ویزای تحصیلی

رشته مهندسی در بلژیک

رشته مهندسی در بلژیک

رشته های مهندسی همواره پرطرفدارترین رشته ها جهت مهاجرت تحصیل بوده و بسیاری از افراد برای رشته مهندسی در بلژیک اقدام می نمایند. در سال های اخیر بلژیک مقصد نهایی بسیاری از دانشجویان ایرانی می باشد. از این رو موضوع تحصیل مهندسی در بلژیک عنوان مقاله ای است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت راهنمایی متقاضیان این امر گردآوری نموده است.

تحصیل در کشور بلژیک در 2024

بلژیک کشوری است با جاذبه های توریستی فراوان و کیفیت زندگی بسیار بالا که در اتحادیه اروپا واقع شده است. می توان به جرات گفت، اکثر دانشگاه های این کشور درصد بالایی از دانشجویان بین المللی در اروپا را در خود جای داده اند که در ادامه مقاله دلایل آن توضیح داده می شود. یکی از اصلی ترین دلایل اقدام دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه های کشور بلژیک، هزینه های پایین تحصیل در این کشور می باشد. به عنوان مثال، در حال حاضر یک دانشجوی بین المللی جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یکی از رشته های مهندسی نهایتا سالیانه حدود 4000€ (یورو) هزینه تحصیل در دانشگاه را خواهد پرداخت. این در حالیست که در کشوری مانند هلند هزینه یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2024 مبلغی حدود 14000€ (یورو) می باشد.


از دیگر دلایل جذب دانشجویان به این کشور، برخورداری آن از سیستم آموزشی بسیار پیشرفته و به روز می باشد. اکثر دانشجویان بلافاصله پس از اتمام دوره تحصیلی شان جذب بازار کار می شوند٬ همچنین به دلیل دریافت مدرک تحصیلی از بهترین دانشگاه های دنیا در بلژیک، می توانند برای تحصیل در مقاطع بالاتر به سایر کشورها مهاجرت نمایند٬ چرا که مدرک معتبری را در اختیار دارند. سایر شرایط کشور بلژیک از جمله آب و هوای معتدل، دسترسی آسان به سایر کشورهای حوزه شنگن، رتبه بالای آن در زمینه اقتصادی و سیاسی نیز سایر عوامل موثر در جذب دانشجویان به این کشور می باشند.

شرایط رشته مهندسی در بلژیک

در صورتی که فارغ التحصیل یکی از رشته های مهندسی هستید، بدون شک بلژیک یکی از بهترین گزینه ها جهت ادامه تحصیل شما می باشد. دانشگاه های این کشور رنج وسیعی از گرایش های مختلف رشته های مهندسی را در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند. جهت ادامه تحصیل در رشته های مهندسی می بایست رزومه تحصیلی مرتبط با این رشته ها را ارائه دهید. به عبارت دیگر اگر در مقطع کارشناسی در رشته ای غیر از رشته های مهندسی تحصیل نموده اید، شانس کمی در اخذ پذیرش از دانشگاه های بلژیک در رشته های مهندسی خواهید داشت. بنابراین اگر مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های مهندسی هستید، میبایست دیپلم ریاضی و اگر مایل به ادامه تحصیل در این رشته ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستید میبایست حداقل یک مدرک کارشناسی مهندسی داشته باشید.

معمولا مدت زمان دوره های تحصیلی رشته های مهندسی در بلژیک مشابه ایران است. در واقع یک دانشجو در مقطع کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا حداقل 4 سال زمان می گذارد تا در نهایت بتواند موفق به اخذ مدرک تحصیلی شود. اگر که هنگام اخذ پذیرش موفق به دریافت فاند تحصیلی از سوی استاد یا دانشگاه مورد نظر در کشور بلژیک شوید، از تحصیل رایگان برخوردار شده و بنابراین پیشنهاد می کنیم رزومه قوی ارائه دهید تا شانس خود را جهت دریافت این فاند تحصیلی بالا ببرید. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب اقامت بلژیک به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

شرایط رشته مهندسی در بلژیک

مدارک پذیرش در گروه مهندسی در بلژیک

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در رشته های مهندسی به صورت زیر می باشد:

  • رزومه تحصیلی دانشجو
  • فرم درخواست پذیرش که می بایست توسط دانشجو پر شود
  • مدرک زبان معتبر
  • اسکن گذرنامه دانشجو که می بایست بالای شش ماه اعتبار داشته باشد
  • ترجمه مدارک تحصیلی دانشجو

پرداخت هزینه درخواست پذیرش در بلژیک

در صورتی که دانشجو موفق به دریافت پذیرش از سوی دانشگاه های کشور بلژیک شود میبایست هزینه 1 سال تحصیل را به حساب دانشگاه واریز نماید تا بتواند نامه پذیرش نهایی را دریافت کنند. بدون در اختیار داشتن نامه پذیرش نهایی دانشجو موفق به دریافت مجوز ورود یا اصطلاحات ویزای تحصیلی این کشور شود.

پس از دریافت پذیرش نهایی از سوی دانشگاه مورد نظر در کشور بلژیک، دانشجو می بایست جهت دریافت ویزای تحصیلی درخواست خود را به کنسولگری این کشور در کشور مبدا ارائه دهد. سفارت بلژیک در ایران برقرار است و در ابتدا فرد متقاضی می بایست وقت مصاحبه جهت دریافت ویزای تحصیلی را دریافت نماید. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب تحصیل در بلژیک به لینک مربوطه مراجعه نمایید. در حال حاضر سفارت بلژیک برای یک سال آینده وقت مصاحبه تحصیلی برای متقاضیان در نظر می گیرد. بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید که زمانی درخواست وقت مصاحبه دهید که به شروع ترم تحصیلیتان در دانشگاه مقصد برسید. پروسه بررسی درخواست ویزا توسط سفارت بلژیک حدود 3 ماه تا نهایتا 6 ماه می باشد.

ویزای دانشجویان مهندسی در بلژیک

معمولا ویزای دانشجویی به میزان مدت زمان دوره تحصیلی فرد در کشور مقصد ارائه می شود. به عنوان مثال اگر فردی برای تحصیل در مقطع دکترا پذیرش گرفته باشد، افسر سفارت پس از بررسی های نهایی در صورتی که متقاضی را مجاز به دریافت ویزا نماید، یک ویزای 4 الی 5 ساله را برای ایشان در نظر می گیرد. بنابراین در صورتی که شخص پس از اتمام دوره تحصیلی اش در بلژیک، به واسطه سایر روش های مهاجرت مانند ازدواج و یا کاریابی اقامت خود را تمدید ننماید، میبایست این کشور را ترک کند و به کشور خود بازگشته در صورت تمایل مجدد درخواست ویزا نماید. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب مهاجرت به بلژیک به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

اکنون به دلیل وقت دهی طولانی مدت سفارت بلژیک، این کشور چندان از لحاظ مهاجرت تحصیلی پیشنهاد داده نمی شود. در صورتی که مایل به تحصیل در اتحادیه اروپا هستید می توانید کشورهایی مانند هلند، ایتالیا، دانمارک و نروژ را در نظر بگیرید. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب کار در بلژیک به لینک مربوطه مراجعه نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه تحصیل مهندسی در بلژیک و تحصیل و مهاجرت تحصیلی به تمام کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا، امریکا، استرالیا و نیوزلند و حتی کشورهای همسایه مانند گرجستان و ترکیه می باشد.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته مهندسی در بلژیک

  1. مهرناز گفت:

    سلام
    وقت بخیر….بنده 17ساله هستم و ریاضی فیزیک میخوانم…قصد دارم برای تحصیل به هلند یا بلژیک بروم کدوم کشور برای من بهتر است؟؟
    و کدام مهندسیا برای این دو کشور بهتر است ؟؟
    بنده مدرک زبان ندارم

    1. داوری گفت:

      سلاام
      قطعا نیاز به مدرک زبان دارید ضمن اینکه برای قیاس بین این دو ابتدا مقاله تحصیل در هلند رو مطالعه نمایید و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *