ویزای تحصیلی

تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا

استرالیا سرزمینی چند فرهنگی است که از همه ادیان و فرهنگ ها استقبال میکند، لذا طبیعی است که دانشجویان به تحصیل در استرالیا می اندیشند. این کشور همچنین از لحاظ شرایط تحصیلی یکی از بهترین نظام های آموزشی در دنیا را دارد و دانشگاه های آن نیز بعضا در رتبه بندی آموزشگاه ها در سراسر دنیا همواره از رنکینگ بالایی برخوردار هستند. طبیعت فوق العاده، سیستم آموزش پیشرفته و نظام تحصیلی فوق العاده همه با هم دست به دست یکدیگر می دهند تا این کشور را تبدیل به یکی از قطب های بزرگ تحصیلی در دنیا کند. استرالیا همواره یکی از گزینه های جدی افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند. لذا تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو به ارائه اطلاعاتی در خصوص شرایط این کشور و نظام آموزشی آن پرداخته اند که امید است مطالعه آن مفید باشد.

  • شرایط صدور ویزای تحصیلی استرالیا چیست؟
  • هزینه تحصیل در استرالیا چقدر است؟
  • اقامت پس از تحصیل در استرالیا چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های استرالیا کدامند؟
  • شرایط استفاده از ویزای همراه برای دانشجویان بین المللی در استرالیا چیست؟
  • شرایط نظام آموزشی در استرالیا چگونه است؟
در این مطلب میخوانید نمایش

تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان در سال 2024

یکی از سوالات پرتکرار که این روزها از سوی اتباع ایرانی بسیار پرسش می شود این است که می توان بدون مدرک زبان اقدام به اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا نمود یا خیر؟ معمولا برای تحصیل در دوره های زبان در هر کشوری برنامه های کوتاه مدت یک ماهه تا یکساله وجود دارد و در حال حاضر مطابق قوانین سال 2024 در مواردی که سن دانش آموز کمتر از 17 یا نهایتا 18 سال باشد این اتفاق ممکن تر است. چرا که گام بعد از پذیرش، اخذ ویزا است و بدون مدرک زبان به افراد بالای 18 سال ویزا داده نخواهد شد. به طور کلی شرایط تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان فراهم نیست.


تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم

اگر فرد به تازگی مدرک دیپلم خود را گرفته باشد امکان موفقیت وی در اخذ ویزا بیشتر است، متقاضی جهت پذیرش در کالج یا دانشگاه های استرالیا نیاز به تکمیل دیپلم 12 ساله در ایران خواهد داشت. افرادی که دارای فاصله تحصیلی (Gap) هستند معمولا شانس دریافت ویزای پایینی دارند مگر اینکه با یک وکیل در مورد سایر ابزاری که بتواند شانسشان را افزایش دهد، مشورت نمایند.

اینفوگرافیک تحصیل در استرالیا

متقاضیان تحصیل در کشور استرالیا پس از پایان دوره تحصیل خود در دبیرستان، این فرصت را خواهند داشت که در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه شوند. شاید بتوان اعلام کرد که مهاجرت تحصیلی به این طریق بهترین شیوه است چراکه سن فرد متقاضی هنوز در حدود 18 سال است و سفارت استرالیا نسبت به اعطای ویزای تحصیلی به این افراد سخت گیری به مراتب کمتری دارد.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در خاک استرالیا

تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی در کشور استرالیا به زبان انگلیسی انجام می شود و ارائه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مستعد با رزومه تحصیلی فوق العاده همواره وجود خواهد داشت. کشور استرالیا دارای 38 دانشگاه معتبر دولتی و 2 دانشگاه خصوصی می باشد که هر ساله از اواخر ماه فوریه تا اواخر نوامبر 2 نیمسال تحصیلی ارائه می دهند. همواره دوره های ترم تابستان برای دانشجویانی که قصد دارند زودتر تحصیلات خود را به پایان برسانند ارائه خواهد شد. برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌ های استرالیا باید مدرک تسلط به زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6.5 و بالاتر به دانشگاه‌ های این کشور متمدن ارائه کنید.

تحصیل در گروه “8” که متشکل از هشت دانشگاه برتر در کشور استرالیا می باشد بهترین اتفاق ممکن برای تحصیل در این کشور است. گروه “8” از دانشگاه ملبورن، دانشگاه آدلاید، دانشگاه موناش، دانشگاه وسترن، دانشگاه ساوت ویلز و دانشگاه کوئینزلند تشکیل شده است و تقریباً تمام رشته‌ های تحصیلی در این دانشگاه‌ های معتبر ارائه می شود. حضور در دانشگاه های معتبر استرالیا نیازمند شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره قابل قبول می باشد تا افراد بتوانند نامه پذیرش و ورودیه دانشگاه را دریافت کنند. یکی از مزیت های بزرگ تحصیل در استرالیا امکان آموزش زبان انگلیسی در حین تحصیل و قبل از تحصیل می باشد که برای بعضی از رشته های تحصیلی در دانشگاه های این کشور فراهم است.

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

معرفی برترین دانشگاه های استرالیا

یکی از مواردی که باید مورد توجه متقاضیان تحصیل در کشور استرالیا قرار گیرد، شرایط تحصیل و همچنین ارزش علمی دانشگاه های این کشور است. در جدول زیر جایگاه علمی برخی از دانشگاه های برتر در کشور استرالیا به تصویر کشیده شده است.

 نام دانشگاه QS USNTHE
دانشگاه ملی استرالیا346267
دانشگاه سیدنی192860
دانشگاه ملبورن142737
دانشگاه نیو ساوت ولز193784
دانشگاه کوئینزلند433670
دانشگاه موناش423754
دانشگاه استرالیای غربی7283143
دانشگاه آدلاید8974111
دانشگاه تکنولوژی سیدنی90112148

آشنایی با بهترین شهرهای استرالیا برای تحصیل

استرالیا کشوری فوق العاده توسعه یافته است که صاحب چهاردهمین اقتصاد قدرتمند دنیا است و به لحاظ تولید ناخالص داخلی دهمین کشور می باشد یعنی درآمد بسیار بالایی دارد. در نتیجه داشتن درآمد بالا، شاخص توسعه انسانی، رفاه اجتماعی، بهداشت فردی و غیره نیز در استرالیا بالاتر از استاندارد جهانی است و موجب شده افراد زیادی تمایل داشته باشند اقامت آن را اخذ نمایند. از آن جایی که اخذ ویزای کاری استرالیا کمی دشوار و بسیار رقابتی است و افراد باید از حداقل امتیازات گفته شده از سوی دولت استرالیا نیز امتیاز بیشتری داشته باشند، علاقه مندان به زندگی در این کشور روش تحصیل را ترجیح می دهند. منتهی باید توجه نمود که راه تمدید اقامت پس از تحصیل پیدا کردن شغل است و شانس کاریابی در شهرهای مهم استرالیا بیشتر می باشد که به ترتیب اهمیت عبارت هستند از:

  • کانبرا (پایتخت استرالیا و دارای اهمیت سیاسی)
  • سیدنی
  • ملبورن
  • بریسبان
  • پرث
  • آدلاید
  • گلد کوست تویید هدز
  • نیوکسل
  • سانشاین کوست
  • ولونگونگ

تحصیل در استرالیا برای ایرانیان

طبق قوانین مشخص شده از سوی اداره مهاجرت استرالیا دانش آموزان خارجی این فرصت را خواهند داشت تا از سن 6 سالگی برای تحصیل به استرالیا مهاجرت نمایند. این اقدام تا قبل از سن 18 سالگی نیاز به داشتن یک سرپرست یا قیم در کنار دانش آموز خواهد داشت. برای افراد بالای 18 سال نیز برنامه های متنوع تحصیلی در کالج و دانشگاه های این کشور وجود دارد، این امکان هست تا در برنامه های مقاطع دانشگاهی اقدام شود یا فرد در یک دوره مهارتی، تخصصی یک یا چند ساله را آموزش ببیند.

برنامه درسی جهت تحصیل در استرالیا

در زمینه آموزش و تحصیل دانشجویی یک استاندارد ملی در استرالیا وجود دارد که تمام دانش آموزان و دانشجویان استرالیایی به محتوای درسی مشابهی دست پیدا می کنند. برنامه های تحصیلی و درسی فعلی دانش آموزان استرالیایی به هفت توانایی عمومی که برای زندگی و کار در قرن 21 مورد نیاز است استوار است که شامل:

  • توانایی سواد آموزی
  • توانایی فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • قابلیت شمارش
  • توانایی شخصی و اجتماعی
  • درک فرهنگی
  • تفکر انتقادی و خلاق
  • درک اخلاقی

شرایط اعزام دانشجو به استرالیا

تکنولوژی آموزشی در استرالیا

انواع ابتکاراتی که برای افزایش مشارکت دانشجویان و جامعه در دستور العمل ملی نوآوری و الهام بخشیدن به همه استرالیایی در دستور کار قرار می گیرد در رابطه با سواد دیجیتالی و اندازه گیری در بهبود سواد دیجیتالی است که این ابتکارات عبارتند از:

  • ابتکارات برای الهام بخشیدن به کنجکاوی و توسعه دانش علمی و ریاضی در اوایل کودکی
  • محاسبات آنلاین برای دانش آموزان سال های 5 و 7 در سطح ملی
  • مدارس تابستانی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای سال های 9 و 10
  • مدارس ICT در حمایت از دانش آموزان برای پرورش افراد پیشرو در سواد دیجیتالی و مشارکت آنان در این عرصه

مجموع بودجه این ابتکار 112.2 میلیون دلار به مدت 4 سال از سال 2016 به بعد می باشد.

تحصیل مقطع کارشناسی در استرالیا

در دانشگاه های کشور استرالیا طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال است، برای تحصیل در این مقطع لازم است فرد مدرک تحصیلی از مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی را ارائه دهد دقت داشته باشید که ممکن است ار فرد خواسته شود در دوره Foundation پیش از ورود به دانشگاه شرکت کند. اگر فردی مقطع پیش دانشگاهی خود را در مدارس استرالیا گذرانده باشد باید موفق شود در ATAR حداقل نمره تعیین شده را دریافت کند، برای مثال برای تحصیل در رشته های پزشکی فرد باید نمره بین 90 تا 100 کسب کرده باشد. همچنین لازم است فرد مدرک معتبر زبان IELTS 6 یا معادل آن، انگیزه نامه و اسکن از پاسپورت معتبر را ارائه کند. هزینه در نظر گرفته شده برای هزینه خدمات و امکانات دانشجویی در مقطع کارشناسی 294$ (دلار استرالیا) است.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های استرالیا 2 ساله و در برخی از دانشگاه های این کشور 1 ساله است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد لازم است فرد از مقطع کارشناسی معدل 14 کسب کرده باشد، همچنین لازم است مدرک تحصیلی از مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی، مدرک معتبر زبان انگلیسی IELTS 6.5/7 یا معادل آن را ارائه کنند. تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های استرالیا به 2 صورت آموزش محور و دوره های پژوهش محور امکان پذیر است. دوره های آموزش محور بیشتر بر روی دانش پیشرفته در محیط کاری حرفه ای متمرکز است. در دوره های پژوهش محور بیشتر زمینه های تحقیقاتی دانشجو ارتقاء پیدا خواهد کرد. با مطالعه مقاله مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط تحصیل در این مقطع کسب خواهید کرد.

ابتکار دولت ویکتوریا

طرح “دولت مدارس” 128 میلیون دلاری ویکتوریا تا سال 2018 ساخت 10 مدرسه فناوری در سراسر ایالت بود. این مدارس از سیستم نوآوری (STEM) و تکنولوژی پیشرفته که دانشجویان به آن نیاز دارند برخوردار خواهند بود. این مدارس تاکید قوی بر مهارت های علمی، فناوری، مهندسی و ریاضی دارند. ویکتوریا همچنین دارای 6 مرکز تخصصی علوم و ریاضی برای درگیر شدن دانش آموزان و معلمین در علوم معاصر، علوم تجربی، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی است.

آموزش عالی در استرالیا

سیستم آموزش عالی در استرالیا از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تشکیل شده است که نقش مهمی در تامین نوآوری دارند. این سیستم آموزشی دانشجویان را برای موفقیت هایی که در آینده نیاز دارند هدایت می کند. این امکان نیز برای دانشجویان خارجی وجود دارد تا بعد از تحصیل در کشوری با موقعیت های کاری خوب برای فارغ التحصیلان جذب بازار کار شوند. در مورد اقامت پس از تحصیل در استرالیا در لینک مربوطه مطالعه فرمائید. در این کشور 125 موسسه رسمی آموزش عالی به ثبت رسیده وجود دارد. استرالیا همچنین دارای 42 دانشگاه است که 38 عدد از آنها استرالیایی و دولتی، 2 دانشگاه بین المللی و 2 دانشگاه خصوصی است. دانشگاه های استرالیا دارای بیش از یک میلیون دانش آموز رسمی و 100000 کارمند می باشند.

دانشگاه های رایگان استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا در سال 2024

در این بخش به میزان هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی استرالیا در سال 2024 اشاره خواهد شد:

برنامه و مقطع تحصیلیمیزان هزینه ها به دلار
مدارس 8000$ تا 30000$
دوره های زبانبابت هر هفته معمولا $300
دوره های آموزشی (مدارک فنی و حرفه ای) 5000$ تا 30000$
مقطع لیسانس20000$ تا 45000$
مقطع فوق لیسانس و دکترا15000$ تا 60000$

نرخ هزینه تحصیل به دلار استرالیا و به ازای شهریه سالیانه می باشد، همچنین باید یادآور شد میزان شهریه ها همانطور که ملاحظه می شود بنا به نوع مدرسه، کالج و دانشگاه و موقعیت آن، نوع دولتی یا خصوصی بودن آن متنوع خواهد بود. اما در این میان سطح شهریه های اخذ شده با توجه به نوع دانشگاه و حتی برنامه تحصیلی و یا حتی ملیت دانشجویان متفاوت است. برای مثال در نمودار زیر می توان با 3 دانشگاه گران و 3 دانشگاه ارزان استرالیا 2024 آشنا شد:

گرانترین و ارزانترین دانشگاه های استرالیا

شرایط تحصیل رایگان در استرالیا در 2024

ابتدائا توجه شود تحصیل در استرالیا برخلاف آلمان و نروژ، نه تنها رایگان نیست، بلکه خیلی هم پرهزینه است. نمودار ذیل حدود شهریه دانشگاه های استرالیا در مقطع کارشناسی را در سال 2024 نشان می دهد:

شهریه دانشگاه های استرالیا در مقطع کارشناسی

میزان دقیق شهریه در استرالیا البته به رشته انتخابی، نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی افراد بستگی دارد. حدود شهریه سالانه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا نیز به شرح نمودار بعدی می باشد:

شهریه سالانه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

استرالیا از جمله کشورهایی می باشد که از سیستم آموزشی بسیار خوب و همچنین اقتصاد مطلوبی برخوردار است و به همین دلیل متقاضیان زیادی را هر سال برای مهاجرت از طریق تحصیل جذب می نماید. نکته ای که وجود دارد و ذهن تمام مخاطبان را جذب نموده است، هزینه تحصیل در این کشور است که به مراتب بالاتر از کشورهای دیگر است. به همین دلیل بسیاری از متقاضیان تمایل دارند که تحصیل خود را به صورت رایگان انجام دهند. برای اینکه بتوانید در سال 2024 تحصیل خود را به صورت رایگان ادامه دهید باید از رزومه خوبی برخوردار باشید. اگر بتوانید بورسیه تحصیلی را دریافت نمائید، می توانید هزینه تحصیل خود را کاهش دهید و یا در مواقعی امکان تحصیل رایگان در استرالیا را دریافت نمائید.

تحصیل دکترا در استرالیا به صورت رایگان

چنانچه در بخش قبل نیز توضیح داده شد، کشور استرالیا به تحقیقات و پژوهش اعتبار ویژه ای بخشیده است به همین منظور دانشجویان مقاطع دکترا و در برخی از مواقع کارشناسی ارشد این فرصت را خواهند داشت که به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند. هزینه های تحصیل در استرالیا برای بسیاری از افراد غیر قابل پرداخت است اما زمانی که می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند، شرایط برای آنان نیز فراهم می شود.

از سوی دیگر افرادی که به عنوان نخبه از دانشگاه خود فارغ التحصیل شوند نیز این فرصت را خواهند داشت تا علاوه بر دریافت بورسیه تحصیلی، کمک هزینه زندگی نیز دریافت کنند. شرایط دریافت فاند کامل از دانشگاه های استرالیا به شرح موارد زیر است:

  • داشتن مقاله علمی Q1 و Q2 به عنوان نویسنده اول یا دوم
  • داشتن کتاب
  • فارغ التحصیل شدن به عنوان 10% برتر ورودی

روند اخذ بورسیه تحصیلی در استرالیا 2024

شرایط تحصیل و کار همزمان در استرالیا 2024

واقعیت این است که استرالیا هم از نظر تحصیل و هم از نظر کار بهترین نقطه از جهان محسوب می شود. این را می توان هم از نرخ بیکاری خیلی پایین و هم با توجه به سطح درآمدی استثنائی در استرالیا متوجه شد. مثلا همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، نرخ بیکاری استرالیا از 3.54% در سپتامبر سال 2022 به حدود 3.39% در اکتبر 2022 کاهش یافته است و این خبر خوبی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است. نرخ بیکاری در سال 2024 حدود 3.7% اعلام شده است.

نرخ بیکاری استرالیا در سال 2022

از سوی دیگر متوسط درآمدی در استرالیا به مراتب بالاتر از خیلی از کشورهای اروپایی است. مثلا همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، متوسط درآمد ماهانه کار در استرالیا حدود €4879.73 (یورو) می باشد در حالی که همین شاخص برای کشور آلمان €3810 (یورو) می باشد:

میانگین سطح درآمد ماهیانه در آلمان و استرالیا

در این میان دانشجویان در استرالیا برای کار در این کشور دو گزینه پیش رو دارند:

گزینه های مرتبط با کار دانشجویان در استرالیا

هزینه دریافت ویزا جهت تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا به دلیل برخورداری از سیستم آموزشی استاندارد بین المللی و امکانات رفاهی مطلوب مقصد ایده آل بسیاری از دانشجویان در سال های اخیر محسوب می شود. ویزای تحصیلی کمتر از 10 ماه کشور استرالیا، معمولاً با اعتبار یک ماه بیش از پایان دوره مدت تحصیل متقاضی صادر می شود؛ در حالی که ویزای تحصیلی بیش از 10 ماه استرالیا تا مارچ سال بعد ادامه پیدا می کند. حداکثر مدت اعتبار ویزای دانشجویی کشور استرالیا 5 سال است و فقط در صورتی که دانشجو در رشته پزشکی یا معماری در حال تحصیل باشد که پایان دوره تحصیلی آن ها 6 سال طول می کشد تمدید خواهد شد.

فرآیند درخواست تا صدور ویزای تحصیلی استرالیا حداکثر 4 هفته زمان می برد اما در صورتی که نقص مدارک یا نقص پرونده داشته باشید ممکن است بیشتر طول بکشد. هزینه های مربوط به صدور ویزا نیز بخشی از هزینه تحصیل است و برای متقاضی 550$ (دلار استرالیا)، برای همسر وی 410$ (دلار استرالیا) و برای افراد زیر 18 سال همراه 135$ (دلار استرالیا) به ازای هر نفر هزینه در بر خواهد داشت. برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا لازم است در یکی از دوره های ثبت شده آموزشی تمام وقت در مراکز معتبر استرالیا شرکت کرده باشید و بالاتر از 18 سال سن داشته باشید. ارائه گواهی سلامت پزشکی، گواهی عدم سوء پیشینه همراه با گذرنامه معتبر و چند قطعه عکس پاسپورتی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کشور متمدن استرالیا است.

برتری تحقیقات علمی و پژوهشی تحصیل در استرالیا

تحقیقات، مشخصه تعریف دانشگاه های استرالیا است. موسسات باید حداقل 3 رشته تخصصی را در زمینه تحقیقات پیگیری نمایند. برتری تحقیقات علمی در استرالیا دلایل و شواهد متنوعی دارد که بخشی از آنها عبارتند از:

  • استرالیا با کمتر از نصف درصد جمعیت جهان چیزی بالغ بر 3% از تولیدات تحقیقاتی در جهان را تشکیل میدهد.
  • در 22 رشته تحقیقات علمی، بیش از 80% انتشارات اصلی علمی پژوهشی استرالیا حداقل 20% بالاتر از میانگین جهانی است.
  • استرالیا 15 دانشمند نوبل را در قرن گذشته در زمینه های پزشکی، علم و ادبیات تربیت کرده است.
  • کشور استرالیا بزرگترین قطعه مستقل از زیرساخت های علمی در نیمکره جنوبی است.
  • استرالیا یکی از بالاترین نرخ های ثبت اختراع در جهان را برای نوآوری در انرژی تجدیدپذیر و بیوتکنولوژی دارد.

بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا

یکی از چالش های مهم برای انتخاب استرالیا به عنوان مقصد تحصیلی آن است که در کدام رشته می توان تحصیل کرد و این که بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا کدامند؟ دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی در مقطع کارشناسی برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد محدودیت هایی خواهند داشت اما باید به این نکته اشاره داشت که برای تحصیل در مقطع کارشناسی آزادی عمل بیشتری وجود خواهد داشت.

برخی از مهم ترین و پرکاربردترین رشته های تحصیلی در استرالیا عبارتند از:

  • حسابداری
  • علوم آماری
  • علوم کشاورزی
  • معماری
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی هسته ای
  • علوم زمین شناسی
  • علوم کامپیوتر و تکنولوژی
  • روانشناسی
  • مدیریت هتل داری و مهمانپذیری

اقامت پس از تحصیل در استرالیا

می توان با اخذ SubClass500 یا همان ویزای تحصیلی استرالیا قدم بزرگی در اخذ اقامت استرالیا نیز برداشته شود، در کشوری همچون استرالیا که از بهترین مقاصد مهاجران و نیروهای کار ماهر است موقعیت های جذابی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی وجود دارد چرا که در سال 2024 آمار بیکاری استرالیا نیز 3.7%است. همچنین 29% جمعیت استرالیا را مهاجرین تشکیل می دهند و به همین دلیل کارفرمایان استرالیایی تعصب زیادی به استخدام استرالیایی ها ندارند و افراد خارجی نیز در صورت داشتن تخصص بالا می توانند شغل خوبی پیدا کنند.

به طور ساده تر می توان گفت اگر فردی در این کشور تحصیل می کند حتما اگر توانمندیهای خود را بشناسد و آنها را شکوفا کند خیلی راحت می تواند یک موقعیت کاری در این کشور بدست آورد. ناگفته نماند که شرایط کار در برخی رشته ها به مراتب با توجه به نیاز روز بهتر نیز می باشد، فرد متقاضی با به دست آوردن یک موقعیت کاری می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری استرالیا تبدیل نموده و طی چند سال آینده به اقامت دائم نیز دست یابد.

اقامت پس از تحصیل در استرالیا

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا

متناسب با رشته تحصیلی و دانشگاهی که فرد می خواهد از آن پذیرش بگیرد مدارک خاصی از وی تقاضا می شود. منتهی در سال 2024 یک سری مدارک کلی به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا مورد نیاز خواهند بود که عبارتند از:

  • رزومه که بهتر است علاوه بر موفقیت های تحصیلی شامل دستاوردهای غیر درسی فرد از جمله کسب مدالهای ورزشی باشد.
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به آن ها اشاره شده از جمله مدرک تحصیلی فرد
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع قبلی تحصیل
  • توصیه نامه حداقل دو تن از اساتید قبلی
  • انگیزه نامه که باید توسط خود فرد و کاملا صادقانه نگارش شود.
  • مدرک زبان با حداقل نمره درخواستی دانشگاه

تحصیل در استرالیا بدون آیلتس

یکی از بزرگ ترین دغدغه هایی که در مسیر مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا وجود دارد، شرایط دریافت مدرک زبان است. متقاضیان تحصیل در استرالیا باید در نظر داشته باشند که یکی از اصلی ترین مدارکی که برای تحصیل در این کشور به آن نیاز خواهند داشت، مدرک آیلتس یا سایر مدارک زبانی است که از طرف دانشگاه وسفارت این کشور به تایید رسیده است. در غیر این صورت متقاضیان امکان سفر به کشور استرالیا به عنوان دانشجو را نخواهند داشت .

مدرک زبان مورد نیاز برای شرکت در دانشگاه های استرالیا می تواند مدرک آیلتس یا سایر مدارک مرتبط باشد که پیش تر از طرف دانشگاه و همچنین سفارت به تایید رسیده باشد. مدارک تافل، FCE و بسیاری مدارک دیگر می تواند کلید رسیدن متقاضیان به استرالیا به عنوان دانشجو باشد.

با قوانین مهاجرت به استرالیا آشنا شو

معایب ویزای تحصیلی استرالیا

در این قسمت قصد داریم از ضرر و زیان‌‌ های ویزای تحصیلی سخن به میان آوریم، از جمله معایب ویزای تحصیلی می توان گفت که افراد در ابتدا اقامت دائمی دریافت نمی نمایند. اخذ اقامت دائم بسته به شرایط کاری در استرالیا است و نکته حائز اهمیت این است که هزینه تحصیل در کشور استرالیا بسیار بالا بوده و اگر قصد ادامه تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان دارید می توانید کشور کانادا و انگلیس را انتخاب نمائید.

مقطع تحصیلیشهریه به دلار استرالیا
مقطع دبیرستانحداقل از 6000$
مقطع لیسانسحداقل از 15000$
مقطع فوق لیسانسحداقل از 18000$

در کنار هزینه تحصیل بالا، هزینه زندگی در استرالیا نیز در این کشور بسیار بالا است و پیشنهاد می شود برای اخذ ویزای کاری اقدام نمائید. البته در مواردی ممکن است شما بتوانید در صورت احراز شرایط برای دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا نیز اقدام کنید.

مزایای تحصیل در استرالیا

مزایای تحصیل در کشور استرالیا عبارت است از:

  • تحصیل در یک کشور با تنوع فرهنگی بسیار بالا
  • اخذ مدرک تحصیلی فوق العاده معتبر
  • امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان
  • امکان اخذ ویزای کار برای همراه
  • تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری

مقاله بالا توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شد و تلاش بر این بود تا اطلاعات حیاتی و کلی در مهاجرت به استرالیا و تحصیل در این کشور بیان گردد و امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. علاقه مندان به تحصیل در استرالیا می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود با موسسه سفیران تماس حاصل فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در استرالیا

متقاضیان تحصیل در استرالیا به طور معمول سوالات زیر را مطرح می کنند:

  • تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان چه شرایطی دارد؟ معمولا برای تحصیل در دوره های زبان در هر کشوری برنامه های کوتاه مدت 1 ماهه تا یکساله وجود دارد اما متاسفانه به دلیل اعتبار نه چندان مطلوب پاسپورت ایرانی امکان اخذ ویزا در این برنامه ها برای هر شخصی ممکن نیست و توصیه می شود قبل از اقدام در این برنامه ها شانس موفقیت را از قبل جویا شوید.
  • تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم به چه نحوی است؟ اگر شما به تازگی مدرک دیپلم خود را گرفته باشید امکان موفقیت شما در اخذ ویزا بیشتر است، جهت پذیرش در کالج یا دانشگاه های استرالیا نیاز به تکمیل دیپلم 12 ساله در ایران خواهید داشت.
  • تحصیل در استرالیا برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟ طبق قوانین مشخص شده از سوی اداره مهاجرت استرالیا دانش آموزان خارجی این فرصت را خواهند داشت تا از سن 6 سالگی برای تحصیل به استرالیا مهاجرت نمایند. این اقدام تا قبل از سن 18 سالگی نیاز به داشتن یک سرپرست یا قیم در کنار دانش آموز خواهد داشت.
  • برنامه درسی جهت تحصیل در استرالیا کدام موارد را شامل می شود؟ توانایی سوادآموزی، توانایی فناوری اطلاعات و ارتباطات، قابلیت شمارش، توانایی شخصی و اجتماعی، درک فرهنگی، تفکر انتقادی و خلاق و درک اخلاقی.
  • شرایط دانشگاه های استرالیا به چه ترتیبی است؟ استرالیا همچنین دارای 42 دانشگاه است که 38 عدد از آنها استرالیایی و دولتی، 2 دانشگاه بین المللی و 2 دانشگاه خصوصی است.
5/5 - (23 امتیاز)

32 دیدگاه برای “تحصیل در استرالیا

  1. حنا گفت:

    ممنون از مطالب مفید شما
    در مورد رشته های منطبق با هوا و فضا میخواستم راهنمایی بفرمایید. من خلبانی میخوانم و همزمان کارشناسی هوا و فضا و بزرگترین اشتباه من سستی در گرفتن تومر زبان ترکی استانبولی بود که تقریبا ۳ سال خصوصی خواندم. متولد بهار ۸۲ هستم .
    برای مهاجرت تحصیلی راهنمایی بفرمایید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما مراحل پیچیده ای رو پشت سر نمی ذارید،
      باید رشته مورد علاقتون توی دانشگاه های استرالیا رو پیدا کنید و مطابق با اون تصمیم بگیرید که کدوم دانشگاه قصد ادامه تحصیل دارید.
      مراحل پذیرش هم به صورت کامل توی سایت دانشگاه ذکر شده، برای توضیحات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  2. یوسف الماسی گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل در استرالیا تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد شرایط مهاجرت به استرالیا هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این خصوص مقاله مهاجرت به استرالیا رو مطالعه فرمائید

  3. sohrab گفت:

    تحصیل و زندگی تو شهرهای کوچیک استرالیا ارزنتره یا ونکوور کانادا؟ من می تونم برای ویزای تحصیلی درخواست ویزای همراه هم بدم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ونکوور کانادا هزینه های بیشتری نسبت به شهرهای کوچک استرالیا داره برای زندگی

  4. ناصر زارعی گفت:

    بسیار عالی..

  5. سهند گفت:

    برای تحصیلات کشور استرالیا رو پیشنهاد میکنید با کانادا شرایط استرالیا برای مهاجرت چیه

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      کشور استرالیا در حال حاضر بهتر ویزای تحصیلی رو صادر میکنه

  6. محمد امینی گفت:

    سلام من در رشته عمران در مقطع کاشناسی تحصیل کردم آیا برای ادامه تحصیل
    تحصیل در استرالیا مناسب است ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در این مورد ابتدا باید رزومه شما رو مطالعه کنم تا بتونم دقیق پاسخ شما رو بدم. لطفا روزمه تون رو برای من ارسال کنید

  7. مینا طاهری گفت:

    سلام و خسته نباشید من 30 سالم هست و مدک فوق لیسانس عمران دارم. امکانش هست در استرالیا رشته تحصیلی پزشکی برای ادامه تحصیل انتخاب کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      برای تحصیل پزشکی در استرالیا سنتون مناسب نیست بهتره برای کشورهای دیگه اقدام کنید

  8. امید گفت:

    تحصیل در استرالیا سالیانه چه مقدار نیاز دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      هزینه تحصیل در استرالیا رو مطالعه کنید

  9. فهیمه راد گفت:

    آیا ویزای گاردین برای تحصیل مدارس وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      خیر متاسفانه

  10. امیرحسین گفت:

    مقاله مفید و سودمندی بود.
    ممنون

  11. اکبر گفت:

    تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا هم امکانپذیره؟

    1. داوری گفت:

      بله امکانپذیره برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  12. مینا سرلک گفت:

    سلام. مدرک تحصیلی این کشور چقدر معتبره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بسیار زیاد. دانشگاه های زیادی در این کشور رتبه بالایی داره

  13. اسما گفت:

    هزینه های زندگی در استرالیا چگونه است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این خصوص مقاله هزینه تحصیل در استرالیا رو مطالعه کنید
      و در صورت ابهام سوالاتتون رو بپرسید

  14. حسن گفت:

    نحوه تبدیل ویزای تحصیلی استرالیا به ویزای کار توضیح میدین؟ مرسی

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این خصوص مقالهکار در استرالیا رو مطالعه نمایید

  15. ديبا گفت:

    آيا ويزاي گاردين وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      ویزای گاردین برای اطفال داره

  16. جلیلی گفت:

    سلام، بین کانادا و استرالیا چطور میتونم انتخاب کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و دردو
      ابتدا مقاله های تحصیل در استرالیا و تحصیل کارشناسی در کانادا رو مطالعه کنید و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  17. صبا گفت:

    شما برای مقطع دکترا در این کشور اقدام دارید؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله این امکان وجود داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *