ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در سوئیس

تحصیل رشته طراحی لباس در سوئیس

سوئیس یک کشور فوق العاده است و به خاطر شکلات و اسکی مشهور است، اما همچنین یک مکان شگفت انگیز برای تحصیل است. تحصیل رشته طراحی لباس در سوئیس تجربه ای بی نظیر در کشوری پیشرفته و متنوع را ارائه می دهد. سوئیس آموزش را در موفقیت خود مهم ارزیابی میکند. به اعتقاد سوئیسی ها، آموزش برای ثبات این کشور از نظر سیاسی و افزایش ثروت ضروری است. سوئیس یک کشور زیبا با مکان های باشکوه است. از کوه های آلپ سوئیس تا کوه های ژورا، مناظر فوق العاده ای وجود دارد که دانشجویان می توانند از آن ها دیدن کنند.کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در سوئیس در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده اند.

معرفی رشته طراحی لباس در سوئیس

رشته طراحی لباس علاقه مندان و متقاضیان زیادی دارد و به این دلیل موسسات آموزشی کشورهای مختلف از جمله سوئیس به ارائه برنامه های این رشته می پردازند. به ویژه این رشته برای کسانی ایده آل است که خلاق هستند و تمایل دارند با پارچه و رنگ کار کنند. در طی تحصیل در این رشته، دانشجویان می آموزند که چگونه ایده ها را به یک محصول جذاب تبدیل کنند. این رشته، هنر کاربرد زیبایی شناسی و طراحی برای خلق لباس است. پس به زبان ساده طراحان لباس به طراحی لباس می پردازند. این درست است؛ طراحی اساسا وظیفه اصلی طراحان لباس است.

اما نکته ای که نباید فراموش کرد این است که طراحان لباس کارهایی فراتر از طراحی را انجام می دهند. با گذشت زمان، مد و لباس تحت تاثیر نگرش های فرهنگی و اجتماعی که در واقع کاملا متزلزل هستند قرار گرفته است. این نگرش ها غالبا تغییر می کنند و اگر مد تحت تاثیر آنها قرار گیرد، طراحان لباس برای رسیدن به آنها باید به بررسی شان بپزدارند. این بدین معناست که طراحان لباس همواره در مورد روند مد تحقیق می کنند و سپس این روندها را برای مخاطبان خود تفسیر می کنند. علاوه بر این، هنگام خلق لباس ها، طراحان باید اطمینان حاصل کنند که لباس ها فقط از نظر زیبایی خوشایند نیستند.

آنها باید اطمینان حاصل کنند که لباس ها کاربردی نیز هستند. در مجموع، طراحان لباس باید تلاش زیادی برای خلق لباس داشته باشند. به همین دلیل است که طراحی لباس به عنوان یک فرم هنری در نظر گرفته می شود. لذا از آن جا که طراحی لباس به تلاش و مهارت زیادی نیاز دارد، به طراحان لباس بسیار توصیه می شود که در این زمینه تحصیل کنند. خوشبختانه، برنامه های زیادی برای طراحی لباس وجود دارد، بنابراین این مشکل به راحتی برطرف می شود.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در سوئیس

در اکثر کشورهای اروپایی، شهریه شهروندان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا بیش تر از دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا است. سوئیس یک استثنا می باشد. در این کشور، شهریه تحصیل در اکثر دانشگاه های دولتی برای همه دانشجویان بین المللی، صرف نظر از ملیت آن ها، یکسان است. با این حال، چند دانشگاه در این زمینه استثنا هستند. در این دانشگاه ها دو حالت وجود دارد: یا هزینه های تحصیل برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا بیش تر است یا هزینه های تحصیل برای همه دانشجویان بین المللی در مقایسه با هزینه های دانشجویان سوئیسی بالاتر است.

دانشگاه های دولتی سوئیس بودجه قابل توجهی از دولت دریافت می کنند. به همین دلیل، هزینه های تحصیل در آن ها در مقایسه با دانشگاه های انگلیس یا آمریکا مقرون به صرفه تر است. متوسط شهریه ها در دانشگاه های دولتی سوئیس به صورت زیر هستند:

متوسط شهریه ها در دانشگاه های دولتی سوئیس

دانشگاه های خصوصی سوئیس معمولا شهریه بیش تری دارند که می تواند به 43000€ (یورو) در سال برسد. اگر دانشجویان هنگام شروع برنامه تحصیلی، مبلغ کامل را پرداخت کنند، برخی از دانشگاه ها تخفیف می دهند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در سوئیس

زندگی در سوئیس گران است و مدیریت بودجه ماهانه بدون تخفیف دادن در خواسته های خود می تواند یک چالش سخت باشد. دانشجویان برای پرداخت هزینه زندگی در سوئیس شامل هزینه های محل اقامت، غذا، حمل و نقل، وسایل و فعالیت های اوقات فراغت باید متوسط بودجه 1300€ تا 1700€ (یورو) در ماه را انتظار داشته باشند. ژنو و زوریخ گران ترین شهرهای سوئیس هستند و ممکن است به بودجه ای بیش از 1700€ (یورو) در ماه نیاز داشته باشند. متوسط هزینه های زندگی در شهرهای مختلف سوئیس می تواند به صورت زیر باشد:

متوسط هزینه های زندگی در شهرهای مختلف سوئیس

نرخ اقامت در سوئیس حدود 600€ تا 700€ (یورو) در ماه است که بسیار بالاتر از متوسط بین المللی 300€ (یورو) در ماه می باشد. رایج ترین گزینه های مسکن در بین دانشجویان بین المللی در سوئیس عبارتند از:

  • خوابگاه های دانشجویی: بین 450€ تا 800€ (یورو) در ماه. تعداد این مکان ها محدود است.
  • اجاره/ اشتراک یک آپارتمان: قیمت متوسط بین 700€ تا 1200€ (یورو) در ماه است. این یکی از محبوب ترین گزینه های اقامت در بین دانشجویان است.

با استفاده مشترک از یک آپارتمان با دانشجویان دیگر، دانشجویان می توانند هزینه های خود را کاهش دهند. همچنین، دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که هر ماه بین 400€ تا 550€ (یورو) برای غذا هزینه کنند. جدول زیر قیمت برخی کالاهای اساسی در سوئیس را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب یورو
قرص نان سفید تازه (500 گرم)2.47€
برنج سفید (1 کیلوگرم)2.62€
تخم مرغ معمولی (12 عدد)5.00€
پنیر محلی (1 کیلوگرم)21.20€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)23.19€
گوشت گاو (1 کیلوگرم)44.66€
سیب (1 کیلوگرم)3.48€
پرتقال (1 کیلوگرم)3.03€
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)3.68€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)2.33€

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در سوئیس

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در سوئیس

متقاضیان اهل اتحادیه اروپا یا EFTA از جمله نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین برای ورود به سوئیس نیازی به ویزای دانشجویی ندارند. در حالی که اتباع غیر اتحادیه اروپا/EFTA نیاز به ویزای دانشجویی دارند تا بتوانند وارد سوئیس شوند. ویزای سوئیس توسط سفارت یا کنسولگری این کشور اروپایی در کشور مبدا متقاضی ارائه می شود. دانشجویانی که در یک دانشگاه سوئیسی در یک برنامه تحصیلی تأیید و پذیرفته شده اند، برای اخذ ویزای دانشجویی باید مدارک زیر را داشته باشند:

  • گذرنامه/ سند سفر معتبر
  • سه قطعه عکس گذرنامه ای جدید
  • سند اثبات بودجه کافی (به صورت اصل و فتوکپی) برای تأمین هزینه های اقامت در سوئیس
  • بیمه سلامت
  • رسید پرداخت شهریه و ثبت نام دوره در یک موسسه شناخته شده سوئیسی
  • انگیزه نامه
  • رزومه
  • کپی دانشنامه ها یا گواهینامه های تحصیلی قبلی
  • سندی امضا شده که بیان می کند دانشجو پس از مدت تحصیل در سوئیس از این کشور خارج می شود
  • هزینه درخواست ویزا – 68€ (یورو) می باشد و قابل استرداد نیست.

پس از ورود دانشجویان به سوئیس، انتظار می رود ورود خود را ثبت کنند و تمام اسناد و مدارک لازم را برای پیشبرد اخذ اجازه اقامت خود به نام اجازه نامه B از دفتر مهاجرت منطقه ای (که معمولاً “کانتون” نامیده می شود) آماده کنند. مدت زمان انتشار این مدرک حداقل دو هفته است اما دانشجویان همچنان می توانند فعالیت های دیگری مانند افتتاح حساب بانکی جدید را انجام دهند ولی در این مدت پردازش نمی توانند کشور را ترک کنند. اجازه اقامت دانشجویی معمولاً به صورت کارت بیومتریک است و به مدت یک سال معتبر می باشد و می تواند قبل از انقضا تمدید شود.

سوالات رایج درباره تحصیل رشته طراحی لباس در سوئیس

در این بخش به برخی سوالات رایج درباره تحصیل رشته طراحی لباس در سوئیس پاسخ می دهیم:

  • هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی حین تحصیل رشته طراحی لباس در سوئیس می تواند چه مبلغی باشد؟ برای زندگی در در سوئیس دانشجویان باید ماهانه حدود 1300€ تا 1700€ (یورو) بودجه اختصاص دهند.
  • گواهینامه های مهارت زبان مورد قبول دانشگاه های سوئیس کدامند؟ برای زبان انگلیسی PTE Academic، TOEFL و IELTS؛ برای زبان فرانسوی DELF یا DALF و برای زبان آلمانی telc، OSD، TestDaF، DSH و غیره.
  • اسناد و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه های سوئیس کدامند؟ نسخه چاپ و امضا شده فرم درخواست، دو عکس گذرنامه ای، کپی ID، ریزنمرات رسمی تحصیلی، دیپلم دبیرستان یا مدرک لیسانس، گواهینامه تسلط به زبان آلمانی یا فرانسوی یا انگلیسی، رزومه، سند اثبات پرداخت هزینه درخواست و انگیزه نامه.
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته طراحی لباس در سوئیس کدامند؟ آموزش با کیفیت بالا، تحصیل به زبان انگلیسی یا آلمانی یا فرانسوی و یا ایتالیایی، کیفیت بالای زندگی، دانشگاه های معتبر و رتبه دار، امنیت بالا، کار ضمن تحصیل، زیبایی های طبیعت و غیره.

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در سوئیس هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل رشته طراحی لباس در سوئیس

  1. سیما حب وطن گفت:

    ننوشتید کدام دانشگاهها در سوییس و در چه مقطعی چنین رشته ایی را پذیرش میکنند !؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدرسه کانواس
      دانشگاه زوریخ
      دانشگاه بازل
      دانشگاه ژنو
      دانشگاه برن
      دانشگاه لوزان
      دانشگاه فرایبورگ
      مدرسه بیزیس و غیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *