ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به رومانی

تحصیل و اعزام دانشجو به رومانی

اعزام دانشجو به رومانی در سال 2024 با تغییراتی از نظر قانونی روبرو شده است اما مهاجرت تحصیلی یکی از راه های ممکن برای مهاجرت است. در صورتی که شما هم تمایل به داشتن اطلاعاتی به روز در این زمینه هستید، می توانید در این نوشتار اطلاعات مفیدی بدست آورید. همچنین برای هرگونه اقدام مهاجرتی اولین و مهمترین قدم برای موفقیت در این امر اخذ اطلاعات صحیح در مورد برنامه مهاجرتی مورد نظر شماست، در این راستا بهترین مرجع وبسایت دانشگاه ها برای آگاهی از میزان هزینه ها و نحوه پذیرش از دانشگاه های آن کشور است، همچنین می توانید با مشورت وکلای ما و کارشناسان امور مهاجرت در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت اخذ ویزای تحصیلی رومانی اقدام نمائید.

به منظور ادامه تحصیل در هر کشوری اخذ اطلاعات صحیح می تواند از هرگونه هزینه اضافی شما جلوگیری نماید، برخی عزیزان با اخذ اطلاعات نه چندان درست از برخی موسسات که فعالیت قانونی ندارند در سالهای اخیر در رومانی اقدام ناموفق داشته اند که باعث شده به شما عزیزان توصیه اکید نمائیم که با موسساتی که در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو به رومانی شناخت و تخصص دارند همکاری نمائید.

اینفوگرافیک اعزام دانشجو به رومانی

مراحل اعزام دانشجو به رومانی

رومانی، جواهری در قاره اروپا شرقی، نه تنها سرزمینی با تاریخ غنی و مناظر خیره کننده است، بلکه مرکزی برای حرفه ای های تازه کار است که به دنبال کارآموزی هستند. از آنجایی که قصد دارید یک سفر کارآموزی در رومانی را آغاز کنید، ضروری است که با قوانین این کشور و شرایط ویزا برای دانشجویان آشنا باشید. اما فراتر از تشریفات، رومانی ترکیبی منحصر به فرد از تجربیات را برای هر بازدیدکننده ای ارائه می دهد. فرصت های بی حد و حصر را کشف کنید. بینش های متخصص در مورد قوانین کارآموزی و درخواست های ویزای دانشجویی در رومانی به دست آورید. بررسی راه ها و مراحل و فرآیند اعزام دانشجو به رومانی بسیار مهم است.

برای آشنایی با فرآیند پذیرش در رومانی و دریافت بهترین کیفیت مشاوره در مورد فرصت های تحصیل در رومانی، دانشجویان باید در کالج جهانی ثبت نام کنند. پس از ثبت نام، دانش آموزان به دقت از طریق تعدادی از مراحل کلیدی هدایت می شوند و شانس خود را برای پذیرش در موسسات مورد نظر خود به حداکثر می رساند. شما باید مدارک تحصیلی، تجربه کاری، وضعیت مالی، اهداف شغلی و همچنین علایق خود را برای ارسال درخواست تحصیلی در دانشگاه های ارزان رومانی مد نظر دهید. به هر آزمون استانداردی را که ممکن است برای انجام یا بررسی نتایجی که قبلاً به ‌دست ‌آمده است نیاز داشته باشید، دقت کنید، مانند گواهی زبان انگلیسی. پس از اخذ پذیرش و یا قبل از آن ممکن است مصاحبه آنلاین برای شما ترتیب داده شود. پس از آن باید درخواست خود را برای ویزای تحصیلی رومانی ارائه دهید.

بهترین شهرهای رومانی جهت اعزام دانشجو

بخارست یک مرکز اقتصادی مهم در رومانی و اروپای شرقی است که میزبان شرکت ‌های چندملیتی، استارت ‌آپ‌ ها و شرکت ‌های محلی متعددی است. این فرصت های کارآموزی فراوانی را در بخش های مختلف فراهم می کند. دوره های تحصیلی و کاری در بخارست طیف گسترده ای از صنایع از جمله مالی، فناوری، بازاریابی، مهمان نوازی، گردشگری، مهندسی و غیره را در بر می گیرد. کلوژ ناپوکا دارای چندین دانشگاه و مراکز تحقیقاتی معتبر است که مجموعه ‌ای با استعداد از دانشجویان و متخصصان جوان را پرورش می ‌دهند. دوره های کارآموزی در کلوژ اغلب دسترسی به تحقیقات پیشرفته و همکاری با دانشگاهیان درجه یک را فراهم می کند. بازدید از پارک ها و فضاهای سبز شهر هنگام بازدید از کلوژ-ناپوکا ضروری است. همچنین بناهای تاریخی زیبایی را خواهید دید که با معماری خود تحت تأثیر قرار می گیرند.

براشوف که توسط جنگل های سرسبز زیبا و زیبایی خیره کننده احاطه شده است، حسی از قلب را نشان می دهد که بین مردم محلی و مهاجران به طور یکسان مشترک است. چمدان خود را زمین بگذارید و فضای آرام آن را تجربه کنید. براشوف دارای میراث فرهنگی قابل توجهی است. با تمام جشنواره ها و مراسمی که در برنامه است، حتی یک لحظه هم حوصله شما را سر نمی برد. این شهر دانشجویی پویا با معماری آنارشیک است. ایاسی از پایتخت متمایز است و به پرورش چندفرهنگی و ویژگی های آن افتخار می کند. شهر کنستانتا جاذبه های زیادی برای بازدید دارد مانند میدان اویدیوس، موزاییک رومی، کازینو شهر و تئاتر Fantasio. موزه های شهر نیز ارزش دیدن دارند، مانند موزه هنرهای مردمی و موزه ملی و باستان شناسی.

مزیت های اعزام دانشجو به رومانی

مزیت های تحصیل در دانشگاه های رومانی عبارتند از:

مزایاشرح
مزیت اولسیستم آموزشی در این کشور همواره از پرکاربردترین و موفق ترین سیستم های آموزشی در دیگر کشورهای عضو قاره اروپا می باشد.
مزیت دومدر دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان های گوناگون وجود دارد، به صورتی که 100 دانشگاه موجود در این کشور اقدام به آموزش به زبانهای تحصیلی مختلف می کنند.
مزیت سوممیزان شهریه در دانشگاه های این کشور بسیار مناسب و کم هزینه می باشد.
مزیت چهارمدانشجویان در این کشور در زمینه بهره مندی از انواع خدمات گوناگون و مختلف دارای امتیازات ویژه و به خصوصی می باشند.
مزیت پنجمامکان کار ضمن تحصیل در رومانی
مزیت ششمامکان اقامت پس از تحصیل در رومانی

این کشور توانسته در زمینه آموزش اقدام به فراهم نمودن کلیه امکانات زیر نماید:

  • اقدام به فراهم نمودن 49 مؤسسه آموزش عالی در میان دانشگاه های دولتی این کشور
  • اقدام به فراهم نمودن هفت دانشکده نظامی
  • اقدام به فراهم نمودن بیست و شش موسسه خصوصی در راستای آموزش عالی دارای اعتبار

معایب اعزام دانشجو به رومانی

همانطور که می دانید، فرآیند مهاجرت به رومانی نیز همانند اغلب کشورهای اروپایی مدرن در کنار مزیت های متعددی که برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد، دارای معایب محدودی نیز در حوزه های مختلف می باشد. که تمامی دانشجویان باید قبل از اعزام به این کشور در کنار مزیت های بی شمار این کشور، معایب تحصیل در رومانی را نیز مرود بررسی قرار دهند. در غیر این صورت با مشکلات قابل توجهی در طول تحصیل و حین اعزام به این کشور مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین معایب تحصیل در رومانی موانع زبان در این کشور می باشد. زیرا دانشگاه های محدودی در این کشور به زبان انگلیسی به دانشجویان دروس تخصصی را آموزش می دهند.

برای آشنایی بیشتر با معایب اعزام دانشجو به رومانی به لیست زیر مراجعه فرمایید:

  • همواره در بخش های مختلف رومانی دانشجویان با ترافیک قبال توجهی مواجه خواهند شد، که این موضوع باعث نارضایتی اغلب دانشجویان اعزامی شده است.
  • هزینه تحصیل در رومانی به نسبت کشورهای همسایه خود بسیار بالاتر است. این هزینه تحصیلی به ویژه در بخش شهریه در این کشور بسیار قابل درک است.
  • روند پردازش ویزای تحصیلی رومانی، برای دریافت این نوع از ویزا بسیار طولانی و زمان بر است.
  • ساعات تحصیلی در دانشگاه های رومانی به نسبت اغلب کشورهای اروپایی در جهان، بسیار طولانی تر است. این موضوع یکی از اصلی ترین معایب اعزام دانشجو به رومانی می باشد.

هزینه اعزام دانشجو به رومانی

شهریه دانشگاه در رومانی از 600 تا 5000 RON (لئو رومانی) در سال متغیر است، اگرچه برنامه های پزشکی و مهندسی می توانند گران تر باشند. دانشجویان اتحادیه اروپا همان هزینه هایی را که دانشجویان رومانیایی می پردازند، پرداخت می کنند، در حالی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا معمولاً باید هزینه کمی بالاتر بپردازند. نحوه پرداخت شهریه در رومانی بسته به نیاز یا عدم نیاز به ویزای دانشجویی متفاوت است. دانشجویانی که نیاز به ویزا دارند باید قبل از درخواست ویزای خود، یک سال شهریه را در یک قسط پرداخت کنند. دانش آموزانی که نیاز به ویزا ندارند می توانند در یک، 2 یا 3 قسط در سال پرداخت کنند. اکثر دانشگاه ها خوابگاه های خود را به سبک خوابگاهی برای دانشجویان ارائه می دهند، با قیمت هایی که از حدود 60RON (لئو رومانی) در ماه برای یک اتاق مشترک شروع می شود.

هزینه های اعزام انشجو به رومانی شامل هزینه های تحصیل و هزینه های اخذ ویزا و هزینه های محل زندگی و معیشت و خوراک و پوشاک و قوبض می شود. این بدان معناست که پایتخت رومانی، بخارست، حدود 50% ارزان تر از لندن است و اجاره آن 87% کمتر از نیویورک است. همچنین، در رومانی، همه دانش آموزان یک کارت حمل و نقل رایگان دریافت می کنند که زندگی دانشجویی را حتی مقرون به صرفه تر می کند. اگر به ویزای دانشجویی نیاز دارید، باید ثابت کنید که پول کافی برای تامین هزینه اقامت خود در رومانی دارید. دولت رومانی تصمیم گرفته است که 11250RON (لئو رومانی) در سال تقریباً 2400€ (یورو) حداقل پولی است که یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا برای زندگی مستقل باید داشته باشد.

بررسی قدمت سطح علمی دانشگاه های رومانی

دانشگاه های موجود در این کشور دارای تاریخ و قدمت بسیار قدیمی می باشد و به لحاظ علمی سطح این دانشگاه ها بسیار بالا می باشد. با این توضیح که تاریخ تاسیس اولین دانشگاه این کشور به سال 1860 میلادی می رسد. به صورت کلی در دانشگاه های این کشور همانند سایر نظام های آموزشی، برنامه ها شامل 3 دوره می شود که عبارتند از:

  • تحصیل در مقطع کارشناسی در رومانی
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رومانی
  • تحصیل در مقطع دکتری در رومانی

تحصیل کارشناسی در دانشگاه های رومانی

با این توضیح که در این مقطع مدت زمان مورد نیاز برای تحصیل نمودن با توجه به رشته مورد نظر مورد تغییر قرار می گیرد که بدین صورت می باشد. مدت زمان مورد نظر برای تحصیل در زمینه رشته های علوم پایه، علوم انسانی، علوم اجتماعی و اقتصادی، علوم سیاسی، در زمینه هنرهای زیبا و زمینه های علوم ورزشی به مدت زمان 6 ترم تحصیلی یا 3 سال کامل می باشد. مدت تحصیل در رشته هایی با زمینه علوم فن آوری، فنی مهندسی، کشاورزی، حقوق، معماری و جنگلداری به میزان 8 ترم تحصیلی و یا 4 سال کامل می باشد. طول دوره تحصیل در رشته های با زمینه پزشکی عمومی، زمینه دندانپزشکی، زمینه پزشکی و دامپزشکی که به مدت زمان 12 ترم یا 6 سال کامل می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور رومانی به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بسیاری مقرون به صرفه است و دانشجویان برای تحصیل در رشته های مختلف می توانند با 2000€ تا 5000€ (یورو) در سال، شهریه خود را پرداخت کنند. البته هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی ممکن است تا 8000€ (یورو) نیز افزایش پیدا کند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل و اعزام دانشجو به رومانی

تحصیل فوق لیسانس و دکترا در رومانی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و مدت زمان مورد نیاز برای تحصیل نمودن به میزان دو سال تمام می باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور رومانی به مراتب کمتر از دوره کارشناسی است و در این بین، رشته تحصیلی فرد تاثیر ویژه ای خواهد داشت. با این توضیح که زمان مورد نیاز برای تحصیل دوره دکترا در این کشور به میزان 3 الی 4 سال می باشد و ارائه کلیه واحدهای این مقطع تحصیلی به 3 روش مختلف می باشد که عبارتند از:

  • به روش برگزاری دوره هایی با مدت زمان کمتر و کوتاه تر
  • به روش معمولی و عادی
  • به روش به روز و آنلاین در میان دانشگاه ها یا کلیه موسسات تحقیقاتی به غیر از مدارس پزشکی

مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به رومانی

لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در رومانی به صورت زیر می باشد:

  • اصل شناسنامه به انضمام رونوشت شناسنامه
  • اصل پاسپورت به انضمام رونوشت
  • گواهی سلامت پزشکی که بیانگر میزان توانایی شخص برای ادامه زندگی در کشور رو مانی می باشد
  • مدرک تحصیلی پایانی شخص به انضمام ریز نمرات اشخاص
  • مدرک زبان معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه شخص که بیانگر نداشتن سابقه کیفری شخص می باشد
  • مدرکی که بتواند استطاعت مالی شخص را ثابت نماید
  • گواهی پرداخت شهریه دانشگاه در سال اول
  • رزرو بلیت هواپیما برای سفر به رومانی
  • رزرو هتل یا گوهای اجاره محل اقامت در رومانی

سایر شرایط اعزام دانشجو به رومانی

از جمله دیگر شرایط برای موفقیت در گرفتن پذیرش تحصیلی در این کشور به غیر از موارد بالا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مدرک دیپلم دبیرستان یا مدرکی که بتواند معادل این مدرک باشد مانند مدرک درجه 12 در ایالات متحده یا کشور کانادا
  • رسیدن به سن 17 سال کامل برای این اشخاص
  • دانشگاه های کشور رومانی می توانند مدارک ارائه شده از جانب دانشگاه های سراسری، آزاد، پیام نور و سایر دانشگاه ها را مورد قبول و تایید قرار دهند.
  • برای تحصیل در رومانی، ارائه مدرک زبان انگلسیسی یا رومانیایی الزامی است.
  • کلیه مدارک تحصیلی فرد باید به زبان رومانیایی ترجمه شود.

در نتیجه کلیه اشخاصی که به امر تحصیل مشغول می باشند ملزم به ارائه مدرک تحصیلی سابق خود برای تحصیل در مقاطع بالاتر می باشند. شایان ذکر است که از طریق کار دانشجویی در رومانی می توان هزینه های زندگی در رومانی را به صورت چشمگیری کاهش داد و گاه تمامی آن را نیز بدست آورد. با این وجود، نمی توان تایید کرد که هزینه های تحصیل در کشور رومانی به واسته کار دانشجویی قابل پرداخت است. تمکن مالی در رومانی نیز هزینه ای مصرفی نیست و دانشجویان پس از دریافت ویزای تحصیلی خود می توانند آن مبلغ را از حساب بانکی خود خارج کنند.

معتبرترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به رومانی

طبق گزارش های صورت گرفته از دانشجویان بین المللی، یکی از اصلی ترین دلایل اعزام دانشجو به رومانی وجود موسسات معتبر بین المللی در این کشور می باشد. اغلب دانشگاه های رومانی در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند و شرایط پذیرش نیز در این دانشگاه های به راحتی صورت می پذیرد. به عبارت دیگر، اغلب دانشگاه های رومانی همواره آماده پذیرایی از دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف جهان بوده اند. از سوی دیگر، اکثر موسسات آموزشی در رومانی دروس تحصیلی را به زبان انگلیسی به دانشجویان تدریس می کنند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین دانشگاه رومانی را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین دانشگاه رومانی را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

نکات اعزام دانشجو به رومانی

به جز موارد ذکر شده در بخش قبل شخص ملزم به داشتن توانایی در زمینه برقراری ارتباط با محیط بیرونی با هر شخص می باشد. با این توضیح که این مورد، از موارد مورد نیاز برای اعزام دانشجو به رومانی نمی باشد. در صورتی که شما هم با خواندن مقاله اعزام دانشجو به رومانی علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر و کاربردی شدید و یا حتی مایل به اخذ اطلاعات مهاجرتی در رابطه با تمامی کشورها هستید می توانید با مراجعه به مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات خوبی را بدست آورید و همچنین در یک جلسه مشاوره کامل بصورت حضوری یا مجازی می توانید در رابطه با مهاجرت به بهترین کشورها از جمله برنامه های مهاجرت از طریق تخصص جهت کار و برنامه های تحصیلی و کارآموزی و همچنین سایر موارد مهاجرتی به روز مطلع شوید.

سوالات کلیدی درباره اعزام دانشجو به رومانی

بدیهی است که دغدغه های فراوانی در ذهن مخاطبان درباره تحصیل در رومانی پیش می آید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • هزینه تحصیل در رومانی چه مقدار است؟ بسته به رشته فرد، در حدود 3000€ (یورو)
  • اعزام دانشجو به رومانی چه مدت طول خواهد کشید؟ کمتر از یک سال یا در حدود 6 ماه
  • آیا اعزام دانشجو به رومانی بدون مدرک زبان ممکن است؟ تنها در دوره های آموزش زبان
  • آیا می توان در حین تحصیل در رومانی کار کرد؟ یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در رومانی، امکان کار دانشجویی است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *