ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در اسلواکی

تحصیل پزشکی در اسلواکی

تحصیل پزشکی در اسلواکی با توجه به قرارگیری این کشور در اتحادیه اروپا، یک گزینه کم نظیر با سطح رقابت کم است. دانشگاه های پزشکی کشور اسلواکی در مقایسه با سایر دانشگاه های پزشکی در اروپا شرایط راحت تری برای اخذ پذیرش در نظر گرفته اند علاوه بر این امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای متقاضیان وجود دارد. به طور کلی می توان گفت اسلواکی مقصد مناسبی برای متقاضیانی می باشد که قصد تحصیل پزشکی در دانشگاه های اروپایی را دارند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تصمیم دارند به بررسی شرایط رشته پزشکی بپردازند و اطلاعات مختصری در رابطه با شرایط اقامت پس از تحصیل در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی چیست؟
  • آیا می توان در اسلواکی به تحصیل پزشکی پرداخت؟
  • زبان تحصیل پزشکی در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل پزشکی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی

اگر دانشگاه های پزشکی اسلواکی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید باید بدانید که طول مدت تحصیل در دانشگاه های این کشور 6 سال است، دروس تحصیلی در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی آموزش داده می شود و برخی از دروس پایه به زبان اسلواکی نیز تدریس می شود. اگر متقاضی به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشد و یا مدرک دیپلم او مورد تایید نباشد می تواند در برخی از دانشگاه ها دوره های در نظر گرفته شده را بگذراند تا برای آزمون ورودی آماده شود. برای تحصیل در اسلواکی در رشته پزشکی در دانشگاه های این کشور رده سنی 18 تا 28 سال در نظر گرفته شده است، دقت داشته باشید که برای اخذ پذیرش باید در آزمون ورودی که به زبان انگلیسی برگزار می شود شرکت کنید و حداقل نمره تعیین شده را کسب کنید.

آزمون ورودی در نظر گرفته شده از دروس شیمی و زیست شناسی است و هر ساله در ماه جون و ماه آگوست برگزار می شود. برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید ابتدا در وب سایت دانشگاه فرم مورد نظر را تکمیل کنید و سپس مدارک تعیین شده را آپلود کنید، جهت بررسی پرونده خود باید مبلغ 60€ (یورو) بپردازید. اگر مدارک شما مورد تایید باشد می توانید در آزمون ورودی که بسیار رقابتی می باشد شرکت کنید، دانشجویانی که موفق شوند در آزمون ورودی حداقل نمره تعیین شده را کسب کنند گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه برای آن ها صادر می شود که با دریافت این گواهی می توانند ویزای دانشجویی این کشور را کسب کنند.

اینفوگرافیک تحصیل پزشکی در اسلواکی

معرفی دانشگاه های پزشکی اسلواکی

دانشگاه های پزشکی این کشور از اعتبار خوبی برخوردار می باشند، دانشجویان می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی در دانشگاه های اسلواکی، برای ادامه تحصیل سایر دانشگاه های اروپایی را انتخاب کنند. از مزایای اخذ مدرک پزشکی در اسلواکی می توان به اساتید برتر، تحصیل به زبان انگلیسی و پذیرش با مدرک دیپلم اشاره کرد. دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های پزشکی اسلواکی را دارند باید اطلاع داشته باشند که هیچ یک از دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2022- 2023 نمی باشند. در شرایط کنونی، Comenius University (uniba.sk) تنها دانشگاه مورد تایید این کشور در نظر وزارت بهداشت ایران است. دانشگاه های پزشکی کشور اسلواکی عبارتند از:

  • پزشکی اسلواکی
  • کمنیوس براتیسلاوا
  • پزشکی مارتین جسینیوس

معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی اسلواکی

اسلواکی یکی از کشورهایی است که دانشگاه های زیادی در خود جای داده است. افرادی که می خواهند در بهترین دانشگاه های این کشور تحصیل کنند، بهتر است که رتبه بندی های جهانی در رابطه با این دانشگاه ها را نیز به خوبی بشناسند. آخرین رتبه بندی جهانی برترین دانشگاه های پزشکی جهان، شرایط زیر را برای دانشگاه های اسلواکی نشان می دهد:

  • دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا در رتبه 769
  • دانشگاه پاول جوزف سافاریک (شافاریک) در رتبه 1496
  • دانشگاه تلکنولوژی براتیسیلاوا در رتبه 1501
  • دانشگاه پزشکی اسلواک در رتبه 2112
  • دانشگاه علوم کشاورزی نیترا در رتبه 2892
  • دانشگاه فنی کوشیتسه در رتبه 2978
  • دانشگاه ژیلینا در رتبه 3004
  • دانشگاه ترناوا در رتبه 3209

در چنین شرایطی، فقط یک دانشگاه مناسب در این کشور وجود دارد که ارزش تحصیل خواهد داشت. دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا دانشگاهی است که به تایید وزارت علوم در ایران نیز رسیده است. در این شرایط فقط این دانشگاه بهتر است برای تحصیل پزشکی انتخاب شود.

منبع: edurank

هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی

معرفی دانشگاه پزشکی کمنیوس براتیسلاوا

این دانشگاه بزرگترین دانشگاه اسلواکی است که در سال 1919 تأسیس شد. دانشگاه دارای دانشکده های پزشکی و داروسازی در براتیسلاوا و یک دانشکده پزشکی دیگر در شهر مارتین است. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 25000 دانشجو دارد که در دوره های مختلف ثبت نام کرده اند. در این دانشگاه می توانید به مدت 6 سال پزشکی را به زبان انگلیسی بخوانید. برنامه درسی به خوبی سازماندهی شده است و شامل فعالیت های آموزشی مختلف برای توسعه ذهن و مهارت های پزشکی شما است.

این دانشگاه برای دانشجویان خود در براتیسلاوا خوابگاه ارائه می دهد، اما دانشجویان در مارتین باید مسکن خصوصی اجاره کنند. اجاره ماهانه خوابگاه بین 100€ تا 150€ (یورو) است. در مارتین، اجاره ماهانه مسکن بر اساس موقعیت مکانی آن حدود 400€ (یورو) هزینه دارد. برای ثبت نام در این دانشگاه باید به مدت 80 دقیقه در یک آزمون ورودی در رشته زیست شناسی و شیمی شرکت کرد. پس از فارغ التحصیلی، یک دیپلم بین المللی به رسمیت شناخته شده دریافت می کنید که به شما امکان می دهد در همه جای دنیا تمرین کنید. باید تاکید کرد که این دانشگاه، تنها دانشگاه معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت در ایران است.

منبع: uniba.sk

معرفی دانشگاه پزشکی کمنیوس براتیسلاوا

دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی در رشته پزشکی

دانشگاه Pavol Jozef Šafárik در Košice در سال 1959 تاسیس شد و به دومین دانشگاه در اسلواکی تبدیل شد. این دانشگاه دارای 5 دانشکده است که یکی از آنها به پزشکی اختصاص دارد. امروزه این دانشکده پزشکی در بین موسسات آموزشی و علمی برتر اروپا قرار دارد.

این دانشگاه دوره های پزشکی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. برنامه M.D 6 سال به طول می انجامد. این دوره با ایجاد تعادل بین تئوری و عملی، شما را برای پزشک شدن آماده می کند. دانشکده پزشکی این دانشگاه دارای خوابگاه های دانشجویی است که از اتاق های یک، دو تخته و سه تخته تشکیل شده است. قیمت اتاق ها بسته به نوع اتاقی که ترجیح می دهید بین 100€ تا 200€ (یورو) متغیر است. همچنین، پردیس دارای یک اتاق کامپیوتر، آشپزخانه های مشترک، یک اتاق رختشویی و یک اتاق مطالعه است. با این حال، اگر تصمیم بگیرید که در محوطه دانشگاه زندگی نکنید، اجاره ماهانه شما در شهر کوشیتسه 300€ تا 400€ (یورو) در ماه خواهد بود. برای درخواست در این دانشگاه، به نمرات A در گواهی دبیرستان و قبولی در امتحان زیست شناسی و شیمی همه در یک نیاز دارید.

منبع: upjs.sk

دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی در رشته پزشکی

هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی

شهریه دانشگاه ها با توجه به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت می باشد لازم به ذکر است که دانشجویان برای پزشکی در اسلواکی شهریه کمتری نسبت به سایر دانشگاه های پزشکی اروپا پرداخت می کنند. به طور کلی برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های اسلواکی دانشجو باید سالانه مبلغی بین 8900€ الی 12500€ (یورو) پرداخت کند.

نام دانشگاهشهریه سالانه به یورو
دانشگاه پاول جوزف سافاریک12500€
دانشگاه کومنیوس در براتیسلاوا11000€
دانشگاه پزشکی اسلواکی9000€

دانشجو باید علاوه بر شهریه دانشگاه پزشکی هزینه های زندگی در کشور اسلواکی را نیز در نظر داشته باشد، هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی دانشجو و منطقه ای که در آنجا اقامت دارد متفاوت است اما به طور کلی برای هزینه های زندگی خود باید ماهانه مبلغی بین 600€ تا 800€ (یورو) در نظر داشته باشید. اگر دانشجویان در طول دوران تحصیل در خوابگاه های دانشجویی اقامت داشته باشند در هزینه های زندگی صرفه جویی می شود برای اطلاع از شرایط اقامت در خوابگاه مقاله خوابگاه دانشجویی در اسلواکی را مطالعه کنید.

بررسی مزایای رشته پزشکی در اسلواکی

اسلواکی یکی از کشورهایی است که برای تحصیل پزشکی کمتر مورد توجه قرار می گیرد. افرادی که می خواهند این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند، باید دلیل روشنی نیز داشته باشند. در شرایط کنونی، می توان به این نکته توجه کرد که اسلواکی را نیز باید با دلایل زیر انتخاب کرد:

  • کشوری با دسترسی آسان بخشی از اتحادیه اروپا
  • هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه است
  • مدرک معتبر جهانی
  • کشوری با تاریخ طولانی و بناهای تاریخی فراوان برای بازدید
  • حوزه های تحقیقاتی و استانداردهای آموزش عالی
  • فرآیند پذیرش آسان
  • دسترسی به دانشگاه های پرشمار

اقامت پس از تحصیل پزشکی در اسلواکی

مهاجرت تحصیلی به اسلواکی یکی از راه های آسان و رایج برای مهاجرت به اسلواکی است اما از این طریق نمیتوان به صورت دائم در اسلواکی اقامت داشت. دانشجویانی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی از رشته های پزشکی در اسلواکی اقامت داشته باشند میتوانند در این کشور مشغول به کار شوند و از این طریق اقامت و تابعیت بدست بیاورند. به این منظور دانشجو باید پس از پایان دوره تحصیلی به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود باشد و پس از عقد قراردادکاری اقدامات لازم را در جهت تغییر ویزای دانشجویی به ویزای کار انجام دهد.

میانگین دستمزد ماهانه پزشکان در اسلواکی در سال 2022، 11500€ (یورو) است، بالاترین حقوق ارائه شده به پزشکان 19500€ (یورو) و پایین ترین حقوق ارائه شده 5190€ (یورو) می باشد. میانگین حقوق ماهانه ارائه شده به اشخاصی که در بخش بهداشت و درمان اسلواکی مشغول به کار هستند 6910€ (یورو) است، در جدول زیر به دستمزد پزشکان در موقعیت های شغلی مختلف اشاره می کنیم.

معرفی شغلحقوق و دستمزد ماهانه
ارولوژیست16900€ (یورو)
پزشک ایمونولوژی/ آلرژی13700€ (یورو)
متخصص زنان و زایمان12100€ (یورو)
پزشک کودکان11400€ (یورو)
متخصص تغذیه10400€ (یورو)
چشم پزشک9990€ (یورو)
پزشک خانواده9290€ (یورو)
روان درمان8060€ (یورو)
سرپرست پاتولوژی آناتومیک7910€ (یورو)
مدیر داروسازی7340€ (یورو)
پزشک مراقبت تنفسی6820€ (یورو)

در این مقاله سعی ما بر آن بود تا اطلاعاتی در رابطه با تحصیل پزشکی در اختیار متقاضیان قرار دهیم که امیدواریم مطالعه مقاله برای شما مفید بوده باشد. متقاضیان می توانند برای اطلاع از شهرهای برتر اسلواکی برای کار و زندگی به مطالعه مقاله بهترین شهرها برای کار در اسلواکی برای کار بپردازند. برای کسب اطلاعات در رابطه با بهترین دانشگاه های پزشکی دنیا و اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر می توانید با کارشناسان برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *