ویزای تحصیلی

تحصیل مهندسی در کرواسی

تحصیل مهندسی در کرواسی

یکی از رشته های تحصیلی پر متقاضی در دنیا رشته های تحصیلی فنی و مهندسی است و تحصیل مهندسی در کرواسی برای متقاضیان خارجی امکان پذیر می باشد. در کشور کرواسی دانشگاه های معتبر با سطح علمی و آموزشی بالایی وجود دارد به همین دلیل هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا دانشگاه های کرواسی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. برای تحصیل در دانشگاه های کرواسی قوانین و مقرراتی وضع شده است اما این شرایط سخت و پیچیده نمی باشند. به عنوان مثال لازم نیست که متقاضیان ایرانی از دانشگاه های معتبر ایران (دانشگاه های دولتی) فارغ التحصیل شده باشند.

همچنین دانشجویانی که به زبان کروات یا انگلیسی تسلط کامل ندارند می توانند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. مقاله پیش رو توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و در رابطه با شرایط تحصیل مهندسی در کرواسی به نگارش درآمده است امید است که با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را به دست آورید.

شرایط تحصیل مهندسی در کرواسی 2022

متقاضیانی که در سال 2022 قصد ادامه تحصیل مهندسی در کرواسی را دارند باید ابتدا پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را بدست آورند. برای اطلاع از شرایط دقیق ثبت نام و مزایای هر دانشگاه بهتر است متقاضی به وب سایت دانشگاه مراجعه کند. همچنین فرد می تواند طی تماس با کارشناسان ما اطلاعات دقیقی در رابطه با دانشگاه های کرواسی کسب نماید.

متقاضیان خارجی و بین المللی می توانند در مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در رشته های فنی و مهندسی ادامه تحصیل دهند. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 3 الی 4 ساله، فوق لیسانس بین 2 سال و دکتری 3 سال می باشد. دروس دانشگاهی در کشور کرواسی به زبان کروات و زبان انگلیسی تدریس می شود. اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارید باید بدانید که بیشتر رشته ها در این مقطع به زبان کرواتی تدریس می شوند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کرواسی لازم است متقاضی مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات (ارائه اصل و ترجمه این مدارک)، انگیزه نامه، پاسپورت معتبر، رزومه (CV) تحصیلی کامل و دقیق، گواهی تمکن مالی و مدرک معتبر زبان را شخصا یا با کمک کارشناسان حوزه مهاجرتی به دانشگاه مورد نظر ارسال نماید.

تحصیل مهندسی در دانشگاه فنی و مهندسی کرواسی

متقاضیانی که قصد دارند تحصیل مهندسی در کرواسی را تجربه کنند باید دانشگاه های فنی معتبر این کشور را بشناسند. دانشگاه های فنی و مهندسی در کشور کرواسی عبارتند از:

  • زاگرب کرواسی
  • دانشگاه ریکا کرواسی
  • اسپلیت کرواسی
  • دانشگاه OSIJEK کرواسی
  • دوبرونیکا

هر یک از این دانشگاه ها در شهرهای مختلف کشور کرواسی قرار گرفته اند، برای اطلاع از بهترین شهرهای تحصیلی در این کشور پیشنهاد می شود مقاله بهترین شهر کرواسی برای تحصیل را مطالعه کنید.

تحصیل مهندسی در دانشگاه فنی و مهندسی کرواسی

نحوه دریافت ویزای تحصیلی کشور کرواسی

دانشجویان خارجی و بین المللی پس از آنکه پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را دریافت کردند باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی کرواسی انجام دهند. برای دریافت ویزای تحصیلی لازم است مدارک زیر را تهیه کرده و در وقت تعیین شده برای مصاحبه به سفارتخانه یا کنسولگری کشور کرواسی ارائه نمایید.

  • دریافت فرم مربوط به ویزای تحصیلی و تکمیل آن
  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • پرداخت هزینه های لازم و ارائه رسید آن
  • مدارک تمکن مالی، جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی
  • متقاضی باید انگیزه اش را از تحصیل و اقامت در کشور کرواسی نوشته و تحت عنوان انگیزه نامه ارائه نماید.
  • پاسپورت معتبر با داشتن 12 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه مدارک پزشکی
  • ارائه مدارک بیمه درمانی

هزینه های تحصیل مهندسی در کرواسی

یکی از سوالات متداول متقاضیانی که قصد تحصیل مهندسی در کرواسی را دارند در رابطه با هزینه های تحصیل در این کشور می باشد. هزینه های تحصیل با توجه به نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی) و مقطع تحصیلی شما متفاوت است. به طور میانگین می توان گفت هزینه های تحصیل در رشته های فنی و مهندسی در کشور کرواسی سالانه 3000€ (یورو) می باشد.

از مزایای تحصیل در کشور کرواسی می توان به امکان اخذ بورسیه تحصیلی اشاره کرد، متقاضیان واجد شرایط می توانند با دریافت بورسیه تحصیلی کرواسی به صورت رایگان در دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند. جهت اخذ بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی ارائه مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، کسب معدل بالا در مقطع دبیرستان و تسلط به زبان کروات الزامی می باشد. متقاضیان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای دریافت بورسیه تحصیلی باید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند. همچنین لازم است متقاضی دارای رزومه قوی تحصیلی باشد. همچنین دانشجویان تمام وقت می توانند در طول تحصیل در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند. دانشجویان می توانند به مدت 20 ساعت در طول هفته مشغول به کار شوند و با دریافت حقوق بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند.

چالش های اساسی تحصیل مهندسی در کرواسی

تحصیل مهندسی در کرواسی نیز همانند اغلب کشورهای جهان، در کنار مزیت های بی شماری که برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد، دارای چالش های متعددی نیز در زمینه های مختلف می باشد. برخی از مهمترین چالش های تحصیل مهندسی در کرواسی به شرح زیر می باشد:

چالش های اساسی تحصیل مهندسی در کرواسیتوضیحات
اقامتگاه دانشجوییپیدا کردن اقامتگاه های دانشجویی برای تحصیل مهندسی در کرواسی با توجه به استقبال بی نظیر دانشجویان از این رشته تحصیلی همواره با مشکلاتی مواجه است. علاوه بر این، ظرفیت خوابگاه های دانشجویی کرواسی همواره تکمیل است.
هزینه شهریهبا وجود کیفیت بالای تحصیل رشته مهندسی در دانشگاه های کرواسی، هزینه شهریه نیز در این دانشگاه ها به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بالاتر است.

اگر قصد تحصیل در کشورهای اروپایی را دارید، کشور مجارستان نیز می تواند یکی از گزینه های شما باشد برای اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله شرایط تحصیل در مجارستان را مطالعه کنید. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با تحصیل مهندسی در کرواسی بدست آوردید، شما می توانید به مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقالات بیشتری در رابطه با مهاجرت به کشور کرواسی مطالعه نمایید. همچنین می توانید با دریافت وقت قبلی به صورت حضوری در موسسه حاضر شوید.

سوالات کلیدی در خصوص تحصیل مهندسی در کرواسی

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص تحصیل مهندسی در کرواسی پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا امکان تحصیل مهندسی در کرواسی به زبان انگلیسی وجود دارد؟ بله، اغلب دانشگاه های کرواسی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان قراهم کرده است.
  • شرایط پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی در کرواسی چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، شرایط پذیرش در دانشگاه های کرواسی برای تحصیل مهندسی در این کشور بسیار ساده است. تمامی متقاضیان با ارائه مدارک مورد نیاز می توانند در این دانشگاه ها ثبت نام کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *