ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به برزیل

اعزام دانشجو به برزیل

اعزام دانشجو به برزیل به علت کیفیت آموزشی بالا، هزینه تحصیلی نسبتا پایین، امکان اخذ بورسیه های تحصیلی و غیره مورد توجه قرار دارد. برای شروع این فرآیند، متقاضیان بایستی از قبل شرایط پذیرش خود را از جمله مدارک لازم مثل مدرک دیپلم و ریزنمرات تحصیلی خود را آماده کنند. سپس برای شروع کار از طریق سایت درخواست پذیرش ملی یا SISU درخواست خود را تکمیل و ارسال نمایند.

فقط باید به این نکته مهم نیز توجه کنید که اغلب دانشگاه های برزیلی پذیرش دانشجوی خارجی را منوط به قبولی در آزمون زبان پرتغالی می کنند. معمولا این آزمون با عنوان آزمون Celpe-Bras معروف بوده و مورد تایید اغلب دانشگاه های کشور برزیل می باشد. فقط در این صورت است که امکان صدور نامه پذیرش برای دانشجویان فراهم می شود و آنها می توانند با این مدرک در دست به سوی مزحله اخذ ویزای دانشجویی برزیل حرکت کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مورد آمادگی دارد تا هموطنان را با شرایط و چکونگی اخذ ویزای تحصیلی برزیل 2024 نیز آشنا کند.

مزایا و معایب اعزام دانشجو به برزیل

برزیل Brazil دارای برترین نظام آموزش عالی در منطقه آمریکای جنوبی است و از نظر رتبه بندی برترین نظام های آموزش عالی QS در جایگاه 22 جهانی قرار می گیرد. این کشور دارای حدود 400 دانشگاه هم از نوع دولتی و هم از نوع خصوصی می باشد. کیفیت تحصیلی در این کشور همچنین قابل مقایسه با اغلب کشورهای اروپایی پیشرفته است. از دیگر مزایای اعزام دانشجو به برزیل می توان به تحصیل برخی از رشته ها به زبان انگلیسی، هزینه تحصیل در برزیل با هزینه پایین، هزینه زندگی دانشجویی پایین در برزیل و غیره اشاره نمود.


اما تحصیل در برزیل یکسری معایبی هم دارد که متقاضیان قبل از اقدام به پذیرش بایستی آنها را سرلوحه کارشان قرار دهند. اولا تحصیل در اغلب رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی از دانشگاه های برزیل به زبان پرتغالی است و از همین رو داشتن مدرک زبان پرتغالی جزء پیش نیازهای تحصیل در برزیل است. دوما شاخص کیفیت زندگی و ضریب امنیتی شهرهای برزیل اصلا راضی کننده نیست. سوما دانشجویان بین المللی در برزیل حق کار نیمه وقت را در این کشور ندارند. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، شاخص کیفیت زندگی در برزیل در سطح پایین یا Low قرار دارد:

شاخص کیفیت زندگی در برزیل

شرایط اعزام دانشجو به برزیل

در همین ابتداء باید بدانید که برزیل دارای بیشترین تعداد دانشگاه ها در جهان می باشد. بنا به اعلام مسئولان نظام آموزشی این کشور در 83 منطقه از برزیل حدود 400 دانشگاه وجود دارد. حالا گذشته از کمیت، در چند سال اخیر کیفیت آموزش عالی در برزیل نیز افزایش یافته است. به طوری که ما نام دو دانشگاه برزیلی را در جمع 200 دانشگاه برتر جهان در رنکینگ بین المللی QS سال 2023 می بینیم :

دانشگاهرتبه ملیرتبه بین المللی
دانشگاه سائو پائولو1121
دانشگاه استادول د کامپیناس2182

ضمنا امکان تحصیل در تمامی مقاطع یا دوره های تحصیلی در برزیل برای همه فراهم است منتها به شرطی که آنها بتوانند ضمن تهیه شرایط لازم همچنین در آزمون ورودی هم قبول شوند. آزمون ورودی دانشگاه های برزیل با عنوان Celpe-Bras شناخته می شود و شرط پذیرش دانشجویان خارجی از اغلب دانشگاه های دولتی این کشور نیز قبولی در آزمون مذکور است. اما آزمون Celpe-Bras چیست؟ آزمون Celpe-Bras در واقع آزمون رسمی مهارت زبان پرتغالی برزیل می باشد که در نهایت منجر به اخذ گواهی مهارت زبان پرتغالی از دولت برزیل می گردد.

شرایط اعزام دانشجو به برزیل

برترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به برزیل

یکی از مهم ترین مزیت های اعزام دانشجو به برزیل، وجود دانشگاه های تراز اول بین المللی در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین دلایل کشورهای جهان برای اعزام دانشجویان خود به برزیل، وجود دانشگاه های برتر بین المللی در این کشور می باشد. نکته قابل توجه در خصوص دانشگاه های برزیل این است که، اغلب دانشگاه های برزیل آموزش های خود را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می دهند. علاوه بر این، سیستم پذیرش در دانشگاه های برتر برزیل به صورت کاملا ساده  صورت می گیرد. به همین تمامی اتباع کشورهای خارجی می توانند به راحتی در برترین دانشگاه های برزیل ثبت نام کنند.

در جدول زیر می توانید برترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به برزیل را مشاهده فرمایید:

برترین دانشگاه های برزیلخصوصیات
دانشگاه فدرال گویانیادانشگاه فدرال گویانیا یکی از 100 دانشگاه برتر آمریکای جنوبی می باشد که سالانه از صدها دانشجوی بین المللی در رشته های مختلف پذیرایی می کند.
دانشگاه کامپیناسدانشگاه کامپیناس یکی از قدیمی ترین دانشگاه های برزیل می باشد که در سال 1961 در شهر ساوئوپائولو برزیل تاسیس شده است.
دانشگاه سائوپائولواولین دانشگاه بین المللی در برزیل موسسه آموزشی سائوپائولو بوده است که در سال 1933 در شهر سائوپائولو تاسیس شد. این دانشگاه بزرگترین و معتبرترین موسسه آموزشی در برزیل می باشد.
دانشگاه برازیلیادانشگاه برازیلیا یک موسسه آموزشی مدرن است که به سرعت به داشتن برخی از بهترین رهبران در زمینه های مربوطه شهرت پیدا کرده است.

انواع بورسیه تحصیلی جهت اعزام دانشجو به برزیل

تمامی کشورهایی که به دنبال اعزام دانشجوی به برزیل هستند، می توانند از انواع بورسیه تحصیلی در این کشور بهره مند شوند. دولت برزیل با همکاری دانشگاه های معتبر این کشور، به اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در این کشور هستند، بورسیه تحصیلی ارائه می دهند. بورسیه تحصیلی برزیل مزیت های بی شماری را برای افرادی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل در برزیل را ندارند ارائه می دهد. البته نکته قال توجه این است که، اغلب بورسیه های تحصیلی در برزیل بر اساس شایستگی به دانشجویان واجد شرایط تغلق می گیرد.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین بورسیه تحصیلی از دیدگاه دانشجویان بین المللی را مشاهده فرمایید:

محبوب ترین بورسیه تحصیلی از دیدگاه دانشجویان بین المللی

اخذ ویزا جهت اعزام دانشجو به برزیل

پس از تکمیل فرم درخواست، ارائه مدارک لازم و نیز قبولی در آزمون مهارت زبان پرتغالی Celpe-Bras دانشجویان به راحتی می توانند به نامه پذیرش از دانشگاه های برزیل دست یابند. پس از دریافت این مدرک نیز فاز دوم فرآیند اعزام دانشجو به برزیل 2024 شروع می شود و آن هم شروع پروسه اخذ ویزای تحصیلی برزیل است که با عنوان Vitem-IV شناخته می شود. این ویزا فقط از طریق سفارت برزیل قابل درخواست بوده و متقاضیان برای درخواست و دریافت آن بایستی مدارک زیر را تکمیل و به افسر سفارت برزیل تحویل دهند:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی برزیل
  • پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • نامه پذیرش از دانشگاه های برزیل
  • گواهی اسکان در کشور برزیل
  • قبض واریز هزینه ویزا به میزان $40 (دلار)
  • تاییدیه تمکن مالی خوب برای اقامت در برزیل
  • گواهی عدم سوء سابقه

هزینه اعزام دانشجو به برزیل

برزیل دارای تعداد زیادی دانشگاه خصوصی و دولتی است که تحصیل در آنها نیازمند پرداخت شهریه می باشد. از همین رو نیز یکی از معیارهای انتخاب دانشگاه در برزیل، توجه به معیار شهریه اخذ شده در این دانشگاه هاست. اما شهریه دریافتی از دانشجویان بین المللی بسته به رشته و نوع دانشگاه کاملا متفاوت است و از $2000 تا $10000 (دلار) متغیر است. از این گذشته هزینه زندگی در برزیل همه که شامل مخارج غذا، کرایه خانه، هزینه حمل و نقل و غیره می شود که بر عهده خود دانشجو است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، متوسط هزینه زندگی دانشجویی در برزیل ماهیانه حدود $601 (دلار) است و بالاترین هزینه با 44% نیز مربوط به کرایه خانه و هزینه اشتراک می باشد.

هزینه زندگی در برزیل

راه های دیگری نیز برای مهاجرت به برزیل 2023 نیز وجود دارد که با اخذ مشاوره های حرفه ای از کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با این روش ها و شرایط هر یک از آنها جهت اخذ اقامت برزیل آشنا شوید.

پرتکرارترین سوالات اعزام دانشجو به برزیل

در این بخش در خصوص اعزام دانشجو به برزیل به پرتکرارترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه اعزام دانشجو به برزیل به چه صورت است؟ برزیل دارای تعداد زیادی دانشگاه خصوصی و دولتی است که تحصیل در آنها نیازمند پرداخت شهریه می باشد. از همین رو نیز یکی از معیارهای انتخاب دانشگاه در برزیل، توجه به معیار شهریه اخذ شده در این دانشگاه هاست. اما شهریه دریافتی از دانشجویان بین المللی بسته به رشته و نوع دانشگاه کاملا متفاوت است و از $2000 تا $10000 (دلار) متغیر است. از این گذشته هزینه زندگی در برزیل همه که شامل مخارج غذا، کرایه خانه، هزینه حمل و نقل و غیره می شود که بر عهده خود دانشجو است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، متوسط هزینه زندگی دانشجویی در برزیل ماهیانه حدود $601 (دلار) است و بالاترین هزینه با 44% نیز مربوط به کرایه خانه و هزینه اشتراک می باشد.
  • مزایا و معایب اعزام دانشجو به برزیل شامل چه مواردی است؟ برزیل Brazil دارای برترین نظام آموزش عالی در منطقه آمریکای جنوبی است و از نظر رتبه بندی برترین نظام های آموزش عالی QS در جایگاه 22 جهانی قرار می گیرد. این کشور دارای حدود 400 دانشگاه هم از نوع دولتی و هم از نوع خصوصی می باشد. کیفیت تحصیلی در این کشور همچنین قابل مقایسه با اغلب کشورهای اروپایی پیشرفته است. اما تحصیل در برزیل یکسری معایبی هم دارد که متقاضیان قبل از اقدام به پذیرش بایستی آنها را سرلوحه کارشان قرار دهند. اولا تحصیل در اغلب رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی از دانشگاه های برزیل به زبان پرتغالی است و از همین رو داشتن مدرک زبان پرتغالی جزء پیش نیازهای تحصیل در برزیل است. دوما شاخص کیفیت زندگی و ضریب امنیتی شهرهای برزیل اصلا راضی کننده نیست. سوما دانشجویان بین المللی در برزیل حق کار نیمه وقت را در این کشور ندارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *