ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی با زندگی در یک کشور با ثبات و دارای زیرساخت های بسیار پیشرفته، شهرهای پیچیده و مناظر طبیعی زیبا همراه است. این عوامل شیلی را به یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیلی آمریکای لاتین تبدیل کرده است. برای جذب دانشجویان بین المللی، شیلی طبیعتی بکر برای ماجراجویی، فرهنگی غنی برای اکتشاف و یکی از قوی ترین سیستم های آموزش عالی در آمریکای جنوبی را ارائه می دهد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در شیلی به شرح زیر تهیه نموده است.

معرفی رشته طراحی لباس در شیلی

طراحی لباس یکی از پرمتقاضی ترین رشته هایی است که به دلیل رشد باورنکردنی آن در بین دانشجویان جوان محبوبیت بیش تری پیدا می کند. مد صنعتی نوآورانه است که سالانه میلیاردها دلار در بازارهای بین المللی درآمد کسب می کند. این صنعت محبوب و تخصصی به جوانان کمک می کند تا در مورد جدیدترین پوشاک و لوازم جانبی مد در دنیای کنونی اطلاعات کسب کنند. در کنار این، این صنعت همچنین فرصت های شغلی عالی برای دانشجویان فراهم می سازد. به همین دلیل، بیش تر دانشجویان می خواهند در برجسته ترین و برترین برنامه های طراحی لباس تحصیل کنند. برنامه های طراحی لباس بسیاری در موسسات کشورهای مختلف از جمله شیلی وجود دارد بنابراین متقاضیان می توانند بهترین ها را با دقت انتخاب کنند.

طراحی لباس شکلی از هنر است که به خلق لباس می پردازد. در طی تحصیل، دانشجویان تمام مفاهیم اساسی طراحی مد و لباس و اهمیت آن را درک می کنند. در این رشته، دانشجویان نحوه در هم آمیزی اصول هنری و گرافیک کاربردی را جهت تبدیل یک ایده به یک محصول جذاب می آموزند. با تحصیل در این رشته، علاقه مندان در حیطه های نقاشی، خیاطی و صنعت نساجی تسلط پیدا می کنند. برنامه های درسی این رشته در موسسات آموزشی مختلف متفاوت است اما برخی کلاس ها مانند تصویرسازی مد، ساخت الگو، طراحی لباس، خیاطی و خلق لباس و طراحی لباس با کمک کامپیوتر در همه موسسات مشترک هستند.

دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی

یکی از مزایای تحصیل در شیلی، یادگیری یا تقویت زبان اسپانیایی است. اسپانیایی پس از چینی ماندارین و هندی از نظر تعداد گویشوران بومی سومین زبان در جهان است. مطمئنا توانایی صحبت به زبان اسپانیایی یک مزیت است. شیلی نه تنها مکانی عالی برای یادگیری زبان اسپانیایی است بلکه همچنین مکانی عالی برای تحصیل در برخی رشته ها است. همچنین، تحصیل در شیلی یعنی غرق شدن در فرهنگی جدید و جالب توجه؛ از طرف دیگر، مردم محلی صمیمی و مهمان نواز هستند و از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند. شیلی از یک دولت و اقتصاد پایدار برخوردار است و در میان پایدارترین کشورهای آمریکای لاتین قرار دارد. گزارش شاخص جهانی صلح شیلی را کشوری کاملا قابل توجه برای اقامت و امنیت می داند.

اگرچه شیلی به طور کلی از اکثر کشورهای آمریکای لاتین گران تر است، اما هنوز هم بسیار ارزان تر از استرالیا، کانادا، اروپا و آمریکا می باشد. بنابراین، دانشجویان با بودجه کم دانشجویی می توانند فعالیت های فرهنگی بسیار بیش تری را انجام دهند و از وقت خود در خارج از کشور با قیمتی مناسب لذت ببرند. جغرافیای متنوع از صحرای آتاکاما در شمال – خشک ترین صحرا در جهان – تا یخچال های عظیم جنوب و مسیرهای بکر پاتاگونیا، نمونه هایی از طبیعت بکری هستند که شیلی برای بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. لیست فعالیت های فضای باز در شیلی بی پایان است. سیستم آموزش عالی قوی، تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل، زیرساخت های بسیار پیشرفته، مدارک شناخته شده در کشورهای دیگر و دانشگاه های معتبر و رتبه دار در رنکینگ های بین المللی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در شیلی هستند.

دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی

تمام کسانی که می خواهند به مدت بیش از 90 روز در دانشگاهی در شیلی تحصیل کنند، بدون توجه به ملیت خود، به ویزای تحصیلی یا دانشجویی شیلی نیاز دارند. به این ترتیب، برای دریافت ویزای دانشجویی این کشور، متقاضی ابتدا باید در یک موسسه آموزشی شیلی ثبت نام کرده باشد. سپس، ابتدا باید یک درخواست آنلاین ارسال کند و بعد برای اخذ ویزا در کنسولگری شیلی حاضر شود. برای درخواست ویزای تحصیلی شیلی، متقاضیان باید مدارک مورد نیاز زیر را گردآوری کنند:

  • فتوکپی صفحات مدنظر گذرنامه (اطلاعات شخصی، تاریخ صدور/ انقضا و غیره)
  • عکس رنگی با پس زمینه سفید
  • فرم درخواست ویزای شیلی به صورت تکمیل شده
  • نامه ثبت نام/ تایید از طرف یک موسسه آموزشی شیلیایی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی سلامت مبنی بر این که فرد بیماری مسری ندارد.
  • سند اثبات تمکن مالی که نشان دهنده توان مالی کافی برای اقامت در شیلی باشد.
  • سند اثبات وضعیت قانونی در کشور محل اقامت، مانند کارت اقامت دائم (فقط در صورتی که دانشجو در کشوری غیر از کشور ملیت خود زندگی می کند).
  • برای افراد زیر سن قانونی (زیر 18 سال): اجازه سفر از طرف والدین یا سرپرست قانونی آن ها

متقاضیان می توانند فرم های درخواست ویزای شیلی را در وب سایت وزارت امور خارجه شیلی بیابند

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی

هزینه زندگی در شیلی برای یک فرد مجرد بدون در نظر گرفتن اجاره بها مبلغ 666.77$ (دلار آمریکا) در ماه تخمین زده می شود. در صورت اجاره آپارتمان در این کشور دانشجویان با مبالغ زیر مواجه خواهند شد:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 42$ (دلار آمریکا)
  • آپارتمان یک خوابه در بیرون مرکز شهر: 97$ (دلار آمریکا)
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 70$ (دلار آمریکا)
  • آپارتمان سه خوابه در بیرون مرکز شهر: 92$ (دلار آمریکا)

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در شیلی را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در شیلی

جدول زیر قیمت برخی کالاهای اساسی در شیلی را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب دلار آمریکا
شیر (1 لیتر)1.11$
قرص نان سفید تازه (500 گرم)1.15$
برنج سفید (1 کیلوگرم)1.36$
تخم مرغ (12 عدد)2.82$
پنیر محلی (1 کیلوگرم)9.15$
فیله مرغ (1 کیلوگرم)5.20$
گوشت گاو (1 کیلوگرم)9.32$
سیب (1 کیلوگرم)1.62$
موز (1 کیلوگرم)1.40$
پرتقال (1 کیلوگرم)1.55$
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)1.57$
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.01$
پیاز (1 کیلوگرم)1.29$
آب (بطری 1.5 لیتری)1.27$

چگونگی زندگی دانشجویی در شیلی

تحصیل در خارج از کشور تجربه بسیار ویژه ای است، به خصوص هنگامی که در شیلی باشد. در این کشور، فرصت های باورنکردنی برای رشد شخصی، ایجاد دوستی های جدید و البته یادگیری یک زبان جدید وجود دارد. دانشگاه های شیلی بسیار پرتحرک و چالش برانگیز هستند اما گرچه انتظار می رود که دانشجو در تمام کلاس های خود شرکت کند (حضور در کلاس اجباری است) اما مطمئنا دانشجویان برای کشف کشور زیبای شیلی، آشنایی با فرهنگ غنی آن و کشف مهارت هایی که هرگز در محیط کلاس به دست نمی آیند، وقت خواهند داشت. دانشجویان می توانند در طول تحصیل از فعالیت های خارج از کلاس در موسسات آموزشی لذت ببرند. آن ها می توانند فعالیت های ورزشی و تفریحی مانند سنگ نوردی، فوتبال، تنیس، عکاسی، یوگا و غیره را انتخاب کنند.

همچنین دانشجویان می توانند در تشکل ها و جوامع دانشجویی مشارکت داشته باشند. آن ها می توانند با درگیر شدن در انجمن های بین المللی دانشجویی، سازمان های داوطلبانه، کارهای خیریه، گروه های نمایشی و گروه های رقص، استعداد و مهارت های خود را به نمایش بگذارند. به علاوه، در طول اوقات بیکاری، دانشجویان می توانند از فرصت دستیاری تدریس زبان انگلیسی استفاده کرده و به دانشجویان شیلیایی در بهبود توانایی های زبان انگلیسی شان کمک کنند. این امر هم سرگرم کننده است و هم درآمد دارد. سانتیاگو، پایتخت شیلی، شهری است که تعداد زیادی فعالیت و فرصت برای ارائه دارد. این شهر پر از پارک های شهری است و درست در کنار کوه های آند قرار دارد که می توان آخر هفته ها به کوهنوری پرداخت.

چنانچه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در شیلی هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و به ویژه هزینه تحصیل در شیلی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • میانگین شهریه دانشگاه ها برای تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی چقدر است؟ میانگین شهریه دانشگاه های شیلی به ویژه در رشته طراحی لباس بسیار مقرون به صرفه است و برای هر دانشجو حدود 3900CLP (پزو شیلی) در هر ترم می باشد.
  • آیا برای تحصیل در رشته طراحی لباس در شیلی باید در امتحان ورودی شرکت کنیم؟ تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی هستند، برای ورود به دانشگاه باید در امتحانات ورودی شرکت کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *