ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز

تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز

در حقیقت می توان گفت تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز گل سرسبد تحصیل در جمهوری چک برای متقاضیان خارجی و بین المللی محسوب می شود. شما با تحصیل پزشکی در جمهوری چک علاوه بر تضمین آینده شغلیتان، از بسیاری از مزایای اقامت جمهوری چک در قلب اروپا برخوردار میشوید. ما در این مقاله تحت عنوان تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز سعی می کنیم تا از زوایای مختلفی این موضوع را واشکافی کنیم. بدین ترتیب، متقاضیان تحصیل در چک بتوانند به جزییات مفید و دقیقی دست یابند. امکان مشاوره حرفه ای با کارشناسان زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره برایتان مهیاست.

در مورد دانشگاه چارلز

دانشگاه چارلز بزرگترین و معروفترین دانشگاه جمهوری چک است. این دانشگاه در هفتمین آوریل سال 1348 توسط چارلز ششم، پادشاه رومانس و بوهمیا پایه گذاری شد. بنابرین، این دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاههای جمهوری چک است. دلیل کیفیت بالای آموزش در مقاطع ارشد و دکتری، ریشه در تمرکز سیستماتیک بر روی فعالیتهای علمی و پژوهشی دارد.

میانگین شهریه ها و هزینه های زندگی دانشگاه چارلز در هر ترم به صورت جدول زیر است:

دوره تحصیلیهزینه در ماه (دلار آمریکا)
لیسانس (خارجی ها)3.200$
فوق لیسانس (خارجی ها)3.200$
هزینه زندگی425$ الی 812$
میزان پذیرش29%

تحصیل پزشکی 2023 در جمهوری چک

آموزش پزشکی در سال 2023 در جمهوری چک ممکن است متفاوت از دیگر کشورها باشد. در جمهوری چک، فارغ التحصیلان دبیرستان در برنامه دوره ارشد سیکل بلندمدت 5 یا 6 ساله ثبت نام می کنند. پس از اتمام درجه ارشد، فارغ التحصیلان ممکن است که به ادامه برنامه PhD بپردازند یا در یک برنامه آموزشی تخصصی ثبت نام کنند، جایی که دستور زبان چکی ضروری است. رشته تحصیلی پزشکی در جمهوری چک از پر طرفدارترین رشته ها در چک است و رقابت بر سر آن شدید است.

دانشکده ها جهت تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز

دانشگاه چارلز دارای 5 دانشکده پزشکی است. 3 تا از دانشکده ها در پراگ هستند، یکی در پیلسن و یکی دیگر در هرادک کرالوف قرار دارد. آنها موسسات مستقل با اساسنامه آموزشی یکسان هستند که هر کدام دارای امکانات پزشکی خاص خود می باشند. آنها همگی برنامه های تحصیلیشان را به زبان انگلیسی پیشنهاد می کنند. درجات تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی است. اولین دانشکده پزشکی، دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز می باشد. شهریه ها هم با توجه به درجه تحصیلی متفاوت است.

درخواست پذیرش و تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز

دانشجویان خارجی می توانند در برنامه های انگلیسی دانشگاه پذیرش شوند، اگر آنها نیازمندی های آزمون پذیرش را تامین کنند. آزمون پذیرش هم شامل دو جزء است: تست های مکتوب (سوالات چند گزینه ای) از زیست شناسی، شیمی و فیزیک و ریاضیات (برطبق اولویت فرد متقاضی) و یک مصاحبه شفاهی کوتاه جهت دار به سمت شخصیت و انگیزه فرد متقاضی. شهریه رشته پزشکی در دانشگاه چارلز نیز در نمودار ذیل مشخص شده است:

شهریه رشته پزشکی در دانشگاه چارلز

آزمون پزشکی دانشگاه چارلز

برای ورود به رشته پزشکی در چک، ابتدا باید دوره پیش پزشکی پذیرش گرفته شود. در این دوره 9 ماهه مفاد آزمون به همراه زبان، برای دانشجویان آموزش داده میشود. پشت س گذاشتن این دوره شانس قبولی در آزمون را افزایش حواهد داد. در باب آزمون پزشکی دانشگاه چارلز می توان به موراد زیر اشاره نمود:

سوالاتتعداد سوالات
شیمی25 سوال
زیست شناسی25 سوال
فیزیک یا ریاضیات10 سوال

مدت زمان تست زنی در حدود 2 ساعت و 30 دقیقه است. دارندگان گواهی های A-Level یا معادل آن – مثلا دیپلم IB یا تست های SAT Subject در بیولوژی، شیمی و فیزیک یا ریاضیات از آزمون پذیرش مستثنی شده و مستقیما پذیرش شوند.

زندگی آکادمیک در دانشگاه چارلز

بسیاری از متقاضیان سوال می کنند که آیا زندگی در پراک گران است؟ پراگ شهر دانشجویان هم است. زندگی دانشجویی در پراگ می تواند چیزهای زیادی بیاموزد: جدا از کتابخانه ها، بایگانی ها و غیره در پراگ رستوران ها، بارها و کافه ها برای جوانان است. در هر موردی، شما پس از کلاس فشرده در روز می توانید در یکی از این محل ها استراحت کنید و دوستان جدید خارجی بیابید. در پراگ، زبان رایج مردم و دانشجوها زبان انگلیسی است. پراگ یک شهر پر رونقی در قلب اروپاست و دست کمی از کشورهای غرب اروپا ندارد. در مقایسه با شهرهای دیگر اروپا، پراگ شهر گرانی نیست ولی شهرارزانی هم نیست. البته هزینه ها همچنین به سبک زندگی دانشجو هم برمی گردد. هزینه های زیر به عنوان یک مثال ارایه می شود:

آیتمهزینه به یورو در ماهنوع منزل ساخانه
اجاره منزل€450 (یورو) در ماهآپارتمان مشترک یا اتاق دوگانه
خوراک€3 الی 5€ (یورو) برای هر وعدهدر مهمانخانه
مسافرت€11 الی 25€ (یورو) در ماهدانشجویی

بورسیه های تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز

بورسیه های تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز

اعطای بورسیه تحصیلی در چک، مخصوصا برای دانشجویان خارجی دانشگاه چارلز اهمیت بسزایی دارد. علاوه بر بورسیه های دولتی و بورسیه Erasmus+، خود دانشگاه چارلز هم بورسیه های تحصیلی برای دانشجویانش دارد. بورسیه PhD: این بورسیه به تمام دانشجویان ثبت نامی در برنامه دکترا فول تایم در طول 4 سال استاندارد اعطا می شود اما مبلغ این بورسیه تحصیلی از 10500CZK تا 25000CZK (کرون چک) در ماه متغیر است. ساپورت مالی دیگر برای دانشجویان در حال تحصیل به زیان انگلیسی توسط دانشکده ها است.

  • دانشکده ریاضیات و فیزیک، دانشگاه چارلز
  • دو کمک هزینه تحصیلی شهریه دانشکده علوم کامپیوتر برای مقطع لیسانس
  • کمک هزینه تحصیلی شهریه دانشکده علوم کامپیوتر برای مقطع فوق لیسانس
  • دو کمک هزینه تحصیلی شهریه دانشکده زبان های رایانشی
  • بورسیه های دانشکده علوم اجتماعی به دانشجویانش

تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز، فرصتی استثنایی برای متقاضیان ایرانی جهت تحصیل در اروپا و اقامت جمهوری چک است. مزایا و امتیازات تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز به گونه ای است که همه ساله بر سر پذیرش این دانشگاه رقابت تنگاتنگی وجود دارد. شما می توانید با مشورت با کارشناسان ماهر و زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به موفقیت طلایی دست یابید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *