ویزای تحصیلی

تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا

تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا

تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا یک گزینه بسیار ایده آل برای علاقمندان به این رشته است چراکه از نظر علمی سطح بالا دارد. در موسسات و دانشگاه های معتبر و شناخته شده کشور ایتالیا بهترین و با کیفیت ترین برنامه های تحصیلی مهندسی عمران به دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می شوند. سیستم آموزشی این کشور در طول تاریخ پیشرفت چشمگیری داشته است. لازم به ذکر است که اولین دانشگاه های رسمی دنیا در کشور ایتالیا تاسیس شده اند. مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا و تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا با کسب ویزای تحصیلی این کشور امکان پذیر است. متقاضیان برای کسب این ویزا باید مدارک خود را به صورت کامل ارائه دهند.

افرادی که در این رشته تحصیلی در ایتالیا مشغول به تحصیل شوند، فرصت خواهند داشت تا برای کاریابی در سراسر اروپا شانس خود را امتحان کنند. در حقیقت افراد می توانند از تحصیل در ایتالیا به عنوان یک سکوی پرتاب استفاده کنند. شرایط تحصیل مهندسی در ایتالیا موضوع اصلی این نوشتار می باشد که متخصصان و کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا انتهای این نوشتار هموطنان عزیز را از این شرایط به صورت کامل مطلع و آگاه سازند.

شرایط تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا

تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا و همچنین ساخت و ساز در دانشگاه های ایتالیا شامل موضوعاتی چون طراحی، ساخت و نگهداری زیر ساخت هایی که روزانه با آن ها در ارتباط هستیم می شود. زیر ساخت ها و سازه هایی نظیر ساختمان ها، جاده ها، پل ها، سیستم های آب و سیستم های انرژی، شبکه های فاضلاب و سایر موارد مشابه می شود.

متقاضیان و مهندسانی که پس از فارغ التحصیلی در زمینه عمران و ساخت و ساز مشغول به کار می شوند باید برنامه ها و ساختارها را با یکدیگر تطبیق دهند. برای حل مشکلاتی چون افزایش جمعیت انسان ها در نقاط مختلف دنیا و یا بلایا و حوادث طبیعی راه حل های مناسبی ارائه دهند. دانشجویان و متقاضیان می توانند در برنامه های با کیفیت و سطح بالا تحصیل مهندسی عمران در ایالیا شرکت کنند و از آموزش هایی که در زمینه های مختلف مانند حمل و نقل، محیط زیست و یا ژئوتکنیک به دانشجویان ارائه می شود، بهره مند شوند.

دوره های تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا در 2024

تحصیل در ایتالیا در رشته مهندسی عمران در 3 دوره تحصیلی اصلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود. در 2 دوره نخست، دانشجویان می آموزند که چگونه از استانداردهای ایمنی در ساخت و ساز استفاده کنند و همچنین از مقررات ساختمان سازی پیروی کنند. در سال 2024 در این دوره ها به دانشجویان در زمینه های مدیریت پروژه های ساختمانی، تاثیر محیط زیست، دوام و استفاده از مصالح ساختمانی مناسب، محاسبات و تعدیل آموزش های با کیفیتی ارائه می شود.

ورود و تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه های ایتالیا

ورود به دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا جهت تحصیل در رشته مهندسی عمران و ساخت و ساز شرایط خاصی دارد. دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای تحصیل در این رشته در مراکز تحصیلی کشور ایتالیا باید شرایط و مدارک مورد نیاز را دارا باشند. به طور کلی، ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا و شرکت در برنامه های تحصیلی مهندسی عمران نیاز به شرکت در آزمون ورودی و کسب قبولی در این آزمون دارد.

علاوه بر این، متقاضیان باید در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی و یا ایتالیایی نیز شرکت کنند و تسلط خود بر یکی از این 2 زبان را اثبات کنند. همچنین مدرک زبان معتبر آیلتس (5.5) و یا تافل (68) ارائه دهند. شرکت در آزمون های ذکر شده بخش اول شرایط لازم جهت ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا جهت تحصیل مهندسی عمران است و دانشجویان باید در بخش دوم مدارکی چون مدارک شناسایی، پرونده سابقه های تحصیلی، فرم های تکمیل شده دانشجویی، توصیه نامه و انگیزه نامه، بیانیه شخصی، بیمه درمانی و همچنین مدارکی جهت اثبات توان مالی خود ارائه دهند. در باب بورسیه تحصیلی ایتالیا لینک فوق را بخوانید.

دانشجویان و متقاضیانی که قصد دارند در دوره Undergraduate مشغول به تحصیل شوند، باید حتما مدرک دوره تحصیلی متوسطه که شامل مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی می شود را ارائه دهند. داشتن سابقه تحصیلی درخشان و نمرات بالا از مهم ترین فاکتورهای ورود به دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا است و دانشجویان باید مدارک تحصیلی خود را به همراه ریز نمرات ارائه دهند.

ورود و تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه های ایتالیا

بهترین دانشگاه های تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا

همان طور که همکاران ما در سایر مقالات مرتبط با دانشگاه های کشور ایتالیا ذکر کرده اند، سیستم آموزشی کشور ایتالیا یکی از با کیفیت ترین و بهترین سیستم های آموزشی در سطح کشورهای اروپایی و جهانی می باشد و تمامی دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند از دوره های تحصیلی بی نظیر در دانشگاه های این کشور بهره مند شوند. تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا شامل شرکت در آموزش های عملی و تئوری، سمینارها و سخنرانی ها، کار گروهی و همچنین مشاوره های مختلف می شود. در این بخش قصد داریم به بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل مهندسی عمران در سال 2023 ایتالیا اشاره کنیم؛ چرا که در زمان نگارش این مقاله هنوز رتبه دانشگاه ها در سال 2024 مشخص نشده است:

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل مهندسی عمرانTimes Higher Education Ranking 2023U.S. News & World Report Ranking 2023
University of Bologna (unibo.it)16168
Sant’Anna School of Advanced Studies Pisa (santannapisa.it)25061
Scuola Normale Superiore di Pisa18354
Sapienza University of Rome (uniroma1.it)25068
 (unipd.it) University of Padua25068
Vita-Salute San Raffaele University25057
 (unitn.it) University of Trento60
(unimi.it) The University of Milan65
University of Milano – Bicocca59

تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه پلی تکنیک میلان

همان طور که همکاران ما در سایر مقالات مرتبط با دانشگاه های کشور ایتالیا ذکر کرده اند، سیستم آموزشی کشور ایتالیا یکی از با کیفیت ترین و بهترین سیستم های آموزشی در سطح کشورهای اروپایی و جهانی می باشد و تمامی دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند از دوره های تحصیلی بی نظیر در دانشگاه های این کشور بهره مند شوند. تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا شامل شرکت در آموزش های عملی و تئوری، سمینارها و سخنرانی ها، کار گروهی و همچنین مشاوره های مختلف می شود. در این بخش قصد داریم به بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل مهندسی عمران در سال 2024 ایتالیا اشاره کنیم؛ چرا که در زمان نگارش این مقاله هنوز رتبه دانشگاه ها در سال 2024 مشخص نشده است:

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل مهندسی عمران Edurank Ranking 2024U.S. News & World Report Ranking 2024
پلی تکنیک میلان5336
دانشگاه فدریکو ناپولی7160
دانشگاه سپینزا7269
دانشگاه پلی تکنیک تورین7388
دانشگاه پادوا147110
دانشگاه بولونیا115112

تحصیل مهندسی عمران در University of Bologna

رشته مهندسی عمران در دانشگاه بولونیا با کیفیت بسیار عالی ارائه می شود. این دانشگاه در ایتالیا و حتی جهان جایگاه علمی بسیار خوبی دارد. امکان تحصیل در این رشته هم به زبان انگلیسی و هم ایتالیایی وجود دارد. افرادی که می خواهند در این رشته و در مقطع کارشناسی پذیرش دریافت کنند، باید یک نمره حداقل 14 در تولک I به دست آورند. رشته مهندسی عمران یکی از رشته هایی است که در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا نیز ارائه می شود. این رشته از کیفیت بسیار بالا برخوردار است.

سطح B2 زبان در برای دریافت پذیرش از دانشگاه بولونیا در رشته مهندسی عمران الزامی است. دانشجویان باید حتما این مدرک را در لحظه درخواست پذیرش در اختیار داشته باشند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، نیازی به ارائه نتیجه آزمون ورودی ندارند اما برای دانشجویان مقطع کارشناسی یک الزام به حساب می آید.

نگاهی به شرایط مهندسان عمران در ایتالیا

افرادی که مدرک تحصیلی خود در رشته مهندسی عمران را به دست آورده اند، این شانس را خواهند داشت که در بازار کار این کشور مشغول شوند. مهندسی عمران حتی در دسته مشاغل مورد نیاز در ایتالیا نیز قرار دارد. به همین دلیل است که فرد می تواند با انتخاب این رشته، شرایط بسیار خوبی برای خود ایجاد کند.

به گزارش glassdoor یک مهندس عمران در ایتالیا می تواند بین 28000€ تا 43000€ (یورو) در سال درآمد داشته باشد. به طور متوسط اما، سطح درآمد در این کشور به طور متوسط در حدود 33000€ (یورو) در سال است. افراد همچنین از بیمه درمانی برخوردار خواهند بود. می توانند از مزایای بازنشستگی در ایتالیا استفاده کنند و از طرفی، شانس دریافت اقامت بلند مدت در این کشور نیز به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند. در صورتی که شما نیز به دنبال به دست آوردن اطلاعات بیشتر هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار درباب تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا

متقاضیان تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا موارد زیر را مطرح می نمایند:

  1. حداقل سطح زبان مورد نیاز برای تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا چیست؟ متقاضیان تحصیل در رشته عمران در کشور ایتالیا با نمره آیلتس 5.5 می توانند پذیرش تحصیلی خود را بدست آورند.
  2. برترین دانشگاه کشور ایتالیا برای تحصیل مهندسی عمران کدام است؟ دانشگاه پلی تکنیک میلان برترین دانشگاه ایتالیا در کلیه رشته های فنی و مهندسی است.
  3. هزینه تحصیل مهندسی عمران در کشور ایتالیا چگونه است؟ هزینه تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه های مختلف در حدود 2500€ تا 5000€ (یورو) در سال است.
  4. امکان استفاده از بورسیه تحصیلی برای دانشجویان رشته عمران در ایتالیا وجود دارد؟ همه دانشجویان با توجه به شرایط مالی خود می توانند نسبت به دریافت بورسیه تحصیلی اقدام کنند.
  5. هزینه زندگی دانشجویی در کشور ایتالیا چگونه است؟ یک دانشجو بسته به شهر محل زندگی خود ماهیانه به 800€ تا 1200€ (یورو) نیاز خواهد داشت.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *