ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در ژاپن

تحصیل رشته طراحی لباس در ژاپن

ژاپن به عنوان یک کشور فوق العاده متنوع و دارای سیستم آموزشی با کیفیت بالا، یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی است. با تحصیل رشته طراحی لباس در ژاپن دانشجویان می توانند در کشوری به زندگی و تحصیل بپردازند که توسعه یافته، زیبا و سرزنده است. دولت ژاپن به شدت مشتاق جذب دانشجویان بین المللی بیش تری است، بنابراین از تمامی دانشجویان خارجی به میزان بسیار زیادی استقبال می شود. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در ژاپن به شرح زیر تهیه نموده است.

تاریخچه تحصیل رشته طراحی لباس در ژاپن

صنعت مد بدون شک یکی از بزرگ ترین صنایع حال حاضر در سراسر جهان است. به هر حال، همه در دنیا برای زندگی به لباس نیاز دارند و بسیاری از انسان ها خود را از طریق لباس ابراز می کنند. از آن جا که ثابت شده است که صنعت مد پردرآمد است، به این ترتیب بسیاری از مردم تمایل خود را برای کار در آن ابراز کرده و می کنند. اغلب اوقات، این امر فقط مربوط به سودآوری این صنعت نیست– بلکه مربوطه به علاقه به مد است که برخی از مردم دارند. برای صنعتی به بزرگی مد، بدیهی است که رشته های زیادی تحت آن وجود دارند؛ یکی از آن ها طراحی لباس است.

طراحی لباس، به خلق لباس اشاره دارد. طراح لباس کسی است که ایده ها و مفاهیم استایل ها یا سبک های جدید لباس را اغلب با نقاشی و طراحی خلق می کند. امروزه طراحان لباس همچنین از فناوری طراحی به کمک رایانه (CAD) برای نهایی کردن ایده ها استفاده می کنند. طراحان لباس باید از تغییرات در استایل فصلی آگاه باشند و توانایی پیش بینی روندهای آینده را داشته باشند. در کشور ژاپن نیز همانند سایر کشورها این رشته برای علاقه مندان ارائه می گردد و بنابراین متقاضیان می توانند در موسسات آموزشی این کشور به تحصیل در رشته طراحی لباس بپردازند.

چگونگی ارائه درخواست برای تحصیل رشته طراحی لباس در ژاپن

هیچ پلتفرم واحدی برای ارائه درخواست آنلاین جهت تحصیل در دانشگاه های ژاپن وجود ندارد، به این معنی که دانشجویان بین المللی برای ارسال درخواست خود باید به وب سایت دانشگاه مورد نظرشان در ژاپن مراجعه کنند. برخی از رایج ترین مدارکی که دانشجویان باید در هنگام ارسال درخواست خود به یک دانشگاه ژاپنی ارائه دهند عبارت است از:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • سند اثبات پرداخت هزینه درخواست (در صورت وجود)
  • دیپلم دبیرستان (برای درخواست تحصیل در یک برنامه کارشناسی)
  • مدرک لیسانس (برای درخواست تحصیل در یک برنامه کارشناسی ارشد)
  • ریزنمرات تحصیلی
  • عکس (های) به اندازه عکس گذرنامه
  • کپی گذرنامه و/ یا ID شخصی معتبر
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه (ها)
  • بیانیه شخصی

بسته به برنامه تحصیلی، دانشگاه ها می توانند مدارک دیگری را نیز بخواهند. متقاضیان باید به خاطر داشته باشند که این اسناد قبل از ارسال باید به زبان ژاپنی یا انگلیسی ترجمه شده باشند.

چگونگی ارائه درخواست برای تحصیل رشته طراحی لباس در ژاپن

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در ژاپن

افرادی که برای تحصیل به ژاپن می روند نیاز به ویزای دانشجویی دارند. افراد می توانند برای اخذ ویزای دانشجویی در سفارت یا کنسولگری ژاپن در کشور خود یا کشور محل اقامت شان درخواست دهند. پس از اطمینان از قبولی در دانشگاهی در ژاپن، گام بعدی درخواست ویزا در اسرع وقت است. پروسه ویزا 3 تا 4 ماه طول می کشد. الزامات اخذ ویزا عبارتند از:

  • نامه پذیرش از دانشگاهی در ژاپن
  • انگیزه نامه (بیان این که چرا دانشجو تحصیل در دانشگاهی در ژاپن و برنامه مورد نظر خود را انتخاب کرده است)
  • گواهینامه تحصیل زبان ژاپنی (با ذکر جزئیات مدت زمان تحصیل زبان ژاپنی، محل تحصیل زبان ژاپنی و نمرات کسب شده – این سند برای دانشجویان خارجی ای ضرورت دارد که می خوانند در برنامه هایی تحصیل کنند که اصولاً به زبان ژاپنی تدریس می شوند)
  • مدارک تحصیلی (گواهینامه ها، دانشنامه ها، ریزنمرات)
  • سابقه استخدام برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (قرارداد کار، نامه استخدام یا هر سند پشتیبان دیگری)
  • مدرک اعلام وضعیت سلامت (گزارش های سلامت، گواهینامه های پزشکی)
  • کپی گذرنامه
  • عکس گذرنامه ای
  • سند اثبات حمایت مالی: دانشجویان باید اسنادی را از یکی از بستگان خانوادگی خود ارائه دهند که مایل است از تحصیل وی در طول مدت تحصیل تعیین شده حمایت کند. این حامی مالی باید نامه پشتیبانی، صورتحساب های بانکی، سند اثبات اشتغال یا مالکیت مشاغل، صورت درآمد را امضا و تأیید و ارائه کند)

برای بسیاری از دانشکده های ژاپن، دانشگاه ها درخواست ویزا را از طرف دانشجو به اداره مهاجرت ژاپن ارسال می کنند. در برخی موارد دیگر، دانشجو باید مدارک شخصی خود را به سفارت یا کنسولگری ژاپن در کشور خود تحویل دهد.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در ژاپن

هزینه های تحصیلی در ژاپن به اندازه هزینه های آمریکا و انگلستان نیست. مجموع هزینه های پذیرش، شهریه و غیره برای سال اول تحصیل در یک برنامه کارشناسی در دانشگاه های مختلف ژاپن حدودا به صورت زیر است:

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در ژاپن

علاوه بر این، برنامه های بورسیه تحصیلی و برنامه های معافیت/ کاهش شهریه در ژاپن نسبت به سایر کشورها گسترده تر است. هزینه های تحصیلی سال اول تحصیل شامل هزینه پذیرش، شهریه، هزینه استفاده از تجهیزات/ تسهیلات و غیره می باشد. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که هزینه پذیرش فقط در سال اول پرداخت می شود.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در ژاپن

متوسط هزینه های ماهانه (به استثنای هزینه های تحصیلی) یک دانشجوی بین المللی در ژاپن به شرح زیر است. هزینه زندگی در ژاپن در کلانشهرها بیش از مناطق روستایی است.

هزینه زندگی در ژاپن

تجزیه و تحلیل هزینه های ماهانه دانشجویان در ژاپن (به استثنای هزینه های تحصیلی) به صورت میانگین ملی ارقام زیر را نشان می دهد:

هزینه های ماهانه دانشجویان در ژاپن

متوسط اجاره بها در ژاپن بر اساس منطقه به صورت زیر است:

منطقهاجاره بها بر حسب دلار آمریکا
میانگین ملی298$
هوکایدو272$
توهوکو219$
کانتو342$
توکیو377$
چوبو228$
کینکی307$
چوگوکو211$
شیکوکو202$
کیوشو211$

همچنین، قیمت کالاهای اساسی در ژاپن به شرح زیر است:

عنوانقیمت بر حسب دلار آمریکا
شیر (1 لیتر)1.83$
قرص نان سفید تازه (500 گرم)1.94$
برنج سفید (1 کیلوگرم)4.60$
تخم مرغ معمولی (12 عدد)2.17$
پنیر محلی (1 کیلوگرم)17.24$
فیله مرغ (1 کیلوگرم)7.77$
گوشت گاو (1 کیلوگرم)21.80$
سیب (1 کیلوگرم)6.80$
موز (1 کیلوگرم)2.81$
پرتقال (1 کیلوگرم)5.40$
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)6.13$
سیب زمینی (1 کیلوگرم)3.72$
پیاز (1 کیلوگرم)2.99$
آب (بطری 1.5 لیتری)1.14$

سوالات رایج درباره رشته طراحی لباس در ژاپن

در این بخش به 4 سوال رایج درباره تحصیل در ژاپن در رشته طراحی لباس پاسخ می دهیم:

  • تحصیل در رشته طراحی لباس در ژاپن چگونه است؟ در دانشگاه های ژاپن، دانشجویان باید به برنامه فشرده کلاسی احترام بگذارند و هر روز در چندین کورس و سمینار شرکت کنند. بیش تر اساتید ژاپنی با دانشجویان خارجی صمیمی هستند. اما به دانشجویان توصیه می شود که به کلاس ها توجه داشته باشند و در پایان سوال بپرسند. به غیر از امتحان نهایی، در بیش تر کورس ها دانشجویان همچنین باید امتحان میان ترم نیز بگذرانند و هر هفته باید انتظار تکالیف، پروژه ها یا کارهای تحقیقاتی را داشته باشند.
  • هزینه های زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در ژاپن می تواند چه مبلغی باشد؟ میانگین هزینه های زندگی در ژاپن برای دانشجویان بین المللی رقم 781$ (دلار آمریکا) را نشان می دهد.
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی ژاپن کدامند؟ نامه پذیرش، انگیزه نامه، گواهینامه مهارت زبان، مدارک تحصیلی، سابقه استخدام برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، مدرک اعلام وضعیت سلامت، کپی گذرنامه، عکس گذرنامه ای و سند اثبات حمایت مالی.
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته طراحی لباس در ژاپن کدامند؟ کیفیت بالای آموزش، موسسات آموزشی معتبر، استاندارد بالای زندگی، امنیت بالا، کار ضمن تحصیل، یادگیری زبان ژاپنی، زیبایی های طبیعت و غیره.

چنانچه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در ژاپن هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه مدارک و شرایط مورد نیاز جهت تحصیل در ژاپن با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *