارائه مدرک زبان نیستند متقاضیان مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در سال های اخیر رشد داشته اند. تحصیل رایگان در اتریش گزینه بسیار ارزنده ای است که شمار قابل توجهی از دانشجویان به منظور ادامه تحصیل خود خواستار به دست آوردن آن می باشند. بی گمان، اصلی ترین دلیل این تقاضای همگانی، رایگان بودن آن است. تحصیل در یک کشور اروپایی پیشرفته با چنان سطح علمی و آموزشی، به تنهایی کافی است تا افراد بسیاری خواهان آن باشند. حال اگر برخورداری از این امکان فوق العاده، رایگان هم باشد که دیگر هیچ حرفی باقی نمی ماند.

  • آیا بابت تحصیل در اتریش هیچ مبلغی پرداخت نمیشود یا اینکه مبلغ بسیاری کمی پرداخت میشود؟
  • شرایط گرفتن پذیرش تحصیلی اتریش چیست؟
  • آیا اتریش جهت صدور پذیرش نیازمند مدرک زبان نیست؟

نظام آموزشی در کشور اتریش از سطح استاندارد و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. مهمتر آن که اتریش از معدود کشورهایی در دنیا است که تحصیل دانشگاهی در آن حتی برای دانشجویان خارجی نیز رایگان است. بنابراین فردی که برای تحصیل در اتریش درخواست دهد، اگر پذیرفته شود این فرصت را خواهد داشت که به طور رایگان تحت یکی از برترین سیستم های آموزش دنیا تحصیل نماید. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش می کنیم تا شما را به هدف تحصیل رایگان در اتریش برسانیم.

تحصیل رایگان در اتریش برای دانشجویان خارجی

دانشجویان بین المللی در خصوص تحصیل در اتریش اولین موضوعی که بایستی در نظر داشته باشند، بررسی هزینه تحصیل در اتریش است. هزینه تحصیل در کشور اتریش با توجه به ملیت متقاضی و نوع دانشگاه انتخابی متفاوت می باشد. شرایط تحصیل رایگان در کشور اتریش عملا تنها از تحصیل در اتریشطریق پذیرش از دانشگاه های دولتی یا اخذ بورسیه تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.

تعدادی از دانشگاه های دولتی اتریش شرایط تحصیل رایگان را در اختیار متقاضیان قرار می دهند عبارتند از:

  • دانشگاه وین اتریش (univie.ac.at)
  • دانشگاه گراتس اتریش (uni-graz.at)
  • دانشگاه سالزبورگ اتریش
  • دانشگاه کاربردی وین
  • دانشگاه لئوبن در اتریش
  • دانشگاه هنر در وین

اطلاعات بیشتر در باب بهترین دانشگاه های اتریش را در لینک فوق بخوایند.

تحصیل رایگان در اتریش در مقاطع مختلف دانشگاهی

در خصوص تحصیل رایگان در اتریش در مقاطع مختلف دانشگاهی، مهم ترین مدرکی که بایستی داشته باشید، مدرک زبان آلمانی مورد تایید موسسات کشور اتریش در سطح A2 است. جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در اتریش در دانشگاه دولتی به صورت رایگان، بایستی مدرک آخرین سال تحصیلی از دانشگاه دولتی در کشور خود را ارائه دهید. در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش ارائه نامه قبولی از دانشگاه دولتی مورد تایید می باشد. در خصوص اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی در کشور اتریش در مقطع دکتری ارائه مدرکی منوط به فارغ التحصیلی دانشجو در مقطع ارشد از دانشگاه دولتی و ارائه مدارک پیش دانشگاهی الزامی است.

تحصیل رایگان و بدون مدرک زبان در کشور اتریش

از الزامات تحصیل در کشور اتریش ارائه مدرک زبان آلمانی مورد نیاز است. در صورتی که مدرک زبان آلمانی را ندارید می توانید در دوره های پیش نیاز جهت یادگیری و اخذ مدرک زبان شرکت نمایید. از اینرو می توانید در دوره های زبان در کالج اتریش شرکت نمایید. شهریه تحصیل در دوره های زبان در کالج های کشور اتریش با توجه به پذیرش در دانشگاه مورد نظر متفاوت بوده و به طور کلی بایستی حدود 1700€ الی 4000€ (یورو) جهت پرداخت دانشگاه هزینه در نظر بگیرید.

تحصیل رایگان با مدرک زبان آلمانی در اتریش

در صورتی که به دنبال اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های دولتی در کشور اتریش می باشید، داشتن مدرک زبان آلمانی ضروری است. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که تحصیل در دانشگاه های دولتی در کشور اتریش عملا به صورت رایگان محسوب می گردد زیرا هزینه بسیار پایینی از دانشجو دریافت می نمایند. مدرک زبانی مورد نیاز برای رشته های پزشکی در دانشگاه های دولتی اتریش مدرک زبان آلمانی در سطح C1 و برای رشته های فنی و مهندسی و سایر مدرک زبان آلمانی در سطح B2 مورد نیاز است.

مدارک لازم جهت درخواست پذیرش از اتریش

متقاضیان به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش در سال 2024 مدارک زیر را باید ارائه نمایند:

  • ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • ارائه گواهی قبولی در آزمون سراسری
  • ارائه اسکن و کپی پاسپورت به همراه اصل آن
  • ارائه مدرک و ریزنمرات دوره دیپلم و پیش دانشگاه
  • گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاه با پذیرش در آزمون سراسری
  • ارائه گواهی استطاعت مالی برای پرداخت هزینه‌ زندگی در اتریش

زمان اقدام و رشته‌ های تحصیلی در اتریش

متقاضیان، امکان تقاضا برای پذیرش در دانشگاه ها را در دو بازه زمانی دارا می باشند. این دو بازه زمانی مربوط به تحصیل در دو ترم پاییز و بهار می باشد. برای ترم پاییز از ماه اکتبر تا اول ماه ژانویه مهلت ارسال مدارک وجود دارد. و برای ترم بهار از ماه مارس تا اول ماه آگوست می توان نسبت به ارسال مدارک اقدام نمود. دانشجویان امکان تحصیل در رشته های تحصیلی اتریش را در دانشگاه های این کشور دارا می باشند. رشته های معماری و موسقی در این کشور بسیار مشهور و تحصیل در این رشته ها تقریبا رایگان است. برخی رشته ها در این کشور دارای محدودیت در پذیرش می باشند. این رشته ها عبارتند از پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی، دامپزشکی، خبرنگاری، علوم ارتباطات.

دانشگاه ها جهت تحصیل رایگان در اتریش

کشور اتریش دارای موسسات آموزشی با انواع و تعداد زیر می باشد: دانشگاه دولتی 22، کالج دانشگاهی 27، دانشگاه خصوصی 12 و دانشگاه علمی کاربردی غیر دولتی 21. تحصیل در تمام این دانشگاه به زبان آلمانی امکان پذیر می باشد. تنها برخی از این دانشگاه ها در مقطع تحصیلات تکمیلی دروس را به زبان انگلیسی ارائه می نمایند. دانشگاه های برتر اتریش به ترتیب رتبه جهانی در جدول زیر ارائه شده اند:

نام دانشگاهرنکینگ جهانیشهر
وین150وین
صنعتی وین191وین
اینسبروک265اینسبروک
تکنولوژی گراتس275گراتس
یوهانس کپلر لینز362لینز
گراتس570-561گراتس
آلپن آدریا کلاگینفورد511-520کرنتن
پاریس لوردون زالتسبورگ800-751زالتسبورگ

چگونگی بازار کار پس از تحصیل رایگان در اتریش

اتریش یکی از کشورهایی است که نرخ بیکاری آن بسیار پایین است؛ به عبارت دقیق تر نرخ بیکاری در اتریش در سال 2024 تنها 4.3% است. به همین دلیل است که این کشور همانند آلمان به منظور جذب نیروهای متخصص خارج از اتحادیه اروپا ویزای جستجوی کار صادر می کند در حالی که در سایر کشورهای اروپایی عمده ترین طریق مهاجرت از طریق تحصیل است. در جدول ذیل متوسط حقوق دریافتی خانم ها و آقایان در اتریش بیان شده است:

جنسیتمتوسط حقوق ماهیانه در اتریش طی سال 2021 به یورو
خانم ها3790€
آقایان3870€

اطلاعات بیشتر در باب حقوق ماهیانه کار در اتریش را در لینک فوق مطالعه کنید.

شرایط تحصیل رایگان در اتریش

تحصیل دانشگاهی در این کشور مطابق استاندارد جهانی در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا صورت می پذیرد. زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور اتریش 3-4 سال می باشد. لازمه اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی دراین مقطع قبولی در آزمون سراسری در کشور مبداء می باشد. افراد محصل در این مقطع، مجوز کار هفتگی به مدت 10 ساعت و با حقوق ساعتی 10€ تا 15€ (یورو) دارند و اما در مقطع ارشد مدت تحصیل درکشور اتریش 2 سال می باشد. دانشجویان با قبولی در آزمون سراسری امکان اقدام برای اخذ پذیرش را دارا می باشند.

دانشجویان این مقطع مجوز کار به مدت 20 ساعت در هفته با دستمزد ساعتی 10€ تا 15€ (یورو) را دارند. برای فارغ التحصیلان امکان یک سال اقامت موقت در اتریش برای کاریابی در اتریش وجود دارد. چنانچه افراد موفق به یافتن کار مناسب گردند ویزای تحصیلی را با ویزای کاری تعویض می نمایند. در باب کار دانشجویی در اتریش لینک فوق را مطالعه کنید.

و نهایتا مقطع دکترا می باشد که طول این دوره در کشور اتریش 3 سال می باشد. دانشجویان دکترا در اتریش حقوقی معین را برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در اتریش اخذ می نمایند. دانشجویان در این مقطع امکان دریافت بورسیه تحصیلی به منظور تامین هزینه های خود را خواهند داشت. تحصیل در اتریش مزایایی همچون امکان کار ضمن تحصیل در اتریش و اخذ بورسیه تحصیلی را دارد. این راه، یکی از راه های اخذ کارت قرمز سفید قرمز اتریش می باشد.

شرایط تحصیل رایگان در اتریش

بهترین شهرها برای تحصیل در اتریش

در اینجا در مورد برخی از بهترین شهرها برای تحصیل در اتریش آمده است:

  • شهر لینز (Linz) :

لینز یکی از مشهورترین شهرهای اروپا برای موسیقی و هنر است. اگر اهل هنر هستید، باید در لینز تحصیل کنید. پیاده روی در جوار رودخانه دانوب باورنکردنی است. این شهر به اندازه‌ای بزرگ است که هر چیزی را که می‌خواهید به شما ارائه دهد، اما حال و هوای آرام شهرهای کوچک را نیز دارد.

  • شهر گراتس (Graz) :

گراتس برای قرن ها به دلیل استقرار موسسات آموزش عالی بالا رتبه شناخته شده است. تاریخ و فرهنگ در این شهر بسیار غنی است. به عنوان دومین شهر بزرگ اتریش شناخته می شود و در سال 2003، گراتس به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نامگذاری شد.

  • شهر سالزبورگ (Salzburg) :

سالزبورگ شهر بسیار زیبایی است و در آن کارهای زیادی برای انجام دادن به عنوان دانشجو وجود دارد. این یکی از بهترین شهرهای اروپا و محل تولد موتزارت است.سالزبورگ دارای مردم بسیار سر زنده است که زندگی و تحصیل در این شهر را خاص و شگفت انگیز می نماید.

  • شهر ایسنبروک (Innsbruck) :

اینسبروک توسط کوه ها احاطه شده و به دلیل وجود رودخانه و کوهستان، فرصت‌های ورزش های ماجراجویانه فراوانی در اینجا وجود دارد، یک شهر به اندازه‌ای کوچک است که بتوانید به راحتی در آن جابجا شوید، اما به اندازه‌ای بزرگ است که هر چیزی که نیاز دارید را در دسترس شما قرار دهد.اسنبروک میزبان دانشگاه های زیادی است و سومین دانشگاه بزرگ اتریش در این شهر قرار دارد.

  • شهر وین (Vienna) :

وین پایتخت و بزرگترین شهر اتریش است. این یکی از غنی ترین شهرهای اروپا از نظر فرهنگی است. کاخ های این شهر از معروف ترین کاخ های جهان هستند. تاریخچه وین بسیار عمیق و غنی است و فرهنگ مترقی به شهر سرزندگی خاصی می دهد. این شهر به عنوان یک شهر دانشگاهی عالی رتبه شناخته شده است. وین یقینا یکی از بهترین شهرها برای تحصیل در تمام اروپا باشد. این شهر بهترین شهر برای تحصیل در اتریش است.

بورسیه تحصیلی در اتریش

متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی اتریش برای تحصیل در این مقطع باید مدارک زیر را داشته باشند:

  • داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه‌ معتبر
  • مقالات ISI
  • کتاب یا تحقیقات علمی بین المللی
  • داشتن استاد راهنما

دانشجویان این مقطع مجوز 30 ساعت کار در هفته با دستمزد ساعتی 10€ تا 15€ (یورو) را دارا می باشند.

دانشجویان باید در نظر داشته باشند که تحصیل در اتریش رایگان نیست و دانشجویان در این کشور باید هزینه ثبت نام خود را به دانشگاه پرداخت کنند اما شهریه دانشگاه در اتریش کاملا رایگان است.

هزینه تحصیل در اتریش

دانشگاه های اتریش دارای شهریه های متفاوتی می باشند. میزان شهریه در این کشور برای دانشگاه ها ثابت نمی باشد. برخی دانشگاه ها در این کشور دولتی بوده و تحصیل رایگان در آنها امکان پذیر می باشد اما دانشگاه های خصوصی در اتریش شهریه اخذ می نمایند. هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی در اتریش به صورت زیر می باشد:

دانشجویان عضو اتحادیه اروپا؛ تحصیل در اتریش برای این دسته از دانشجویان رایگان می باشد. این افراد در پایان هر سال تنها موظف به پرداخت 363.36€ (یورو) بابت هزینه های ادارای_ دانشجویی خود می باشند. دانشجویان سایر کشورها به چه ترتیبی است؟

  • هزینه تحصیل در اتریش برای این دسته از دانشجویان 72€ (یورو) در هر ترم می باشد.
  • پس دانشجویان بین المللی کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل رایگان در اتریش باید مبالغی را بپردازند.
  • علاوه بر این، هزینه دیگری نیز به عنوان هزینه عضویت در انجمن دانشجوئی به مبلغ 20.20€ (یورو) نیز بر عهده این دانشجویان می باشد.
  • اگر دانشجویان بیشتر از یک مقطع در سایر دانشگاه ها تحصیل نمایند، یک بار ملزم به پرداخت شهریه هستند.

نمودار زیر به خوبی نشانگر هزینه های تحصیل دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی در کشور اتریش می باشد:

مقایسه هزینه ترمی دانشجویان مختلف در اتریش

در اتریش دانشگاه های علمی کاربردی بطور مستقل درباره دریافت شهریه تصمیم گیری می نمایند. در حال حاضر 17 دانشگاه از 20 دانشگاه علمی کاربردی شهریه اخذ می نمایند. شهریه هر ترم 363€ (یورو) است که از متقاضیان عضو اتحادیه اروپا تحصیل رایگان در اتریش اخذ می گردد. این مبلغ شامل بیمه دانشجویی می گردد. چنانچه قصد تحصیل رایگان در اتریش را دارید؛ جهت اقدام به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید. مشاورین ما بطور کلی نحوه اقدامات لازم در ا خصوص را به شما اعلام می نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل رایگان در اتریش

متقاضیان تحصیل رایگان در اتریش سوالات زیر را عنوان می نمایند:

  • بازه زمانی اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش چه زمانی است؟ دو بار در سال می توان برای ثبت نام در دانشگاه های اتریش اقدام نمود. برای ترم پاییز تا اول ژانویه و برای ترم بهار تا اول آکوست این امکان وجود دارد.
  • دانشگاه های اتریش معمولا به چه زبانی تدریس میکنند؟ تدریس در این دانشگاه ها غالبا به زبان آلمانی صورت میگیرد.
  • کار ضمن تحصیل برای دانشجویان چند ساعت در هفته است؟ برای دانشجویان کارشناسی 10 ساعت که با هر ساعت کار مبلغی در حدود 10€ تا 15€ (یورو) کسب میکنند.
  • دانشجویان مقطع کارسناسی ارشد در اتریش چقدر اجازه کار ضمن تحصیل دارند؟ این دانشجویان میتوانند هفته ای 20 ساعت به کار بپردازند.
  • مقطع دکترا در اتریش معمولا چند ساله است؟ معمولا در اتریش مقطع دکتری را 3 ساله به پایان می رسانند.
5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *