ویزای تحصیلی

تحصیل پادفک در روسیه

تحصیل پادفک در روسیه

تحصیل پادفک در روسیه یا دوره آماده سازی (Preparatory Course) ویژه دانشجویان بین المللی است که قصد تحصیل در روسیه را داشته اما مهارت زبان روسی ندارند و در طی این دوره زبان روسی یاد می گیرند. در واقع پس از اتمام دوره مذکور، دانشجویان می توانند برای تحصیل برنامه های آموزشی به زبان روسی درخواست دهند. اما متقاضیان برای شروع درخواست تحصیل در دوره پادفک بایستی از طریق دپارتمان آماده سازی دانشگاه اقدام کنند. معمولا هم سطوح آموزشی، رشته های تحصیلی، طول تحصیل، شهریه و دوره تحصیلی را نیز خود دانشگاه های روسی تعیین می کنند. با این توضیح مقدماتی اکنون به مرور سوالات کلیدی در این باب می پردازیم:

  • دوره پادفک در روسیه چیست؟
  • آیا تحصیل پادفکت در روسیه برای دانشجوی ایرانی الزامی است؟
  • مدت تحصیل و شهریه دوره های پادفک روسیه چقدر است؟
  • بهترین دوره های پادفک در کدام دانشگاه های روسیه برگزار می شوند؟
  • انواع کورس های پادفک روسیه چیست؟
  • با چه ویزایی می توان جهت تحصیل پادفک به کشور روسیه رفت؟

دلیل تحصیل پادفک در روسیه

کلا باید محضر هموطنان عزیز عرض شود که تحصیل در دانشگاه های روسیه بدون مدرک زبان امکان پذیر است و این یکی از امتیازات بزرگ تحصیلی در این کشور است. اما این امر به شرطی امکان پذیر است که دانشجویان در دوره آماده سازی به نام دوره پادفک روسیه حاضر شوند. هدف از برگزاری این دوره ها نیز یادگیری زبان روسی جهت ورود به دانشگاه های روسیه است. دانشجویان پس از اتمام دوره مذکور و تحصیل پادفک در روسیه دانشجویان مدرک پایان دوره خود را دریافت کرده و به راحتی می توانند درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور روسیه 2022 را بدهند. اما اگر بخواهیم فرآیند پذیرش از دانشگاه های کشور روسیه را به صورت شماتیک مورد بررسی قرار دهیم، این فرآیند از قرار زیر می باشد:

فرآیند پذیرش از دانشگاه های کشور روسیه

شرایط تحصیل پادفک در روسیه

معمولا دانشگاه های روسیه برگزار کننده دوره های پادفک یا آماده سازی در این کشور بوده و گزینه های آموزشی (شامل سطوح تحصیلی، رشته های تحصیلی، مدت تحصیل، تعداد رشته ها و شهریه ها) را به دانشجویان پیشنهاد می کنند. این دوره ها در کشور روسیه دوره یا کورس فشرده 9 ماهه بوده و هدف از آن آموزش زبان و فرهنگ کشور روسیه به دانشجویان خارجی است. اغلب دانشگاه ها نیز دوره های آماده سازی را در سطوح مختلف برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می کنند. تاریخ های مهم در زمینه تحصیل پادفک در روسیه 2022 عبارتند از:

فاکتورزمان
تاریخ شروع دوره هاسپتامبر – اکتبر
تاریخ پایان دوره هاژوئن – جولای
تاریخ ثبت ناماز 10 جولای

پس تحصیل پادفک در روسیه کورس 2 ترمی است. در ترم اول، دانشجویان معمولا زبان روسی عمومی (هر روز 4 تا 5 ساعت) را پاس می کنند. در حالیکه از ترم دوم کم کم دانشجویان وارد فاز آموزش زبان تخصصی (مهندسی، هنر، پزشکی و غیره) می شوند. مثلا دپارتمان آماده سازی دانشگاه تیومن و دانشگاه دولتی اورال جنوبی به دانشجویان بین المللی رشته های مهندسی و فناوری، اقتصاد، علوم انسانی و علوم طبیعی ارائه می کنند. مدرسه عالی اقتصاد نیز به دانشجویان 3 رشته آکادمیک یعنی علوم اقتصادی، علوم انسانی و مهندسی و فناوری را ارائه می کنند. از سوی دیگر دانشگاه پلی تکنیک تومسک پنج رشته آکادمیک یعنی مهندسی، علوم طبیعی، علوم اقتصادی، علوم زیستی و علوم انسانی را ارائه می کند.

شرایط تحصیل پادفک در روسیه

مدت تحصیل پادفک در روسیه

همراه با کورس استاندارد یک ساله، دانشگاه های روسیه نیز می توانند دوره های آماده سازی کوتاه تر یا بلندتری را هم پیشنهاد می کنند که اغلب در پاییز، زمستان و یا بهار شروع می شود. برخی از دانشگاه های کشور روسیه نیز آغاز تحصیلات دانشجویانی که مدرک پادفک خود را در پاییز و زمستان اخذ کرده باشند را به تعویق می اندازند. برای مثال، دانشگاه سامارا دوره تحصیل پادفک در روسیه را به صورت فشرده تر به دانشجویان بین المللی ارائه می کنند. این دوره ها معمولا در ماه فوریه شروع و در ماه ژوئن به پایان می رسد. چارچوب تحصیلی مشابه در دپارتمان آماده سازی دانشگاه فدرال سیبری هم رعایت می شود.

برنامه تحصیل پادفک یا همان دوره آمادگی در دانشگاه فدرال سیبری در زمستان شروع و تا یک ماه طول می کشد. به دانشجویان علاقه مندی که خواستار تحصیل در کورس بلند مدت هستند توصیه می شود که تحصیل پادفک در روسیه را در دانشگاه نیژنی گورد ادامه دهند. این دوره معمولا در بهار شروع و 3 ترم طول می کشد. اما طول دوره تحصیل پادفک در دانشگاه اول این کشور یعنی دانشگاه لومونوسوف روسیه متغیر بوده و به دو دوره عادی و فشرده با مدت زمان متفاوت زیر دسته بندی می شود:

دوره های پادفک در دانشگاه لومونوسوف

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل پادفکت در روسیه

همان طوری که ملاحظه کردید، دوره پادفک یا همان دوره آماده سازی مخصوص دانشجویان بین المللی است که هیچ پس زمینه ای از دانش زبان روسی نداشته ولی مایل به تحصیل در این کشور هستند. اما قبل از پرداختن به شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل این دوره بایستی بدانید که تحصیل پادفکت در روسیه یک دوره اجباری نبوده و متقاضیان دارای دانش زبان روسی در سطح قابل قبول نیازی به حضور در این دوره ها را ندارند. اما جهت ثبت نام در این دوره دانشجویان ضمن مراجعه و تکمیل فرم ثبت نام در دپارتمان های آماده سازی (پادفک) دانشگاه های کشور روسیه همچنین بایستی مدارک زیر را نیز آماده و ارسال کنند:

  • کپی اسکن مدرک پایان دوره متوسطه
  • پاسپورت بین المللی معتبر
  • فرم های درخواست تکمیلی (برای اخذ دعوت نامه رسمی)
  • رزومه یا CV فرد متقاضی
  • پرداخت هزینه درخواست

هزینه تحصیل پادفکت در روسیه

تحصیل در دوره آماده سازی در کشور روسیه همراه با اخذ شهریه از دانشجویان بین المللی است. هزینه های تحصیل پادفک در روسیه نیز غالبا به مدت تحصیل متقاضیان بستگی دارد. اینکه متقاضی در دوره عادی ادامه تحصیل دهد و یا در دوره فشرده. ما در این قسمت سعی داریم تا بحث هزینه ها را به وسیله نمودار آماری زیر از برخی دانشگاه روسی به اطلاع متقاضیان برسانیم:

هزینه تحصیل دوره پادفک در روسیه

در پایان امیدواریم که مجموع اطلاعات ارائه شده در این نگارش مورد توجه متقاضیان تحصیل در روسیه قرار گرفته باشد. عزیزان همچنین می توانند برای درمیان گذاشتن پرونده مهاجرتی خود و طی مراحل مشاوره حرفه ای جهت درخواست ویزای تحصیلی روسیه 2022 با وکلا و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *