ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در تایلند

تحصیل رشته هتلداری در تایلند

کشور تایلند از محبوب ترین مقاصد توریستی بوده و بر همین اساس تحصیل رشته هتلداری در تایلند به طور قابل توجهی پر اهمیت می باشد. به طور کلی، یکی از مهم ترین مواردی که باعث می شود تا گردشگران اقامت خوبی را تجربه نمایند، کیفیت خدمات ارائه شده در محل اقامت می باشد. تحصیل در رشته هتلداری، مهارت های مورد نیاز برای جذب گردشگران و ارائه خدمات استاندارد را به دانشجویان آموخته و در نهایت افراد را وارد بازار کار می نماید. مهاجرت تحصیلی به تایلند در سال های اخیر به طور گسترده تری مورد توجه قرار گرفته است و همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله سعی در پاسخ به سوالات شما عزیزان، از جمله موارد زیر دارند:

  • رشته هتلداری در تایلند در چه دانشگاه های ارائه می گردد؟
  • هزینه تحصیل رشته هتلداری در تایلند چه مقدار است؟
  • دانش آموختگان رشته هتلداری در تایلند در چه موقعیت های شغلی می توانند مشغول به کار گردند؟
  • درآمد یک مدیر هتل در تایلند به طور میانگین چه مبلغی را شامل می شود؟
  • در چه زبان هایی می توان در رشته هتلداری در تایلند ادامه تحصیل داد؟

شرایط تحصیل رشته هتلداری در تایلند

تایلند یکی از کشورهای واقع شده در جنوب شرقی آسیاست که در همسایگی کشورهای میانمار، لائوس، کامبوج و مالزی قرار گرفته است. پایتخت این کشور بانکوک می باشد که در عین حال پرجمعیت ترین و بزرگترین شهر تایلند نیز بشمار می رود. از شهرهای مهم و توریستی تایلند می توان به پوکت، پاتایا، کرابی و جزیره سامویی اشاره کرد که سالیانه تعداد زیادی از توریست ها در شهرهای مذکور رفت و آمد می کنند. زبان رسمی تایلند، تای بوده اما به دلیل تردد گردشگران در این کشور از دیر باز، بسیاری از بومیان به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند. علاوه بر گردشگری، موارد دیگری از جمله صادرات اتومبیل، محصولات کشاورزی، صادرات سنگ های قیمتی، قطعات کامپیوتر و پوشاک نیز از سایر بخش های سودآور در اقتصاد تایلند را تشکیل می دهند.

اطلاعاتی درباره تایلند
جمعیت69.7 میلیون نفر
وسعت513120 کیلومتر مربع
نرخ رشد جمعیت%0.95
آب و هواگرم و مرطوب
زبان های رایجتایلندی، چینی، انگلیسی، مالایی
مذهب رایجبوداییسم

مهاجرت به تایلند از طریق تحصیل با توجه به مواردی از جمله پایین بودن هزینه تحصیل مورد توجه عده زیادی از متقاضیان قرار گرفته است. تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های تایلند امکانپذیر می باشد که یکی از مهمترین مزایای مهاجرت تحصیلی به این کشور است. از سایر نکات مثبت در این زمینه، می توان به جذابیت های طبیعت و فرهنگ این کشور اشاره نمود. رشته هتلداری در دانشگاه های تایلند در مقاطع و مراکز متنوعی ارائه می گردد و در حال حاضر دانشجویان سراسر جهان می توانند جهت اخذ پذیرش در این رشته اقدام نمایند. شایان ذکر است که با توجه به موقعیت تایلند از منظر جذب گردشگر، نیاز به متخصصین این حوزه در حال افزایش است؛ لذا دانش آموختگان رشته هتلداری می توانند پس از اتمام تحصیل خود، در مراکز گوناگونی مشغول به کار گردند.

شرایط تحصیل رشته هتلداری در تایلند

دانشگاه های برتر جهت تحصیل رشته هتلداری در تایلند

بر اساس موارد ذکر شده، دانشگاه های تایلند از اعتبار قابل توجهی برخوردار بوده و در ارائه تحصیلات با کیفیت با یکدیگر و دانشگاه های کشورهای همسایه در حال رقابت هستند. رشته هتلداری نیز در مقاطع گوناگون در دانشگاه های مذکور ارائه شده و داوطلبان می توانند رزومه تحصیلی خود را به همراه سایر مدارک مورد نیاز، به دانشگاه مورد نظر خود ارسال نمایند و درخواست اخذ پذیرش تحصیلی دهند.

یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در تایلند، دانشگاه ماهیدول Mahidol University می باشد که در شهر Bang Yai واقع شده است. طبق آمار ارائه شده از سوی منابع معتبر، رتبه دانشگاه مذکور در برترین های جهان در سال 2020، 252 بوده است. یکی دیگر از دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در تایلند، دانشگاه پرنس سونگ کلا Prince of Songkla University می باشد که در رتبه بندی های جهانی، موفق به کسب رتبه 801 شده است.

هزینه تحصیل رشته هتلداری در تایلند

هزینه تحصیل در کشور مقصد، یکی از مهم ترین فاکتورها پیش از اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی می باشد. موارد گوناگونی در هزینه تحصیل تاثیر گذار بوده که از جمله آنان می توان به مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه و زبان انتخابی کورس مورد نظر اشاره نمود. به طور میانگین، هزینه تحصیل مقطع کارشناسی رشته هتلداری در تایلند، 2600€ (یورو) در سال اعلام شده است.

شایان ذکر است که افراد در صورت برخورداری از کارت دانشجویی سه ستاره می توانند از خدماتی مانند خرید کتاب و حمل و نقل رایگان بهره مند گردند. هزینه روزانه زندگی دانشجویی در تایلند در کمترین مقدار، روزانه $20 (دلار آمریکا) برآورد شده است که حداکثر مقدار آن، $46 (دلار آمریکا) در روز می باشد. قابل ذکر است که تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در تایلند هزینه بالاتری را در بر داشته و دولت این کشور کمک هزینه هایی برای دانشجویان مستعد در نظر گرفته است.

مقایسه هزینه سالیانه تحصیل کارشناسی هتلداری در مالزی

فرصت های شغلی رشته هتلداری در تایلند

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به تایلند در صورت انتخاب رشته های مرتبط با گردشگری و توریسم، از آینده شغلی مناسبی در این کشور برخوردار خواهند بود. به دلیل گسترده بودن صنعت توریسم و تعدد مراکز اقامتی و هتل ها در تایلند، فرصت های شغلی متنوعی برای دانش آموختگان حوزه هتلداری و گردشگری پدید آمده است. از موقعیت های شغلی رایج برای فارغ التحصیلان این حوزه می توان به مدیریت هتل، کار در بخش رزرویشن، تشریفات و پذیرایی هتل ها و مهمانداری در هتل ها، کشتی، هواپیما و قطار اشاره نمود. طبق آمار اخذ شده از منابع معتبر، میانگین درآمد سالیانه یک مدیر هتل در تایلند، 2210000THB (بات تایلند) اعلام شده است. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره در مورد تحصیل در تایلند می توانند همه روزه با تیم وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *