ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در سوئد

تحصیل رشته طراحی لباس در سوئد

سوئد فرصت های زیادی را برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در دانشگاه های کلاس جهانی هستند فراهم می سازد. تحصیل رشته طراحی لباس در سوئد می تواند یک انتخاب ایده آل باشد زیرا موسسات آموزشی این کشور به شدت بر دانشجویان و علایق آن ها متمرکز هستند و به دانشجویان کمک می کنند تا در زمینه انتخابی خود مهارت ایجاد کنند. سوئد کشوری خوش آب و هواست که از دانشجویان بین المللی استقبال می کند. این کشور اسکاندیناویایی فرصت های بسیار مهیجی را برای تحصیل، کار و اوقات فراغت در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

در سوئد حدود 30000 دانشجوی بین المللی وجود دارد که یک محیط چند فرهنگی مهیج را برای همه دانشجویان فراهم ساخته است. موسسات آموزشی این کشور معتبر و دارای رتبه بالایی هستند و فرصت های زیادی را برای تحصیل و تحقیق ارائه می دهند. موسسات آموزش عالی سوئد با فرآیند بولونیا سازگار هستند و مدارک تحصیلی ارائه شده توسط آن ها مدارک اروپایی کاملا شناخته شده ای می باشند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در سوئد به شرح زیر تهیه نموده است.

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه بوراس سوئد

در این بخش رشته طراحی لباس در مقطع کارشناسی در دانشگاه بوراس سوئد را به عنوان یک نمونه معرفی می کنیم. در این برنامه دانشجویان یاد می گیرند که در کل فرآیند طراحی تسلط داشته باشند: از ایده تا محصول مد نهایی، چه به صورت سنتی و چه به صورت آزمایشی. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان می توانند مستقیما در یک شرکت مد مشغول به کار شوند. دانشجویان این برنامه با آگاهی کامل از پایداری و چگونگی توسعه و بهبود این زمینه، به طراحان آینده تبدیل می شوند. در ابتدای آموزش، دانشجویان می آموزند که فرآیند طراحی سنتی چگونه است و چگونه انجام می گیرد. آن ها می آموزند که چگونه ایده بگیرند و چگونه آن ها را توسعه دهند. سپس، مرحله آزمایشی آغاز می شود. این مرحله ای است که دانشجویان به دنبال روش ها و رویکردهای جدید می گردند.

پس از فارغ التحصیلی، بسیاری از دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل می دهند. برخی دیگر نیز در خانه های مد شروع به کار می کنند یا کسب و کار خود را شروع می کنند. علاقه مندان تا 16 آوریل 2021 می توانند درخواست خود برای تحصیل در این برنامه را ارائه دهند. این برنامه از آگوست 2021 شروع می شود، به صورت تمام وقت است، سه سال به طول می انجامد و تا حدی به زبان انگلیسی و تا حدی به زبان سوئدی تدریس می شود. در طول سال سوم دانشجویان دوره کارآموزی می گذرانند. شهریه دانشجویان بین المللی 23580€ (یورو) در سال است. همچنین دانشجویان باید هزینه زندگی در بوراس سوئد را که 590€ تا 984€ (یورو) در ماه می باشد را نیز در نظر داشته باشند. زیبایی شناسی طراحی، طراحی پایه و روش طراحی از جمله دروس این برنامه هستند.

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه بوراس سوئد

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته طراحی لباس در سوئد

دستورالعمل های ویزا و اجازه اقامت دانشجویی سوئد با بسیاری از کشورها متفاوت است، بنابراین به دانشجویان توصیه می شود به جزئیات زیر در این زمینه توجه داشته باشند. دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا/ کشورهای شمال اروپا/ سوئیس هستند برای زندگی، کار و تحصیل در سوئد نیازی به ویزا ندارند. با این حال، آن ها برای دوره های تحصیلی بیش از دوازده ماه موظفند خود را به آژانس مالیاتی سوئد معرفی کنند. ویزای دانشجویی سوئد “اجازه اقامت برای تحصیل” نامیده می شود. شهروندان سایر کشورها برای مدت تحصیل بیش از سه ماه نیاز به اخذ اجازه اقامت دانشجویی قبل از ورود به سوئد دارند. هنگام درخواست اجازه اقامت دانشجویی، اسناد و مدارک زیر مورد نیاز است:

  • سند اثبات پرداخت شهریه
  • سند رسمی مسافرتی یا گذرنامه صادر شده توسط کشور دانشجو
  • نامه پذیرش از یک موسسه شناخته شده سوئدی
  • سند اثبات حمایت مالی برای مدت زمان تحصیل
  • سند اثبات پرداخت هزینه درخواست

همچنین متقاضیان باید فرم درخواست آنلاین را پر نموده و ارسال کنند. قبل از دریافت ویزا یک دوره انتظار وجود دارد که معمولا از 3 ماه بیش تر است، بنابراین به دانشجویان توصیه می کنیم هر چه زودتر فرآیند درخواست خود را شروع کنند.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در سوئد

در دانشگاه های دولتی سوئد، دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا، سایر کشورهای شمال اروپا و سوئیس هستند، برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مجبور به پرداخت شهریه نیستند. آن ها فقط باید هزینه درخواست حدود 100€ (یورو) را پرداخت نمایند. دانشجویان کشورهای دیگر در این مقاطع مجبور به پرداخت شهریه هستند. هزینه ها بسته به برنامه تحصیلی و دانشگاه می تواند بین 7500€ تا 25500€ (یورو) در سال باشد. دوره های دکتری نیز برای تمام دانشجویان بین المللی فارغ از کشور مبدا رایگان است.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در سوئد

هزینه زندگی در سوئد بالاتر از متوسط اروپا برای دانشجویان است. دانشجویان باید انتظار بین 700€ تا 1400€ (یورو) در ماه را برای پرداخت هزینه های زندگی خود در سوئد داشته باشند. متوسط هزینه های زندگی در برخی از شهرهای دانشجویی سوئد عبارت است از:

متوسط هزینه های زندگی در برخی از شهرهای دانشجویی سوئد

برخی از متداول ترین هزینه های زندگی در سوئد به شرح زیر می باشند:

  • اجاره ماهانه: 250€ تا 700€ (یورو) در ماه
  • خدمات رفاهی: 90€ تا 130€ (یورو) در ماه
  • سبد خرید ماهانه (مواد غذایی): 210€ (یورو)
  • صرف یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت: 10€ (یورو)
  • کارت حمل و نقل ماهانه: 80€ (یورو)

قیمت برخی کالاهای اساسی در سوئد به شرح زیر است:

عنوانقیمت بر حسب یورو
شیر معمولی (1 لیتر)1.12€
قرص نان سفید تازه (500 گرم)2.19€
برنج سفید (1 کیلوگرم)2.52€
تخم مرغ معمولی (12 عدد)2.85€
پنیر محلی (1 کیلوگرم)8.43€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)8.58€
گوشت گاو (1 کیلوگرم)16.02€
سیب (1 کیلوگرم)2.64€
موز (1 کیلوگرم)2.19€
پرتقال (1 کیلوگرم)2.53€
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)2.99€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.15€
پیاز (1 کیلوگرم)1.25€
آب (بطری 1.5 لیتری)1.35€

سوالات رایج درباره رشته طراحی لباس در سوئد

در این بخش به چند سوال رایج درباره تحصیل در رشته طراحی لباس در سوئد پاسخ می دهیم:

  • تحصیل در رشته طراحی لباس در سوئد چگونه است؟ تحصیل در سوئد احتمالا باعث آرامش دانشجویان می شود. درست است که دانشجویان در سوئد باید به سختی کار کنند و انتظارات زیاد است، اما سیستم آموزش عالی آن نیز بسیار انعطاف پذیر و غیر رسمی می باشد. سرگرمی های معروف دانشجویی در این کشور شامل ورزش های گروهی، انجمن های فرهنگی و فعالیت در فضای باز می باشد. همچنین زندگی شبانه عالی با باشگاه ها و کافه ها در شهرهای سوئد وجود دارد.
  • دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در سوئد کدامند؟ آموزش باکیفیت، تحصیل رایگان در دوره دکتری، دانشگاه های معتبر و رتبه دار در رنکینگ های بین المللی دانشگاهی، تحصیل به زبان انگلیسی، کار تمام وقت ضمن تحصیل، تمدید اجازه اقامت دانشجویی برای یافتن کار در سوئد، امنیت بالا، کیفیت بالای زندگی، زیبایی های طبیعت و عدم وجود مانع زبانی.
  • گواهینامه های زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه های سوئد کدامند؟ TOEFL، IELTS، PTE Academic، C1 Advanced یا C2 Proficiency.
  • هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی حین تحصیل در رشته طراحی لباس در سوئد می تواند چه مبلغی باشد؟ بین 700€ تا 1400€ (یورو) در ماه.

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در سوئد هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه کار پس از تحصیل در سوئد با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل رشته طراحی لباس در سوئد

  1. تانیا گفت:

    مگه واحد سوئد به کرون نیست؟
    شما چرا با فیمت یورو حساب می‌کنید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای این که ادراک قیمت ها قابل درک تر باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *